Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Eten in Amerika

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Clint
Amerika-expert

Re: Eten in Amerika

Bericht door Clint »

DejaVu schreef:
Na jouw vertrek is het officieel geintroduceerd. Ik zie een verband :lol:
Really? Ik kan niets vinden op de site van Pepsico?
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Dento schreef:Ik kan ook echt niet zeggen dat ik de frisdrank hier zoeter vindt, met uitzondering dan misschien van Fanta - die is hier toch iets zoeter (en meer oranje gekleurd) dan de Nederlandse Fanta. en hetzelfde geldt voor de Coca Cola: de Mexicaanse is net ietsje lekkerder, maar dat kan ook door de glazen fles komen... :wink:
Hij is inderdaad meer fel oranje gekleurd dan de NLse versie. En sowieso is de smaak van Fanta anders in NL dan in de VS, dus is het een beetje appels en peren (of apples and oranges in dit geval :wink: ) vergelijken. CocaCola smaakt ook anders, door de andere zoetstoffen die er in bepaalde landen wordt gebruikt. In de VS wordt meestal gezoet met high fructose corn syrup, in Mexico met (riet)suiker en in NL met (biet)suiker. Het recept is overal hetzelfde, maar hierdoor kunnen wel subtiele verschillen in smaak ontstaan. Maar niettemin kan ik echt niet zeggen dat ik Amerikaanse frisdranken zoeter vind. Ik drink trouwens niet veel frisdrank en dan nog meestal de diet versie.
"Keep Georgia On Your Mind"
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ik sta helemaal versteld van de frisdrank fijnproevers hier. Ik drink af en toe een Diet Coke of een Coke Zero (en heel af en toe Diet Pepsi), maar verder houd ik het vooral bij iced tea (unsweetened), koffie, water en wijn :mrgreen:. Hoewel, ik heb recentelijk bubble tea ontdekt en dat is ook wel interessant.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Over water gesproken: ik heb sinds een paar maanden "sparkling water" herontdekt. Ik drink ook vooral water (thee lust ik niet) en dat wordt op een gegeven moment zo flauwig en met prik is het dan weer net anders. Ik doe er vaak wat citroen of limoen in, heerlijk! Het is echt niet aan te slepen. En dan is er nog een merk dat ook sparkling water in allerlei smaken verkoopt: "LaCroix". Dat heb ik ook altijd in huis in allerlei smaken.
"Keep Georgia On Your Mind"
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Ik drink vaak S Pekkegrino, ook mineraalwater (en teveel diet soda
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Clint schreef: Als je het hebt over frisdranken die in NL niet op de markt zijn, tja dan kan je dat ook niet vergelijken. Mountain Dew is bv erg zoet, maar dat hebben ze in NL niet (officieel).
Nee, ik heb het echt over de frisdranken die je ook in Amerika hebt. De Coca Cola vinden wij echt zoeter smaken en de Sprite ook.
Misschien ben je inmiddels aan de smaak gewend geraakt?
Wij drinken het wel altijd zonder ijs, misschien komt de smaak dan duidelijker over. Ijs verdunt de drankjes natuurlijk.

De Coca Cola in Thailand smaakt trouwens ook zoeter dan die in Nederland. Kwestie van aanpassen aan de smaak van het land denk ik.

Mountain Dew vind ik smerig maar mijn dochter vindt het lekker (en dat wordt hier gewoon bij de Supermarkt verkocht, al is het wel heel duur)
tnc0503
Amerikafan

Bericht door tnc0503 »

Ik heb moeite met het brood in Amerika. Toe wij er waren (2006) hebben we zelden ongezoet brood gevonden. Voor mij erg van belang, omdat ik geen suikers of zoetstoffen mag eten. In welke winkels kun je ongezoet, liefst volkoren brood vinden en hoe heet dat?
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Clint schreef:Coca Cola - ik kan geen verschil vinden
Er zit toch wel degelijk verschil in de smaak van Coca Cola uit Amerika en Nederland. Hierin moet ik Marjon gelijk geven.

Persoonlijk vind ik de Coca Cola uit Amerika lekkerder. Heb nog een blikje in de koelkast staan om er binnenkort een keer van te genieten. :D

Over het zoutgehalte in eten. In Nederland zijn ze de laatste jaren heel erg bezig het zout terug te brengen in het eten. Niet altijd ten goede vwb de smaak. Soms verandert de smaak hier erg door (denk aan chips). Wellicht dat men daarom bepaald eten in Amerika zouter vindt?

Even off-topic: Overigens moet mij ook wat van het hart. Ik vind dat bepaalde meningen van de Nederlanders/Belgen wel heel erg verdedigd worden door de Nederamerikanen. Over smaak valt niet te twisten is een bekende uitspraak. Dus als 'wij' iets vinden kan dat niet zomaar afgedaan worden met 'het is niet zo'. Het is onze ervaring/mening. Ik vind het jammer dat bepaalde uitspraken over Amerika steeds verdedigd moeten worden zo lijkt het. Helemaal niet nodig denk ik, we vinden Amerika er echt niet minder leuk door. Over Nederland wordt vaak genoeg iets negatiefs gezegd maar zie vrijwel nooit mensen opspringen om dat te verdedigen. :wink:

