Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Textiel (stoffen) kwaliteit in Amerika

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Ziva
Amerika-expert

Re: Textiel (stoffen) kwaliteit in Amerika

Bericht door Ziva »

Ja ik wist wel dat "hoe hoger de thread count hoe beter" maar ik heb lakens van 800 liggen die nog steeds waardeloos zijn dus ik snapte er gewoon niets van. Ik heb ook "Egyptisch katoen" maar dat vind ik ook gewoon echt niks.

Ik heb ook allemaal van die vage stofjes en glad/polysterachtige lakens waar je je echt in gaat rotzweten. Ik begrijp ook niet waarom het allemaal zo lastig moet he? Ik ben gewend om een keuze te maken tussen: katoen, jersey, badstof en satijn en dat is het wel zo'n beetje. Hier krijg ik naast allerlei stoffen ook te maken met "draadaantal" en dan heb je daar blijkbaar ook nog soorten in. Helaas kun je ook vaak niet "even voelen" omdat het veelal in zo'n plastic mapje (milieu anyone??) zit waarvan de rits dan dichtzit. Ik snap wel dat dit vanwege de hygiene is maar je wast zoiets toch even voor je het op je bed gooit? ;)

Ik ga wel kijken naar de genoemde tips en hoop gewoon echt superlakens te vinden. Intussen wacht ik met spanning op een zending lakens uit Nederland van de HEMA :D
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Je kunt altijd vragen of de verpakking voor je wordt opengemaakt en het artikel eruit gehaald.
Ik weet niet of Egyptisch katoen een beschermde aanduiding is. Pima cotton kan oom goede kwaliteit betekenen.

Als je erg transpireert/warmig wordt 's nachts, kan dat overigens ook aan je matras liggen. Mn. pillow tops.

Gompie, ik ben niet altijd even enthousiast over bepaalde aspekten van/in de US, maar ik heb nog nooit een zending textiel van de HEMA laten komen ! hahaha.
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Ik kan niet wachten tot de HEMA zending er is hahaha. Ga daarna ook wel op zoek naar Amerikaanse equivalenten ervan :)

Weet je wat ik ook echt bizar vind? Dar ik zo vaak gewassen dingen terugkrijg uit de machine met allemaal "fuzzies" erop. Nee, nog mooier, ze hebben er zelfs een apparaten voor om het te verwijderen. Ik zal wel een enorme kneus zijn maar ik heb daar dus echt nog nooit last van gehad in Nederland en wist niet eens dat die apparaten bestonden. Ja, een trui die 20 jaar oud was die begon wat vaal te worden en wat pluisjes te vertonen maar kleding "scheren" met zo'n ding schijnt hier vrij normaal te zijn :shock:

Hebben jullie daar ook last van in jullie nieuwere wasmachines of is dat vooral in oudere machines?
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Hahaha Ziva, zo'n ding bestond 20 jaar geleden in NL ook al, hoor.
Terug in Texas!
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Ja ik vermoedde al zoiets haha maar toch maf dat ik niet eens van het bestaan wist? Ik heb gewoon echt nooit last gehad van die pluisje op kleding of dergelijke ;)
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer