Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Betalen in Amerika
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Betalen in Amerika
Mijn geldopname was hier in Denver. Was trouwens maar goed ook dat het zonder kosten was want ik heb over een periode van een aantal weken $6500 opgenomen - en dat betekende heel wat transacties, met een maximum bedrag per dag. Bij de eerste opname kon ik maximaal $400 opnemen, bij de tweede maximaal $200 en bij de derde maximaal $100. Probeerde ik meer dan kreeg ik de melding dat er niet voldoende op de rekening stond om aan het verzoek te voldoen. Al met al was ik dus blij dat die geldautomaat in ieder geval geen kosten per transactie rekende...
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
Let wel op met pinnen.
Mijn ouders zijn namelijk in Lexington Kentucky geskimd.
Bij hun is er geld met een kopie pas in Argentinie gepint. Mijn vader heeft op die zelfde dag ook gepind in Nederland en Duitsland, dus het geld krijgt hij wel terug van de bank, maar voorkomen is beter dan genezen.
In dit geval is het gebeurt bij een ATM van the 5/3 bank. Normaal kun je daar gewoon geld pinnen. Dit keer accepteerde de machine de pas wel maar daarna gaf de machine de pas gelijk weer terug.
Wees gewaarschuwd.
Mijn ouders zijn namelijk in Lexington Kentucky geskimd.
Bij hun is er geld met een kopie pas in Argentinie gepint. Mijn vader heeft op die zelfde dag ook gepind in Nederland en Duitsland, dus het geld krijgt hij wel terug van de bank, maar voorkomen is beter dan genezen.
In dit geval is het gebeurt bij een ATM van the 5/3 bank. Normaal kun je daar gewoon geld pinnen. Dit keer accepteerde de machine de pas wel maar daarna gaf de machine de pas gelijk weer terug.
Wees gewaarschuwd.
http://katieaxelinthestates.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Lexington, Kentucky
Lexington, Kentucky
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Skimmen is een bekend truukje, maar dat kan je overal overkomen - ook in Nederland.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
In Nederland gebeurd skimmen aan de lopende band 

Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Waarom geld pinnen? Wij doen dat ook altijd. Op vakantie vinden wij het altijd wel prettig om op die manier het budget een beetje in de gaten te houden.
Als je 500 dollar opneemt en het is een paar dagen later weer op dan ben je je daar bewust van. In NL heb ik ook nooit veel contanten op zak maar daar zijn mijn uitgaven als een routine. Op vakantie is dat toch anders.
Als je 500 dollar opneemt en het is een paar dagen later weer op dan ben je je daar bewust van. In NL heb ik ook nooit veel contanten op zak maar daar zijn mijn uitgaven als een routine. Op vakantie is dat toch anders.
Ik heb ook wel is meegemaakt dat de rekening in een restaurant het liefst met creditcard betaald moest worden en de tip weer in cash. En als je dan met 10 man gegeten hebt , moet je een aardig bedrag cash hebben :p