Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Huis kopen of investeren
Re: Huis kopen of investeren
Kosten zijn afhankelijk waar je woont in Amerika, als je bijvoorbeeld dicht bij een school woont kan de school tax een stuk meer zijn dan de property tax, ook aankoop kosten kunnen behoorlijk wisselen, in ons geval betaalde de verkoper het meeste en soms de koper.
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
School Tax????? 

RiverCola schreef:School Tax?????
De Belasting betaal je als er scholen en de buurt staan of de schoolbus in de buurt stopt. Wij betalen iets van 400 Dollar per jaar en we hebben geeneens kids in the States maar ken ook mensen die duizenden Dollars op jaarbasis betalen with no kids?? Heb weleens gehoord de uitdrukking gehoord "Don't move where the school bus stops".
- RiverCola
- Amerika-expert
Dus je betaalt eigenlijk tax voor het geval dat je schoolgaande kinderen hebt die eventueel met de schoolbus naar school gaan?
Nouja, ieder land heeft z'n afwijkingen
Nouja, ieder land heeft z'n afwijkingen

ach, zo gaan wij eerdaags belasting betalen voor ambulanche service want op dit moment komt er geen ambulanche meer in onze regio, alleen een hele dure helicopter in noodgevallen. De Belasting voor deze service word berekent op hoeveel grond je bezit?
Laatst gewijzigd door Rob op 06 jun 2009, 19:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
Reden: Quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
Ook in Nederland betaal je belastingen voor de openbare scholen, zelfs voor de scholen gebasserd op geloof, ook die eten lekker mee vanuit de grote pot. het verschil is dat de Staten van de US meer accountable en open zijn en alles word netjes aangegeven per dienst, zoals ambulance, politie, brandweer, stateparks, scholen etc. De schooltax gaat in Amerika alleen naar de public schools, niet naar private schools.
Verder is het zo, mijn mening, dat iedereen beter mee kan betalen voor een goede educatie. Stel dat dat er niet is, dan komt er een overschot aan laag of geen geschoolden, wat de staat ook weer geld kost...lees de inwoners....op den lange duur aan food stamps, welfare en medicaid.
Verder is het zo, mijn mening, dat iedereen beter mee kan betalen voor een goede educatie. Stel dat dat er niet is, dan komt er een overschot aan laag of geen geschoolden, wat de staat ook weer geld kost...lees de inwoners....op den lange duur aan food stamps, welfare en medicaid.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Wij betalen geen aparte school tax. Alles zit bij onze onroerend goed belasting inbegrepen, verder geen afzonderlijke belastingen.Texas Boy schreef:RiverCola schreef:School Tax?????
De Belasting betaal je als er scholen en de buurt staan of de schoolbus in de buurt stopt. Wij betalen iets van 400 Dollar per jaar en we hebben geeneens kids in the States maar ken ook mensen die duizenden Dollars op jaarbasis betalen with no kids?? Heb weleens gehoord de uitdrukking gehoord "Don't move where the school bus stops".
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- Color01
- Amerika-expert
Petra/VS schreef:
Wij betalen geen aparte school tax. Alles zit bij onze onroerend goed belasting inbegrepen, verder geen afzonderlijke belastingen.
Bij ons zit ook alles verwerkt in de Property Tax.......maar ik wist helemaal niet dat we hier School tax Betalen

- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Het openbare onderwijs wordt van tax dollars betaald en dan vooral inderdaad van property tax. Hetzelfde geldt voor de wegen en nog een aantal sociale voorzieningen.
- RiverCola
- Amerika-expert
Dat klinkt me dan weer logischer in de oren. Alhoewel....men betaalt in de VS toch 'State tax'? Lijkt me logisch dat uit die pot de algemene voorzieningen betaald worden (zoals wegen, scholen etc.).
Plaatselijke voorzieningen moeten uit lokale belastingen komen. Sommige staten, zoals Florida hebben geen State-tax. Dat kan dus ook een nadeel zijn voor je property tax. Nu word er momenteel gediscussieerd om de schooltax omhoog te gooien, ivm de vermindere belastingopbrengsten door de waarde vermindering van de huizenmarkt.
Van mij mag men de sales tax met 1% verhogen, zodat iedereen, ook degenen die geen property tax betalen, toch meedoen met de tax voor lokale voorzieningen.
Van mij mag men de sales tax met 1% verhogen, zodat iedereen, ook degenen die geen property tax betalen, toch meedoen met de tax voor lokale voorzieningen.
- Disney-Golf
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 999
@wiepster,
Ik weet dat er in de Orlando area 7% state tax is hoor
Of dat waar jij woont niet van toepassing is weet ik niet...
@Bart1
Ik begrijp dat je éérst wil huren maar weet dat de prijs voor long term rental iets hoger ligt dan de hypotheek last.
Een meubel pakket (inclusief huis decoratie, electra, meubels etc.) gaat je tussen de 15 en 20.000$ dollar kosten.
Met de zekerheid dat de huisprijzen terug gaan stijgen op termijn zou ik toch voor koop opteren.
't is maar een gedacht... :beerchug:

@Bart1
Ik begrijp dat je éérst wil huren maar weet dat de prijs voor long term rental iets hoger ligt dan de hypotheek last.
Een meubel pakket (inclusief huis decoratie, electra, meubels etc.) gaat je tussen de 15 en 20.000$ dollar kosten.
Met de zekerheid dat de huisprijzen terug gaan stijgen op termijn zou ik toch voor koop opteren.
't is maar een gedacht... :beerchug:
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik vermoed dat Wiepster over de state income tax heeft, en jij over de state sales tax. In Colorado is de state income tax bijna 5%, een van de hoogste in de UnionDisney-Golf schreef:@wiepster,

Maar daar staat tegenover dat de real estate taxes hier weer iets lager is dan in andere regionen. Wij betalen ongeveer $2280/jaar op een huis van rond $450,000 ofwel ongeveer 0.5% van de waarde terwijl veel staten om ons heen al gauw 1% of meer rekenen.
-
- Amerika-expert
5% is hoog tegenwoordig? Zitten we dan mooi mee met onze 9.3% hier in CA. Property tax was incl. bonds en andere uitschrijfsels zo'n $8K vorig jaar, op een huis dat ik-weet-niet-wat-waard-is-want-je-krijgt-het-aan-de-straatstenen-niet-kwijt. En maar klagen.
Maar om over de school tax terug te komen: hier is het zo dat huizen dichtbij een school, vooral als het een goede school is, fors meer waard zijn. Dus ook al heb je geen kids, dan profiteer je wel van de school. Voor schoolbonds is er hier wel een uitzondering als alle leden van je huishouden 62+ (IIRC) zijn en geen kids (i.e. ook geen inwonende kleinkinderen) meer hebben.
Gr., Flipje

Maar om over de school tax terug te komen: hier is het zo dat huizen dichtbij een school, vooral als het een goede school is, fors meer waard zijn. Dus ook al heb je geen kids, dan profiteer je wel van de school. Voor schoolbonds is er hier wel een uitzondering als alle leden van je huishouden 62+ (IIRC) zijn en geen kids (i.e. ook geen inwonende kleinkinderen) meer hebben.
Gr., Flipje
- Disney-Golf
- Amerikakenner
@loek,
Toch niet loek, in de Orlando area is de sales tax 6% maar voor tal van dingen moet je ook nog 7% state tax bijbetalen.
Sorry wikipedia maar hier zit je toch fout!
Toch niet loek, in de Orlando area is de sales tax 6% maar voor tal van dingen moet je ook nog 7% state tax bijbetalen.
-
- Amerika-expert
Nog al zo een. 6% sales tax? Hier in deze hoek loopt het uiteen van 9.25% tot 9.75%. En maar klagen.
Gr., Flipje

Gr., Flipje
- Disney-Golf
- Amerikakenner
Ikke?!, klagen!?, Nee hoor Flipje... :beerchug:
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wil je zeggen dat je in totaal 13% of meer betaalt op aanschaffen in Florida (6+7), of bedoel je dat het soms 6%, soms 7% is. Dat laatste kan ik me voorstellen, dat verschil zie je hier ook als je in verschillende steden je boodschappen doet. Wat ik overigens met mijn referentie aan Wikipedia wilde laten zien, is dat er in Florida inderdaad geen state income tax is, zoals Wiepster al zei.Disney-Golf schreef:@loek,
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Dit is de sales tax voor Florida:Disney-Golf schreef:@loek,
Florida
Florida has a general sales tax rate of 6%.[29] The tax is imposed on the sale or rental of goods, the sale of admissions, the lease, license, or rental of real property, the lease or rental of transient living accommodations, and the sale of a limited number of services such as commercial pest control, commercial cleaning, and certain protection services. There are a variety of exemptions from the tax, including groceries and prescriptions.[30]
Op voedingsmiddelen en medicijnen betaal je dus (in sommige of de meeste gevallen) geen sales tax in Florida
A "discretionary sales surtax" may be imposed by the counties of up to 1.5%, charged at the rate of the destination county (if shipped). This is 1% in most counties, 0.5% in many, 1.5% in very few such as Leon, and 0.25% in one county. A few have none at all. Most have an expiration date, but a few do not. Only the first $5,000 of a large purchase is subject to the surtax rate.[31] Most counties levy the surtax for education or transportation improvements.
There are annual sales tax holidays, such as a back-to-school holiday on clothing, books, and school supplies under a certain price, as well as one in June 2007 to promote hurricane preparedness. The 2008 Legislators did not enact any sales tax holidays.
Florida also permits counties to raise a "tourist development tax" of up to an additional 6% on hotel rooms.
Uit bovenstaande lees ik, dat er op zijn hoogst een 12% sales tax is en die geldt alleen voor hotelkamers.
Voor alle Florida regels: http://dor.myflorida.com/dor/taxes/sales_tax.html
Maar dit gaat niet meer over een huis kopen of investeren, dus graag terug on topic.
- Disney-Golf
- Amerikakenner
@loek,
Ik zal je een voorbeeld geven dat on topic is.
Als je een eigendom verhuurd (Orlando area) voor korte termijn betaal je over de ontvangen huur 6% sale tax + 7% state tax.
Dus in totaal 13%.
Ik zal je een voorbeeld geven dat on topic is.
Als je een eigendom verhuurd (Orlando area) voor korte termijn betaal je over de ontvangen huur 6% sale tax + 7% state tax.
Dus in totaal 13%.

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 32 Reacties
- 6833 Weergaves
-
Laatste bericht door biancaatje73
-