Op het moment is een Category 4 Hurricane met windsnelheden van rond de 140mph...

Zoals het er nu ziet lijkt de Orkaan iets Noordelijk af te buigen en bij Daytona aan wal te gaan.
Wij houden het in ieder geval goed in de gaten

Hoi Jacqueline,Jasmino schreef:Zijn vlucht staat gepland voor vrijdagmorgen, dus waarschijnlijk kan hij nog wel voor alles het land uit.
Het was helaas al te laat. Ik heb gisteren en vanmiddag met mijn broer gesproken en die vertelde dat het echt een "gekkenhuis" was in Florida. Alle wegen zijn veranderd in gigantische parkeerplaatsen, en er is niets meer, maar dan ook werkelijk niets meer te krijgen. Geen benzine meer, geen eten, geen drinken, geen hout om het huis dicht te timmeren. Gelukkig waren zij er nog op tijd bij, dus ze zijn nu met man en macht aan het werk. Hij kan inderdaad niet meer vertrekken, want alles is potdicht in Florida, ook de luchthavens. Hij vertelde dat de zijn vlucht nu is verplaatst. Het was geen optie om naar Atlanta te gaan, wat dat vliegveld zou misschien ook gesloten worden, en daarnaast zouden ze dat helemaal niet meer halen met de enorme verkeerschaos.Redneck schreef:Ik weet niet of dat er nog inzit. Het advies dat vandaag gegeven werd, was om zo snel mogelijk te vertrekken nu het nog kan. Men verwacht morgen enorme vertragingen door het grote aantal mensen dat weg wil en tevens omdat de effecten van Frances al invloed zullen hebben op het vliegverkeer. Niet wachten is mijn advies!
Daar was ik al bang voor dat je broer Florida niet meer zou kunnen verlaten, vandaar mijn advies. De effecten van Frances zullen een groot gedeelte van het zuiden beinvloeden en, afhankelijk van de schade en overstromingen, wel langere tijd merkbaar zijn. Het is een heel traag bewegend systeem dat veel schade kan brengen.Jasmino schreef:Het was helaas al te laat. Ik heb gisteren en vanmiddag met mijn broer gesproken en die vertelde dat het echt een "gekkenhuis" was in Florida. Alle wegen zijn veranderd in gigantische parkeerplaatsen, en er is niets meer, maar dan ook werkelijk niets meer te krijgen. Geen benzine meer, geen eten, geen drinken, geen hout om het huis dicht te timmeren. Gelukkig waren zij er nog op tijd bij, dus ze zijn nu met man en macht aan het werk. Hij kan inderdaad niet meer vertrekken, want alles is potdicht in Florida, ook de luchthavens. Hij vertelde dat de zijn vlucht nu is verplaatst. Het was geen optie om naar Atlanta te gaan, wat dat vliegveld zou misschien ook gesloten worden, en daarnaast zouden ze dat helemaal niet meer halen met de enorme verkeerschaos.
Ik duim voor iedereen in Florida dat het goed afloopt!
Jacqueline
Hij blijft ter versterking bij de familie van zijn vriend in Melbourne. Ze zijn nu alles stevig aan het dichttimmeren, en mijn broer kennende zal hij ook wel anderen helpen die mogelijk nog hulp nodig hebben.Redneck schreef:Wat gaat je broer doen? Ride it out?