Voel me niet aangevallen ofzo hoor! Ik geef ook niemand advies. Iedereen moet zelf weten wat ze doen. Ik zeg alleen wat ik zou doen.dirkwood schreef: Kijk ...dit is nu precies waar ik zo bang voor ben met discussies als het komt tot medicijnen en zelf voor doctertje spelen.
Ik hoop dat je niet kwaad wordt op mij Oscar maar dit advies wat jij geeft zou ik dus nooit durven geven en zeker niet in Amerika.
Neem dit aub niet persoonlijk het is gewoon bezorgheid van mij.
Ook om te gaan bepalen welke medicijnen wel of niet gevaarlijk zijn is een pad je niet op moet gaan of je moet daar een opleiding voor hebben gedaan.
Tenslotte een asperientje kan voor de ene goed zijn en voor de ander een bloedstroom veroorzaken en die pil wordt niet beschreven als gevaarlijk ...maar denk er allemaal maar eens over na.
Op zich ben ik het met je eens dat je niet zelf moet gaan bepalen welke medicijnen goed zijn of niet, maar aan de andere kant: iedere individuele dokter weet ook niet alles en kan ook fouten maken. Dus zelf kennis vergaren en bijhouden met wat werkt voor jouw lichaam en wat niet zal ik ten alle tijden doen.
Verder zijn de wetgevingen over medicijnen nu eenmaal verschillend per land. Maar dat zegt niet dat ze dan ook direct levensgevaarlijk zijn. Zoals Kastelke zegt zijn er bijvoorbeeld bepaalde pijnstillers over the counter beschikbaar in Amerika die niet in Canada beschikbaar zijn. Maar je ziet er hier niet tig mensen aan dood gaan omdat het hier wel legaal is. Nog een voorbeeld Niquil, hier zo te halen, maar in Nederland nergens te verkrijgen in die specifieke combinatie. Maar omdat je nu eenmaal hier woont is het helemaal niet gevaarlijk en kan je het gewoon nemen? Wat als je dan weer naar Nederland gaat? Is het dan ineens levensgevaarlijk en zou je het niet in moeten nemen?
Of een medicijn legaal is ja of nee zegt niet altijd alles over of het een goed of slecht medicijn is.
(En wat betreft de marihuana: Mag hier wellicht gezien worden als iets verschrikkelijks, maar in zowel relatieve als absolute aantallen wordt er meer marihuana gebruikt in Amerika dan in Nederland).