Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Dubbele nationaliteit niet opgeven - PETITIE

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
FlipjeBTiel
Amerika-expert

Re: Dubbele nationaliteit niet opgeven - PETITIE

Bericht door FlipjeBTiel »

Ja, dat is ook zo natuurlijk. Ik zit in mijn hoofd met de oorspronkelijke reden waarom de discussie aangezwengeld werd: problemen die AnderLanders in NL zouden veroorzaken. I.e. iets binnen de NLse grenzen, niet buiten NL. Als Amerika nu hetzelfde probleem zou hebben en zou willen dat NLers beter integreerden, dan houdt NL mij feitelijk tegen omdat ik (zolang ik meer familie in NL heb dan hier) beter af ben met GC + NLse citizenship, zodra dubbele nationaliteit niet meer mogelijk is. Die Professor Pruikmans toch ...

Hah, en mijn dochter (3 en wel duaal) was nog zo trots vanochtend: "Daddy, I spreek Nederlands!" (Ze is er nog altijd van overtuigd dat Nederlands een geheimtaaltje is tussen haar, mij, en opa.)

Gr., Flipje
Fleuro$
Amerika-ontdekker

Bericht door Fleuro$ »

Ik dacht dat ik ergens gelezen had dat de huidige regeling tot ergens in 2013 (maart?) geldig was, omdat die in 2003 voor 10 jaar was aangenomen? Of kan dat zomaar veranderd worden door een nieuwe wet?
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Een wet heeft, naar mijn weten, niet zo maar een 'houdbaarheidsdatum' waar de regering zich aan moet houden. In 2013 moest er idd naar deze wet gekeken worden, maar als de regering besluit dat eerder te doen, dan kan dat.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
FlipjeBTiel
Amerika-expert

Bericht door FlipjeBTiel »

Door de invoering van de nieuwe wet en bijkomende veranderingen ontstonden een serie randgevallen (b.v. mensen die onder de oude wet hun NLschap hadden verloren, of nooit hadden verkregen, en nu wel NLschap konden houden/krijgen). Mensen die daaronder vallen, hebben nog tot 1 april 2013 de tijd om gebruik te maken van tijdelijke overgangsregelingen. Voor mensen die vandaag de dag een andere nationaliteit aannemen, is die datum niet van belang.

Gr., Flipje
dirkwood
Amerikakenner

Bericht door dirkwood »

Vraag mij af of ik daar niet onder val...want heb tenslotte geen enkel bewijs dat ik Nederlander ben nu luisterend dat een Dutch paspoort of geboortebewijs dus nutteloos blijken te zijn daarvoor.
Oranje hagelslag...en ZZ tops.
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Als je in Nederland geboren of getogen bent, moet daar een bewijs voor te leveren zijn. Zoek de website van het bevolkingsregister van je geboorteplaats eens op en stuur ze een email met de vraag om een uittreksel. Ik heb dat gedaan en kreeg een keurig briefje in de bus (helemaal in Brooklyn) met een bestiging dat ik inderdaad geboren ben in Amsterdam tot de dag van mijn uitschrijving daar 'gebauren en getaugen' ben. (Na betaling, uiteraard, maar dat kostte iets van 23 euro).

Dat zou volgens mij voldoende moeten zijn om een aanvraag voor een nieuw Nederlands paspoort in te dienen. Zeker als je een groene kaart kunt tonen, zodat ze zeker weten dat je echt bestaat en wettig in de VS bent (ze geloven je in dit soort zaken niet altijd op je eerlijke gezicht).

Als ik geen enkel paspoort had, zou ik me maar naakt voelen. Zeker omdat ik nog familie in Nederland heb, waardoor ik wellicht ooit nog eens, bijvoorbeeld, naar een begrafenis zou moeten/willen.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
dirkwood
Amerikakenner

Bericht door dirkwood »

Ik heb besloten om “Dirkwood Ranch”, te verklaren tot een land and en geef mijn eige citizenships uit.
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Family guy gezien?
dirkwood
Amerikakenner

Bericht door dirkwood »

geen idee waar je het over hebt....
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

DejaVu refereert hier aan: http://familyguy.wikia.com/wiki/Petoria
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
dirkwood
Amerikakenner

Bericht door dirkwood »

:P funny....uitgezonderd News...kijk maar weinig TV...
waitwhat
Amerikafan

Bericht door waitwhat »

"Gelijke monikken, gelijke kappen" heeft Donner het over.

Succesvolle expats op een lijn zetten met kansarme Finnen..

Way to go Holland.
dirkwood
Amerikakenner

Bericht door dirkwood »

Ik ken de uitspraak van Donner maar moet echt meer info hebben om dit te begrijpen.
waitwhat
Amerikafan

Bericht door waitwhat »

Voor Donner is een kansarme immigrant in Nederland hetzelfde als een succesvolle expat (buiten Nederland, die Citizen wordt = tamelijk succesvol) want beide moeten hun huidige staatsburgerschap opgeven.
dirkwood
Amerikakenner

Bericht door dirkwood »

Kunnen mensen nog steeds emigreren naar Holland ?Zonder een Citizen als een partner.
OscarG
Amerikakenner

Bericht door OscarG »

Ja, op basis van werk of studie
Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
dirkwood
Amerikakenner

Bericht door dirkwood »

Waarom stoppen ze dat niet inplaats van dubble nationality ?
dirkwood
Amerikakenner

Bericht door dirkwood »

Als je geen buitenlanders permanent in je land wil,close de borders en neem de verantwoordelijkheid van die beslissing.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Buitenlanders hebben onder bepaalde voorwaarden recht om in Nederland te komen wonen, waarom zouden we daarvoor de grens sluiten?
Jij hebt toch ook alle kans gekregen om in Nieuw Zeeland en nu in Amerika een leven op te bouwen?

Whaitwat noem niet alle mensen die naar Nederland willen emigreren kansarm a.u.b. Ik vind het zeer denigrerend overkomen.
dirkwood
Amerikakenner

Bericht door dirkwood »

Ben het volledig met je eens Vana maar moet dat tenkoste gaan van mijn geboorte recht?Toen Holland promote emigratie en zelfs mijn vlieg reis betaalde en sponsor werd van mijn emigratie namen ze dus ook een verantwoordelijkheid.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer