Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Jouw Top 3 Amerikaanse Restaurants

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Reny
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22
Contacteer:

Re: Jouw Top 3 Amerikaanse Restaurants

Bericht door Reny »

Top-3 Ontbijt:
1. Denny's
2. IHOP
3. Friendly's en/of Smitty's (maar die zitten geloof ik alleen in Canada)

Top-3 Diner:
1. Outback
2. Chili's
3. Denny's

Soms kom je onderweg een tent tegen en daar is het zo heerlijk dat het jammer is dat er niet meer vestigingen van zijn.
Een voorbeeld daarvan: Vancouver: HON's (House of Noodles), mega ongezellig om te zitten maar zooooo heerlijk!!!
Zelfde voorbeeld: The Moab Brewery, ongezellig om te zitten maar heerlijk!

Leuke topic, by the way :!:

Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

Wel veel ketens die in de top 3 staan. :)
Heb geen top 3 of het zou 3x mijn eigen keuken moeten zijn. :wink:
phillybilly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door phillybilly »

Top 3 ontbijt:

Tony's family restaurant in Sealy (Texas)
Lokaal leuk tentje
Denny's

Lunch:

Of die nu ook in NL bestaat of niet, ik blijf steeds terugkeren naar SUBWAY

Diner:

Lokaal restaurant
Red Lobster
Sea food restaurant vlakbij Katy (texas)
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Annie schreef:Heb geen top 3 of het zou 3x mijn eigen keuken moeten zijn. :wink:
Dus daarom gaan jullie met de camper - lekker zelf koken! :wink:
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Contacteer:

Bericht door Annie »

Dento schreef:
Annie schreef:Heb geen top 3 of het zou 3x mijn eigen keuken moeten zijn. :wink:
Dus daarom gaan jullie met de camper - lekker zelf koken! :wink:

Hé jij hebt hem door. :wink:
Moeilijke eter.
Wat een boer niet kent dan vr... hij niet. :wink:
Nee hoor, ik kan in een mum van een tijd een makkelijke maaltijd klaar hebben.
Heb tenslotte wel vakantie. :wink:
Amikix
Amerikakenner

Bericht door Amikix »

Dento schreef:
Dinner:
1. Liefst ook hier weer geen keten maar iets lokaals
2. Carrabbas Italian Grill, Fort Collins, CO - het beste Italiaans ooit
3. Als het dan een keten moet zijn, dan doe maar Olive Garden - goede kwaliteit voor een redelijke prijs

Carraba's is ook een keten ;-) (en als je aan de bar bij de keuken gaat zitten wil het nog wel eens zo zijn dat je een gratis appetizer krijgt, of zelfs een gratis toetje :D)
jokaluma
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door jokaluma »

Dento schreef:
chranimei schreef:The Stinking Rose Ontzettend lekker en gezellig eten. Maar je moet wel van knoflook houden!
Inderdaad, helemaal vergeten - zeker een aanrader!
ooo geweldig is die er nog steeds??? In 1993 zijn we daar ook geweest in San Francisco. Dat is toch het Knofllok restaurant , niet??
karin
http://www.maudluuk.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false; onze juni-juli 2012 reis AZ-NM-CO-UT-NV
http://www.devanhaveretjesusa2008.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.newyork2010karinenjohn.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Ik heb niet echt een top drie qua restaurants. Bovendien vind ik het over het algemeen nogal betrekkelijk. Neem Denny's bijvoorbeeld. Wij hebben daar vaak echt wel goed gegeten, maar ook toch een aantal keren meegemaakt dat het middelmatig was en/of ronduit slecht. E.e.a. hangt dus af van het management ter plekke.

Waar we tot nu toe altijd goede ervaringen mee hebben is Applebee's en Outback Steakhouse. Ook bepaalde restaurants die een buffetvorm aanbieden heeft onze voorkeur. Verder houden we erg van lokale restaurantjes en vertoeven graag tussen de plaatselijke bevolking.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

Voor het ontbijt hebben het liefst verse broodjes, beleg, fruit en yoghurt van de supermarkt die we opeten op een leuke picknickplek.

Hetzelfde geldt voor de lunch.

Voor het diner gaan we het liefst naar lokale restaurants.
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

jokaluma schreef:
Dento schreef: Inderdaad, helemaal vergeten - zeker een aanrader!
ooo geweldig is die er nog steeds??? In 1993 zijn we daar ook geweest in San Francisco. Dat is toch het Knofllok restaurant , niet??
karin
Yep, elk gerecht met knoflook, van de 40 teentjes knoflook kip tot aan knoflookijs als dessert (we hebben toen ook het kookboekje gekocht - erg leuk, erg lekker!).
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Ontbijt:
1) The Coffee Spot. Een onoogelijk uitziend tentje in Aurora waar je normaal gesproken meteen door zou rijden, maar ze hebben er de heerlijkste breakfast buritos. Waarom het the Coffee Spot heet is mij een raadsel, ik zou er beslist niet voor de koffie naartoe gaan :shock:
2) Dozens. Je moet wel geduld hebben want het is hier rond het ontbijt uur beredruk. Zeer uitgebreid ontbijt menu en erg lekker.
3) Le Peep. Voor een chain restaurant hebben ze goeie betaalbare ontbijten, en minder vet dan Denny's of Ihop

Diner
1) The Bent Fork. De beste ribben in Denver.
2) Le Central. Gezellig sfeertje, goed eten
3) Bayou Bob's. Ik mag die Southern Louisiana kitchen wel
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Amikix schreef:Carraba's is ook een keten ;-) (en als je aan de bar bij de keuken gaat zitten wil het nog wel eens zo zijn dat je een gratis appetizer krijgt, of zelfs een gratis toetje :D)
Helemaal gelijk natuurlijk...

Onze website | Mijn blog
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Wij zijn fervente camperreizigers, maar eten ook heel veel 'buiten de deur'.

Top drie ontbijt:
1. Denny's
2. Yoghurtje/zwarte koffie en vroeg op pad met eigen camper
3. Geroosterd brood met Hollandse kaas in de camper

Top 3 lunch:
1. Applebee's
2. Langs de weg, lekker gebakken eitje/hotdogs of een stuk kip met brood o.i.d. in de camper
3. lokale tentjes, altijd leuk

Top 3 diner:
1. Lokale restaurants, een van de favorieten is AJ Spurs, te vinden op een paar plekken in Californië
2. Outback Steakhouse of andere steakhouses
3. Barbeque met lekkere steaks of andere dingen bij de eigen camper/soms ook steaks in de pan

@ Loek: thanks voor de Denver-tips!
ndekker
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door ndekker »

Reny schreef:
Soms kom je onderweg een tent tegen en daar is het zo heerlijk dat het jammer is dat er niet meer vestigingen van zijn.
Een voorbeeld daarvan: Vancouver: HON's (House of Noodles), mega ongezellig om te zitten maar zooooo heerlijk!!!
Zelfde voorbeeld: The Moab Brewery, ongezellig om te zitten maar heerlijk!

Leuke topic, by the way :!:

Reny
Van de zomer daar in Moab gezeten, we dachten laten we beginnen met portie chickenwings en een kleine kaas/bier soep. Gelukkig hadden we het hoofdgerecht nog niet besteld, want na een bakje kaassoep was dat niet meer nodig.... :)
can't wait to travel again.....
lelie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door lelie »

jerbia schreef:Voor het ontbijt hebben het liefst verse broodjes, beleg, fruit en yoghurt van de supermarkt die we opeten op een leuke picknickplek.
Oh heerlijk, dat is ook mijn favoriet!
Dat hebben we een paar keer gedaan, en dan lekker in het zonnetje ontbijten. Soms heb je wel 15 verschillende soorten broodjes in een supermarkt. Ik kan alleen geen gewone yoghurt vinden en de yokidrink-achtige drankjes zijn me iets te zoet.
Ik koop ook best vaak een bakje geschild fruit. Vooral verse ananas is favoriet.
Coyote schreef:
Voor tussen de middag, als snack, heb ik maar één favoriet: In-N-Out Burger. :D
Roland
Lijkt me ook heerlijk, maar dan liever als avondeten.
Voor de lunch eet ik het liefst af en toe een broodje van de Subway! :D

Nog een vraag, eten jullie eerder je ontbijt bij de IHOP of eet je daar meer 's avonds?
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Dento schreef:

ECHT? Ik vond Carrabbas lekkerder ruiken dan dat ik het vond smaken. Nee, ik heb zeker veel beter Italiaans gegeten zowel in de VS (bv. Cugino's in Grand Ledge, MI) als in NL.. Om maar te zwijgen over Italië zelf ;) Maar misschien ben ik wat bevooroordeeld.. wij hadden een erg irritante serveerster.. iig dat vond ik. Ze was teveel bezig om een hoge tip 'af te dwingen'.. het lag er echter te dik boven op en het kwam ook enorm onecht over.. Na dat soort irritaties ben je misschien niet meer helemaal objectief over het restaurant op zich..
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Clint schreef:
Dento schreef:

ECHT? Ik vond Carrabbas lekkerder ruiken dan dat ik het vond smaken. Nee, ik heb zeker veel beter Italiaans gegeten zowel in de VS (bv. Cugino's in Grand Ledge, MI) als in NL.. Om maar te zwijgen over Italië zelf ;) Maar misschien ben ik wat bevooroordeeld.. wij hadden een erg irritante serveerster.. iig dat vond ik. Ze was teveel bezig om een hoge tip 'af te dwingen'.. het lag er echter te dik boven op en het kwam ook enorm onecht over.. Na dat soort irritaties ben je misschien niet meer helemaal objectief over het restaurant op zich..
Tja, ik denk dat het bij een keten-restaurant heel erg afhangt van de lokatie waar je gaat. De een zal beter personeel en management hebben dan de ander, wat natuurlijk ook invloed heeft op hoe het smaakt. Mijn schoonouders zijn wat dat betreft ook wel de betere restaurants gewend, en vrij kieskeurig, maar het is hun favoriet om even snel ongedwongen een lekker hapje te gaan eten.
Uiteraard kun je het niet vergelijken met Italiaans Italiaans :wink: maar voor een keten is het - in Fort Collins althans - absoluut uitstekend (beter en wat aparter dan de gemiddelde Olive Garden, in ieder geval).

Wij hebben er in ieder geval in 2 weken tijd 2 keer héérlijk gegeten - en dan gerechten die je niet direct als een "keten-gerecht" zou afdoen, eerder als lekkere en originele gerechten...

Mocht je in ieder geval ooit in Fort Collins komen, moet je echt even gaan vergelijken dan :wink: :lol:

Onze website | Mijn blog
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Dento schreef:[
Mocht je in ieder geval ooit in Fort Collins komen, moet je echt even gaan vergelijken dan :wink: :lol:
- Mental note made ;)

Maar je hebt natuurlijk gelijk wat betreft de verschillen tussen de locaties bij ketens.. De ene Applebees is bv ook veel prettiger dan de andere.. Je merkt het zelfs al bij de massa 'restaurants' als McDonalds..
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Anja79
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Anja79 »

Ik heb niet echt een top 3, maar voor het ontbijt zijn we al eens vaker gaan eten bij Denny's of The Wafflehouse of als het bij de overnachting is inbegrepen ontbijten we ook wel vaker in het hotel/motel.

Voor de lunch vind ik een broodje van Subway erg lekker.

Voor het avondeten gaan we graag naar Applebee's, TGI Friday's en proberen we ook vaker leuke plaatselijke restaurantjes te vinden. Zo ben ik al een beetje een lijstje aan het maken voor onze komende vakantie in september.

Groetjes,
Anja
ndekker
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door ndekker »

Ok, na mijn hele korte antwoord van de lokale toko voor alles hier alsnog een echte top 3 :)

Ontbijt:

1 - Ann Sather (Chicago) http://www.annsather.com/restaurants/breakfast.shtml

Absoluut een top tent om te ontbijten! Met de meest lekkere Cinamonn rolls die er zijn!

2 - Bij een bakkerij wat verse broodjes met een goede bak cappuchino en vers sap!

3 - In een Local Dinner een heerlijk typisch Amerikaans ontbijt met alles er op en er aan!

Lunch:

1 - Verse broodjes halen bij de super/bakker, beleg, sap, fruit, salade kopen, opeten in een park als picknick
2 - Unlimited Sushi in Las-Vegas
3 - 6$ burger van Carl's Junior

Diner:

1 - Shibuya in het MGM Grand http://www.mgmgrand.com/dining/shibuya- ... urant.aspx
2 - Roy's in Chicago http://www.roysrestaurant.com/
3 - Rio Seafood Buffet

Maar als dinner vind ik ook niets fijner om in een nationaal park te zitten op de camping en daar heerlijk te BBQ'n :beerchug:
can't wait to travel again.....
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer