Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Nederlandse medicijnen in Amerika krijgen

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
OscarG
Amerikakenner

Re: Nederlandse medicijnen in Amerika krijgen

Bericht door OscarG »

dirkwood schreef: Kijk ...dit is nu precies waar ik zo bang voor ben met discussies als het komt tot medicijnen en zelf voor doctertje spelen.
Ik hoop dat je niet kwaad wordt op mij Oscar maar dit advies wat jij geeft zou ik dus nooit durven geven en zeker niet in Amerika.
Neem dit aub niet persoonlijk het is gewoon bezorgheid van mij.
Ook om te gaan bepalen welke medicijnen wel of niet gevaarlijk zijn is een pad je niet op moet gaan of je moet daar een opleiding voor hebben gedaan.
Tenslotte een asperientje kan voor de ene goed zijn en voor de ander een bloedstroom veroorzaken en die pil wordt niet beschreven als gevaarlijk ...maar denk er allemaal maar eens over na.
Voel me niet aangevallen ofzo hoor! Ik geef ook niemand advies. Iedereen moet zelf weten wat ze doen. Ik zeg alleen wat ik zou doen.
Op zich ben ik het met je eens dat je niet zelf moet gaan bepalen welke medicijnen goed zijn of niet, maar aan de andere kant: iedere individuele dokter weet ook niet alles en kan ook fouten maken. Dus zelf kennis vergaren en bijhouden met wat werkt voor jouw lichaam en wat niet zal ik ten alle tijden doen.

Verder zijn de wetgevingen over medicijnen nu eenmaal verschillend per land. Maar dat zegt niet dat ze dan ook direct levensgevaarlijk zijn. Zoals Kastelke zegt zijn er bijvoorbeeld bepaalde pijnstillers over the counter beschikbaar in Amerika die niet in Canada beschikbaar zijn. Maar je ziet er hier niet tig mensen aan dood gaan omdat het hier wel legaal is. Nog een voorbeeld Niquil, hier zo te halen, maar in Nederland nergens te verkrijgen in die specifieke combinatie. Maar omdat je nu eenmaal hier woont is het helemaal niet gevaarlijk en kan je het gewoon nemen? Wat als je dan weer naar Nederland gaat? Is het dan ineens levensgevaarlijk en zou je het niet in moeten nemen?

Of een medicijn legaal is ja of nee zegt niet altijd alles over of het een goed of slecht medicijn is.
(En wat betreft de marihuana: Mag hier wellicht gezien worden als iets verschrikkelijks, maar in zowel relatieve als absolute aantallen wordt er meer marihuana gebruikt in Amerika dan in Nederland).
Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
dirkwood
Amerikakenner

Bericht door dirkwood »

Goed dat je het goed oppakt wat ik schreef... :thumbup:
Oranje hagelslag...en ZZ tops.
FlipjeBTiel
Amerika-expert

Bericht door FlipjeBTiel »

dirkwood schreef:Als je een goede USA levens verzekering hebt zou ik toch mijzelf houden wat legal is in USA.
Ik denk niet dat ze uitbetalen als blijkt dat de doods oorzaak is een niet goedgekeurd medicijn bv.
Het zal per staat verschillen, maar hier in CA moet een levensverzekeraar zelfs bij zelfmoord uitbetalen als de verzekerde tenminste al 2 jaar die verzekering had. Een "verkeerd" medicijn is dus zeker geen probleem (tenzij het anti-depressiva zijn, want dan kun je een levensverzekering wel op je broek schrijven).

Gr., Flipje
dirkwood
Amerikakenner

Bericht door dirkwood »

Californiaaaaaaaa is altijd al een rare staat geweest.... :wink: hehehehe...grapjuuuuuuuuu
Ik ben dus nooit te oud om te leren blijkt wel weer maar vind het logish dat het state by state verschilt.
Ik heb te maken met lien laws in Texas voor de self storage industry en ben altijd blij niet in California te wonen als ook daar ik die soms vergelijk. Het verbaasd mij dus niks.Flipje ..ik ga mijn post dus wijzigen en het woord USA veranderen in STATE.
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Ziva schreef:Feit is wel dat ik al jaren prima draai op dit "medicijn" en dat ik er weinig voor voel om nu ziek te worden of stemmingswisselingen te krijgen omdat ze mijn merk toevallig niet hebben in Amerika.

Ik zal doen wat jullie mij adviseren en contact opnemen met mijn voormalige dokter.
Zo doe ik het al zes jaar precies om die redenen. Kost 25 euro per zes maanden en was veel goedkoper dan de Amerikaanse versie. Ik krijg een recept en een herhaal recept die ik tegelijkertijd ophaal en zelf afreken. En kan ik een jaar voort. Verder gewoon controle bij mijn Amerikaanse huisarts.
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Dank je Stacybeesie, ik ben blij om te horen dat ik niet de enige ben ;)

Ik vind het echt raar gaan hier qua anticonceptie. Ik ben gewend om 3 weken lang een pil te slikken en dan 1 week over te slaan. Krijg ik hier een strip met 28 pillen waarvan 7 fake zijn omdat er blijkbaar vergeetachtige vrouwen hier wonen ofzoiets? En dan ook nog eens een heel ander merk dan wat de dokter me voorschreef van de apotheek omdat ze dat merk niet hadden. En en passant krijg ik ook nog te horen dat de dokter "eigenlijk dit normaal gesproken niet voorschrijft aan vrouwen van 35 en al helemaal niet vrouwen die roken". Tja.... :roll: moet ik dan maar zwanger raken ofzo?

En Dirkwood, ik snap je advies maar zoals gezegd ik denk dat ik zelf beter weet wat goed voor me is dan een Amerikaanse dokter die me 1 keer heeft gezien. Helemaal omdat het hier niet echt om een medicijn gaat. Ik vind ze sowieso raar qua medicijngebruik hier. Iedereen slikt vanalles door elkaar lijkt wel en voor elke kuch wordt er gelijk een tas met allerlei pilpotjes opengetrokken. Ik heb nog nooit zoveel mensen horen roepen dat ze holteontstekingen (sinusses) hebben als hier en het lijkt wel dagelijks onderwerp van gesprek wat iemand mankeert.

En de "sue cultuur" ja het zal nog wel tijden duren voor ik daar aan gewend ben. Ik wil helemaal niemand sueen, ik wil gewoon datgene doen wat ik denk dat goed voor me is. Een dokter hier kan me 100 medicijnen voorschrijven, als ik denk dat ik er niet beter van wordt dan neem ik ze echt niet. Ze sueen maar een end in de rondte. En zolang het niet illegaal is wat ik wil gaan doen, zie ik niet in wat het probleem is :D
dirkwood
Amerikakenner

Bericht door dirkwood »

Its OK Ziva..
dirkwood
Amerikakenner

Bericht door dirkwood »

FlipjeBTiel schreef:Een "verkeerd" medicijn is dus zeker geen probleem (tenzij het anti-depressiva zijn, want dan kun je een levensverzekering wel op je broek schrijven).

Gr., Flipje
Ik heb het dus niet gehad of in ieder geval niet bedoeld een VERKEERD medicijn, maar waar ik het over heb is een niet goed gekeurd medicijn.
Als een niet goed gekeurd medicijn is ingenomen en wordt de doodsoorzaak, betaald de levensverzekering dan uit in California, of zoals je zegt wordt het dan gezien als zelfmoord, ongeluk of wat ?
FlipjeBTiel
Amerika-expert

Bericht door FlipjeBTiel »

Ik heb het woord dan ook tussen aanhalingstekens gezet (in mijn mening overigens valt elk medicijn dat je dood tot gevolg heeft in de categorie "verkeerd"). Mijn voorbeeld van zelfmoord was een extreem punt on aan te geven hoe eenvoudig levensverzekeringen hier zijn: na 2 jaar vervallen alle excuses die een verzekeringsmaatschappij maar zou willen maken. Overleden is overleden en daarmee uit, en hoe het geclassificeerd wordt is aan de dokter die je dood vaststelt, niet aan de verzekeringsmaatschappij. Je hoeft hier dus niet je Corporate Overlords om toestemming te vragen om zulke persoonlijke zaken zoals welke medicijnen je neemt.

Btw., volgens bing geldt precies hetzelfde ook gewoon voor Texas.

Gr., Flipje
dirkwood
Amerikakenner

Bericht door dirkwood »

Ik begrijp dat most policies hebben een 2 year suicide exclusion.
Het wordt dus een kwestie weer van kleine lettertjes goed lezen.
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Zit Flipje je nou een beetje zelfmoord aan te praten?

Flipje toch! :lol:
dirkwood
Amerikakenner

Bericht door dirkwood »

Haha dit is een goeie..... :thumbup: lig in een deuk... :lol:
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Ziva - ik herken je probleem hoor. Ik had dat ook toen we naar Texas verhuisden. Ik was aan een bepaalde pil die de FDA hier in de VS nooit goedgekeurd heeft, en dus zat ik daar. Mijn oude huisarts in Nederland wilde wel meewerken, maar de apotheek niet (want ik was er niet meer ingeschreven, had geen NL ziektekostenverzekering meer, etc), en dus moest ik wel op iets anders overstappen. Ik vond dat toen echt zo ontzettend vervelend, was bang voor allerlei bijwerkingen, etc., maar achteraf viel het reuze mee.

Alhoewel ik je keuze wel snap, heeft Dirkwood wel een heel goed punt. Als je hier in de VS wilt blijven, dan is het misschien een idee om toch te kijke naar iets wat ze hier wel hebben. Wat als je huisarts in NL er geen probleem mee heeft, maar deze over tien jaar met pensioen gaat? Of verhuisd? Of in een keer van gedachte veranderd? Dan zul je alsnog naar iets anders op zoek moeten...waarom dat niet meteen nu uitproberen? Je zit hier nou toch eenmaal.

Ik heb dat heel lang gehad met mijn tandarts - elke keer als ik in Nederland was ging ik op controle, omdat ik hier nooit echt een geode tandarts kon vinden. Ik heb een draadje achter mijn voortanden (na drie keer een beugel gehad te hebben), en had een paar keer meegemaakt dat zo'n mutsige (sorry) hygieniste dat lostsloopte met schoonmaken, en de tandarts het dan niet kon maken (terwijl elke NL tandarts dat kan), en ik voor heel veel $$$ naar een orthodontist moest. Op een gegeven moment was ik daar klaar mee, en ging gewoon eens per jaar in NL naar de tandarts. Maar afgelopen jaar zat die beste man vol toen ik naar NL kwam, en sja...toen ben ik dus heel lang gaan zoeken naar een geode tandarts. En nu heb ik er eentje. Hij zit 45 mins rijden in een volgende stad, maar is goed, kan mijn draadje maken, en probeert me niet vanalles aan te smeren. En ik voel me veel relaxter nu ik weet dat als er iets is, ik hier ook een goede tandarts heb.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
dirkwood
Amerikakenner

Bericht door dirkwood »

Ik denk dat jij het door hebt... :wink: zoals ik al eens gezegd heb geloof ik....emigreren is emigreren met alle consequenties daarmede en het wordt moeilijk om met 1 been in een land te staan en met een andere in waar je vandaan komt.De toekomst laat je op een gegeven moment in de steek om van 2 wallen te blijven eten.Sommige houden dit langer vol als anderen ...ik ben de laatste om het te veroordelen als goed en slecht.
Ik heb ook al eens gezegd dat in New Zealand Hollanders zelfs een eigen dorp hebben gebouwd met Hollandse straatnamen ,rode dakpannetjes en alles daarbij,zelfs hun eigen artsen praktijk met een klein hospitaal.Toen ik daar eens was om de koningin te fotograferen die op bezoek kwam voelde ik me weer helemaal in Holland maar vroeg mij wel af waarom all die emigranten eigenlijk Holland hadden verlaten voor en vond myself soms beschaamd toen collegas mij toen vroegen: Als het hier niet goed genoeg is waarom komen ze dan hier voor?.. :( Ik persoonlik heb mijzelf altijd als een gast gezien in iemand anders zijn land en heb aangenomen dat ik mij moet veranderen om daar het beste in te passen en niet andersom.
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Grappig Dixiechick, ik zal vermoedelijk ook dat draadjesprobleem gaan krijgen dan als ik op zoek ga naar een nieuwe tandarts. En de apotheek, goh... dus zelfs als de dokter akkoord gaat kunnen zij ook nog moeilijk gaan doen? Hoe zit dat dan met mensen die niet verzekerd zijn, die moeten toch ook anticonceptie kunnen krijgen? Ik vind dat wel vreemd, ik wil er toch gewoon voor betalen, nou ja, hopelijk doen ze niet zo moeilijk.

En dirkwood, ik zal altijd van Nederlandse origine blijven en in plaats van spastisch te doen alsof ik een Amerikaan ben (zoals sommigen weleens doen, niet jij hoor) kies ik ervoor dat te omarmen en te accepteren dat ik een Nederamerikaan ben en blijf. Ik heb er zelf juist een beetje moeite mee als Nederlanders lopen af te geven op Nederland en een beetje interessant gaan lopen doen omdat ze in Amerika wonen.

Verder denk ik dat iedereen vrij moet zijn om zijn of haar emigratie zo in te vullen zoals het beste bij hem of haar past. In dit geval probeer ik het beste van 2 landen te combineren en ik denk dat daar niets mis mee is. Dat heeft niets te maken met dat het ergens niet goed genoeg is, dat is gewoon simpelweg accepteren wie je zelf als mens bent en waar je je zelf het beste bij voelt. Natuurlijk zal je naarmate je ergens langer woont meer eigen worden van het land waar je woont dan waar je vandaan komt. En ja, integratie is zeker belangrijk maar ik vind dat minstens net zo belangrijk als mijn eigen geluk dus als ik de 2 kan combineren is dat alleen maar goed.

Ik heb mijn dokter gemaild en haar de vraag voorgelegd en tevens heb ik de importeur gemails om te vragen waarom het middel (of zelfs iets vergelijkbaars) hier niet verkrijgbaar is. Het merk is niet zo'n probleem maar het feit dat er zelfs niet iets dat erop lijkt qua hormoonsamenstelling vind ik toch wel vreemd. Even afwachten dus.
dirkwood
Amerikakenner

Bericht door dirkwood »

zoals ik al zei:...........ik ben de laatste om het te veroordelen als goed en slecht. :thumbup:
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

draadjesproblemen> nee hoor, gewoon een goede tandarts vinden (ik heb er gewoon naar gevraagd, "kan je dit en dit maken als het stuk gaat?").
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

dirkwood schreef:....emigreren is emigreren met alle consequenties daarmede en het wordt moeilijk om met 1 been in een land te staan en met een andere in waar je vandaan komt.De toekomst laat je op een gegeven moment in de steek om van 2 wallen te blijven eten.
Dus als rond sinterklaas pepernoten uit nederland over laat komen, ben ik niet geintegreerd? Ik koop ook mijn bankstel in Italie en mijn DVD speler heb via internet in Hong Kong besteld. Ben ook nu teveel Chinees of Italiaans? De wereld is niet meer die van de originele emigranten die nooit meer in de gelegenheid kwamen om iets uit hun thuisland te kunnen krijgen. Ik denk dat je daarom ook anders tegen dit soort vaderland verbindingen aan moet kijken. Er zijn extremen zoals het nederlandse dorpje dat je als voorbeeld aanhaalde, maar ik denk niet dan je iemand die af en toe een product uit nederland laat overkomen daarmee kunt vergelijken. Dan ben ik het met Ziva eens, je probeert jezelf dan op een onnatuurlijke wijze in een keurslijf te persen. Intergreren in je nieuwe land is lovend, maar je moet ook niet je zover gaan dat je je achtergond vergeet of verlochent
dirkwood
Amerikakenner

Bericht door dirkwood »

Je hebt best wel een punt hoor maar ergens ligt een fijne grens.Persoonlijk heb ik nooit een pepernoot gegeten sinds ik weg ben lol...pick soms wel een harinkie en eet lekker mee als Holland op visite komt voor de rest ik ga er echt nooit speciaal de deur voor uit,dat gaf ik op een jaar na mijn emigratie.Nogmaals ik ben het best eens om te doen wat je fijn vind :thumbup:En ik verloochen mijn land niet hoor ,lees mijn post in dubble nationaliteit maar eens.Ik denk meer dat het andersom is en Holland mij in de kou laat staan :(Lol...ik ben zelfs pepernoten aangeboden een paar dagen geleden bij iemand uit dit forum en heb nee gezegd tegen dat zeer vriendelijke offer.. :wink:
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Pepernoten zijn ook niet te eten. Kruidnoten wel! :wink:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer