Ja hoor, ik ben er geweest bij de Kingsalmarkt in Amstelveen. (vanmiddag na het werk). Tjongejonge, dat was vervelend zeg!
Met name voor m'n portemonnee, maar ik werd wel erg blij van de selectie daar!!
Probeer de FoodFactory Rootbeer kost daar een stuk goedkoper, voor andere Amerikaanse producten zoals Duncam food cake mixes en pinto beans (a must for a good chili) bij Hanos.
itsmerijn schreef:als je tegenwoordig in een supermarkt rond kijkt kom je (godzijdank)
al snel 1 "heel rek" tegen met amerikaanse producten
bijv.
A&W rootbeer
DG rootbeer
White Rock rootbeer
en Mountain Dew
en natuurlijk ook veel andere amerikaanse producten
maar weet iemand of er ergens een winkel is in Nederland
die heel veel van dit soort dingen importeerd ?
en die ook verkoopt tegen een redelijke prijs want voor 1 blikje rootbeer betaal je toch al ¤ 1.50
terwijl je daar in de usa nog eens een dollar voor neerlegt
( btw op veel van die blikjes zit zo`n sticker waar op de ingredienten vertaald staan
maar ook het adres van de importeur maar ik krijg geen reactie van die zaak zowel op email en fax)
Naast Rootbeer maakt A&W (volgens mij de bekendste maker van rootbeer) ook Cream Soda. Nou krijg ik rootbeer niet door mijn keel, behalve dan de befaamde rootbeer floats, maar een cream soda gaat er bij mij altijd wel in. Tijdens mijn "year abroad" in Oklahoma heb er veel van gedronken net als afgelopen zomer toen ik er weer voor een maandje was. Toevallig kwam ik deze week in een winkel op schiphol en prompt zag ik het daar staan in het koelvak (naast rootbeer). Na even in de vergetelheid zijn geraakt, leeft het weer helemaal bij mij. Vandaar dat ik graag wil weten waar je deze cream soda zou kunnen kopen? En dan het liefst in de buurt van Groningen? alvast bedankt.
P.s. Ben afgelopen zomer trouwens nog in het Dr.Pepper museum geweest in Waco en een dr.pepper float gehad, ook niet verkeerd.
Daarnaast geniet ik nog steeds van de heerlijke jelly beans! die wel volop in nederland verkrijgbaar zijn!
Hee, wat leuk, dat je in het Dr. Pepper museum bent geweest (even voor de anderen: Waco ligt in Texas tussen Dallas en Austin)! Wij zijn daar vorig jaar ook geweest, toch wel een grappig geheel.
Helaas kan ik je niet helpen aan Cream soda adressen. Onze kinderen zijn er ook dol op, mij is het te zoet.
Dat is inderdaad grappig, al moet ik eerlijk zeggen dat ik wel "Free refil" had verwacht bij het toegangskaartje. Het bezoekje was niet gepland trouwens. Mijn gastgezin waar ik in 2001/2002 bij verbleef in Guthrie, Oklahoma was verhuist naar Waco. Deze heb ik afgelopen zomer dus weer opgezocht. Waco staat ook wel bekend al "Wacko" mede doordat er een aantal jaar geleden een nogal zelf-destructieve cult een thuisbasis had. Helaas staat het daardoor nogal slecht bekend. Baylor University (de universiteit die in Waco gehuisvest is) is de grootste baptisten Universiteit van de wereld. We hebben deze afgelopen zomer ook ruimschoots bezocht (Mn gastmoeder werkt er), inclusief de beren die in een kuil op de campus leven (met hekken eromheen natuurlijk). Want wat moet een Amerikaanse universiteit nou zonder z'n Mascotte?
Vanuit Waco was het niet ver naar Crawford (de plaats waar George Bush een ranch heeft en op dat moment ook verbleef) hebben we ook een vertoning van de film Fahrenheit 9/11 meegemaakt in de buitenlucht. Dit werd georganiseerd door het Peace Corps van Crawford als protest tegen Bush en tegen het besluit dat de desbetreffende film niet werd vertoond in het metropolitane gebied van Waco. Natuurlijk werd er door menig Bush-aanhanger fel geprotesteerd. Zo kregen we tijdens de film vaak "We Love Bush" van een afstand te horen. Een unieke belevenis!
Volgens mij wijk ik een beetje af van het onderwerp... ach een ervaring delen kan niemand iets kwaad doen!
Bij de lokale Coöp hebben ze (naast White Rock Rootbeer) nu ook Virgil's Rootbeer. http://www.virgils.com/about.shtml.
Volgens hun eigen zeggen is dit "gourmet" Rootbeer... Het is in ieder geval echt heel lekker!
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.