mooi, weer iemand een ervaring rijker kunnen makengoldenhills schreef:Erg origineel grapje, nog nooit gehoord...

mooi, weer iemand een ervaring rijker kunnen makengoldenhills schreef:Erg origineel grapje, nog nooit gehoord...
Dit is dan voor ieder mens verschillend, ik heb juist geen behoefte aan een arts die zichzelf met zijn voornaam laat aanspreken.goldenhills schreef:Het Nederlandse maaiveld is wel eens vervelend, maar die artificiele voetstukken kan ik maar moeilijk accepteren. Mijn huisarts mag ik gelukkig met z'n voornaam aanspreken, en hij draagt geen witte jas...
[youtube]zKAW96N-Vms[/youtube]oortjes schreef:Even terug naar Adam en Eva
Volgens mij benoem jij nu het verschil tussen doctor en dokter. De eerste is voor de aanduiding van de hoogste academische graad en wordt afgekort als dr., de tweede is de aanspreektitel van artsen, of ze nu wel of niet gepromoveerd zijn.SanneN schreef:In Nederland is die beschermd voor gepromoveerden, zelfs een groot deel van de medici mag geen dr. noemen omdat ze geen promotie hebben gedaan (maar noemen zich wel zo).
Dento schreef:Ik had op de middelbare school een leraar wiens naam met alle titels dr. dr. dr. drs. drs. drs. Voornaam Achternaam was... Yep, drie keer doctor, en daarnaast nog eens drie keer doctorandus...
Dento schreef:Ik had op de middelbare school een leraar wiens naam met alle titels dr. dr. dr. drs. drs. drs. Voornaam Achternaam was... Yep, drie keer doctor, en daarnaast nog eens drie keer doctorandus...
oortjes schreef:Die Wikipedia bijdrage is 'zo te ruiken' samengesteld door een van de angstige zweters ?
Perfect verwoord.SanneN schreef:Ik ben eigenlijk best wel een beetje trots op mijn dr. titel. In Nederland is die beschermd voor gepromoveerden, zelfs een groot deel van de medici mag geen dr. noemen omdat ze geen promotie hebben gedaan (maar noemen zich wel zo). Af en toe mag ik die trots wel uitspreken toch? Dat heeft niets te maken met "beter" zijn dan Jan met de korte achternaam, maar wel trots zijn op een grote prestatie!
Waarvoor nog een keertje het woordje 'Doktor'?, dat staat toch gewoon in MD ? Of is dit nu een hele domme vraag...SanneN schreef:Liever nog:
Prof. dr. Doktor, MD, PhD
(je moest eens zien wat sommige profs wel niet allemaal voor en achter hun hebben staan)