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Ik ben (al zeg ik het zelf) een cola kenner. k drink vvrijwel alleen cola. Ja, ongezond, ik weet het. Zet mij gelijk wat voor en ik haal de niet-cola er zo uit.
In amerika is de cola echt wel zoeter. Ik drink m altijd met ijs en dan smaak je het verschil niet meer.
Eén van mijn grote zaligheden in Amerika. :-) Beker voor de helft gevuld met ijs en dan cola. mmmmm
Groetjes,
Carine
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

sachasenne schreef:Beker voor de helft gevuld met ijs en dan cola. mmmmm
Oh, maar dat moet ik niet hebben. Krijg je vaak zo'n chloorsmaak van. :wink:

Liefst drink ik het met zo weinig mogelijk ijs. Bij de In-N-Out Burger bijv. waar je zelf je beker vult, doe ik er heel weinig ijs in en de rest cola. Ben zelf ook een echte cola drinker en vooral Coca Cola. Toch de lekkerste vind ik. Als ik eens ergens eet en ze schenken alleen Pepsi kijk ik altijd even sip, levert soms leuke reactie op... :mrgreen:

Roland

vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Dat vind ik zo vies, die ijsblokjes in je drankjes in Amerika. Ze smaken zo naar chloor, blahh.
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Overigens leuke filmpje over een nieuw geopende In-N-Out Burger in Allen, TX eerder dit jaar... :shock: :wink:

[youtube]jQowy9DdY8k[/youtube]

Roland

sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Coyote schreef:Ben zelf ook een echte cola drinker en vooral Coca Cola. Toch de lekkerste vind ik. Als ik eens ergens eet en ze schenken alleen Pepsi kijk ik altijd even sip, levert soms leuke reactie op... :mrgreen:

Roland
Ha, hier juist hetzelfde :-) Vegas is wat coca cola betreft ook echt opgedeeld. Een groep met pepsi en een groep met cola.
Als ik kan kiezen tussen terras met pepsi en terras met cola dan is de keuze snel gemaakt. Erg eigenlijk :-)
Groetjes,
Carine
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Voynich schreef:Soms maakt z'n opa brood voor me in de bakmachine maar dat is niet lang houdbaar dus dat eet ik dan de hele dag door zodat het niet verschimmelt.
Je kunt brood heel goed invriezen hoor. Gewoon van tevoren snijden en dan in porties invriezen. Elke keer haal je dan gewoon een aantal sneetjes uit de vriezer en laat dat 10 minuutjes ontdooien. Dan is het weer heerlijk vers.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Ik drik nooit de echte Coca Cola, die is me veel te zoet; in Nederland dronk ik altijd de Light en niet de Zero, hier altijd de Zero want de Light hier smaakt iets duidelijker kunstmatig gezoet dan de Zero.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Coyote schreef: Even off-topic: Overigens moet mij ook wat van het hart. Ik vind dat bepaalde meningen van de Nederlanders/Belgen wel heel erg verdedigd worden door de Nederamerikanen. Over smaak valt niet te twisten is een bekende uitspraak. Dus als 'wij' iets vinden kan dat niet zomaar afgedaan worden met 'het is niet zo'. Het is onze ervaring/mening. Ik vind het jammer dat bepaalde uitspraken over Amerika steeds verdedigd moeten worden zo lijkt het. Helemaal niet nodig denk ik, we vinden Amerika er echt niet minder leuk door. Over Nederland wordt vaak genoeg iets negatiefs gezegd maar zie vrijwel nooit mensen opspringen om dat te verdedigen. :wink:
Dat werkt wel naar twee kanten Roland. Als wij iets vinden wordt dat de laatste tijd ook voornamelijk afgedaan als 'verdedigen van Amerika'. Dit is gewoonweg onze mening en wij zijn het dus niet altijd eens met jullie mening. Is dat niet dé definitie van 'forum':
forum
` fo - rum («Latijn) het -woord fora, forums groep van deskundigen die een bepaald onderwerp in het openbaar bespreken en daarna ter discussie stellen; iets voor het forum der publieke opinie brengen in het openbaar behandelen
Vana vindt de frisdranken zoeter. Ik niet. Zij mag dit verwoorden en ik mag een weerwoord geven. Het mag dan een Nederlandstalig forum zijn, maar dat betekend niet dat de 'Nederlandse mening' koning is.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Er zit in coca cola in Amerika per 250 ml 1 gram meer suiker dan in vergelijking met Belgie. (28 gram tgo 27 gram)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
choco
Amerikafan

Bericht door choco »

Bubble tea is wel het meest rare wat ik ooit heb gehad, met die rare balletjes. Voor mij niet voor herhaling vatbaar. Frisdrank koop ik hier slechts zelden (kocht ik in NL ook haast nooit). Ik vind het te zoet. De enige frisdrank die ik wel lekker vind, is Bitter Lemon, maar laten ze dat nou net niet hebben hier.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Oh ja, Bitter Lemon, dat dronk ik NL altijd veel, en zou ik hier ook wel eens willen, zo af en toe...
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Pepsi heeft het jaren geleden op de markt gebracht, maar het werd vooral gepromoot als een 'mixer' (dus samen met alcohol, net als tonic en club soda) en het werd dus voornamelijk bij slijterijen verkocht. Liep niet goed en dus is het weer van de markt gehaald.
Clint's Thoughts
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer