Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Boodschappenkratten

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
dimona
Amerika-expert

Re: Boodschappenkratten

Bericht door dimona »

Die handscanners die Petra noemt, heb ik hier bij Giant nog niet gezien. Hun self-checkout is wat handiger dan die van Safeway vind ik, maar ik geraak daar bijna nooit omdat de winkelmedewerkers me daar altijd naar een bemande kassa loodsen als ik neig te gaan afrekenen. De ene keer dat het wel lukte, ging er toch nog iemand heel gedienstig mijn tassen staan inpakken. "Zelluf doen" is gewoon niet zo gebruikelijk :D
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

handscanners heb ik hier nog niet gezien, een enkele keer de self-checkout (volgens mij alleen Walmart). Maar ik heb altijd ruzie met het 'baggen' idd, dus ik doe het ook alleen als ik maar een paar dingen heb.
Terug in Texas!
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

hemmie schreef:... Ik doe zo'n 3 keer per week boodschappen, ...
Ik doe slecht één keer in de week boodschappen; waarom haal je niet alles in een keer? Scheelt tijd en brandstof, dat spaart het milieu meer dan die paar plastic zakjes. Tenzij je gaat lopen natuurlijk.

Wij hebben altijd canvas boodschappentassen bij ons. Ik heb eens even opgelet bij de andere kassas of we uniek zijn, maar voor zover ik kon zien had iedereen zijn eigen tassen bij zich. Inpakken doe ik soms zelf, een andere keer laat ik het aan de inpakker over. Ik vind het altijd wel netjes dat ze vragen of je hulp nodig hebt om het naar de auto te brengen en erin te tillen; of je nu jong of oud bent, die hulp krijg je altijd aangeboden.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Al die plastic zakjes zijn handig als afvalzakjes. :wink:

Overigens worden food en non-foodproducten altijd apart verpakt en dat hoeft van mij echt niet.

Trouwens al enkele keren spullen vergeten omdat ze alles in zoveel verschillende zakjes stoppen terwijl dat echt niet altijd nodig is. :?

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Ik gebruik ze ook als afvalzakjes in kleine prullenbakken, voor kattenbakken te legen, dingen te verpakken, etc.

Maar ik zou liever willen dat ze afgeschaft worden.

Iets anders waar ik me ook over verbaas is dat zoveel mensen hier hun winkelwagentje, na het inladen in de auto, zo vaak gewoon laten staan in plaats van even naar een winkelwagentjespuntte lopen en het wagentje terug te zetten. Dan denk ik echt "asoooooooo". Ze hoeven hier al amper ver te lopen voor supermartken en dan ook nog te beroerd om even een wagentje terug te zetten op de winkelwagenstand op de parkeerplaats. Nee, liever laten ze andere mensen hun auto's beschadigen omdat ze zowat tegen die winkelwagentjes aanrijden :D

Wat ook aso is, is dat ik al meerdere keren gebruik heb gemaakt van die in wagentjes waar je in kunt zitten en dan met een booschappenmandje voorop (ja schaam, schaam!) :oops: Ik weet dat ze bedoeld zijn voor invaliden en ouderen en hele dikke mensen maar als het rustig is en er veel van die wagentjes staan op te laden kan ik het soms toch echt niet laten.... Dat is pas heerlijk relaxed winkelen! :D
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Coyote schreef:
Overigens worden food en non-foodproducten altijd apart verpakt en dat hoeft van mij echt niet.
Dat vind ik nou net weer prima. Ik deed dat vroeger in Nederland ook altijd zoveel mogelijk en met kleinere tassen werkt dat heel goed. Thuis bewaar ik de chemicaliën ook niet in dezelfde kast als mijn voedingsprodukten.

Met kip zijn ze altijd ultra-voorzichtig, ook in Europa trouwens. Dat ligt bijna altijd in een aparte diepvrieskist en ik vind het eigenlijk ook wel een prima gewoonte om er ff een plastic zakje omheen te doen (dat doet iedereen hier).
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Als ik douchespullen koop en etenswaren dan mag dat van mij echt wel bijelkaar. Hier in Nederland gooien we immers ook alles bijelkaar. Chemicaliën heb je meestal niet wekelijks nodig en die keren dat je het koopt zit het ook nog goed verpakt (als het goed is). Dat stop ik gerust bij de etenswaren. :D

Roland

ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Ik hoop dat jij geen douche spullen in Amerika koopt Roland :lol:
Dutchess
Amerika-expert

Bericht door Dutchess »

Ziva schreef:Iets anders waar ik me ook over verbaas is dat zoveel mensen hier hun winkelwagentje, na het inladen in de auto, zo vaak gewoon laten staan in plaats van even naar een winkelwagentjespuntte lopen en het wagentje terug te zetten. Dan denk ik echt "asoooooooo". Ze hoeven hier al amper ver te lopen voor supermartken en dan ook nog te beroerd om even een wagentje terug te zetten op de winkelwagenstand op de parkeerplaats. Nee, liever laten ze andere mensen hun auto's beschadigen omdat ze zowat tegen die winkelwagentjes aanrijden :D
Daar kan ik me ook zo aan ergeren! Luie varkens zijn het!
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

ned in MO schreef:Ik hoop dat jij geen douche spullen in Amerika koopt Roland :lol:
Juist wel. Scheelt weer gewicht op de heenreis dus koop veel toiletartikelen terplekke. :wink:

Roland

Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Mark maakte een grapje, Roland, wat voor vrijwel geen Nederlander/Belg te begrijpen is. "Douche" in het Amerikaans betekent een vaginale spoeling :). Iets wat mijn zus en ik ook niet wisten toen we hier pas woonden, dus we riepen iets van "douchen" naar elkaar in het zwembad en kregen de vreemdste blikken :shock:. Pas later begrepen we waarom :oops: :lol:
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Ok...nu begin ik ineens te begrijpen waarom ik soms van die rare blikken krijg...
bello
Amerikakenner

Bericht door bello »

Net zoals ik nu ineens snap waar de term "douche bag" vandaan komt. Voortaan inderdaad maar roepen dat we een shower gaan nemen, in plaats van een douche! 8)

Terug on topic: in New York gebruikten we de supermarkttasjes als liner voor die ridicuul kleine vuilnisbakken in de keuken (de Amerikanen in ons huis keken waarschijnlijk vreemd op van die 60 liter Komo zakken!), die dan dichtgeknoopt in de 'stortbuis' werden gegooid, al die verdiepingen naar beneden naar de gezamenlijke container in de kelder.

Meestal vroeg ik in de supermarkt al voor het inpakken of ze de spullen in maximaal twee tassen wilden doen, zodat ik ze makkelijker kon dragen (bij gebrek aan auto deden we alles lopend of met o.v.). En ook beter voor het milieu, aangezien er in Amerika ieder jaar zo'n 100 miljard (!) plastic boodschappentassen worden verbruikt (plus bijna 300 miljard andere plastic verpakkingen), waarvan hooguit 2% wordt gerecycled (bron). De cijfers voor Nederland kan ik niet vinden, maar ik vermoed een heel stuk minder per inwoner, al was het maar omdat je hier voor je tassen betaalt in de supermarkten én de andere winkels (kleding, drogist) bijna nooit meer dan één tas meegeven.

Hier in Nederland gebruik ik overigens vaak een boodschappenkrat, maar dan in combinatie met meegebrachte boodschappentassen.

Dit is mijn favoriete tas (zoals Nederlanders de Hema missen in het buitenland, zo mist men buiten Amerika de Target) :thumbup:

Afbeelding

De tassen gaan dan hierin:

Afbeelding

En dan ook nog een kind achterop!
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Petra/VS schreef:Mark maakte een grapje, Roland, wat voor vrijwel geen Nederlander/Belg te begrijpen is. "Douche" in het Amerikaans betekent een vaginale spoeling :).
:lol:

Ok, weer wat geleerd. :wink:

Roland

dutchie_in_boston
Amerika-expert

Bericht door dutchie_in_boston »

hahaha, ja, mijn amerikaanse man kreeg soms vreemde blikken toen hij met z'n europese douchegel in de sportschool stond te douchen. Nu wist hij precies waarom natuurlijk.

Ik heb van die grote tassen van AH, Hema, Douwe Egberts, enz. Omdat ook ik de handscanners gebruik, kan ik ze zelf helemaal vol laden, zodat ik maar 2 of 3 tassen heb en niet een lading amerikaanse tasjes. Maar met 5 cent korting per tasje, mis ik natuurlijk wel een paar centen hier en daar :lol:. Ook vind ik het voordeel van de handscanners dat ik mijn boodschapen maar 2 keer hoef aan te raken: in- en uitpakken ipv in-karretje, uit-karretje-op-de-band, inpakken, en dan thuis weer uitpakken.

Mijn ouders hadden een poosje een paar van die boodschappenkratten. Ik kan me dat geklepper in de kofferbak nog herinneren als we over de klinkerwegen naar huis reden.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Iemand vroeg over Canada, dus ik zal even zeggen hoe het hier in de Toronto regio is:
- Zelf scannen: zie ik hier bij de Home Depot en de Ikea. In voedingswinkel nog niet gezien.
- supermarkten promoten het gebruik van boodschappentassen. Kratten zie je veel minder. Ik gebruik ze wel eens, maar vaak kijken ze dan toch raar op. En handig is het ook niet altijd. Sommige winkels hebben er plaats voor, anderen niet.
- in veel winkels moet je ook een habbekrats (5 cent?) bijbetalen voor plastick tasjes
- Walmart geeft nog steeds gratis plastick tasjes, en dat vind ik handig want die gebruik ik in mijn vuilnisbakken. Ook Longo's geeft nog gratis plastick tasjes.
- Whole Foods is volgens mij de enige met papieren zakken
(en voor Petra/VS: oud papier recycelen we hier in de 'blue bin'. Dat zijn blauwe boxen (formaat iets groter van vouwkrat) die je gratis krijgt en waar je dus papier, karton, blik, brik in verzamelt, en wekelijks komt men dat gratis ophalen. Samen met de green bin (waar composteerbaar materiaal in gaat, al mag je er hier dus gekookte voeding in steken, terwijl dat in Belgie helemaal niet geschikt was voor compost :? )
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Wij composten zelf. Ik vind het eigenlijk wel een magisch iets, die compost bak. Al twaalf jaar gooien we al ons groenafval erin, en het raakt maar niet vol...
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Petra/VS schreef:Mark maakte een grapje, Roland, wat voor vrijwel geen Nederlander/Belg te begrijpen is. "Douche" in het Amerikaans betekent een vaginale spoeling :). Iets wat mijn zus en ik ook niet wisten toen we hier pas woonden, dus we riepen iets van "douchen" naar elkaar in het zwembad en kregen de vreemdste blikken :shock:. Pas later begrepen we waarom :oops: :lol:
Yup ook ik werd raar aangekeken in een ver verleden toen ik met mijn douche gel naar the badkamer ging, maar goed nou weet je het Roland. Ik dacht dat iemand die hier al zovaak is geweest dat wel wist :mrgreen:
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer