Het zou zonde zijn als je met een VWO-diploma op zak naar high school gaat, als dat nog mogelijk is met je leeftijd. Waarom niet gelijk naar een hoger onderwijsopleiding, zodat je je tijd en leertalent niet vergooit voor de tijd dat je in de VS zit. Met een VWO-diploma heb je direct toegang tot een vierjarig college en als je redelijke cijfers hebt, kun je vaak ook nog een studiebeurs vanuit het college krijgen. Ik adviseer je wel om nu al met de voorbereidingen voor aanmelding bij een college te beginnen. Want als je het allemaal goed wilt voorbereiden (en met de eindexamens heb je het volgend jaar druk genoeg...), moet je toch wel op een jaar rekenen.roelver schreef:ik wil pas weg naar amerika nadat ik me vwo-diploma heb gehaald ik weet niet of dit voor implicaties zorgt?
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Uitwisseling school met Amerika
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Studeren in de VS? http://www.ustudy.nl
-
- Amerika-expert
Even een opmerking over AFS: Wij hebben 40 (!) jaar geleden een Amerikaanse student een jaar bij ons thuis gehad in Amsterdam. Er was dat jaar nog een andere Amerikaan bij een klasgenoot van me. Als ze die twee Amerikanen hadden omgewisseld, zou het niets geworden zijn, ze hadden precies de goede Amerikaan bij de juiste familie geplaatst.
En om te bewijzen dat er maar vijf mensen in de wereld zijn en dat je nooit weet waar je tercht komt: ik heb nog steeds contact met 'onze' student (woont nu in Oregon, wij zijn daar vorig jaar op bezoek geweest). Zijn tante woont in Minnesota en probeert lid van het Huis van Afgevaardigden tw worden. Dus: 40 jaar na die uitwisseling zou ik op zijn tante kunnen stemmen! (ik ben inmiddels Amerikaan geworden EN NEderlander gebleven)
En om te bewijzen dat er maar vijf mensen in de wereld zijn en dat je nooit weet waar je tercht komt: ik heb nog steeds contact met 'onze' student (woont nu in Oregon, wij zijn daar vorig jaar op bezoek geweest). Zijn tante woont in Minnesota en probeert lid van het Huis van Afgevaardigden tw worden. Dus: 40 jaar na die uitwisseling zou ik op zijn tante kunnen stemmen! (ik ben inmiddels Amerikaan geworden EN NEderlander gebleven)
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Re: Uitwisseling school met Amerika
Hallo,
Ik wou graag op uitwisseling gaan in Amerika. Ook al is het pas over 2 jaar ik was toch al informatie aan het opvragen om goed voorbereid te zijn. Nu heb ik een site gevonden waar ik zelf kan kiezen waar in de verenigde staten ik wil gaan. Ik was eerst aan denken aan Calafornia omdat ik er celebs kan spotten, leuk kan winkelen en het weer goed is. Kan iemand me zeggen of het leuk is om in Calafornia mijn laatste jaar opnieuw te doen en zoniet kan je me dan zeggen waar het wel leuk is?
Ik wou graag op uitwisseling gaan in Amerika. Ook al is het pas over 2 jaar ik was toch al informatie aan het opvragen om goed voorbereid te zijn. Nu heb ik een site gevonden waar ik zelf kan kiezen waar in de verenigde staten ik wil gaan. Ik was eerst aan denken aan Calafornia omdat ik er celebs kan spotten, leuk kan winkelen en het weer goed is. Kan iemand me zeggen of het leuk is om in Calafornia mijn laatste jaar opnieuw te doen en zoniet kan je me dan zeggen waar het wel leuk is?

Re: Uitwisseling school met Amerika
Calafornia? Ik ken wel een staat in de VS Californië. Maar om daar nu heen te gaan enkel om celebs te spotten. Mag je dan ook nog kiezen waar je in Californië terecht al komen? Californië is ongeveer net zo groot als Zweden, dus het zal voor de celebs nogal afhangen waar jij precies terecht komt.
En het weer goed in Californië? Nogmaals, zie de opmerking over het formaat van de staat. Zelfs in LA zijn er klimaatverschillen, tussen bijvoorbeeld Santa Monica en de San Fernando Valley.
Als je graag een buitenlandse uitwisseling wil zou ik me niet blindstaren op het beeld wat je uit films hebt meegekregen, maar elke kans accepteren die je krijgt.
En het weer goed in Californië? Nogmaals, zie de opmerking over het formaat van de staat. Zelfs in LA zijn er klimaatverschillen, tussen bijvoorbeeld Santa Monica en de San Fernando Valley.
Als je graag een buitenlandse uitwisseling wil zou ik me niet blindstaren op het beeld wat je uit films hebt meegekregen, maar elke kans accepteren die je krijgt.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 19 Reacties
- 8999 Weergaves
-
Laatste bericht door Dutchess