Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Grote sneewstorm in het Noordoosten

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
PeeJay
Amerika-expert

Bericht door PeeJay »

Dat is niet helemaal waar, als er een storm wordt verwacht hier gaan alle scholen op voorhand al dicht, veel bijeenkomsten e.d. worden uitgesteld zodat het spits uur wordt verlegt. Hierdoor kunnen de wegen schoon gemaakt worden, en krijg je dus minder chaos op de weg.

Maar als een storm aan het einde van een werkdag (onverwacht) binnen valt is het ook chaos troef op de weg. Stroom die op veel plaatsen uitvalt bij hevige sneeuwval is ook heel gewoon hier.

/PeeJay
Don't Call Me 'Sir'!

Afbeelding
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Net hebben we meer dan twee uur besteed aan het schoonmaken van onze oprit. Gewoonlijk met sneeuw duurt dat op zijn hoogst 1 uur! Er lag een laag "sleet" (ijs dus) op van 13 centimeter! Mijn armen en handen doen er pijn van, zo zwaar was dat! 117,000 huizen in dit gebied hebben geen electriciteit door de storm, die nu New England onveilig maakt. Wij zouden ijzel krijgen, maar het bleef daar te koud voor, het ziet er dus mooi wit uit buiten, maar de schoonmaakcrews hebben de grootste moeite met de zware ijs afzetting op de wegen.
Afbeelding

Na een uur en een kwartier heb ik de kinderen aan het werk gezet! ;)
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
wendyjol
Amerikakenner

Bericht door wendyjol »

Zag de kids net nog bezig op de webcam. Het ziet er weer picobello uit Petra!
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Petra,

Ik had vandaag ook al op je webcam gezien hoeveel sneeuw er was gevallen. Er was toen nog niet schoongemaakt.

Ook Dulles Int'l Airport was gesloten, las ik. Ik vind de sneeuw prachtig, maar ik ben toch blij dat het ons vorige maand niet is overkomen. Hoewel..... als het op de terugweg was gebeurd, hadden we niet weggekund en mooi kunnen blijven..... :wink:

Veel plezier nog met de sneeuw en hopelijk zorgt het voor niet al te veel ongemakken. Je kunt in ieder geval weer mooie plaatjes schieten.

Groetjes Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Joke
Amerikakenner

Bericht door Joke »

Vandaag is de 56ste dag dat Denver non-stop minstens 1" sneeuw op de grond heeft. Het heeft vannacht weer gesneeuwd, en op de bergen sneeuw in mijn straat kan je skien.

Het erge is dat de meeste sneeuw meestal in maart en april valt.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ook Dulles Int'l Airport was gesloten, las ik. Ik vind de sneeuw prachtig, maar ik ben toch blij dat het ons vorige maand niet is overkomen. Hoewel..... als het op de terugweg was gebeurd, hadden we niet weggekund en mooi kunnen blijven.....
Ja, alles is zo ontregeld, omdat het geen sneeuw, maar ijs is. Dus het is enorm zwaar. Bovendien verwachtte men ijzel, dus alle zoutstrooiers stonden klaar. Wat er uiteindelijk nodig bleek waren ploegen, dus die moesten in allerijl uitrukken. Pas net is de cul de sac geploegd, gelukkig, want dan kunnen we tenminste ons Valentijnsmaal gaan eten. Priorities, priorities ;).

Er zijn honderden, zo niet duizenden gestrandde passagiers en ik denk, dat je blij mag zijn, dat je zo niet hebt moeten blijven ;).
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
dujardin
Amerikafan

Bericht door dujardin »

Petra,
Ik vlieg deze zaterdag van Brussel naar Dulles en wil daarna met een taxi naar centrum Washington... De vlucht (United) landt om 3.00 PM. Gaat dit lukken...?
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Prachtig, zo'n sneeuw! alleen is die ijzel inderdaad een heel stuk minder...
En ook mijn echtgenoot begint zich zorgen te maken, hij vliegt zaterdag naar Las Vegas, met een tussenstop in New York...
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Magnolia87
Amerikakenner

Bericht door Magnolia87 »

Het is niet eerlijk, in Oostenrijk ligt zowat niks! Wat wordt wandelen.......
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

@Dujardin -- Ja, ik denk, dat dat wel gaat lukken. Tegen die tijd moeten alle wegen schoon zijn (morgen al, eigenlijk!). Er wordt in de nacht van zaterdag op zondag weer sneeuw voorspeld, maar of dat veel is, weet ik niet.
rene.jager
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door rene.jager »

PeeJay schreef:
Petra/VS schreef:... maar het wordt vandaag 15 graden en morgen en vrijdag ook, dus dan zal het lekker gaan smelten. Op zaterdag wordt het dan volgens het verhaal weer om het vriespunt :shock: . ...
het is hier 12º C op het moment en voor zaterdag is -16º C voorspelt...ruilen ?

/PeeJay
Gisteren zag ik de radarbeelden op het journaal en toen dacht ik eigenlijk meteen dat jij in PA ondergesneeuwd zou zijn en Petra net buiten de blizard zat. Niet dus. :roll:
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Gisteren kreeg ik per email foto's gestuurd van mijn neef uit Vermont. Zij waren volledig ingesneeuwd en konden de deur niet uit.

In januari zijn Roland en ik nog op bezoek geweest bij mijn familie. Er lag toen een klein laagje sneeuw, maar als ik dat met nu vergelijk..... :!:

Op de eerste foto zie je nog vaag een auto. Dat is op de hoofdweg US7 en dat bord (Appelgaard) staat langs deze weg.

Afbeelding

Op de foto hieronder is vanuit een geopende voordeur gefotografeerd naar buiten toe.

Afbeelding

Foto's genomen in januari toen we daarop bezoek waren, kun je evt. nog bekijken in dit topic.

Hopelijk wordt de situatie voor mijn neef en zijn gezin gauw beter. Ze wonen wat afgelegen en het lijkt me niet prettig opgesloten te zitten in je eigen huis en dan ook nog met een babytje.

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Hier een tweede dag "sneeuwvrij" voor de scholen. In de tuinen liggen ijsvlaktes van 15 cm en het waait zo hard, dat het als -20C aanvoelt! Voor foto's van de storm in ons gebied kun je hierterecht. Net ten oosten van ons werd het een zware ijzelstorm, ten westen een zware sneeuwstorm en wij kregen van alles wat.
Laatst gewijzigd door Petra/VS op 15 feb 2007, 20:24, 2 keer totaal gewijzigd.
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Petra/VS schreef:Hier een tweede dag "sneeuwvrij" voor de scholen. In de tuinen liggen ijsvlaktes van 15 cm en het waait zo hard, dat het als -20C aanvoelt! Voor foto's van de storm in ons gebied kun je hierterecht (er staan ook een paar foto's van mij tussen, ergens ;)). Net ten oosten van ons werd het een zware ijzelstorm, ten westen een zware sneeuwstorm en wij kregen van alles wat.
Ik geloof niet dat de link klopt Petra.
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Inderdaad, ik heb hem verbeterd en mijn foto's staan er nog niet bij, helaas (maar zijn wel op mijn blog te zien).
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Dat ziet er behoorlijk heftig uit bij jullie met die sneeuw/ijs storm. Vooral die ijzel is iets verschrikkelijks vind ik en ook zeer gevaarlijk. Ik benijd jullie niet momenteel.

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

Wij zijn afgelopen nacht weer terug komen uit NewYork ... we waren daar sinds zondag met de auto..en hebben de Toy Fair bezocht in de Javits Center...wat een verschrikkelijke kou ... ik zou er niet kunnen wonen daar :twisted:
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

Gisteren kreeg ik per email foto's gestuurd van mijn neef uit Vermont. Zij waren volledig ingesneeuwd en konden de deur niet uit.
Dat ziet er echt wel heftig uit zeg! Je wereld wordt zo wel heel klein.
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
JohnNJ
Amerikakenner

Bericht door JohnNJ »

Dit soort weer heeft een aantal vervelende aspecten, maar er zitten ook wel voordelen aan. Normaal kom ik 's morgens rond 8 uur in de stad (New York City) aan, maar omdat er minder verkeer is, is alles nu een stuk sneller, ondanks de lagere snelheden. Het scheelt me ongeveer 15 minuten. Men kan in de ochtenduren zelfs door de Holland Tunnel, die anders vaak verstopt zit. Van mij mag de sneeuw nog wel even blijven liggen.

--john
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Net belde het vriendinnetje van mijn dochter, de scholen zijn morgen wer dicht. Er schijnen problemen te zijn de parkeerplaatsen en buslanen ijsvrij te krijgen (de "sneeuw" is een blok ijs, de kinderen buiten schaatsen erop en mannen, die bij de buren een droger kwamen bezorgen zakten er zelfs met dat zware ding niet doorheen!). Ook zijn veel van buurtstraten een ijsbaan, want het vriest nog zes graden, dus niets dooit weg.

Officiele reden van het schoolsysteem:
"The primary reason for the school closing is that many sidewalks are still not safe for children to walk on. Many side roads also remain covered with ice and snow. We urgently ask county residents to please clear their sidewalks. "

en

"This school day will be made up on Friday, March 30, which was previously designated as a student holiday."

Dat is dan weer minder, want dat betekent een dag korter Paasvakantie, die toch al maar een weekje duurt :(.

Wij vinden het toch wel fijn, want we gaan morgen naar West-Virginia en zo kunnen we vroeger weg en rustig aan doen, want of de wegen in de bergen goed schoongemaakt zijn, weten we niet.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer