Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Raccoon! (en andere wilde dieren)
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Vergeet de vleermuizen niet, die fladderen ons hier ook om de oren, onze kat moest vorig jaar in quarantaine, want hij had er een te pakken. Heel soms hebben ze hondsdolheid, gelukkig deze niet.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Vleermuizen! Die vind ik altijd een beetje eng. Ik ben er in het voorjaar nogal van geschrokken toen ik onze tuinparasol voor het eerst open deed, en bleek dat er 4 stuks besloten hadden daar hun winterslaapje te houden. Zo'n parasol gaat altijd een beetje moeilijk open na de winter, dus ik trek hem een beetje open en duik er vervolgens onder om hem verder te openen. Terwijl ik hem beetje bij beetje open doe, valt het licht erin en sta ik oog in oog met 4 van die griezels. Ik pieste bijna in mijn broek, maar zij werden niet eens wakker. Ik heb de parasol weer langzaam dicht gedaan. Twee weken later weer voorzichtig gekeken, maar toen waren ze gelukkig weg.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
:hilarious: Ik kan me voorstellen, dat je je lam schrok!
- dutch_in_seattle
- Amerika-expert
- Contacteer:
Vroeger (30 jaar geleden) zag ik als kind in Oost-Brabant nog regelmatig vleermuizen in de schemer rondfladderen, maar dat hield op een gegeven moment ook op (zeker na een groot ruilverkavelingsproject, waarbij vermoed ik het natuurlijk leefgebied van de vleermuizen werd aangetast).Loek schreef:Vleermuizen! Die vind ik altijd een beetje eng.
Ron (in Seattle, WA)
http://www.dutchoutpost.us
Wij hadden op een gegeven moment een gast uit NL over die me helemaal enthousiast naar mij riep: "Kijk kijk, als je snel bent zie je misschien die eekhoorn nog!!!" Ik moest zo lachen, want ik zag er elke dag tientallen en was even vergeten dat dat geen normaal beeld is in NL.
We hebben een tijd aan de Raritan River gewoond in New Brunswick, NJ en als we wandelden over het tow path, dan kwamen we veel schildpadden tegen en af en toe een garder snake. Ook het geluid van die bull frogs was leuk, al heb ik er nooit 1 gezien. Verder wel herten, raccoons, skunks, groundhogs, turkey buzzards, wilde kalkoenen (erg mooi) en inderdaad, die lieve en leuke vuurvliegjes. Ik kende ze alleen uit de verhalen die mijn vader me vertelde toen ik nog een klein meisje was. Dwaallichtjes noemde hij ze...
(PS Hier in Turkije hebben we veel vleermuizen en NUL muggen!!! Ze zijn wat mij betreft dus erg welkom.)
We hebben een tijd aan de Raritan River gewoond in New Brunswick, NJ en als we wandelden over het tow path, dan kwamen we veel schildpadden tegen en af en toe een garder snake. Ook het geluid van die bull frogs was leuk, al heb ik er nooit 1 gezien. Verder wel herten, raccoons, skunks, groundhogs, turkey buzzards, wilde kalkoenen (erg mooi) en inderdaad, die lieve en leuke vuurvliegjes. Ik kende ze alleen uit de verhalen die mijn vader me vertelde toen ik nog een klein meisje was. Dwaallichtjes noemde hij ze...
(PS Hier in Turkije hebben we veel vleermuizen en NUL muggen!!! Ze zijn wat mij betreft dus erg welkom.)
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Al sinds eind maart weet ik van het bestaan van een vossennest langs het pad, waar ik altijd hardloop en fiets. Ik wist precies waar, want twee jaar geleden heb ik daar ook al een paar jonge vosjes zien spelen.
Deze week las ik, dat meer en meer padgebruikers de vosjes zagen, dus gisterochtend ben ik er met de hond gaan wandelen. Helaas bleek die hond iets engs voor de kleintjes, dus het lukte me enkel een foto van vrij ver af te nemen. Wel zag ik ze schattig tussen de bomen spelen.
Vanochtend ben ik dus zonder hond gaan joggen, fototoestel mee (ik ben al bekend als "the lady with the huge camera" (niet zo groot, gewone spiegelreflex, maar misschien wel wat vreemd om mee hard te lopen
).
Dit keer was er een vosje, die me uitgebreid ging zitten bekijken op zo'n honderd meter afstand. Helaas was hij of zij wel in de schaduw en ik in de zon en ik had geen statief en de lens helemaal uitgezoemd, maar toch zijn de foto's redelijk gelukt en ik wilde ze jullie niet onthouden:

Hij gaat er maar eens voor zitten

Het wordt wel wat saai nu, dus ik ga er maar bij liggen
Deze week las ik, dat meer en meer padgebruikers de vosjes zagen, dus gisterochtend ben ik er met de hond gaan wandelen. Helaas bleek die hond iets engs voor de kleintjes, dus het lukte me enkel een foto van vrij ver af te nemen. Wel zag ik ze schattig tussen de bomen spelen.
Vanochtend ben ik dus zonder hond gaan joggen, fototoestel mee (ik ben al bekend als "the lady with the huge camera" (niet zo groot, gewone spiegelreflex, maar misschien wel wat vreemd om mee hard te lopen

Dit keer was er een vosje, die me uitgebreid ging zitten bekijken op zo'n honderd meter afstand. Helaas was hij of zij wel in de schaduw en ik in de zon en ik had geen statief en de lens helemaal uitgezoemd, maar toch zijn de foto's redelijk gelukt en ik wilde ze jullie niet onthouden:

Hij gaat er maar eens voor zitten

Het wordt wel wat saai nu, dus ik ga er maar bij liggen
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Toen ik in Olympic NP werkte werd mijn voor- en achterdeur regelmatig geblokkeerd door een kudde elks. Heel mooi om te zien en over het algemeen vrij ongevaarlijk, maar er zijn rangers die urenlang opgesloten zaten in een washok, omdat de elks de deur blokkeerde. Ze kunnen gemeen hard trappen en vooral als er jongen zijn in de lente of zomer. We hebben trails moeten sluiten voor bezoekers omdat ze zo aggressief waren. Tja, als Nederlandse bleef ik het prachtig vinden natuurlijk. Dit maak je hier niet mee.
Noord-Amerika 2001, 2002, 2003, 2004, 2005/2006, 2009, 2011, 2012, 2013, 2016
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Nog even een update over het vossennest, want vanochtend heb ik samen met mijn jongste zeker een half uur de kleintjes gade geslagen. Ze zitten in een oude omgevallen schuur. De vos, waar ik gisteren foto's van maakte, moet de moeder geweest zijn en niet een van de jongen. De jongen zijn superschattig! Eentje zagen we van heel dichtbij, maar die schoot weg voor ik een foto kon maken. De anderen bekeken ons vanuit hun nest. Ik wilde niet te veel foto's maken, want het was bewolkt en ik moest flitsen.
Vanavond zal ik er wel een op mijn blog zetten, maar een goede foto is het niet. Nu we precies weten, waar ze zitten ga ik het met mooier weer nog eens proberen. Ik word van zoiets moois in de natuur echt helemaal blij en opgewonden, het liefst zou ik ze de hele dag gadeslaan
.
Vanavond zal ik er wel een op mijn blog zetten, maar een goede foto is het niet. Nu we precies weten, waar ze zitten ga ik het met mooier weer nog eens proberen. Ik word van zoiets moois in de natuur echt helemaal blij en opgewonden, het liefst zou ik ze de hele dag gadeslaan

Een beetje

Dit "wilde" dier zag ik van de week tijdens een wandelingetje in de buurt hier. Ik had heel toevallig mijn camera bij me.
Volgens mij was het diezelfde dag nog geboren, het was zo'n kleintje!!
Reisverslag Zuidwesten 2007: http://josesylviausa07.blogspot.com/
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Vandaag ben ik er toch weer even heen gefietst, kon het niet laten
. Ze waren aan het spelen en ik lag letterlijk op het pad, de voorbijgangers keken me vreemd aan, maar niemand vroeg, wat ik aan het fotograferen was! Hier een paar van de vele foto's, die ik heb gemaakt:

Hier kun je goed zien, dat er minstens vier kleintjes zijn

Hier kun je goed zien, dat er minstens vier kleintjes zijn

-
- Amerika-expert
- Contacteer:
't Is nog een kleintje, maar toch al ouder dan een paar dagen, vermoed ik, want ik zie geen navelstrengetje meer hangen.antonia schreef:Volgens mij was het diezelfde dag nog geboren, het was zo'n kleintje!!
Lammetjes... 'k heb er ooit een paar met de papfles grootgebracht. Mijn grootvader had namelijk schapen. En ik kon me uren amuseren met de teken uit de schapen te verwijderen!
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Nog even en de vosjes komen naar je toe omdat ze je herkennen.Petra/VS schreef:Vandaag ben ik er toch weer even heen gefietst, kon het niet laten. Ze waren aan het spelen en ik lag letterlijk op het pad, de voorbijgangers keken me vreemd aan, maar niemand vroeg, wat ik aan het fotograferen was!

Leuk hoor al die foto's van de vossen.
Roland
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
't Is schitterend als je op die manier van de natuur kan genieten!
Als Cosmo die vosjes ziet, wil hij daar dan niet naartoe om te spelen?
Als Cosmo die vosjes ziet, wil hij daar dan niet naartoe om te spelen?
Elke
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Ja, hij begint heel hard te blaffen, wat natuurlijk niet bevorderlijk is voor goede foto's
. Dus gisteren heb ik hem thuis gelaten.

Mijn tante en nicht in canada hebben regelmatig raccoons in hun tuinen.
Ze zijn er bang van: die beesten scharrelen in de vuilnisbak en als ze gestoord worden gaan ze blazend op hun achterpootjes staan met hun scherpe klauwtjes in de aanslag.
Bij mijn nicht heeft er een poosje een raccoon in de kelder gebivakkeerd. Ze vond er steeds drolletjes, waarvan ze de hond de schuld gaf.
Dat is natuurlijk niet leuk, maar ik vind het toch schattige dieren om te zien !
Ze zijn er bang van: die beesten scharrelen in de vuilnisbak en als ze gestoord worden gaan ze blazend op hun achterpootjes staan met hun scherpe klauwtjes in de aanslag.
Bij mijn nicht heeft er een poosje een raccoon in de kelder gebivakkeerd. Ze vond er steeds drolletjes, waarvan ze de hond de schuld gaf.
Dat is natuurlijk niet leuk, maar ik vind het toch schattige dieren om te zien !
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 1815 Weergaves
-
Laatste bericht door BonnyR
-
- 7 Reacties