Ik leef hier nu zo'n 2,5 jaar permanent en heb daarvoor zo'n 5 jaar naar de VS op en neer gereisd. Ik heb net als in NL hier allerlei mensen ontmoet. Dit gaat van enorm goede mensen die je echt kunt vertrouwen met jouw bezittingen tot enorme Eikels (sommige zou ik zelfs "backstabbers" kunnen noemen

). Maar over het algemeen vind ik de amerikanen vele malen vriendelijker, behulpzamer en informatiever dan de "gemiddelde" Nederlander.
Het gaat hier echter om de vrijheid van menings uiting.
Over het algemeen zie ik hier dat iedereen natuurlijk wel een mening heeft, maar dat heel veel mensen deze niet goed naar voren durfen te schuiven. Het kan mij echt geen r... schelen of iemand het wel of niet eens is met mijn mening, als ze problemen hebben met iemands mening dan moeten ze daar in de eerste plaats gewoonweg niet naar vragen.
Het kan zijn dat ik hier in het wat conservatievere Zuiden wat minder mensen tref die een uitgesproken eigen mening hebben. Maar behalve een van mijn buren heb ik nog niemand gezien die echt vooruit komt met zijn/haar mening in deze community. Ik als "permanent resident" probeer me ook op de achtergrond te houden voor de "aparent reasons". Zelfs mijn vrouw wordt soms kwaad als ik met mijn nuchtere nederlandse verstand eens opsta voor b.v. Joran van der Sloot (misschien verkeerd voorbeeld, maar goed) dat ze dus gewoon geen harde bewijzen hebben om hem te kunnen veroordelen. De media speelt een grote rol mee hier en trekken de meeste mensen mee in wat "ZIJ" vinden. Dus 'de meeste mensen' vinden dat joran de bak in moet, dat is zo'n beetje de mening van iedereen.
Op dit moment heb ik echter maar 1 doel en dat is het U.S. Citizenship zodat ik hier echt kan doen wat ik wil en kan zeggen wat ik wil en wanneer ik dat wil!
Richard