Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

(Snel) grote bedragen opnemen in Amerika

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Ik kan hier in Minnesota per dag maximaal $900 van de giro uit de muur halen. Altijd wel grappig, de snelste en goedkoopste (1,82 euro) manier om geld over te hevelen van Nederland naar de VS. Dan snel naar de kassier van mijn bank lopen om dat stapeltje $20 biljetten af te geven, voordat ze wegvliegen.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
doreennicole
Amerika-expert

Bericht door doreennicole »

Loek schreef:
jackybeertje schreef:ik heb teovallig vorige week een auto gekocht en er is 1 atm hier op maui waar ik 1000 dollar per keer uit kan trekken. dat is van de american savings bank. heb zelfs geprobeerd eerst 1000 te trekken en daarna 20 en dat ging ook gewoon. Heb eigenlijk niet meer dan 1 keer per dag 1000 getrokken zeg maar. Had ik misschien wel kunnen proberen.

Het verschilt dus ook per atm hier. Er zijn andere waar je maar max 300 uit mag trekken.
Afgelopen weekend deed ik dat nog per ongeluk bij een ATM in de supermarkt. Ik wilde $60 opnemen, maar typte per ongeluk $600 in, en er kwam netjes een bundeltje met 30 biljetten van $20 uit...

Ik denk dat men die limiet van de ATM nog weleens onderschat. Gewoon proberen zou ik zeggen.
de limiet met amerikaanse bankrekeningen hangt van de bank en je credit af. ik weet nog dat toen ik op de bank werkte en we rekeningen openden er ook een score was voor de dagelijkse limiet, 300, 500 of 1000 was dat geloof ik. maar van nederlandse rekeningen weet ik niet. ik heb mijn amerikaanse limiet laten verhogen toen ik in NL was de laatste keer zodat ik maximaal kon trekken, maar ik doe het nooit de andere kant uit.
SEEING IS BELIEVING
PBBI
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door PBBI »

Heb morgen 5000 dollar cash nodig om een auto te kopen.
Morgen is al voorbij, niets meer gehoord, plannetje mislukt :?: :twisted:
fcolos
Amerikakenner

Re: (Snel) grote bedragen opnemen in Amerika

Bericht door fcolos »

TR808 schreef:jongens,

ik zit met een probleem;

ik zit hier in de states. Heb genoeg geld op mijn Giro staan, maar kan er niet eens bij. Heb morgen 5000 dollar cash nodig om een auto te kopen. ik heb geen tijd om elke dag een paar honderd op te nemen, creditcard valt ook af, western union heb ik ook al gecheckt... frustrerend dat je niet eens bij je geld kan.

wie heeft ideeen? ik ben hier vaker, misschien moet ik een account openen hier. Als daar tips over zijn dan zijn ze van harte welkom.

Note Mod (Roland): Titel aangepast, alleen CASH! is onduidelijk. Vermijd verder het gebruik van enkel hoofdletters!
Bij ATMs zit je meestal aan een daglimiet van je Nederlandse bank vast (vaak in de orde van 500 euro). Je beste oplossing is waarschijnlijk bij een bank naar binnen te lopen, en te vertellen dat je $5000.- van je buitenlandse rekening wilt opnemen. Dit is in principe geen probleem, alleen zul je een forse commissie moeten betalen. Een betere optie is misschien om degene van wie je de auto koopt de situatie uit te leggen. Vaak gaan mensen hier wel akkoord als je ze bijv $1000.- vooraf geeft, en dan een contractje opstelt over wanneer je de rest komt brengen. Alleen kun je in dat geval waarschijnlijk niet meteen je auto meenemen.

Over opmerkingen van mensen hier over rijbewijzen en sofi-nummers zou ik me niet te druk maken (volgens mij vooral de mensen die aan de andere kant van de plas wonen?). Regels verschillen nogal van staat tot staat, maar bijvoorbeeld hier in California heb je GEEN social security number nodig voor een rijbewijs, alleen een geldige verblijfsvergunning. Ook zijn er genoeg verzekeringsmaatschappijen die je zonder California licence willen verzekeren (bijv Geico), zeker als je aangeeft wel binnen afzienbare tijd je licence te halen. Zonder local driver's licence is de verzekering wel duurder.
"You're drunk again."
"No, I'm just exhausted 'cause I've been up all night drinking."
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Gewoon zeggen dat je alleen maar met een credit card kan betalen.
Het is maar $5000
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer