Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Waar in de VS zou je het liefst wonen?

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Gypsygirl1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Re: Liefst wonen?

Bericht door Gypsygirl1 »

vana schreef:
Gypsygirl1 schreef:Forks, Washington State
Wil je vampier worden Ingrid? :D :lol:
Nou nee.. :shock:
Maar ik vind het daar onwijs mooi, het klimaat vind ik heerlijk, lekker veel regenachtig weer en ik voelde me daar erg thuis in die omgeving!
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Je weet het misschien al, maar de reden, dat Marjon dat schreef, is, dat de zeer populaire vampierserie Twilight van Stephenie Meyer zich in Forks en omgeving afspeelt (ik zou daar niet kunnen aarden, het zou funest voor mijn gezondheid zijn).
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Gypsygirl1
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Gypsygirl1 »

Petra/VS schreef:Je weet het misschien al, maar de reden, dat Marjon dat schreef, is, dat de zeer populaire vampierserie Twilight van Stephenie Meyer zich in Forks en omgeving afspeelt (ik zou daar niet kunnen aarden, het zou funest voor mijn gezondheid zijn).
Ja ik weet het, heb het inderdaad van Marjon gehoord. toen ik er was in 2007 wist ik dat nog niet.
Ik kan slecht tegen zon en warmte vandaar dat ik me beter voel in zulke gebieden. :)
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Ergens tussen Denver en Boulder, langs de 36... en hopelijk gebeurt dat binnen enkele maanden ook :wink:
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
rijocaer
Amerikakenner

Bericht door rijocaer »

Ik zou het liefst naar Washington gaan. maar als Rick in Boston bleef werken, dan kies ik voor New Hampshire (ben daar nog nooit geweest, maar het is wat dichter bij zijn werk)
rijocaer
rijocaer
Amerikakenner

Bericht door rijocaer »

Gypsygirl1 schreef:
Petra/VS schreef:Je weet het misschien al, maar de reden, dat Marjon dat schreef, is, dat de zeer populaire vampierserie Twilight van Stephenie Meyer zich in Forks en omgeving afspeelt (ik zou daar niet kunnen aarden, het zou funest voor mijn gezondheid zijn).
Ja ik weet het, heb het inderdaad van Marjon gehoord. toen ik er was in 2007 wist ik dat nog niet.
Ik kan slecht tegen zon en warmte vandaar dat ik me beter voel in zulke gebieden. :)

Ben er ooit eens geweest, maar toen woonde ik nog in Tacoma, Washington. Vond het heerlijk daar. Strand, bossen, bergen, sneeuw, allemaal binnen een paar uur te bereiken....Hou niet zo van de warmte hier in TN en de mensen zijn soms zo moeilijk te verstaan.
rijocaer
TedjevanEs
Amerikakenner

Bericht door TedjevanEs »

Monkey's Eyebrow, Arizona
Mary's Igloo, Alaska
Hygiene, Colorado
Christmas, Florida
Experiment, Georgia
Bacon, Indiana
French Lick, Indiana
Smileyberg, Kansas
Dwarf, Kentucky
Climax, Michigan
Hot Coffee, Mississippi
Can do, North Dakota
Oatmeal, Texas

Maar zeker niet in:
Boring, Maryland of Boring, Oregon

Dan liever in:
Happyland, Oklahoma of Intercourse, Pennsylvania

8) mapquest ze maar...
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

rijocaer schreef:
Gypsygirl1 schreef: Ik kan slecht tegen zon en warmte vandaar dat ik me beter voel in zulke gebieden. :)
Ben er ooit eens geweest, maar toen woonde ik nog in Tacoma, Washington. Vond het heerlijk daar. Strand, bossen, bergen, sneeuw, allemaal binnen een paar uur te bereiken....Hou niet zo van de warmte hier in TN en de mensen zijn soms zo moeilijk te verstaan.
Maar in Forks kan het in de zomer toch ook behoorlijk warm worden? (wij waren daar vorige zomer).
En om heel eerlijk te zijn: het Forks dat wij gezien hebben vond ik oerlelijk! Ik heb het dan over die hoofdweg, met al die motels en zo. We hebben ook enkele zijstraten gedaan, maar die vond ik ook maar armtieterig.
Nu, Washington State (de streek rond Olympic) vond ik als staat wel heel mooi! Maar ik zou toch selectief tewerk gaan moest ik me daar willen vestigen. ;-)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
José
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door José »

Met een oneindig budget koos ik zeker voor een penthouse in een mooi complex aan het Central Park in New York. Ook San Francisco spreekt me erg aan. Maar meer dan de omgeving dan de stad zelf.

De omgeving waarin Petra woont, en ons laat zien via haar blog, is ontzettend mooi!
Er is zoveel te doen en te zien in die omgeving. Ook ligt het kort bij een grote stad, maar toch heb ik een beetje het dorpse gevoel (als ze bijvoorbeeld verteld over het zwembad, dat je dan een hoop bekende tegenkomt).
Reisverslag juni 2009:
http://mark-jose-usa09.reismee.nl

Reisverslag mei 2008:
http://mark-jose.reismee.nl
Mark & Martine
Amerikakenner

Bericht door Mark & Martine »

tcoppers schreef:Staat: Arizona
Stad: Prescott
Huis: Turner Ranch :D
Maar momenteel heeft iemand anders een optie genomen op dit huis dus dat zal wel niets worden. Maar de omgeving vind ik gewoon mooi.

Groet Theo
Ik mis wel een beetje een zwembad bij dit huisje hoor :lol:
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

Dat is voor mij niet zo moeilijk:

MONTANA!!!! Zo dicht mogelijk bij de Rockies en de Canadeze grens.
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Ik zou kiezen voor Los Angeles, CA; Vanwege het klimaat, de sfeer (creatief), het vele groen en de natuur in de omgeving, de oceaan, de voordelen van een grote stad maar toch de mogelijkheid om redelijk ruim te wonen, veel werk in mijn branche.
Waar in LA? Ik weet het niet precies maar Venice is echt heel leuk, Santa Monica is iets minder low-key/meer glamour maar lijkt me ook niet verkeerd en de valley (North-Hollywood bv), zo tussen de bergen, lijkt me ook wel lekker.

Mijn vriend zou kiezen voor NYC. Natuurlijk heel gaaf en inspirerend maar het is mij te benauwend. Het lijkt me vanuit NYC iets lastiger om even de natuur op te zoeken, lekker buiten te zijn! En dat is toch wel 1 van de redenen waarom ik naar de States zou willen verhuizen. Dat wordt dus nog lastig mocht het ooit zover komen!

Misschien zou daarom SF een goede tussenweg zijn? Prachtige stad natuurlijk met veel mooie natuur dichtbij. Het enige probleem van SF is dat het er zo schreeuwend duur is (volgens mij nog duurder dan NYC).
thebes
Amerika-expert

Bericht door thebes »

Ik wil nergens anders wonen dan ik mijn mooie appartement met dakterras aan de rand van het park in Rotterdam, maar mocht ik gedwongen worden te emigreren dan graag naar San Francisco, in de wijk aan de Pacific Ocean (Sunset District ?). Toen we daar in 2007 bij de 49-mile drive langskwamen, zeiden we gelijktijdig: "hier zou ik kunnen wonen..."
Ben stadsmens in hart en nieren en vind SF één van de leukste steden ter wereld.
Laatst gewijzigd door thebes op 24 aug 2009, 14:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Matrox
Amerikakenner

Bericht door Matrox »

Ben erg tevreden over onze lokatie in de Betuwe, maar zou onze huidige twee-onder-een-kap graag ruilen voor iets vrijstaands. (Fanatiek gitaarspelende zoon en vervelende buren is een moeilijke combinatie).

Amerika vind ik een prachtig land kwa natuurschoon. Heerlijk vakantieland, maar ik zou er echt niet willen wonen. Dan liever een mooie huisje in Toscane als het dan toch een ander land moet zijn.
Laatst gewijzigd door Matrox op 01 sep 2009, 14:11, 1 keer totaal gewijzigd.
'Niemand zegt aan het eind van zijn leven: Had ik maar wat meer gewerkt.'
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

De omgeving waar wij wonen in North Carolina wordt door Forbes al jaren
hoog in de lijsten aangewezen als beste plek om te wonen en leven in Amerika.
En ik moet zeggen het bevalt het ons heel erg goed.
Kwa omgeving en natuur, kwa temperaturen, maar ook voor wat er allemaal te doen en te beleven is.

De staat waar ik ook zeker zou kunnen wonen is Washington.
Vond Seattle echt een hele leuke levendige stad en daar zou ik het ook wel kunnen vinden.
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Wat ik ooit wil doen is een paar maanden op verschillende plaatsen wonen (misschien door travel nursing te doen), maar als ik merk hoe blij ik ben na een vakantie om weer thuis te zijn, weet ik ook dat ik hier mijn stekje gevonden heb :)
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Bertorelli
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Bertorelli »

Staat: New Mexico
Stad: Albuquerque
of
Staat: California
Stad: South Lake Tahoe
of
Staat: Georgia
Stad: Savannah
of
Staat: Utah
Stad: Torrey
of
....
....
:whistling:
1995 TX/LO/MS/AL/AR
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2011 FL/GE/AL/MS/LO/TN/SC
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2016 NY/VT/NH/ME/MA/RI/CT/NJ/MD/VA/WV/OH/IN/MI
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Langley, Virgina (of Bowling, of Bethesda, ik ben niet kieskeurig)
San Antonio, Texas
Witchita, Kansas

Dus in het kort, alle plaatsen waar manlief gestationeerd is geweest in de VS behalve hier (oh ja, en Mississippi, maar die basis is weg).

Sorry, maar ik ben het hier op het moment even HELEMAAL beu :) We kregen pas geleden de mogelijkheid om naar Hill AFB te gaan, in Utah, maar dat hebben we afgeslagen vanwege de kinderen hun school (als het niet de carriere van manlief is, dan zijn het de kinderen wel)..maar op dit moment spreekt het wonen tussen de mormonen en met drie meter sneeuw me zelfs meer aan dan hier...Iemand interesse in huizenruil ? :)
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Wichita KS?????? die moet je uitleggen

San Fran zou ik niet willen wonen. Te veel daklozen en veel te duur. Doe dan liever San Diego. Beter weer ook

Ik ben er zelf een die op vele plaatsen kan wonen maar ben heel tevreden met Springfield, MO.
Prettig klimaat, veel bereikbaar in een dag reizen, low crime, voordelig wonen, aardige mensen en veel te doen
Bertorelli
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Bertorelli »

en de Simpsons wonen er :mrgreen:
1995 TX/LO/MS/AL/AR
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2011 FL/GE/AL/MS/LO/TN/SC