Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

What's ur favorite sport??

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Fuzzy
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Fuzzy »

:D :shock: :P 8) :lol: :o :wink: :roll: :P

Oeh, that's gotta hurt:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hmmmmmm..?? :shock: :shock: hahaha

Afbeelding

Bye Fuzzy
Greetings from Mister Fuzzy

http://www.eecoboogiewoogie.com
doreennicole
Amerika-expert

Bericht door doreennicole »

ikkedus schreef:
prs schreef: Hey patrick, heb je ook een favoriet MLB team? Die van mij is de Atlanta Braves.
Mijn favoriete team? Ik durf het bijna niet te zeggen. De Seattle Mariners(Ik weet het, 'they suck' de laatste 2 seizoenen). Ichiro is mijn favoriete speler.

Go Mariners!

Uiteraard is dit ook mijn favoriete team!!! Net als de Storm, de Sonics en the Seahawks. Maar dat is meer gericht op emotionele waarden dan hun spel, dus if they suck or not, het blijven mijn teams.

Ga straks proberen min een keer per seizoen een wedstrijdje mee te pakken.

Doreen
SEEING IS BELIEVING
olavski
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door olavski »

Voetbal, Football, Hockey, Basketball.

Eigenlijk nog veel meer, ben groot sportliefhebber.

Geen auto/motorsport.

:)

Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

Ik juist weer wel: Nascar, F1, Indycar, truckracen... Ik wil het allemaal wel eens kijken.

Maar ik volg niks.

Balsporten vind ik niet boeiend, alleen vond ik het laatst wel erg leuk bij Baseball. Maar daar was ik life bij. Sport kijken op tv vind ik niet echt boeiend.

Een goeie crash is nooit weg... (mits er geen gewonden vallen natuurlijk)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
MrsMiaWallace
Amerikafan

Bericht door MrsMiaWallace »

Hmmm... sportfanaat hier. Ik doe er denk ik beter aan om niet eens te gaan opnoemen, haha!

Na de Cinderella Series (de echte kenner weet nu genoeg) ben ik diverse malen naar Atlanta gereisd speciaal voor de Braves. Inmiddels woon ik in Indian-territory dus nu word ik geacht voor de andere tribe te zijn, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik mijn interesse in baseball een beetje ben verloren na/door alle monetaire perikelen, om het maar eens netjes te zeggen.

NASCAR is altijd leuk, maar het allerleukste zijn de sprint cars. Een vriend van ons is sprint car coureur (als hobby) en racet op lokale dirt tracks en (als-ie zich kwalificeert) een enkele keer met de World of Outlaws.

Verder gaan we veel naar football, maar dan wel hometown football! Opnieuw vanwege (kinderen van) vrienden volgen we dit jaar de 7/8th grade footballers, freshmen football en uiteraard varsity. College football en NFL alleen op tv.

In Nederland volgde ik vooral ook het voetbal en de Tour de France - wat dat betreft mis ik hier Studio Sport en mijnheer Smeets behoorlijk. Howel ik heb begrepen dat het met de komst van Talpa er niet beter op is geworden wat dat betreft...
Fuzzy
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Fuzzy »

Wat ik ook mooi vind is dragracen, maar noem je dat nou echt een sport?

Afbeelding

Fuzzy

lillypadchoppers
Amerika-ontdekker

Bericht door lillypadchoppers »

tuurlijk is dragracen een sport.............

de snelste sport ter wereld ...........
een 1/4 mile in 7,8 sec op een motor fiets die gewoon op straat mag.............
of onder de 5 sec voor een topfuel dragster met snelheden boven de 530km/h

als je van mening bent dat het gewoon een stukje rechtuit rijden is.......moet je je er maar eens in verdiepen

http://www.nhra.com
http://www.ahdra.com
http://www.ihra.com
http://www.amaprostar.com

ook in nederland doen we lekker mee, zeker gezien lokaties om te trainen etc....

http://www.explosiondragracing.com
Gast

Bericht door Gast »

Drag- en legaal streetracen is erg hot in Nederland. Hier spreekt de moeder van Kees Streetrace, jullie vast wel bekend.....ahum.
Fuzzy
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Fuzzy »

lillypadchoppers schreef:tuurlijk is dragracen een sport.............

de snelste sport ter wereld ...........
een 1/4 mile in 7,8 sec op een motor fiets die gewoon op straat mag.............
of onder de 5 sec voor een topfuel dragster met snelheden boven de 530km/h

als je van mening bent dat het gewoon een stukje rechtuit rijden is.......moet je je er maar eens in verdiepen

http://www.nhra.com
http://www.ahdra.com
http://www.ihra.com
http://www.amaprostar.com

ook in nederland doen we lekker mee, zeker gezien lokaties om te trainen etc....

http://www.explosiondragracing.com
Nou ik weet wel dat het niet zomaar een stukje rechtuit rijden is. Je moet zeer goed controle hebben over je voertuig right?? en je moet rekening houden met wind, snelheid etc..?

Fuzzy

Letsgo21
Amerika-ontdekker

Bericht door Letsgo21 »

Ik hou van alles wat met snelheid te maken heeft 8)

Wat nascar betreft: dat heb ik enkel van op tv, moet live wel cool zijn enkel voor de sound alleen al :P
Dragrace is minder mijn ding, wat niet wil zeggen dat ik de moeilijkheidsgraad onderschat.

Er is trouwens nog altijd een mensenzee die autosport en dergelijke geen echte sport vinden :roll: :roll: :roll:

btw: is rally populair in de VS?

Iets helemaal anders dan: rodeo is de max 8) en barrelrace vind ik een schitterend onderdeel 8)
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Letsgo21 schreef:Ik hou van alles wat met snelheid te maken heeft 8)
Wat nascar betreft: dat heb ik enkel van op tv, moet live wel cool zijn enkel voor de sound alleen al :P
Mijn man houdt van racen (ik had er niets mee) en ik ging mee naar een Nascar Race vorig jaar en zelfs ik vond het fantastisch live, dus dat wil wel wat zeggen : ))

Je had oordoppen nodig, maar op een gegeven moment, toen ik aan het geluid gewend was, heb ik die uitgedaan in de stands. Als je beneden langs de track liep (wel oordoppen in en je handen op je oren), dan was het geluid zo hard, dan voelde je het in je borstkas gewoon. Ik zou heel graag weer een race willen meemaken, vooral de Nascar Night Races zijn geweldig en zo sfeervol (en laten we het tailgaten niet vergeten!) - Je kunt het inderdaad zien als 'maar' in cirkels rijden, maar als je je favoriete driver hebt en er helemaal in zit en zoals nu 'the chase' (for the Nextel Cup) volgt, dan is het wel meer dan cirkeltjes rijden - Jammer dat we het hier niet kunnen volgen.
Sandy
Letsgo21
Amerika-ontdekker

Bericht door Letsgo21 »

Sandy schreef:
Mijn man houdt van racen (ik had er niets mee) en ik ging mee naar een Nascar Race vorig jaar en zelfs ik vond het fantastisch live, dus dat wil wel wat zeggen : ))

Je had oordoppen nodig, maar op een gegeven moment, toen ik aan het geluid gewend was, heb ik die uitgedaan in de stands. Als je beneden langs de track liep (wel oordoppen in en je handen op je oren), dan was het geluid zo hard, dan voelde je het in je borstkas gewoon. Ik zou heel graag weer een race willen meemaken, vooral de Nascar Night Races zijn geweldig en zo sfeervol (en laten we het tailgaten niet vergeten!) - Je kunt het inderdaad zien als 'maar' in cirkels rijden, maar als je je favoriete driver hebt en er helemaal in zit en zoals nu 'the chase' (for the Nextel Cup) volgt, dan is het wel meer dan cirkeltjes rijden - Jammer dat we het hier niet kunnen volgen.
Motorsport is een virus dat je nooit meer loslaat :!:
btw: ik zie er veel meer in dan gewoon in cirkels rijden, op ovaalparcours racen behoeft een speciale techniek( heb ik eens megemaakt op de ouwe nurnburgring, daar heb je ook zo'n befaamde kombocht :shock: )
lillypadchoppers
Amerika-ontdekker

Je had oordoppen nodig, maar op een gegeven moment, toen ik aan het geluid gewend was, heb ik die uitgedaan in de stands. Als je beneden langs de track liep (wel oordoppen in en je handen op je oren), dan was het geluid zo hard, dan voelde je het in je borstkas gewoon.

voor echte beleving van geluid moet je een dragrace mee maken..........een side by side run van 2 topfuel dragsters 2X meer dan 8000 horsepower die in minder dan 5 sec de 1/4 mile afleggen..........

wat er dan gebeurt is niet te beschrijven.............en ik heb toch al een paar runs gezien...
lillypadchoppers
Amerika-ontdekker

Dragrace is minder mijn ding, wat niet wil zeggen dat ik de moeilijkheidsgraad onderschat.

Er is trouwens nog altijd een mensenzee die autosport en dergelijke geen echte sport vinden :roll: :roll: :roll:

btw: is rally populair in de VS?

Iets helemaal anders dan: rodeo is de max 8) en barrelrace vind ik een schitterend onderdeel 8)
de rally sport...........nee, is niet big in the states is een typisch europesche auto sport
wegrace (motorfietsen)is ook niet erg populair
formule 1 nu echt niet meer na de laatste "race"op the brickyart (indianapolis)

oval races op 1/4 mile dirt tracks
nashcar
champ series
dragracen
moto cross

nash car is echt wel cool een veld vol stampende v-8ten door zo'n kombaan..........helemaal geweldig
Xerxes
Amerikafan

Bericht door Xerxes »

Football (college and some professional teams)
Basketball (college and NBA)
Baseball
Hockey
Live and let live is what I aspire to
American
Californian
Kansas Wizard
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Kansas Wizard »

Ik houd gewoon van voetbal oftwel soccer, het maakt niet uit uit welk land het afkomstig is, als de bal maar rolt.

Afbeelding

Go KC Wizards !!! :arrow: :wink: 8)

Daarnaast vind ik ijshockey altijd fascinerend om naar te kijken, vooral tijdens de Olympische spelen.

Groeten Kansas Wizard
"Toto... I have a feeling we're not in Kansas anymore."
tony s
Amerika-newbie

Bericht door tony s »

1 NASCAR :D
2 SPRINT CARS
3 LATE MODELS
laska
Amerikafan

Bericht door laska »

Voor mij hoeft sport niet zo maar ben wel getrouwd met iemand die al heel zijn leven bijzonder gefascineerd is door alles waar wieltjes aan zitten.
Ik vind hem ook een die-hard race fan, maar zelf beweerd hij al lang niet zo fanatiek te zijn als in zijn jongere jaren toen hij elk weekend op een of andere race track doorbracht. Nu beperkt zijn interesse zich met name tot Nascar, Busch race, de truckrace en af en toe de dirtbikes. Ik krijg er altijd wel wat van mee maar heb ook niet het geduld om een hele race uit te zitten. Op de racetrack vind ik het na een paar Southern Comforts ook buitengewoon interessant worden. ( Ik ben ook tijdens een caution in de 49ste ronde gedurende de race in Talladega ten huwelijk gevraagd)
OOk leeft auto/motor sport erg bij mijn leerlingen. Er is gedurende het zomerseizoen altijd wel iemand ergens aan het racen of heeft een auto in de race. Is het niet in een demolition derby op de country fair dan wel ergens op een sprintcar circuit. Er zijn zoveel race categorien dat het voor mij allemaal lastig bij te houden is maar ik doe mijn best. Wil wel graag eens naar de World of Outlaws .
Was that for us?
Letsgo21
Amerika-ontdekker

Bericht door Letsgo21 »

( Ik ben ook tijdens een caution in de 49ste ronde gedurende de race in Talladega ten huwelijk gevraagd)

als dat niet fanatiek is 8) 8)
PeeJay
Amerika-expert

Bericht door PeeJay »

laska schreef:... Op de racetrack vind ik het na een paar Southern Comforts ook buitengewoon interessant worden. ( Ik ben ook tijdens een caution in de 49ste ronde gedurende de race in Talladega ten huwelijk gevraagd) ...
Enuuuh, na hoeveel SCs was dat...? :P

/PeeJay
Don't Call Me 'Sir'!

Afbeelding
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer