Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Walmart
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Walmart
Wij woonden eerst minder dan een mijl van een Walmart, nu is dat vier mijl, maar nu hebben we een Safeway en een King Soopers op minder dan een mijl, die ook nog eens op de weg naar huis liggen. Ik merk dat we nu minder vaak naar Walmart gaan. Meestal alleen als we bepaalde dingen willen kopen die nu eenmaal veel goedkoper zijn bij Walmart dan King Soopers of Safeway, bijv. Charmin toiletpapier, deodorant, tandpasta, Fructis shampoo, haarlak, etc. - het scheelt dan vaak echt vele dollars. Maar om er nu speciaal voor naar toe te rijden? Dat niet. Vlakbij mijn werk ligt er een, en als ik een klein omweggetje maak dan kom ik op de terugweg ook nog langs die waar we voorheen altijd gingen. Als we snel iets wilden halen wat we vergeten waren dan reden we eerst even naar Walmart, maar dat doen we nu dus niet meer.
En toch kom ik er nog steeds graag!
En toch kom ik er nog steeds graag!
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- DixieChick
- Amerika-expert
Hhmm..wij hebben hier twee Walmarts op een paar mijl afstand, en toch proberen wij er zo min mogelijk naar toe te gaan. Ze zijn hier altijd erg druk, en we hebben allebei iets tegen het "massaproductie" gevoel dat we van de Walmart krijgen. Onze stad heeft eigenlijk alleen maar "chainstores", en dus proberen we zoveel we kunnen naar locally owned businesses te gaan; de lokale schoenmaker, de lokale stofzuigwinkel, de lokale sportwinkel, en ga zo maar door.
Maar toen we nog overzee zaten, konden we altijd niet wachten om weer naar de Walmart te gaan, dus het is volgens ook maar net wat je perspectief is
Maar toen we nog overzee zaten, konden we altijd niet wachten om weer naar de Walmart te gaan, dus het is volgens ook maar net wat je perspectief is

This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Southern Tales
- lelie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Ja klopt, maar de laatste 2 dagen zitten we in New Jersey bij het strand en een outlet in de buurt en daar zit ook een grote WalmartPetra/VS schreef: @Marloes - in New York zul je waarschijnlijk ook wel even buiten de stad moeten gaan voor een Walmart Supercenter.

Ik vind de attractie van WalMart voor Nederlanders altijd wel grappig. Het zou net zoiets zijn als Amerikanen zich al weten voor vertrek naar Schiphol zich verkneuteren bij de gedachte weer bij de Makro (dat zal nu vast anders heten) te kunnen shoppen.
Het is gewoon een grote schuur met erg veel goedkope producten en een vaak erg rommelige indeling. Makkelijk om wat geld te besparen af en toe - maar om je er nou op te verheugen?
Het is gewoon een grote schuur met erg veel goedkope producten en een vaak erg rommelige indeling. Makkelijk om wat geld te besparen af en toe - maar om je er nou op te verheugen?

- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Dat zijn geen supercenters en hebben dus geen grocery afdeling.Grandu schreef:Volgens Google is dat in Sterling of in AlexandriaPetra/VS schreef:Ik weet eigenlijk niet eens, waar de dichtstbijzijnde Walmart Supercenter is.
De dichtsbijzijnde vanuit Vienna zit in Frederick VA
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Bij mij begint een vakantie in Amerika eigelijk als eerste met een uitebreid bezoek aan de Walmart.
Heerlijk vind ik dat om de eerste ochtend daar enkele uren rond te slenteren. Ook tijdens de vakantie kom ik er nog enkele malen. Ik zoek dan wel de Supercenters op.
Ik verheug me nu al op juni.
Roland

Heerlijk vind ik dat om de eerste ochtend daar enkele uren rond te slenteren. Ook tijdens de vakantie kom ik er nog enkele malen. Ik zoek dan wel de Supercenters op.
Ik verheug me nu al op juni.

Roland
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
En toch kan ik je vertellen dat als je maanden lang elke ochtend om 7 uur bij Walmart moet zijn dat dan de lol er wel van af gaat...

~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
Ik ga wekelijks naar de Walmart,ik mag er graag komen en vind het ideaal dat ze daar bijna alles hebben!
Ik koop er geen etenswaren daarvoor ga ik altijd naar de plaatselijke supermarkt en farm market ik moet alles lekker vers hebben
. Ik koop bij Walmart eigenlijk vanalles,van motorolie tot champoo. Veel dingen zijn er zoveel goedkoper,ik kocht bijvoorbeeld een paar weken geleden een 12 ft videocable daar voor $12 terwijl dezelfde videocable bij BestBuy $29,95 kostte dus dat scheelt behoorlijk in prijs!
Ik heb hier 4 Walmarts in de buurt zitten en ik vind dat elke Walmart anders is,zo is er 1 erg rommelig en druk en daar heb je het gevoel of je ergens door zuid-amerika loopt terwijl een andere Walmart een half uur daar vandaan in een iets duurdere omgeving heel schoon en netjes is en vaak veel rustiger! Je ziet heel duidelijk dat het verschilt per omgeving.
Ik koop er geen etenswaren daarvoor ga ik altijd naar de plaatselijke supermarkt en farm market ik moet alles lekker vers hebben

Ik heb hier 4 Walmarts in de buurt zitten en ik vind dat elke Walmart anders is,zo is er 1 erg rommelig en druk en daar heb je het gevoel of je ergens door zuid-amerika loopt terwijl een andere Walmart een half uur daar vandaan in een iets duurdere omgeving heel schoon en netjes is en vaak veel rustiger! Je ziet heel duidelijk dat het verschilt per omgeving.
"It's Great to be Here. It's Great to be Anywhere." Keith Richards
- MattRob
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 65
- Contacteer:
Dat is precies wat ik bedoel; ik woon dan wel niet in de US, maar rondslenteren vind ik zowiezo heerlijk, maar alle merkartikelen zijn zoveel goedkoper, ik vind de prijsverschillen echt gigantisch; denk aan M&M's en allerlei soorten koeken (mijn kids zijn gek op Nature's Valley, die zijn echt stukken goedkoper; maar ook bv Oreo's), drinken, etc, etc. En voor echt lekker vers vlees of brood, gingen we altijd naar een 'reguliere' supermarkt. Maar volgens mij scheelt 'gewone' boodschappen doen best veel met andere supermarkten; kwalitatief kan dat niet anders zijn, is gewoon precies hetzelfde wat wij kopen.
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het scheelt echt inderdaad vrij veel op sommige artikelen. Toen ik nog bij Walmart werkte kostte een grote zak M&M's $7.25 bij Walmart, en kostte deze zelfde zak bij Safeway meer dan $10. Charmin toiletpapier kost voor 24 grote =48 regulie rollen $12,zoveel, en bij Safeway laats $17,50. Haarlak van het merk Tresemme: $3.33 bij Walmart, $4.39 bij King Soopers. En je hebt het dan inderdaad over precies dezelfde artikelen. Als je zo af en toe dan even een Walmart-tripje maakt, kun je op dat soort artikelen behoorlijk wat geld sparen.MattRob schreef: denk aan M&M's en allerlei soorten koeken (mijn kids zijn gek op Nature's Valley, die zijn echt stukken goedkoper; maar ook bv Oreo's), drinken, etc, etc.
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Wij doen de laatste paar jaar eigenlijk alle boodschappen bij de Walmart waar we vroeger nog naar andere winkels gingen en met de verschillende klantenkaarten korting kregen is de Walmart op de hele reis toch een besparing van een kleine $250 tot $350 per reis
- Bandido
- Amerika-expert
Inderdaad, misschien is het wel omdat het er in Nederland niet is. Ik doe juist alles om een trip naar Walmart te voorkomen. Zoals gezegd is het soms handig, maar om er nou uren rond te slenteren, ik moet er echt niet aan denken. Ook niet toen ik nog in Nederland woonde trouwens. Maar goed, ieder zijn meug en ga vooral door met euro's spenderen hier, waar dan ook.jvinch schreef:Ik vind de attractie van WalMart voor Nederlanders altijd wel grappig.

"Keep Georgia On Your Mind"
- gleuknie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
In Nederland vind ik het verschil tussen A-merken en eigen merken soms gigantisch, terwijl die eigen merken vaak niet eens minder zijn. Coca Cola is sinds ze met die nieuwe flessen kwamen echt veel te duur. Ik dacht dat ze wel € 1,39 per fles van anderhalve liter kosten. Freeway Cola van de Lidl smaakt niks minder en kost € 0,59 voor 2 liter. Omgerekend per liter is Coca Cola ongeveer 3x zo duur. Met bier is het overigens net zo. A-merken betaal je al snel meer dan € 10,- per krat voor, terwijl je voor Euroshopper bier, wat ook prima smaakt, iets meer dan € 4,- per krat betaalt.MattRob schreef:ik vind de prijsverschillen echt gigantisch.
Ik heb dus Freeway Cola en Euroshopper bier in huis.

Groetjes René
2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
2 liter voor $0.98 bij Wallie World...gleuknie schreef:Coca Cola

Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- bluemoon
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Geen RiverCola ?gleuknie schreef:Ik heb dus Freeway Cola en Euroshopper bier in huis.

Crisis ? What Crisis ?
Nou, deze vrouw vindt dat niet lastig hoor. Het vooruitzicht is namelijk niet slechtgleuknie schreef:Haha, het is altijd lastig om een vrouw te vragen om een zo leeg mogelijke koffer mee te nemen denk ik.

-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Ik kan echt genieten van de Wal-Mart als ik in Amerika ben. De prijzen schelen echt enorm met andere winkels en er is zoveel aanbod.
Maar niet alles is er te vinden en dan heeft bijv. de (Super) Target dit wel. Ik denk dat het iets Nederlands is, om lekker te shoppen bij de Wal-Mart. Zo veel mogelijk voor zo weinig mogelijk geld.
Voorbeeldje; Listerine mondwater, koop ik altijd hier. 500ml kost hier zo'n € 5,70, bij de Walmart heb je 1500ml voor +/- 6 dollar ex tax. Koop dan ook elke vakantie zo'n fles, daar doe ik wel een maandje of 4 mee
Games, nergens goedkoper bij de Wal-Mart. Hooguit gelijk bij K-Mart, Target enz. de duurste is denk ik GameStop, waar 2e hands games nog duurder zijn dan een gelijke nieuwe bij bijv. Wal-Mart.
Wat betreft lokale winkels.. denk dat je mag vrezen voor je winkel als er in de buurt een Wal-Mart uit de grond wordt getrokken. Je hebt wel van doen met de nummer 3 van grootste bedrijven in de wereld (en op nummer 1 uiteraard wel een Nederlands bedrijf). Mensen gaan toch vaak naar waar het goedkoper is en dan moet je dus je concept verbeteren... maar dat geldt niet alleen voor winkels, het geldt voor zoveel meer dat anderen altijd met wat beters komen.
Maar niet alles is er te vinden en dan heeft bijv. de (Super) Target dit wel. Ik denk dat het iets Nederlands is, om lekker te shoppen bij de Wal-Mart. Zo veel mogelijk voor zo weinig mogelijk geld.

Voorbeeldje; Listerine mondwater, koop ik altijd hier. 500ml kost hier zo'n € 5,70, bij de Walmart heb je 1500ml voor +/- 6 dollar ex tax. Koop dan ook elke vakantie zo'n fles, daar doe ik wel een maandje of 4 mee

Games, nergens goedkoper bij de Wal-Mart. Hooguit gelijk bij K-Mart, Target enz. de duurste is denk ik GameStop, waar 2e hands games nog duurder zijn dan een gelijke nieuwe bij bijv. Wal-Mart.
Wat betreft lokale winkels.. denk dat je mag vrezen voor je winkel als er in de buurt een Wal-Mart uit de grond wordt getrokken. Je hebt wel van doen met de nummer 3 van grootste bedrijven in de wereld (en op nummer 1 uiteraard wel een Nederlands bedrijf). Mensen gaan toch vaak naar waar het goedkoper is en dan moet je dus je concept verbeteren... maar dat geldt niet alleen voor winkels, het geldt voor zoveel meer dat anderen altijd met wat beters komen.
Voor mij is de grootte en het rommelige wat me juist tegen staat. Ik hou van slenteren en shoppen, maar er zijn grenzen 
Zo zijn we ook een keer naar een grote outlet geweest, echt enorm.. we hadden de hele ochtend gedaan over één vleugel van de hele outlet. En we vonden het aanbod kleding/schoenen ook nog eens enorm tegenvallen wat ze verkochten. Wij hadden het beiden als zeer vermoeiend ervaren.

Zo zijn we ook een keer naar een grote outlet geweest, echt enorm.. we hadden de hele ochtend gedaan over één vleugel van de hele outlet. En we vonden het aanbod kleding/schoenen ook nog eens enorm tegenvallen wat ze verkochten. Wij hadden het beiden als zeer vermoeiend ervaren.
Sandy
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Dat geloof ik graag.Dento schreef:En toch kan ik je vertellen dat als je maanden lang elke ochtend om 7 uur bij Walmart moet zijn dat dan de lol er wel van af gaat...![]()
![]()
Maar juist omdat wij zulke winkels hier niet hebben, is het leuk voor die paar weken per jaar dat we in Amerika zijn, daar eens uitgebreid rond te lopen. Niet eens altijd koop ik er wat.
Overigens mag ik ook graag bij een grote Target of Best Buy rondkijken. Kan me er zo een uur vermaken en dan heb ik nog niets gekocht.

- MattRob
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 65
- Contacteer:
Ja, bij ons precies hetzelfde als Roland. We kopen er ook zeker niet altijd wat. En ik vind het rommelige bij Walmart echt heel erg meevallen; sterker nog, ik snap niet eens wat hiermee bedoeld wordt .... Misschien precies altijd in de goede Walmarts ? Oveigens, die listerine kopen wij ook ALTIJD bij de Walmart, elke vakantie weer. Ook afgelopen ski-trip weer 3 flessen ingeslagen bij de Walmart (bij ons gebruikt het hele gezin het
) !
@ gleuknie; ik bedoel alleen al het verschil op merk-artikelen bij Walmart tov anderen, gaat nog niet eens over eigen merk artikelen. Maar inderdaad, een 2l fles Cola voor $ 1 bij de Walmart, dat zijn nog eens prijzen ....

@ gleuknie; ik bedoel alleen al het verschil op merk-artikelen bij Walmart tov anderen, gaat nog niet eens over eigen merk artikelen. Maar inderdaad, een 2l fles Cola voor $ 1 bij de Walmart, dat zijn nog eens prijzen ....

Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 14 Reacties
- 6721 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa