Boerenkool valt hier nog wel te maken. Ik heb het voor mijn gastgezin hier gemaakt met verse boerenkool (fresh kale) en smoked saucage. Dus dat kun je niet missen- haha.Petra/VS schreef:Er zijn hier genoeg "Neder-Amerikanen", zoals Annette ons noemt, om hier een nieuw onderwerp van te maken.
Annette schreef:
"Wat missen andere neder-amerikanen nou het meest? Ik kan persoonlijk ontzettend zeuren over eten waar niet aan te komen is. "
Echt missen doe ik eerlijk gezegd niets. Maar Rick en ik zijn ervan overtuigd, dat een echt Nederlands pannenkoekenhuis hier zou floreren.
Dus hier komt het, dingen waar ik dol op ben, die je hier niet zo maar te pakken kunt krijgen (sommige dingen kun je wel bestellen):
-- Een pannenkoek met spek en stroop. Bacon hier is niet hetzelfde
-- Verse haring, je kunt wel zoute haring krijgen, maar die is veel zouter, dan de Nederlandse
-- Gerookte paling
-- Hollandse garnalen! Die kun je echt nergens behalve in NL krijgen
-- Echte rookworst, van de Hema vooral
-- Frikandellen
-- Hartjes, hoewel ik nu wel een bedrijf heb gevonden, die ze importeert
-- Saucijzebroodjes
-- Oh, ik vergat bijna boerenkool!
We kunnen hier alle kazen krijgen, zelfs kazen uit NL, die ik niet eens wist dat ze bestonden. Stroopwafels zijn alom aanwezig, zelfs organische. Ontbijtkoek ook, hoewel candijkoek lekker zou zijn.
Wat het "Nederlandse" betreft: de markt, hoewel we hier wel heel veel farmer's markets hebben en Eastern Market in Washington is ook leuk.
Marianke