Dento schreef:Uhm... ik zie BuckeyeRed's foto's niet... ligt dat nou aan mij...? ('t Zal wel, maar goed, je weet 't nooit... )
Ligt aan jou verbinding denk ik of je moet je bril opzetten
Rob, als je zo begint, kom ik 1 maart niet naast je zitten
Maar zonder flauwe kul: ik zie ze niet in Internet Explorer, noch in Firefox... Iemand enig idee waar het aan kan liggen (Behalve mijn verbinding en mijn bril )
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Op mijn pc zijn de foto's wel te zien, vreemd, hoor. Hier is het trouwens inmiddels ook levensgevaarlijk om te rijden, we zijn net gaan stemmen en overal zijn ongelukken. Onverwachts begon het te ijzelen en de zout trucks waren er niet op voorbereid. Alle bruggen en viaducten in het gebied zijn spekglad met een verraderlijk dun laagje ijs. Op een ervan is een kettingbotsing van 20 voertuigen, maar alle wegen van en naar Washington zitten vrijwel dicht met ongelukken. Ben ik even blij, dat Rick op reis is, anders had hij daar uren lang in gestaan!
Rob schreef:
Ligt aan jou verbinding denk ik of je moet je bril opzetten
Rob, als je zo begint, kom ik 1 maart niet naast je zitten Maar zonder flauwe kul: ik zie ze niet in Internet Explorer, noch in Firefox... Iemand enig idee waar het aan kan liggen (Behalve mijn verbinding en mijn bril )
Het blijkt dat er iets mis is met mijn photobucket (ik weet niet wat). Maar ik kan er ook niet in komen. Een foto die ik ergens anders had staan vanaf daar is inmiddels ook een mooi rood kruisje.... dus eigenlijk is het denk ik vreemder dat er mensen zijn die mijn foto's nog wel kunnen zien. (Ik zie deze zelf nog steeds wel, overigens).
Ik heb geen idee wat er verder aan de hand is en ik hoop dat het zichzelf oplost (ik ben een nitwit wat dat soort dingen betreft). Maar ik denk ik zeg het even voordat Dento bij de oogarts zit.
Hier ook een ijsstorm gisteravond en vannacht, de scholen gingen twee uur verlaat open en de high schoolers konden meteen weer terug, want er was geen stroom in hun school. Het was vanochtend spek- en spekglad (en arme Robert Gates heeft op die gladheid zijn schouder gebroken). Maar de natuur zag er mooi uit. Hier een paar slideshows (klik op de foto's om ze te zien):
Rond ons huis
In de buurt, lopend of liever glijdend naar school
Weer even een update hier. Dinsdag avond nog steeds geen stroom en ik heb de luchtbedden en slaapzakken maar in de auto gegooid om te overnachten in mijn kantoor waar nog wel de kachel brand.
Intussen regelmatig naar mijn huis gebeld om te kijken of het antwoord apparaat aanslaat(want dan heb ik dus stroom), maar helaas. Verdorie, het luchtbed is lek dus de volgende dag ben ik gebroken. Woensdag morgen nog geen stroom. De katten zullen het wel koud hebben. Om 1 uur naar huis gegaan en het is nog maar een paar graden boven nul in huis.
Electriciteits maatschappij kan niks zeggen maar denkt iedereen weer aangesloten te hebben op vrijdag avond.
Op dus naar de hardware store en een 10000 btu kerosine heater(voor binnenshuis) gekocht. Verdorie moet het lontje eerst een uur in de kerosine weken. Na een uur het ding aangezet en als snel staat het ding te gloeien........en dan 15 minuten later, knipper flits en het licht is weer aan. Alle moeite voor niks geweest maar ondanks dat even een vreugde dansje gemaakt en heerlijk geslapen vannacht.
Vadaag even een rondje langs de huurhuisjes maken. Hopelijk geen geknapte waterleidingen. Vandaag gaat het goed dooien gelukkig.Morgen weer winterweer
ned in MO schreef:Even een update. Gisteren ging om 9uur het licht uit en overal om je heen hoorde je knappend hout (zoals je kan zien woon midden in het bos) Vannacht om een uur ging het licht weer aan voor een halfuurtje en we zitten nu noge steeds zonder. De temperatuur in huis is nu zo'n 10 graden.
We konden met veel moeite wegkomen dooor het wegduwen van kromstaande bomen en wat slalommen konden we weg. Gelukkig heeft mijn kantoor wel stroom en daar zitten we nu dan ook. Ook even naar de Lowes geweest om een kettingzaag te kopen want vanmiddag moet er aardig wat gezaagd worden om de rotzooi op te ruimen.
Zal kijken of ik nog wat foto's kan maken.
Je schoonmoeder treft beter weer of is ze al weer terug? Ze is vorige week gespot bij de Makro in Vianen met Xenia
Schoonmoeder is inmiddels weer in de states en wel in Tucson arizona. Schoonvader zit wel te kleumen op de camping in Wyoming..
Tjonge, ik ben blij dat je weer in de warmte zit! Wat een ellende zeg. Toen wij dat een keer hadden hebben we onder een giga-berg dekens geslapen met warme kleren aan... en 's morgens stond het water in het toilet bevroren. Ik heb toen ook meteen tegen manlief gezegd dat we een aggregaat moesten kopen... dacht je dat we die (twee winters later) al hebben?
Valentijns cadeautje van de electriciteitsmaatschappij....
Schoonmoeder is inmiddels weer in de states en wel in Tucson arizona. Schoonvader zit wel te kleumen op de camping in Wyoming..
Heb je nog gedag gezegd?
Ik heb haar niet zelf gezien. Een goede vriendin van me werkt bij de Makro en vertelde me dat ze 'gespot' was. Je schoonmoeder herkende haar trouwens en ze hebben een praatje gemaakt. Zij weet dat Gunter vroeger elke week bij ons kwam én dat wij deze zomer in Greybull geboekt hebben. Odilia kent haar wel, het is hun vroegere oppas Willy Post
Sterkte met alle kou-ellende daar! Je schoonmoeder heeft het nog het beste bekeken. Tucson ... heerlijk!
Ik ben het zat deze winter. Vanacht krijgen we nummer 3 met een verwachting van een halve inch ijs.
Weer de scholen dicht voor een paar dagen die er weer aangeplakt worden aan het eind van het schooljaar.
Mijn zoon moet nu al een week langer naar school vanwege alle gemiste ijsdagen. Opa en oma zouden met ze gaan kamperen maar dat moet maar een weekje later.
Hopelijk blijft dit keer wel de electriciteit aan.
afgelopen week teveel in de kou inde weer geweest op geknapte leidingen te vervangen in het well house van een van mijn rentals
Inderdaad balen, Mark! Wij hebben nog niet zoveel dichte schooldagen gehad als jullie, maar wel veel twee uur verlate dagen. En voor vrijdag wordt ook weer allerlei rot weer voorspeld, precies wanneer ik een Nederlandse, die voor het eerst in de VS is, had beloofd haar hier rond te leiden. Als het alleen sneeuw is vind ik het niet zo erg, maar ijs, daar begeef ik me niet in! Sterkte met deze storm weer!
Overigens zou ik zoonlief gewoon uit school halen, zo oud is die toch nog niet? Iedereen doet dat hier als het schooldistrict besluit het schooljaar te verlengen. Hier is ook de regel, dat als er meer dan tien snow days zijn, ze allemaal kwijtgescholden worden. Heel vreemd, maar wel prima, een aantal jaren geleden gebeurde dat ook.
Onze vrienden in Chicago hebben het niet eens zo hard te verduren gehad als jullie, maar zij zijn de winters ginder ook zo beu als koude pap en gaan deze lente hun huis op de markt brengen. Ze hopen volgende winter in Virginia door te brengen!
Goede moed voor jullie ginder, en bedenk: straks is het lente! Nog even geduld...
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx* Ons leven in Oakville, ON
Vorig jaar was het al een strenge winter met veel sneeuw in bepaalde delen van Amerika, maar lijkt het weer op een strenge winter.
Kan me voorstellen dat je hiervan baalt, zeker als je kinderen niet naar school kunnen nog los van alle andere ongemakken. Het voelt een beetje vreemd zulk winterweer, want hier in Nederland lijkt het er niet op.
Vanochtend bleken maar 8 van de 200 scholen open te zijn. Vannacht is het grotendeels sleet geweest. Dit is ijs rotzooi die naar beneden valt en de grond glad maakt maar niet aan bomen blijft hangen. Echter er komt nog een hele hoop rotzooi aan.
Ik ben nu echter beter voorbereid en met een kerosine heater kan ik het nog redelijk comfortable houden hoop ik.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.