hdeweert schreef:In de jaren dat ik Amerika bezoek is er ooit 1 maal iemand met mij meegestuurd om mij te helpen de spullen in de auto te leggen.
Misschien was je zelf niet zo vriendelijk?
Ik heb Amerika zelf nog maar 1 keer 'bezocht', maar telkens ik boodschappen deed was ik heel blij met de hulp die personeel én bezoekers mij ongevraagd boden:
stond ik ergens lang te turen naar al de verscihillende dingen die er uitgestald waren (op zoek naar 'dat ene juiste ingrediënt' waarvan de buurvrouw me had gezegd dat ik dat nodig had), dan was er altijd wel iemand die vroeg of ik iets zocht, of ik het vond, en die spontaan me mee nam naar waar het stond, ondertussen dikwijls nog wat uitleg gevend over de verschillen tussen de merken/producten onderling.
M'n boodschappen naar de auto brengen, terwijl je ook nog een 5-jarige ontdekkingsreiziger veilig mee moet krijgen? Geen probleem hoor, ze stonden weeral klaar om je te helpen.
Terwijl ik hier in België menig keer aan't vloeken geweest ben wanneer ik m'n wekelijkse boodschappen ging doen met een baby die in de maxi-cosy lag (die dus haast heel je boodschappenmand in beslag nam): aan de kassa gekomen moet je eerst die baby op de grond zetten, dan maken dat je tegen wereldrecordtempo je boodschappen op de band had liggen, om dan te moeten constateren dat ze er aan de andere kant van de band al weer haast afdonderden omdat de norse cassière als een gek de producten zat te scannen. Baby terug in de winkelkar, doorrijden, baby terug uit de winkelkar, weeral op de grond zetten (waar dan af en toe nog iets van de band schuift omdat je de cassière haar tempo niet kan volgen -je mag dan nog blij zijn als het 'maar' om een pak toiletpapier of servetten ging die ze op de baby deed donderen).
Ik wéét dat Charles nogal vooringenomen is in zijn manier van spreken over de VS, ik wéét dat dit een column is dus dat je dat geen super objectieve weergave van de feiten is, ik weet dat sommige mensen altijd zeuren en dat sommigen dat nooit doen, en ik weet waar IK heb ondervonden dat het veel aangenamer was om te winkelen.
Vind het spijtig dat Harm net altijd de pech heeft gehad om tegen dragonders aan te lopen. Je moet ze er maar uit weten te kiezen!