Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Wat voor souvenier heb jij van Amerika meegebracht?
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Ik neem ook magneetjes mee, maar ook vlaggetjes van de Staten waar we komen. Tevens koop ik elk jaar een nieuwe houten toothpickholder met opdruk van een plek die we hebben bezocht. Na een jaar is meestal de tekst er afgesleten en koop ik dus in Amerika weer een nieuwe.
Marjan
Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Contacteer:
Bij mij hangen de magneetjes op een ijzeren bord (IKEA) aan de muur. Je kunt ook een magneetplaat kopen waar de Staten al op ingevuld zijn. Leuk om te zorgen deze plaat vol te krijgen......vana schreef:Wij nemen steeds een paar blikken ouderwetse reclameborden mee. Die hangen in de gang langs de trap.
Ik zou ook zo graag koelkastmagneetjes willen sparen, maar we hebben een ingebouwde koelkast.
Marjon

Gr. Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Oh zo'n bord heb ik al, daar schrijft Joyce haar planning voor school op. Zal binnenkort even langs Ikea rijden. Kan je die magneetplaat met de staten daar ook kopen?hekkie schreef:Bij mij hangen de magneetjes op een ijzeren bord (IKEA) aan de muur. Je kunt ook een magneetplaat kopen waar de Staten al op ingevuld zijn. Leuk om te zorgen deze plaat vol te krijgen......vana schreef:Wij nemen steeds een paar blikken ouderwetse reclameborden mee. Die hangen in de gang langs de trap.
Ik zou ook zo graag koelkastmagneetjes willen sparen, maar we hebben een ingebouwde koelkast.
Marjon![]()
Gr. Marjan
Marjon
- Annie
- Amerika-expert
- Partner van: Rob
- Contacteer:
Wij hadden ook een inbouwkoelkast en daarom hadden we een magneetbord gekocht, konden we toch magneten sparen.vana schreef:Wij nemen steeds een paar blikken ouderwetse reclameborden mee. Die hangen in de gang langs de trap.
Marjon
Hebben nu een Amerikaanse koelkast met magneten, maar het mogen alleen maar cactussen of varkentjes zijn.
-
- Amerika-expert
Ik heb net als Sandy een beetje het gevoel dat ik er te laat mee begonnen ben. Hoewel ik door het Starbucks Schiphol draadje aan denk om toch maar eens daarmee te beginnen, want de meeste plaatsen waar ik zo een zou vinden en al geweest ben kom ik toch weer een keer.
De enige plaatsen waar ik souvenirs van mee terug bracht (en hoop te brengen) zijn plaatsen die ik voor mijn werk bezoek. Aan de ene kant omdat we internationaal werken en een haan als mascotte hebben (lang verhaal) en ons kantoor dus vol zit met hanen van allerlei verschillende landen en materialen, en het dus een sport is om een unieke haan terug te brengen na een werkreis voor op kantoor. Ook brengen we allemaal kunst en andere -meestal AIDS gerlateerde- fotos' of posters terug voor ons kantoor.
En waar ik wel degelijk op zoek ga naar souvenirs is in Suriname maar dat is dus om een Surinaamse aanwezigheid in mijn huis te hebben. Ik spaarde vroeger Delfts blauw voor de NL aanwezigheid in mijn Amerikaanse huis, maar heb toen ik weer terug in NL was die verzameling opgegeven. Ik heb nog niets nieuws gevonden om dat te vervangen. Heb weinig NL in mijn huis nu, hoewel ik net een verzameling KLM huisjes begonnen ben. Als ik volgend jaar in het land ben rond K-dag of een andere grote vrijmarkt sla ik weer mijn slag.
De enige plaatsen waar ik souvenirs van mee terug bracht (en hoop te brengen) zijn plaatsen die ik voor mijn werk bezoek. Aan de ene kant omdat we internationaal werken en een haan als mascotte hebben (lang verhaal) en ons kantoor dus vol zit met hanen van allerlei verschillende landen en materialen, en het dus een sport is om een unieke haan terug te brengen na een werkreis voor op kantoor. Ook brengen we allemaal kunst en andere -meestal AIDS gerlateerde- fotos' of posters terug voor ons kantoor.
En waar ik wel degelijk op zoek ga naar souvenirs is in Suriname maar dat is dus om een Surinaamse aanwezigheid in mijn huis te hebben. Ik spaarde vroeger Delfts blauw voor de NL aanwezigheid in mijn Amerikaanse huis, maar heb toen ik weer terug in NL was die verzameling opgegeven. Ik heb nog niets nieuws gevonden om dat te vervangen. Heb weinig NL in mijn huis nu, hoewel ik net een verzameling KLM huisjes begonnen ben. Als ik volgend jaar in het land ben rond K-dag of een andere grote vrijmarkt sla ik weer mijn slag.
SEEING IS BELIEVING
-
- Amerika-expert
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Grappig, al die magneten voor de ijskast. Bij ons hangen er vooral Nederlandse magneten, Delfts blauw en sinds kort Albert en Monique
.
Verder ben ik helemaal niet souvenirderig, ik houd niet van allerlei spulletjes overal. We hebben al te veel. Ik heb ook een hekel aan souvenirswinkels, wil er eigenlijk ook meteen weer uit! Alleen hoodies vind ik soms wel leuk.

Verder ben ik helemaal niet souvenirderig, ik houd niet van allerlei spulletjes overal. We hebben al te veel. Ik heb ook een hekel aan souvenirswinkels, wil er eigenlijk ook meteen weer uit! Alleen hoodies vind ik soms wel leuk.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
En waarom alleen de ijskast? Er bestaat zoiets als magneetverf, daar kun je allerlei oppervlakken mee bewerken zodat je daar magneten op kunt hangen. Zie http://www.wonen.info/woon/klussen/schi ... gneetverf/vana schreef:Oh zoveel geld heb er niet voor over hoor. Ik koop wel een magneetbord bij Ikea.

Bij een locatie van de Buitenschoolse opvang waar mijn zoon op zit hebben ze dit gebruikt. De cirkels zijn helemaal "magnetisch" (niet het juiste woord, want het is niet magnetisch, er kunnen magneten tegen worden "geplakt").

- Jasmino
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Wat leuk, dat doen wij ook! Ik heb zelfs de krant gehaald (Limburger) met mijn versierde boom vol met herinneringen. En elk jaar als we de boom opzetten is het weer een feest. "Weet je nog.....?". "Oh ja, daar zijn we ook geweest....!".Dento schreef:Oh ja, we nemen ook altijd een kerstornament mee. Zo is elk jaar met kerst onze kerstboom één grote herinnering aan al de plaatsen waar we geweest zijn.
Hier zijn foto's die ik vorig jaar heb gemaakt van onze verzameling, hij is inmiddels al behoorlijk uitgebreid.
In Amerika is het nooit lastig om leuke ornamenten te scoren, maar in Europa is dat soms een hele uitdaging. Toch lukt het ons vaak wel, al is het maar 1 dingetje. Dit jaar is de verzameling dan ook weer uitgebreid met leuke versieringen uit Duitsland, Oostenrijk en Spanje.
In mijn agenda heb ik 1 december alvast gereserveerd om mijn huis in kerstsfeer te brengen en de kerstboom op te zetten. Ik verheug me er nu al op!
Ik verzamel trouwens ook boekenleggers op mijn vakantiebestemming, ook daarvan heb ik er inmiddels al behoorlijk veel. Meestal probeer ik van de bezienswaardigheden er een te scoren, maar ook metalen boekenleggers met mooie spreuken zijn favoriet. Ik heb me voorgenomen deze verzameling ook eens op foto te gaan vastleggen.
Dingen voor in huis neem ik bijna nooit mee, mijn ervaring is dat ik dat toch meestal weer snel zat ben.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Nee daar ben ik eigenlijk nog niet geweest. In de VS koop ik eigenlijk bijna niets voor is huis, behalve die al genoemde dingen. Ik heb het dan meer over Azie, Afrika etc. Daar heb je altijd van de geeikte dingen, ik wil graag iets aparts meenemen, liefst al gebruikte dingen. Voor mij is dit dan specialer. Zo hebben wij eens uit Zuid-Afrika een hele mooie vruchtbaarheidspop meegenomen, die dan bij een bepaalde stam echt gebruikt is. Dat vind ik leuk, niet die 'fabrieksspullen'.SonjaV schreef:Gaan jullie ook naar die antique malls?Vegasgirl schreef:Verder probeer ik alleen nog maar antieke en unieke dingen mee te nemen, geen touris trap zooi.
Daar stoppen wij ook altijd om te kijken of we nog een mooi oud fototoestel vinden voor onze verzameling.
Maar wat Marjon doet, vind ik ook erg leuk. Van die oude borden zou ik ook wel willen verzamelen (maar dus geen remakes). Past mooi op mijn toilet, daar heb ik al wat van dat soort dingen hangen.
Waar pik jij die dan op Marjon? Ben wel benieuwd, ook op die antique malls?
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wow, Jacqueline, wat mooi!!!Jasmino schreef: Hier zijn foto's die ik vorig jaar heb gemaakt van onze verzameling, hij is inmiddels al behoorlijk uitgebreid.
Ik heb dit jaar ook wel even naar kerstornamenten gekeken in Amerika. In de collectie van Hallmark zaten er wel leuke (maar ik vond ze ook best prijzig: rond de 15 dollar/stuk).
Uiteindelijk heb ik iets goedkopers genomen:
* het woord 'hope' is zo'n goudkleurig glitterspul (omdat dat een woord was dat nogal veel aan bod kwam tijdens onze gesprekken ginder: dat we altijd de hoop moesten houden, want zonder hoop ben je niets meer)
* en in hetzelfde materiaal een goudkleurige ster
(wanneer ik 's avonds nog even met de hond buiten ga, dan kijk ik altijd naar de sterren, en verzucht me wel eens dat ik die sterrenhemel liever vanuit Amerika zou willen zien)
En verder breng ik van al onze reizen naar eender waar altijd boeken mee. Meestal boeken over de kunst. Niet echt als souvenir, maar gewoon omdat ik daar veel van hou en omdat je die in het land van oorsprong meestal goedkoper vindt dan hier + je hebt ook veel meer keuze.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Jasmino schreef:Wat leuk, dat doen wij ook! Ik heb zelfs de krant gehaald (Limburger) met mijn versierde boom vol met herinneringen. En elk jaar als we de boom opzetten is het weer een feest. "Weet je nog.....?". "Oh ja, daar zijn we ook geweest....!".Dento schreef:Oh ja, we nemen ook altijd een kerstornament mee. Zo is elk jaar met kerst onze kerstboom één grote herinnering aan al de plaatsen waar we geweest zijn.
Hier zijn foto's die ik vorig jaar heb gemaakt van onze verzameling, hij is inmiddels al behoorlijk uitgebreid.
In Amerika is het nooit lastig om leuke ornamenten te scoren, maar in Europa is dat soms een hele uitdaging. Toch lukt het ons vaak wel, al is het maar 1 dingetje. Dit jaar is de verzameling dan ook weer uitgebreid met leuke versieringen uit Duitsland, Oostenrijk en Spanje.
Soms moet je ook een beetje creatief zijn, om die ornamentjes te krijgen, zeker - zoals Jacqueline ook al aangeeft - in Europa.kastelke schreef:Uiteindelijk heb ik iets goedkopers genomen
Wat we al een aantal keer gedaan hebben, is een sleutelhanger kopen, daar het kettinkje vanaf halen, dan een rood lintje door het kleine oogje et voilá, je hebt een ornamentje... Het klinkt misschien wat raar, maar soms hebben ze geen kerstornamentjes, maar wel hele leuke sleutelhangers die perfect zijn als ornamentje in de 'herinneringenkerstboom'!
Vooral die gouden ornamenten die je in de rode doosjes krijgt - zoals jij deze van o.a. Mt Rushmore hebt, Jacqueline - vind je haast overal wel, daar hebben we er ook een aantal van.
En de 'cable car' uit San Francisco hangt ook in onze boom, in rood/groen!

Dennis
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- Jasmino
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Ha grappig, dat hebben we dit jaar ook gedaan in Duitsland en Oostenrijk! Op die manier krijg je toch heel leuke dingen in je boom.Dento schreef:Soms moet je ook een beetje creatief zijn, om die ornamentjes te krijgen, zeker - zoals Jacqueline ook al aangeeft - in Europa.
Wat we al een aantal keer gedaan hebben, is een sleutelhanger kopen, daar het kettinkje vanaf halen, dan een rood lintje door het kleine oogje et voilá, je hebt een ornamentje... Het klinkt misschien wat raar, maar soms hebben ze geen kerstornamentjes, maar wel hele leuke sleutelhangers die perfect zijn als ornamentje in de 'herinneringenkerstboom'!
Die goudkleurige platte ornamentjes vind je in Amerika inderdaad heel veel. Die koop ik eigenlijk alleen als ik niets leukers kan vinden. Wat grappig dat jullie die Cable Car ook hebben!Dento schreef:Vooral die gouden ornamenten die je in de rode doosjes krijgt - zoals jij deze van o.a. Mt Rushmore hebt, Jacqueline - vind je haast overal wel, daar hebben we er ook een aantal van.
En de 'cable car' uit San Francisco hangt ook in onze boom, in rood/groen!
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Winston Churchill
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Ik ben bang dat wij gewoon remakes hebben gekocht hoor. Ik vind het gewoon leuk staan en het geeft altijd een Amerika gevoel. Ze hoeven van mij niet exclusief te zijn.Vegasgirl schreef:
Maar wat Marjon doet, vind ik ook erg leuk. Van die oude borden zou ik ook wel willen verzamelen (maar dus geen remakes). Past mooi op mijn toilet, daar heb ik al wat van dat soort dingen hangen.
Waar pik jij die dan op Marjon? Ben wel benieuwd, ook op die antique malls?
De meeste hebben we in Williams gekocht, en in Boondocks,maar je komt ze ook in andere kleine winkeltjes tegen.
We hebben er nog niet zoveel hoor, we zijn net begonnen. Volgend jaar hoop ik er weer een aantal mee te nemen.
Deze hangen in de gang:

En deze boven de keukendeur:

Marjon
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Gaaf hoor Marjon!!! Ik vind vooral die van producten erg leuk zoals die Franks en Campbells!! Staat mooi!!!
Ik zou het zelf idd nog gaver vinden om 'echte' te vinden. Speur wel eens op ebay, maar daar lopen prijzen soms zo bizar hoog op, laatst hadden ze een gaf bord uit ongeveer 1930 voor sinas, met een echt werkende thermometer er nog in. Dacht die wel te winnen met 130 dollar, maar hij liep op tot $250
Tja, zodoende is die verzameling er nog niet van gekomen, maar die oude roestige borden vind ik wel wat hebben...
Ik zou het zelf idd nog gaver vinden om 'echte' te vinden. Speur wel eens op ebay, maar daar lopen prijzen soms zo bizar hoog op, laatst hadden ze een gaf bord uit ongeveer 1930 voor sinas, met een echt werkende thermometer er nog in. Dacht die wel te winnen met 130 dollar, maar hij liep op tot $250

Tja, zodoende is die verzameling er nog niet van gekomen, maar die oude roestige borden vind ik wel wat hebben...