Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hoe laat is 12 am?

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Bandido
Amerika-expert

Re: Hoe laat is 12 am?

Bericht door Bandido »

SonjaV schreef:En als we dan toch bezig zijn, wat dacht je van het invoeren van de Euro? :toothy7:
Misschien zou Europa de dollar in moeten voeren, lijkt me gezien de huidige toestand toch verstandiger. :lol:
"Keep Georgia On Your Mind"
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Nou heel duidelijk is het me nog niet geworden, zelfs de NederAmerikanen verschillen van mening hier. :lol:

Marjon
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Dat komt omdat er eigenlijk ook geen eenduidig antwoord op te geven is; soms wordt met 12:00 am middernacht bedoeld, andere keren weer 12:00 uur 's middags. Als je op Wikipedia kijkt staat daar ook dat er heel veel onduidelijkheid bestaat rondom het incorrecte gebruik van 12:00 am en 12:00 pm, omdat 12:00 am en 12:00 pm strikt genomen niet bestaan.

Het National Maritime Museum in Greenwich zegt dit erover:
To avoid confusion, the correct designation for twelve o'clock is 12 noon or 12 midnight. Alternatively, the twenty-four-hour-clock system may be used. The abbreviation a.m. stands for ante-meridiem (before the Sun has crossed the line) and p.m. for post-meridiem (after the Sun has crossed the line). At 12 noon the Sun is at its highest point in the sky and directly over the meridian. It is therefore neither "ante-" nor "post-".
Op Wikipedia staat ook nog dit: "In the United States, noon is often called "12:00 p.m." and midnight "12:00 a.m."

Jammer genoeg wordt echter ook daar niet duidelijk door wat in jouw geval bedoeld wordt... enige manier om daar dus zekerheid over te krijgen is om contact met ze op te nemen...
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
marcuscj
Amerikakenner

Bericht door marcuscj »

Answer At most of the places, 12 AM is used for midnight while, 12 PM for noon (because the morning ends at 11:59 AM) Though sounds a little weird when you compare it with the ...

http://wiki.answers.com/Q/Is_12_noon_am_or_pm

Go figure
Laatst gewijzigd door markro op 25 mei 2010, 06:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Link werkend gemaakt.
Big Al
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia

Bericht door Big Al »

Dento schreef:Ik heb een aantal collega's al geleerd hoe makkelijk het is als je met tijdsverschillen moet gaan rekenen en het 24-uursysteem gebruikt.

Als het hier 3:00 pm is, dan is dat dus 15:00 uur, en dan is het heel makkelijk om vast te stellen dat 7 uur eerder (15 - 7 = ) 8:00 uur, oftewel 8 am is, en 7 uur later (15 + 7 = ) 22:00 uur, oftewel 10 pm is.

Het ging echter niet bij iedereen even makkelijk...
Ik houdt al jaren (stijfkoppig) vast aan de 24-uurs klok. Eerst dacht ik dat het mijn onwennigheid met het 12-uursysteem was, maar ik kwam er al snel achter dat ook Amerikanen het vaak verwarren. Is AM nu met of zonder het rode lichtje op de alarmklok? (Hangt van het merk af...). Zeker toen ik bij een internationaal bedrijf werkte was het geweldig, vanwege het vele reizen en de telefonische vergaderingen. Mijn baas (een VP die zeker meer dan $200k verdiende per jaar) was nimmer in staat om 24-uursaanduidingen te vertalen.

Nu ik systeembeheerder ben is het nog erger. Met zekere regelmaat worden er automatische taken 12 uur te vroeg of te laat uitgevoerd vanwege de verwarring. Mijn collega's hebben zich erbij neergelegd dat ik alleen met 24 uur werk en sommigen hebben het overgenomen...

Ik schaf alleen wekkers en klokken aan met 24-uurs aanduiding. Mijn vrouw vond dat eerst nogal lastig, maar ze is er nu aan gewend en vindt het vreemd dat niet iedereen dit doet. Onze kinderen weten niet beter...

Overigens kreeg ik jaren geleden een wekker (Philips) met een waarschuwingsetiket: "wanneer de klok mis-functioneert en de tijd in 24 uur weergeeft gelieve de "reset-button" met een pen in te drukken". Helaas heb ik die wekker nooit kunnen 'breken'...
Lezolas
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Lezolas »

Ik dacht altijd:

PM = POST = NA = NAmiddag dus 12:00 PM is middernacht

Met die redenering ga ik er vanuit dat 12:00 dus de middag is :oops:
juli 2010: NY, San 'cisco, Y'mite, D. Valley, Las Vegas, Zion, Bryce, Monument V., Grand Cnyn, Kingman (+Glendale, Phoenix), Joshua Tr., LA
dec - feb 2011: Australië (NSW, VIC, SA, NT, QLD)
sept 2011: NY, Washington DC, Philly
nov 2011: NY, Boston
dimple
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door dimple »

Ik heb voor mezelf het volgende bedacht om het te onthouden:

AM = After Midnight Van 0.00 tot 12.00 uur
PM (Pré Midnight) 12.00 tot 24.00 uur

Dan kan ik het niet vergeten :lol:
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Zolang je je maar niet vergist en gaat denken After Midday en Pre Midday... :wink: :lol:
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Big Al schreef:Is AM nu met of zonder het rode lichtje op de alarmklok? (Hangt van het merk af...).
Ja, heel lastig is dat en elke keer als ik in een hotel ben is het weer even checken voor de zekerheid. En ook thuis doe ik het toch nog regelmatig fout, gewoon omdat ik niet denk aan dat rode stipje. En ik werk voor een organisatie met verschillende kantoren over de hele wereld en ik merk dat ik voor het gemak toch vaak teruggrijp naar 24-uurs. Het is toch een stuk duidelijker vind ik.
dimple
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dimple »

Dento schreef:Zolang je je maar niet vergist en gaat denken After Midday en Pre Midday... :wink: :lol:
En bedankt! Nu ben ik helemaal door de war :roll:
:mrgreen:
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

Wat is eigenlijk de reden dat ze in Amerika zo vasthouden aan dat am/pm principe?
Ik vind het knap onhandig dat je door middel van een afkorting achter het uur moet gaan aangeven hoe laat het eigenlijk is
Met military time kan er iig nooit een vergissing ontstaan als je 16:30 opschrijft. Alleen al die verwarring over 12 am en pm zou toch reden moeten zijn om massaal over te stappen op de 24-uurs klok.

Dat met die wekker herken ik ook heel erg, haha.....op 1 of andere manier vergeet ik elke keer weer of het rode lampje nou wel of niet aan moet en meestal zet ik gewoon m'n telefoon als wekker want die staat nog gewoon op 24-uurs instelling.
Lezolas
Amerikafan

Bericht door Lezolas »

aha dus als ik het zo bekijk is mijn trucje wel correct! :D

PM = POST = NA = NAmiddag = 8)
juli 2010: NY, San 'cisco, Y'mite, D. Valley, Las Vegas, Zion, Bryce, Monument V., Grand Cnyn, Kingman (+Glendale, Phoenix), Joshua Tr., LA
thebes
Amerika-expert

Bericht door thebes »

Het enige dat je hoeft te onthouden is PM = P = POST = NA.
En nóg worden er hier op mijn werk fouten gemaakt met tijdstippen van telefonische vergaderingen :wink:
dimple
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dimple »

Ja maar, NAmiddag of NAmiddernacht................ :lol:
Lezolas
Amerikafan

Bericht door Lezolas »

Namiddag
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Iris_1982 schreef:Wat is eigenlijk de reden dat ze in Amerika zo vasthouden aan dat am/pm principe?
Traditie, en bovendien vinden Amerikanen zelf het helemaal niet onhandig. En over het algemeen hoef je ook niet altijd de afkorting erachter te zetten. Door de geplande activiteit is het in 99% van de gevallen al wel duidelijk wat er bedoeld wordt: een vergadering die om 1:00 uur begint is (tenzij je een zaak in Hongkong hebt) duidelijk 's middags. Dat "pm" zet ik er dan niet eens achter. En uit eten gaan doe je niet om 7:00 's ochtends, maar 's avonds.
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

dimple schreef:
Dento schreef:Zolang je je maar niet vergist en gaat denken After Midday en Pre Midday... :wink: :lol:
En bedankt! Nu ben ik helemaal door de war :roll:
:mrgreen:
Gelukkig, je bent er door en dus niet langer in de war :lol: :wink: .

Overigens zeggen wij hier in ons Brabantse dialect ook "ik ben door de war." :mrgreen:
Groet,

Old Faithful
dimple
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dimple »

Heb zelf ook jaren in Brabant gewoond, zou het daar door komen? :lol:
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer