Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Californisch rijbewijs op J1 visum

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
goldenhills
Amerika-expert

Re: Californisch rijbewijs op J1 visum

Bericht door goldenhills »

Met een F1, zonder SSN, kon mijn wederhelft probleemloos een CA drivers license halen (geen statement/affidavit nodig; drie jaar geleden). Zou dat voor een J1, of tegenwoordig anders zijn? Niet alle DMV kantoren cq. personeel denken precies hetzelfde over de regels, overigens.
SanneN
Amerikakenner

Bericht door SanneN »

In MD moet je dan bij het SS kantoor een brief halen dat je geen SSN kan krijgen en dan mag je je rijbewijs halen. Wellicht in CA (en andere staten) ook zo?
melissie6
Amerika-ontdekker

Bericht door melissie6 »

Ik heb in 2007 een halfjaar stage gelopen in Florida op een J1 visum en heb toen ook direct een SSN aangevraagd. Kon daarna heel gemakkelijk een rijbewijs aanvragen. Ik wilde het rijbewijs niet alleen vanwege het rijden, maar ook omdat je hier in Central Florida vaak kortingen krijgt als Florida Resident. Zo wilde ik bijvoorbeeld een jaarpas van Walt Disney World kopen en dat scheelde ontzettend veel geld als Florida Resident zijnde.
FlipjeBTiel
Amerika-expert

Bericht door FlipjeBTiel »

Langer geleden ondertussen, maar hier ook J1 CA en destijds geen problemen een rijbewijs, autoverzekering, etc. te verkrijgen. Duurde wel erg lang (meer dan een half jaar) voordat ik het echte rijbewijs in handen had: voordat ze dat verstrekten wilde DMV zich verzekerd hebben van mijn verblijfsstatus (i.e. dat ik legaal in CA verbleef). Tot die tijd met een vodje papier rondgereden.

Gr., Flipje
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer