Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Hoe is de amerikaanse man?
- Figment
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 60
- Contacteer:
Re: Hoe is de amerikaanse man?
Nee, dé Amerikaanse man valt inderdaad niet te omschrijven. Ik heb 3 Amerikaanse vriendjes gehad en die waren alle drie zo verschillend als maar kon.
Toch zijn er wel enkele zaken die mij opvallen als ik in mijn eentje door de VS reis en Amerikaanse mannen proberen indruk te maken. Het lijkt er soms een beetje op alsof ze zichzelf in de aanbieding gooien door te adverteren met een eigen huis, een baan (of soms 2 banen), en als je met ze trouwt dan krijg je je eigen auto en creditcard. De mannen uit het Zuiden vind ik vaak erg hoffelijk. Deuren voor je openhouden, altijd voor alles willen betalen, dat soort dingen. Best leuk in het begin, maar ik ben een nuchtere onafhankelijke Nederlandse, en dan gaan sommige dingen op den duur een beetje irriteren. Mijn ex vriend uit New Orleans was een Afro-Amerikaanse politieagent, en hij was net zoals Aïda schreef, erg 'familieziek'. Mijn huidige vriend uit Miami is ook een Afro-Amerikaan en hij heeft dat ook, maar wel een stuk minder. En ondanks dat ze alletwee Afro-Amerikaan zijn, zijn het toch 2 totaal verschillende types die je niet kan vergelijken.
Gewoon lekker genieten van jullie ontmoeting donderdag! Veel geluk en plezier gewenst!
Toch zijn er wel enkele zaken die mij opvallen als ik in mijn eentje door de VS reis en Amerikaanse mannen proberen indruk te maken. Het lijkt er soms een beetje op alsof ze zichzelf in de aanbieding gooien door te adverteren met een eigen huis, een baan (of soms 2 banen), en als je met ze trouwt dan krijg je je eigen auto en creditcard. De mannen uit het Zuiden vind ik vaak erg hoffelijk. Deuren voor je openhouden, altijd voor alles willen betalen, dat soort dingen. Best leuk in het begin, maar ik ben een nuchtere onafhankelijke Nederlandse, en dan gaan sommige dingen op den duur een beetje irriteren. Mijn ex vriend uit New Orleans was een Afro-Amerikaanse politieagent, en hij was net zoals Aïda schreef, erg 'familieziek'. Mijn huidige vriend uit Miami is ook een Afro-Amerikaan en hij heeft dat ook, maar wel een stuk minder. En ondanks dat ze alletwee Afro-Amerikaan zijn, zijn het toch 2 totaal verschillende types die je niet kan vergelijken.
Gewoon lekker genieten van jullie ontmoeting donderdag! Veel geluk en plezier gewenst!
Traveling to the USA since 1981
Momenteel ben Zuid Amerika aan het verkennen: http://adventuresofatravelgeek.blogspot.com
Momenteel ben Zuid Amerika aan het verkennen: http://adventuresofatravelgeek.blogspot.com
Vermoed dat hij wel makkelijk herkenbaar isFigment schreef:Gewoon lekker genieten van jullie ontmoeting donderdag! Veel geluk en plezier gewenst!

Bedankt voor je reactie! Het blijft ook lastig, nederlandse mannen zijn ook niet hetzelfde ( gelukkig maar! ).Figment schreef:Nee, dé Amerikaanse man valt inderdaad niet te omschrijven. Ik heb 3 Amerikaanse vriendjes gehad en die waren alle drie zo verschillend als maar kon.
I have loved the stars too fondly to be fearful of the night
Texas Boy schreef:Vermoed dat hij wel makkelijk herkenbaar isFigment schreef:Gewoon lekker genieten van jullie ontmoeting donderdag! Veel geluk en plezier gewenst!
Hahaha dat idee heb ik ook, al is hij voor een basketballer niet zó lang (1.90) ....

- LeenG
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 2
ja maar die is veel korter:Texas Boy schreef:Blijkbaar is de mop 20 jaar oudHockey schreef:The two Japanese men have faxed Tokyo and are waiting for instructions. :Maar wel leuk, is er ook een met een man en 2 vrouwen?
The 2 French/British/Japanese/.... women are scratchin' each others' eyes out over who gets the man. The man sits along site, enjoying the fight and missing his beer.

Nee hoor. Waarschijnlijk staan beide vrouwen bij de man aan de kop te zeuren dat hij teveel naar de ander kijkt...LeenG schreef:ja maar die is veel korter:
The 2 French/British/Japanese/.... women are scratchin' each others' eyes out over who gets the man. The man sits along site, enjoying the fight and missing his beer.

Mack
MW Drawings
2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
MW Drawings
2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
- LeenG
- Amerika-expert
Van wat ik uit Amerikaanse series en reality programma's haal, heb ik de indruk dat over het algemeen Amerikaanse mannen traditioneler en conservatiever zijn dan Europese mannen. Uiteraard is dit een veralgemening maar als ik bv kijk naar dating programma's of Dr Phil (jaja, I know
) wordt blijkbaar van de man toch vaak verwacht dat hij de kostwinner is, head of family, neemt de financiële beslissingen, de "leider",...
Waarschijnlijk is hier ook een groot verschil tussen (groot)steden en het conservatieve zuiden. Of zie ik het helemaal verkeerd?

Waarschijnlijk is hier ook een groot verschil tussen (groot)steden en het conservatieve zuiden. Of zie ik het helemaal verkeerd?
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Nee, ik denk, dat je dat wel goed ziet. Ook het verschil tussen grote steden en "het platteland". Hier bij de stad zijn vaak zowel de man als de vrouw hoog opgeleid (nu wonen wij wel in het gebied met naar ik meen de meeste inwoners met college degrees in de VS) en daardoor hebben vaak beiden een carriere. Ik ken hier ook een aantal stellen, waar de vrouw de beste baan heeft (nu ik erover nadenk, eigenlijk relatief veel). Maar inderdaad, op tv bij reality shows is het helemaal zoals jij beschrijft.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Bedankt voor je reactie... zie er valt best wel wat over te zeggenPetra/VS schreef:Nee, ik denk, dat je dat wel goed ziet. Ook het verschil tussen grote steden en "het platteland". Hier bij de stad zijn vaak zowel de man als de vrouw hoog opgeleid (nu wonen wij wel in het gebied met naar ik meen de meeste inwoners met college degrees in de VS) en daardoor hebben vaak beiden een carriere. Ik ken hier ook een aantal stellen, waar de vrouw de beste baan heeft (nu ik erover nadenk, eigenlijk relatief veel). Maar inderdaad, op tv bij reality shows is het helemaal zoals jij beschrijft.

Leuk forum trouwens hier!
Als ik Amerikaanse real life series zie over mensen die gaan trouwen of een huis gaan kopen en waar dan ook in Amerika is vaak de mening van de vrouw bepalend 

- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Ha ha, ja, dat is ook weer waar. Gisteren keek ik echt een tenenkrommende nieuwe serie op TLC, Outrageous Kids Parties. Die vrouw besteedde zo tienduizenden dollars voor het verjaarsfeestje van haar zesjarige
. Iedere keer zei ze tegen het kind "We won't tell Daddy about it". "Daddy" was dus een complete pushover, want hij wist wel degelijk, dat het superduur zou worden, maar tijdens het feestje verzuchtte hij, dat hij wel blut zou zijn nu
.

- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Volgens mij zijn dat soort programma altijd compleet in scene gezet, net als "my super sweet 16"
Marjon
Marjon
-
- Amerika-expert
en wie wil er nu een reality show zien waar een stel elkaars equal partners zijn, die in kalm overleg samen beslissingen nemen?
mensen die thuis een bak ellende hebben, dan is het wel eens fijn om gelukkige mensen als The Waltons in het echt te zien 

- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
dutchie_in_boston schreef:en wie wil er nu een reality show zien waar een stel elkaars equal partners zijn, die in kalm overleg samen beslissingen nemen?

O o o wat wordt er toch moeilijk gedaan. Ik zal het even kort uitleggen
De Nederlandse man(kijk ik even in de spiegel):
Ziet er goed uit, lekker en heet.
60% van de Nederlandse mannen zijn onderdanig tov de vrouw
De Amerikaanse man:
Stelletje metroseksuelen, zitten bij de vrouwenkapper en laten de vrouw alles bepalen.
80% van de Amerikaanse mannen zijn onderdanig tov de vrouw
of niet?

De Nederlandse man(kijk ik even in de spiegel):
Ziet er goed uit, lekker en heet.
60% van de Nederlandse mannen zijn onderdanig tov de vrouw
De Amerikaanse man:
Stelletje metroseksuelen, zitten bij de vrouwenkapper en laten de vrouw alles bepalen.
80% van de Amerikaanse mannen zijn onderdanig tov de vrouw
of niet?

- LeenG
- Amerika-expert
da's ook weer waar. Note to self: watch less reality TVPetra/VS schreef:dutchie_in_boston schreef:en wie wil er nu een reality show zien waar een stel elkaars equal partners zijn, die in kalm overleg samen beslissingen nemen?Inderdaad. En daarom moeten we ook onze mening over "de" Amerikaanse man maar niet laten kleuren door reality shows
. Ik ben heel tevreden met mijn Amerikaanse man, trouwens, al 23 jaar
. Als je dus mijn mening zou vragen gebaseerd op persoonlijke ervaring, dan is een Amerikaanse man helemaal top
.

Hoewel, mijn mening gebaseerd op mijn persoonlijke ervaring: toch een voorkeur voor een Belgisch - Europese man

Jij bent gewoon dol op lekkere frieten en alleen een Belgische man kan die maken.LeenG schreef:
Hoewel, mijn mening gebaseerd op mijn persoonlijke ervaring: toch een voorkeur voor een Belgisch - Europese man

Belgische mannen zijn wel goed in beslissingen nemen, kijk maar naar de regering 

- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Zijn ook hele frisse types allemaalTexas Boy schreef:Belgische mannen zijn wel goed in beslissingen nemen, kijk maar naar de regering

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 1366 Weergaves
-
Laatste bericht door Corv
-
- 29 Reacties