Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Stink bug plaag

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Re: Stink bug plaag

Bericht door Petra/VS »

Ik pak ze met een plastic zakje om mijn hand op en gooi ze naar buiten. Het zaak alles zo goed mogelijk dicht te houden, dan komen ze maar mondjesmaat binnen. Voordeel is, dat ze niet erg vliegerig zijn, dus makkelijk op te pakken. Maar maak ze niet dood, want dat stinkt (vandaar de naam).
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

nieuwenoord schreef:Hoe kan je die dingen bestrijden als je ze in je camper hebt?

Buiten de camper slapen :mrgreen:
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Dank je Petra, alle horren strak dicht dus.

Hans, je bent weer geweldig :mrgreen:
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Gelukkig hebben wij die hier ook niet... nu moet ik zeggen dat we hier gelukkig sowieso maar weinig insecten hebben...
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
natasja
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door natasja »

we hebben hier in Macon Georgia met namen last van mieren spinnen en kakkerlakker
we hebben echt overal elk kiertje van huis waar ze vandaan komen N
u vind ik de mieren nog wel okay.
Maar de spinnen en kakkerlakken ik vind ze nog steeds erg eng en vies .
Al durf ik ze nu tegen over het verleden wel dood te maken dus we maken vooruit gang.
dutchie_in_boston
Amerika-expert

Bericht door dutchie_in_boston »

brrr, kakkerlakken. Vooral die in het zuiden. We hebben ze niet meer (voorzover ik weet :lol:), maar toen ik nog op Beacon Hill in Boston woonde kwam de gifman iedere maand langs met een bom en dan nog liepen ze door mijn keuken. Wat ik in dit huis zo eng vind zijn de centipedes http://en.wikipedia.org/wiki/Scutigera_coleoptrata - razendsnel en ze zien er enorm uit met die lading grote poten. Ik weet dat ze alle andere insecten eten maar ik krijg nog steeds kippevel wanneer ik er eentje zie.
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Ik ben nu dus wel erg nieuwsgierig naar de stank van die beestjes. Is het ergens mee te vergelijken?
Fisherman
Amerikakenner

Bericht door Fisherman »

Hier sti(n)kt het ook van de stink bugs! Ik heb ze gelukkig maar zelden in mijn huis.

Het viel me vandaag op dat ik er veel meer zag rondom mijn schoonouders huis die maar een kwartiertje bij ons vandaan wonen! Misschien komt dat omdat hun veel meer bomen om het huis hebben?
"It's Great to be Here. It's Great to be Anywhere." Keith Richards
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ja, ik denk ook, dat het met bomen te maken heeft. Wij hebben ook veel bomen om ons huis en dus veel stink bugs (hoewel vandaag gelukkig minder), maar mensen, die in een bos wonen, hebben er echt honderden. Wij gelukkig niet! @RiverCola - moeilijk te beschrijven, het is een penetrante lucht, maar ik kan het niet met iets vergelijken zo gauw.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

Wij hebben ze echt al maanden in en rond ons huis zitten, vooral in de badkamer. Gelukkig zijn het er altijd maar een paar en ik breng ze gewoon naar buiten. Die stinklucht heb ik gelukkig nog nooit geroken.
Afbeelding
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Petra/VS schreef:Ja, ik denk ook, dat het met bomen te maken heeft. Wij hebben ook veel bomen om ons huis en dus veel stink bugs (hoewel vandaag gelukkig minder), maar mensen, die in een bos wonen, hebben er echt honderden. Wij gelukkig niet! @RiverCola - moeilijk te beschrijven, het is een penetrante lucht, maar ik kan het niet met iets vergelijken zo gauw.
Als je het nog niet opgezocht hebt
http://www.asktheexterminator.com/House ... Bugs.shtml

Alle lichten uit. Stinkbugs zijn gek op licht. Geen groentetuin bij huis, het restaurant voor de stink bug en fruit of notenbomen zijn ook niet verstandig. Zijn ze ook gek op
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

Aha, dat verklaart waarom ze altijd in de skylights in mijn badkamer zitten! Weer wat geleerd :thumbup:
Afbeelding
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Is nu officieel een plaag, staat in de NY Times van maandag: http://www.nytimes.com/2010/09/27/us/27 ... bug&st=cse
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Wij hebben ze hier ook niet, kennelijk komen ze zo ver naar het zuiden niet voor. Lijkt me wel heel irritant. Wel hadden we in de zomer ineens in de buurt een plaag van "Carpenter bees". Dat is een bij als het ware gaten kan boren in hout en dat is iets wat je met de vele houten huizen hier dus uiteraard niet kunt gebruiken. Je ziet dan ook overal van die kleine hoopjes zaagsel liggen. Maar we hebben een paar keer flink gespoten met een bepaald verdelgingsmiddel en dat hielp. Maar echt vervelend dat ongedierte.
"Keep Georgia On Your Mind"
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer