Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wat intrigeert je bij Amerikaanse huizen..

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Dat is ook toevallig; ik heb net ook mijn camera eens meegenomen op mijn wandeling en een paar foto's genomen van huizen. Het is een flinke variatie die je tegenkomt. Al zitten we in ons huis prima, ik vindt het toch altijd leuk om de huizengids door te nemen die elke week bij de krant zit.

Dit huis ligt boven op de berg met uitzicht over de vallei
Afbeelding

Een mooi loghome
Afbeelding

Dit was heel vroeger winkel en postkantoor. Leuk zijn die dakkapellen.
Afbeelding

En ook dit vindt je in deze omgeving.
Afbeelding
Annemiek
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
muffles
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door muffles »

Wat ik wel grappig vind is dat de meeste huizen van hout zijn gemaakt.
Wat ik iets minder vind is het feit dat de voordeur direct in het huis terechtkomt, dus er is geen gang.
De veranda vind ik een positieve toevoeging aan de huizen en de ruimte om de huizen is zeker iets wat me bevalt.
Bekijk mijn persoonlijke
website op
http://www.muffles-online.com.
'Personal art, games & fun!'
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Leuk, Annemiek! Dat hele kleine huisje is ook wel grappig, zouden die mensen dat zelf gebouwd hebben? Zo ziet het er wel uit.
Wij wonen natuurlijk in een heel gepland, stedelijk gebied, maar in de bergen van Virginia en West-Virginia heb je ook veel van die zelf in elkaar geflansde huisjes, meestal met afgedankte auto's, koelkasten en andere oude apparaten in de tuin, die worden dan gewoon deel van de natuur ;).
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Joke
Amerikakenner

Bericht door Joke »

Ze kennen hier echt wel vloerverwarming hoor. Mijn ex en ik hebben zo'n 20 jaar geleden een huis laten bouwen met vloerverwarming. Het is nog steeds niet populair, maar ik ken verschillende mensen die het nu hebben. Ook had ons huis verwarming onder de oprit. Heerlijk als je in de bergen woont en niet elke dag sneeuw hoeft te ruimen.

Ik heb net een nieuw huis gekocht, en de hele keuken gaat eruit en wordt gemoderniseerd. Dat kost geld, maar je krijgt dan wel de keuken van je dromen.
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Joke schreef:Ze kennen hier echt wel vloerverwarming hoor. Mijn ex en ik hebben zo'n 20 jaar geleden een huis laten bouwen met vloerverwarming. Het is nog steeds niet populair, maar ik ken verschillende mensen die het nu hebben. Ook had ons huis verwarming onder de oprit. Heerlijk als je in de bergen woont en niet elke dag sneeuw hoeft te ruimen.

Ik heb net een nieuw huis gekocht, en de hele keuken gaat eruit en wordt gemoderniseerd. Dat kost geld, maar je krijgt dan wel de keuken van je dromen.
Echt? dat van die oprit is helemaal een goed idee zeg!!
Vooral als je in een gebied woont met veel sneeuw.
marcuscj
Amerikakenner

Bericht door marcuscj »

Petra schreef:

Inderdaad! Ik zou duizend keer liever hout willen, helaas ben ik getrouwd met een echte Amerikaan, die dat te koud aan zijn voetjes zou vinden ;).

Petra! Wie is de baas in jouw huis???
Verleden jaar heb ik mijn huis 2 keer geverfd ,vrouwlief vond de kleur niet mooi.
Valt moedersdag in Holland op dezelfde dag als hier??
Als het is, HAPPY MOTHERSDAY TO ALL THE MOTHERS IN NEDERLAND EN HIER.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ha ha, Marcus! :lol: Geloof me, ik werk er hard aan hem om te praten, vooral nu de katten het tapijt heerlijk voor hun nageltjes vinden!

:offtopic: Ja, zondag is ook moederdag in Nederland, bedankt voor de goede wensen :). Ik heb voor mijn moeder in Nederland een mandje met verschillende thee dingen laten bezorgen door Kado.nl, ze belde vanochtend, dat ze er erg blij mee was. Het is zo handig, dat er nu meerdere sites in Nederland zijn, waar je dit soort dingen kunt bestellen en laten bezorgen!
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Een oprit met verwarming heb ik nog nooit van gehoord. Dat zal zeer handig zijn!
Niet bij alle huizen komt de voordeur in de huiskamer uit, bij ons moet je eerst een trap op.
Het tapijt in onze huiskamer is na jaren discusieren eruit en nu ligt er laminaat.
Petra, het is niet goed te zien, maar die onderste foto is een oude trailer met aangebouwt afdak met allerlei troep eronder.
Annemiek
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Staceybeesie schreef:Woonkamer, keuken en dining room
Petra, zet je die fotootjes a.u.b. misschien eens wat groter op je blogpagina? Hier vallen ze zo klein uit, en ik wil écht wel lekker meegenieten van jullie huis!
Die hoge ruimtes, dat vind ik zaaaaalig! Wij hebben dat hier bij onze nieuwbouw ook laten doen, maar voor België is dat ook niet 'standaard'. Wij hebben zelfs deuren die 2.10 zijn in onze gewone ruimtes, wat in Nederland dan wel weer een normale maat is, maar hiet is dat ook weer 'hoog'. Dus toen we in de living een dubbele deur bouwden die wel 2.35 meter hoog is, toen trokken ze helemaal ogen en moest alles op maat gemaakt worden. ;-)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
PeeJay
Amerika-expert

Bericht door PeeJay »

Joke schreef:... Ook had ons huis verwarming onder de oprit....
Zo'n oprit wil ik ook... :shock:

En hier is mijn stulpje (wel een oude foto hoor)

Afbeelding

/PeeJay
Don't Call Me 'Sir'!

Afbeelding
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Toen ik hier pas in Colorado kwam wonen hebben we een nieuwbouw woning gekocht. Toen onze spullen uit Nederland arriveerden en her en der in het huis werden neergezet, was het nog steeds leeg. Wij verhuisden van een kleine woning in Utrecht, naar een 4x zo grote woning, vandaar.

Na 5 jaar waren we wel klaar voor een uitdaging, en kochten wat hier in de volksmond bekend staat als een "fix'er upper". Ofwel er moest het een en ander aan gebeuren. Inmiddels, zo'n zes jaar later is de binnenkant grotendeels klaar en richten we ons nu wat meer op de buiten zijde ("landscaping" en "decks"). Wij hebben aan drie zijden van het huis (West, Zuid en Noordoost) een deck, die allen verrot waren. Twee zijn inmiddels door mij vervangen, de laatste moet ik dit weekend weer mee verder. Het is een hoop werk maar wel dankbaar, en ik doe het met plezier.

De laatste fotos van ons huidige huis, met nieuw dak en siding die deze winter zijn aangebracht, zijn ondere andere te zien op onze website http://www.loekvanhelden.com (Click op "Pictures", en dan "Fixed up house 2004")

Hier zijn er paar zomerse opnamen:

Ons huis van de achterzijde gezien, die persoon op het dak is mijn vrouw :-)
Afbeelding

Foto genomen vanaf het dak van het huis in oostelijke richting
Afbeelding

Een blik op de zijtuin
Afbeelding

Een hoekje van de voortuin
Afbeelding
muffles
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door muffles »

Ok hier zijn wat van mijn foto's vanuit Marshfield

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

(met Leeah voor het huis)
Bekijk mijn persoonlijke
website op
http://www.muffles-online.com.
'Personal art, games & fun!'
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Wat een mooie huizen hebben jullie gepost. En zo divers : )
Even voor het contrast, in deze woning woont een vriend van ons - Hij is nog vrijgezel, dus het past net ; )

Afbeelding
Staceybeesie schreef:Waar ik heel erg aan moest wennen zijn de keukens hier. In Nederland zijn die echt stukken moderner. En eigenlijk hield ik daar wel van. Nu zit er hier een kersen kleurige keuken in en ook vrij modern. Maar eiken keukens zijn hier dus heel gebruikelijk, terwijl je die in Nederland niet vaak meer tegenkomt. Wat heel anders kwa smaak is is de verlichting. Hier in NL hadden wij echt allemaal strakke lampen en zo. En hier zit boven de eettafel een lamp met kapjes. Even wennen dus :wink: Wel vindt ik dat ze overal mooie spotjes ingebouwd hebben zoals in de keuken en in onze slaapkamer ook. Echt heel mooi.
Klopt, die mening deel ik ook Petra; Ik vind de huizen prachtig, het Amerikaanse interieur vind ik niet altijd even stijlvol ingericht (beetje truttig soms). Wij zijn hier veel moderner volgens mij.. Maar wat een uitdaging om je Amerikaanse huis dan naar eigen smaak in te richten. Dat vroeg ik mij namelijk af, of er bij de Neder Amerikanen op dit forum nog veel Nederlandse invloeden in hun huis/interieur terug te vinden zijn. Wij (mijn man en ik) dachten dat bij Petra’s huis wel te bespeuren..
Coyote schreef: Wat ik verder opvallend vind: vanuit de woonkamer kom je direct in de badkamer... :wink: In Nederland vrijwel altijd via een halletje.

Om nog even terug te komen op het "deck" dat veel huizen hebben. Ook mijn tante heeft dat. Dat dek is qua oppervlakte bijna net zo groot als haar woonkamer.
Dat vond ik ook heel grappig, een 'gewoon' toilet hadden ze niet.. Alleen badkamers. Wat een enorm 'deck' van je tante.. Mooi huis ook, beetje Spaans met die palmbomen ..

Wat betreft met de voordeur meteen in de huiskamer vallen, vind ik een groot minpunt. Maken ze die huizen nog steeds zo? Ik dacht dat dat meer in de oudere huizen het geval was.. Dat huis waar wij waren had wel een grote open hal..

En nu de hamvraag ; )

Kun je nu stellen dat de huizenmarkt in Amerika goedkoper is dan in Nederland? Verdienen Amerikanen meer…oftewel is het salaris daar beter voor dezelfde functies hier? Kan iemand dat statistisch toelichten?

Ik weet dat het scheelt per staat en regio, waar onze vrienden wonen bijvoorbeeld in Alexandria (Virginia) is het heel duur. Volgens mij vertelden ze ons dat hun huis voor 350/400,000 dollar hebben gekocht. Volgens mij nog steeds voordeliger dan hier of is dat ongeveer gelijk Petra/VS? (aangezien jij in dezelfde regio woont) - Hun huis is overigens groter dan wat je op de foto ziet in mijn eerste post, Er zit nog een hele basement onder over de totale oppervlakte van het huis. Tuin loopt aan de achterkant heel schuin af, waardoor je bij de achterkant van het huis wel drie verdiepingen telt.

-
Laatst gewijzigd door Sandy op 07 mei 2005, 11:40, 1 keer totaal gewijzigd.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Sandy schreef:Kun je nu stellen dat de huizenmarkt in Amerika goedkoper is dan hier? -
Statistisch gezien kan ik je niet helpen. Ergens heb ik wel eens een link gehad die een vergelijking maakte in 'cost of living' tussen de verschillende Amerikaanse steden. Zal straks eens zoeken of ik dat nog terug kan vinden.

Wat ik wel boeiend vind om te doen, is op http://www.realtor.com een aantal 'standaard' criteria ingeven, zoals: vrijstaande woning met minstens 3 slaapkamers en 2 garages op xx acres grond met 2 verdiepingen enz., en die zoekfunctie dan toepassen op verschillende gebieden (bv. Michigan City IN, Piscataway NJ, Austine TX, enz.). Dan zie je al dadelijk de verschilllen.
Ik kan alleen maar hopen dat de lonen in die regio evenzeer verschillen.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
wendyjol
Amerikakenner

Bericht door wendyjol »

Ik denk dat de huizen (gemiddeld genomen dan) in Nederland een stuk duurder zijn dan in de VS (niet midden in New York natuurlijk).
Wij zitten met zoveel op zo'n klein stukje grond, dat dit door de schaarste natuurlijk duurder wordt.
In Nederland zijn natuurlijk ook nog wel goedkope plekjes te vinden, maar als je hoort wat ons huis ondertussen moet kosten (ver buiten de Randstad) en op een postzegel grond, dan schrik je toch behoorlijk!!

Wat ik leuk vind is de diversiteit in bouw in de States. Als ik die huizen zo zie, dan denk ik dat de Amerikanen niet echt gebonden zijn aan allerlei eisen bij de bouw, zoals hier.

In Meppel werden stukken grond voor bebouwing uitgegeven. Als je dan ziet wat voor lijst van eisen erbij zit, dan kun je dus absoluut niet bouwen zoals je zelf wilt. Alles is voorgeschreven: hoogte van de goot, kleur van de steen, soort dakpannen, manier van erfafscheiding.
Niks aan dus!!!

Groeten
Wendy
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Net vandaag kom ik nog een hele leuke tegen over een Amerikaans huis, maar dan meer over het interieur.
In welke mate dit reëel is of fake, dat weet ik natuurlijk niet. :lol:
http://www.randomthink.net/misc/ebay/
Elke
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Mijn hemel :roll:
Wat een verzameling spullen op de door jou genoemde link.
De huizen waar ik in ben geweest, maar die stonden natuurlijk te koop, zien er niet zo uit hoor...... Mijn god.
Wat je wel ziet is dat alle garage deuren open staan en in sommige lijkt het wel een enorm pakhuis. Maar meestal zijn die mensen dan net verhuisd. Althans dat hoop ik voor ze :lol:

Even over de huizenprijzen. Wij woonden in Zeeland, een vrij "goedkope" provincie in Nederland, maar de huizen prijzen zijn hier in Noord Carolina vele malen goedkoper. Dat scheelt echt aanzienlijjk. Daarbij komt dat de hoge dollar koers ons voorzien heeft van een leuke "vertrek bonus"
Groetjes Petra
Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

Genoeg gratis reclame voor Hewlett Packard en Xerox : )
kastelke schreef:Net vandaag kom ik nog een hele leuke tegen over een Amerikaans huis, maar dan meer over het interieur.
In welke mate dit reëel is of fake, dat weet ik natuurlijk niet. :lol:
http://www.randomthink.net/misc/ebay/
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Dit gebied is echt wel flink duur en wordt alleen maar duurder. Dit weet ik ook, omdat er iemand uit Nederland, die ik ken, nu daadwerkelijk hier naar behuizing zoekt. De markt is oververhit en huizen verkopen voor meer dan de vraagprijs. Ons huis is in 6 jaar meer dan 75% in waarde vermeerderd! Als we het nu zouden verkopen, zouden we er waarschijnlijk meer dan een miljoen voor krijgen :shock: .
En dan zitten we nog vrij ver van de stad.
Maar ik denk toch, dat je in Nederland voor een huis van deze grootte met een tuin van deze grootte ook zeker zoiets betaalt.

Wat de inrichting van ons huis betreft, we houden veel van modern, maar sommige Europese meubels vind ik te iel voor onze grote family room bijvoorbeeld. We hebben heel veel Ikea, vooral in de kinderkamers en onze nette eetkamer heeft moderne meubels uit Italie. En natuurlijk moderne lampen.
Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

Maar... word je in Amerika beter betaald voor gelijkwaardige functies hier in Nederland?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer