Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Net terug van 4e Amerika-reis: ergernissen
-
- Amerika-expert
Re: Net terug van 4e Amerika-reis: ergernissen
Ik herinner me een lied met het refrein: En dat we horekaffers zijn, dat willen we weten. Zegt genoeg.
(ik heb voor dat soort dingen een vuilnisbak in m'n hersenen, van binnen bekleed met velcro).
(ik heb voor dat soort dingen een vuilnisbak in m'n hersenen, van binnen bekleed met velcro).
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Moest ik Amerikaan zijn, ik zou zeker ook de Amerikaanse vlag buiten hangen. Ik vind het een mooie vlag, veel mooier dan de 3 kleuren-strepen vlaggen van bij ons.
Lilo
Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
De plastic tasjes die ik niet gebruik voor vuilnis, breng ik terug naar de winkel, waar een bak staat waar je ze in kan gooien voor recycling. De meeste mensen die ik ken doen dat.
Lust is easy. Love is hard. Like is most important.
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Geen ergernissen eigenlijk, ook niet het fooien systeem.
OK het is wel weer even wennen als je daar komt, maar dat gaat snel.
Hier hebben we het niet en dat vind ik soms echt jammer. Wij zijn vorige week uit gaan eten en onze borden werden bijna voor ons op de tafel gegooid, met een diepe zucht werd er dan toch nog een kommetje mayonaise gebracht. Oh op zo'n moment zou ik echt graag een fooiensysteem hebben.
Groetjes,
Ingrid
OK het is wel weer even wennen als je daar komt, maar dat gaat snel.
Hier hebben we het niet en dat vind ik soms echt jammer. Wij zijn vorige week uit gaan eten en onze borden werden bijna voor ons op de tafel gegooid, met een diepe zucht werd er dan toch nog een kommetje mayonaise gebracht. Oh op zo'n moment zou ik echt graag een fooiensysteem hebben.
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
- meyem
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
in NYC hangen er in veel parkjes mandjes aan hekken en zo, waar je gebruikte plastic zakjes in kunt doen ... hondeneigenaren kunnen die dan weer recyclen voor hun afval .. geweldig vind ik dat ....
onze plastic zakjes nemen trouwens ook pas sinds kort af ...
die wc's daar ben ik inmiddels aan gewend .... die vlaggen, ik vind inmiddels de Amerikaanse vlag mooi
ik moet wel altijd even diep ademhalen om me voor te bereiden op al het disposable materiaal dat ik (en allen anderen) er doorheen jaag tijdens een verblijf in the Big Apple .... ik heb wel al standaard bestek en plastic zakjes bij me om het zoveel mogelijk te beperken ....
Maar verder sluit ik me aan bij Wally .... waar ik me vooral aan erger is de klok .... de dagen gaan daar veel sneller ...!!!
onze plastic zakjes nemen trouwens ook pas sinds kort af ...
die wc's daar ben ik inmiddels aan gewend .... die vlaggen, ik vind inmiddels de Amerikaanse vlag mooi

ik moet wel altijd even diep ademhalen om me voor te bereiden op al het disposable materiaal dat ik (en allen anderen) er doorheen jaag tijdens een verblijf in the Big Apple .... ik heb wel al standaard bestek en plastic zakjes bij me om het zoveel mogelijk te beperken ....
Maar verder sluit ik me aan bij Wally .... waar ik me vooral aan erger is de klok .... de dagen gaan daar veel sneller ...!!!

Wat leuk dat er zoveel reacties zijn!
Dat chauvinistische vind ik tot op zekere hoogte ook wel mooi. Zouden we soms in Nederland ook best mogen hebben. Daar ben ik het helemaal mee eens. Maar soms is het echt een beetje te overdreven naar mijn mening...
Met gillende vrouwen bedoel ik die enthousiaste. Vorige week zaten wij te ontbijten toen bij een tafeltje naast ons twee vrouwen elkaar begroetten alsof ze elkaar jaren niet gezien hebben. En dan maak je even later uit het gesprek op dat ze elkaar vorige week of zo nog zagen.
En omdat het zo vroeg was ergerde ik me toch echt wel wat (ik schrok me een ongeluk). En die arme alligator die we tijdens een boottocht zagen komt nooit meer bij mensen in de buurt. Twee van de vrouwen die naast ons op de boot zaten waren over equal payment aan het praten maar even later gillen ze als een stel kleuters als ze een krokodil zien. Het één zou het ander niet uit mogen sluiten, maar toch...
Die hoeveelheid afval vind ik serieus erg. Niet dat wij het perfect doen maar daar is het volgens mij veel erger. Vraag gewoon even of we melk in de koffie willen voordat je een hele lading van die cupjes op onze tafel gooit. Volgens mij gaan die allemaal ongebruikt weg.
Grootste echte ergernis was de beenruimte in het vliegtuig (TUI). Ik kon dit keer gewoon echt niet zitten. En dat zwemvest onder die stoel? Daar kan ik echt niet bij. Als je meer dan 1.80 m bent ben je verloren... En dan heb ik het nog niet eens over die brace-houding. Ik ga ze nog eens aanklagen denk ik!
Maar het was een Nederlandse maatschappij en wij waren weer eens voor de goedkoopste tickets gegaan. Wel een beetje eigen schuld misschien.
Dat chauvinistische vind ik tot op zekere hoogte ook wel mooi. Zouden we soms in Nederland ook best mogen hebben. Daar ben ik het helemaal mee eens. Maar soms is het echt een beetje te overdreven naar mijn mening...
Met gillende vrouwen bedoel ik die enthousiaste. Vorige week zaten wij te ontbijten toen bij een tafeltje naast ons twee vrouwen elkaar begroetten alsof ze elkaar jaren niet gezien hebben. En dan maak je even later uit het gesprek op dat ze elkaar vorige week of zo nog zagen.

Die hoeveelheid afval vind ik serieus erg. Niet dat wij het perfect doen maar daar is het volgens mij veel erger. Vraag gewoon even of we melk in de koffie willen voordat je een hele lading van die cupjes op onze tafel gooit. Volgens mij gaan die allemaal ongebruikt weg.

Grootste echte ergernis was de beenruimte in het vliegtuig (TUI). Ik kon dit keer gewoon echt niet zitten. En dat zwemvest onder die stoel? Daar kan ik echt niet bij. Als je meer dan 1.80 m bent ben je verloren... En dan heb ik het nog niet eens over die brace-houding. Ik ga ze nog eens aanklagen denk ik!

Laatst gewijzigd door Mariëlle op 15 feb 2016, 21:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Maar even voor de duidelijkheid: ik vind het echt een geweldig land.
Kan niet wachten tot we weer terug kunnen. Wel met een andere maatschappij.

-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Dan had je comfort moeten kiezen. Het scheelt overigens maar 3 cm met KLM, dus zoveel is dat nu ook weer niet.
Ik vind Comfort bij TUI ideaal. Voor extra beenruimte bij KLM moet je heel wat meer betalen.
Ik vind Comfort bij TUI ideaal. Voor extra beenruimte bij KLM moet je heel wat meer betalen.
Dat is goed om te weten. We hadden daar ook al even naar gekeken nadat we gebroken thuis kwamen. Tot nu toe was het altijd krap en irritant maar deze keer paste het gewoon echt niet. Maar bedankt dus voor de tip!
-
- Amerika-expert
meyem schreef:ik heb wel al standaard bestek en plastic zakjes bij me om het zoveel mogelijk te beperken ....
Bestek mee? Die snap ik niet echt?
Via Frankfurt, Istanboel en Reykjavik?Mariëlle schreef: Maar het was een Nederlandse maatschappij en wij waren weer eens voor de goedkoopste tickets gegaan. Wel een beetje eigen schuld misschien.

-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
TUI vliegt juist zonder tussenstops rechtstreeks naar Orlando, waar je met andere maatschappijen altijd een overstap nodig hebt 

Ik zou het geen ergernis willen noemen, maar het enige dat mij steevast in negatieve zin opvalt is het grote contrast tussen het 'warme bad' wanneer je een winkel of restaurant binnenkomt en de totale desinteresse zodra je de eerste stap richting de uitgang neemt / de rekening op tafel ligt.
Maar zoals al door iemand werd opgemerkt; het is niet vreemd, maar anders.
Maar zoals al door iemand werd opgemerkt; het is niet vreemd, maar anders.
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV - NY | '25: TX Gepland: TX (deel 2)
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Ik erger me nooit zo snel. Zou het eerder 'verbazen' noemen. De WC's zijn we inmiddels wel aan gewend. Zie er de voordelen ook wel van.
Je hoeft je nooit af te vragen of een WC bezet is
De Walmart tasjes gebruiken wij ook voor allerlei doeleinden. Maar iets minder zou best mogen.
Je hoeft je nooit af te vragen of een WC bezet is

De Walmart tasjes gebruiken wij ook voor allerlei doeleinden. Maar iets minder zou best mogen.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Die WC's vind ik echt verschrikkelijk. Echt een ergernis voor me. Evenals de kwaliteit van het WC papier.
Al de rest hoort er zoals gezegd gewoon bij.
Fooien systeem heeft zijn voordelen maar wij komen toch wel regelmatig situaties tegen dat we gewoon niet weten hoe het werkt met de fooien ... en dan voel je je zo stom. Ze zouden misschien bij binnenkomst in het land een flyertje moeten geven met instructies want eigenlijk zijn het bijna vaste "wetten". Of afspelen in het vliegtuig of zo, bij de arrival info
Een kleine ergernis: dat iedereen in een national park systematisch naar dezelfde 10 wandelingetjes gestuurd wordt. Waar het dan ook echt rotje lopen is. Wij vinden het altijd een gek systeem. Je gaat naar een natuurpark om dan tussen een mensen massa allemaal hetzelfde trailtje te gaan doen? (is natuurlijk makkelijk op te lossen door andere trails uit te zoeken of naar niet-national parks te gaan) Maar mijn man ergert zich om deze reden altijd heel erg aan de national parks. Oh nee toch geen park? Kunnen we niet naar de echte natuur gaan?
Al de rest hoort er zoals gezegd gewoon bij.
Fooien systeem heeft zijn voordelen maar wij komen toch wel regelmatig situaties tegen dat we gewoon niet weten hoe het werkt met de fooien ... en dan voel je je zo stom. Ze zouden misschien bij binnenkomst in het land een flyertje moeten geven met instructies want eigenlijk zijn het bijna vaste "wetten". Of afspelen in het vliegtuig of zo, bij de arrival info

Een kleine ergernis: dat iedereen in een national park systematisch naar dezelfde 10 wandelingetjes gestuurd wordt. Waar het dan ook echt rotje lopen is. Wij vinden het altijd een gek systeem. Je gaat naar een natuurpark om dan tussen een mensen massa allemaal hetzelfde trailtje te gaan doen? (is natuurlijk makkelijk op te lossen door andere trails uit te zoeken of naar niet-national parks te gaan) Maar mijn man ergert zich om deze reden altijd heel erg aan de national parks. Oh nee toch geen park? Kunnen we niet naar de echte natuur gaan?

- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Wat betreft die WC´s heb ik een andere ergernis (of punt van aandacht
): ik draag graag lange tunieken of jurken en er zit altijd zo´n grote plons water in die WC-pot. Moet er altijd weer aan denken eerst het hele spul omhoog te halen voor ik ga zitten
Ik heb trouwens altijd een klein pakje vochtig toiletpapier in mijn tas, dat scheelt weer in de ergernis van het papier daar.
Die parken ... dat klopt wel. Mijn man is al snel parkenmoe, juist omdat iedereen massaal achter elkaar aan gaat. Wij zoeken dan ook vaak de minder drukke state park of toeren een mooie scenic drive af. Maar bij reis nr. 9 doe je dat makkelijker dan de eerste keer, denk ik.
Wat betreft de fooien, het went, maar ik heb gisteren nog wel een stukje gedownload voor het road book van onze vrienden die voor het eerst gaan.

Die parken ... dat klopt wel. Mijn man is al snel parkenmoe, juist omdat iedereen massaal achter elkaar aan gaat. Wij zoeken dan ook vaak de minder drukke state park of toeren een mooie scenic drive af. Maar bij reis nr. 9 doe je dat makkelijker dan de eerste keer, denk ik.
Wat betreft de fooien, het went, maar ik heb gisteren nog wel een stukje gedownload voor het road book van onze vrienden die voor het eerst gaan.
Plastic zakjes....
hergebruik ze tijdens de reis voor van alles en nog wat. Heel handig. Hoef geen pedaalemmer zakjes te kopen.
En die vlaggen...mooi daar wappert tenminste nog iets....

En die vlaggen...mooi daar wappert tenminste nog iets....
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Een poos terug eens gelezen over de WC stallen dat die gaps er waren vanuit de prohibition tijdperk. Of te wel men kon kijken of je stiekem aan het drinken was op het toilet. Sinds dat was afgeschaft is het design "helaas" voor vele van ons het zelfde gebleven.
Overdreven veel gebruik van plastic tasjes inderdaad. Het is voor mij een gebruik geworden om te zeggen stop zo veel mogelijk in een tas, of ik heb mijn eigen tassen bij me. De plastic tasjes worden als afval zakjes op roadtrips (of zelfs in dagelijks leven), voor het schoon maken van de kattenbak, en nog veel meer gebruikt. En het overschot gaat naar de recycle bak bij de locale Jewel Osco.
Mag ik er een uit Nederland delen?
Overdreven veel gebruik van plastic tasjes inderdaad. Het is voor mij een gebruik geworden om te zeggen stop zo veel mogelijk in een tas, of ik heb mijn eigen tassen bij me. De plastic tasjes worden als afval zakjes op roadtrips (of zelfs in dagelijks leven), voor het schoon maken van de kattenbak, en nog veel meer gebruikt. En het overschot gaat naar de recycle bak bij de locale Jewel Osco.
Mag ik er een uit Nederland delen?

Zijn dat meestal niet dezelfde 10 wandelingetjes die hier op het forum worden aangeraden?Tipsy_1 schreef:Een kleine ergernis: dat iedereen in een national park systematisch naar dezelfde 10 wandelingetjes gestuurd wordt.
Nou, er zijn zat landen waar het wc-papier vele malen slechter is dan in de VS, ik ben weer helemaal blij met mijn wc-papier hier. Toen ik afgelopen zomer in NL op vakantie was heb ik me juist verbaasd over het dikke papier, vond ik echt overdreven en verspilling!Tipsy_1 schreef:Evenals de kwaliteit van het WC papier.
Terug in Texas!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht