Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Tropical storms

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
daisydog
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door daisydog »

Er is een nieuwe Orkaan richting Florida.... :? en deze komt wel een stuk dichterbij mij langs dan Charley!....

Op het moment is een Category 4 Hurricane met windsnelheden van rond de 140mph... :roll:
Zoals het er nu ziet lijkt de Orkaan iets Noordelijk af te buigen en bij Daytona aan wal te gaan.
Wij houden het in ieder geval goed in de gaten

Afbeelding
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Daisydog, veel sterkte! En dat geldt natuurlijk ook voor alle andere Floridianen. Laten we hopen dat het deze keer minder slecht afloopt.

Jacqueline
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Daisydog, veel sterkte van mij ook! Tropische storm Gaston leek "niets" te zijn begin deze week, maar dumpte 2 uur ten zuiden van ons in Richmond zoveel water, dat er doden vielen in de overstromingen en de gouverneur het een disaster area heeft verklaard :(. Je weet maar nooit met die stormen :(.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
daisydog
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door daisydog »

Net nog wat laatste inkopen gedaan.... :roll:

Publix deed me denken aan een supermarkt in Rusland in de jaren '80....

Allemaal lege schappen, ....zowat geen brood,..pindakaas en jam schappen leeg, crackers en water vlogen de winkel uit....

Nog even de auto volgooien met benzine...De eerste benzinepomp was uitverkocht...de andere drie stonden bomvol!!

Wij wonen redelijk ver landinwaarts, west van Ft. Lauderdale. Wij verwachten zware stormen, maar niet direct de verwoestende kracht van de Orkaan
Laatst gewijzigd door daisydog op 02 sep 2004, 02:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Redneck
Amerikakenner

Bericht door Redneck »

Ook veel sterkte van ons! Hoewel de exacte koers niet bekend is, moeten wij er toch rekening mee houden dat Frances ook hier kan gaan huishouden.

Een paar weken terug herdacht men in een stadje vlakbij, Americus GA, dat in 1994 hurricane Alberto daar 27" (68.58 cm.) regen bracht, waarvan 21" (53.34 cm.) binnen 24 uur! In Georgia alleen al verloren 31 mensen het leven in de overstromingen die het gevolg waren.

Ik hoop maar dat iedereen er ongeschonden doorheen komt!

gr. Redneck
Georgia on My Mind
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

en ook uit bama sterkte, ik hoop dat het "gewoon" over waait!

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Ik kreeg zojuist een berichtje van mijn broer. Hij zit momenteel ook in Florida, in Melbourne om precies te zijn, vlakbij Cape Canaveral. Hij logeert bij de ouders van zijn vriend, die daar wonen.

Hij vertelde dat er nu een officiële waarschuwing is, en dat ze gisteren 4 uur in de rij hebben gestaan om hout te kunnen kopen om hun woning dicht te timmeren. Alles wordt nu in gereedheid gebracht om te wapenen tegen de orkaan, en het ziet er niet goed uit voor hen.

Zijn vlucht staat gepland voor vrijdagmorgen, dus waarschijnlijk kan hij nog wel voor alles het land uit.

Groetjes,
Jacqueline
rene.jager
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door rene.jager »

Ik laat net een klant de deur uit, die zijn vrouw en kinderen in Orlandao heeft zitten. Hij maakt zich ook grote zorgen en wil liefst vanavond nog afreizen naar de States om z'n familie bij te staan. Hij vertelde ook dat de verwachting was dat wanneer de storm overtrekt, deze 24 uur zal duren, in tegenstelling tot die van enkele weken geleden die een duur van 2 uur had.

Vanuit hier dan ook veel sterkte, met name aan Daisydog.

René
rene.jager
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door rene.jager »

Volgens de laatste berichten zal Frances bij Cape Canaveral aan land komen en tegen die tijd van de huidige categorie 3 naar de zwaarste caterogie 5 aanzwellen.

In gedachten zijn we bij jullie..
Dennis
AllesAmerika.com Webmaster
Contacteer:

Bericht door Dennis »

Daisydog en andere Floridagangers, veel sterkte gewenst! Hou ons op de hoogte over hoe het met je gaat.
Dennis

AllesAmerika.com webmaster
AllesAmerika.com homepage | Lees de forumregels
Anita

Bericht door Anita »

Kan er niet veel op zeggen, alleen: sterkte! Laten jullie snel wat van je horen als de storm over is?!
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

This is gonna be a big one! Dang, Redneck and ik zijn niet eens helemaal veilig en zelfs viginia Petra!!!, misschien moet ik ook maar wat hout gaan halen! Het enige voordeel is dat het waarschijnlijk sterk afzwakt wanneer de storm het land raakt!

Maar daisydog en andere florida gangers, sterkte, keep us updated, Ik hoop nog steeds op een afzwaaier naar noord-oosten voor jullie!

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
Redneck
Amerikakenner

Bericht door Redneck »

Het ziet er inderdaad niet zo goed uit op dit moment, Richard. Hoewel Florida waarschijnlijk de eerste (grote) klap gaat krijgen, is het nog helemaal niet duidelijk wat er daarna gaat gebeuren. Gaat Frances na het aan land komen naar het Noorden of gaat de storm de Golf in en zwenkt dan naar het Noorden? In beide gevallen kunnen wij er ook rechtstreeks mee te maken krijgen. Dat beloofd een leuk weekend.

gr. Redneck
Georgia on My Mind
Redneck
Amerikakenner

Bericht door Redneck »

Jasmino schreef:Zijn vlucht staat gepland voor vrijdagmorgen, dus waarschijnlijk kan hij nog wel voor alles het land uit.
Hoi Jacqueline,

Ik weet niet of dat er nog inzit. Het advies dat vandaag gegeven werd, was om zo snel mogelijk te vertrekken nu het nog kan. Men verwacht morgen enorme vertragingen door het grote aantal mensen dat weg wil en tevens omdat de effecten van Frances al invloed zullen hebben op het vliegverkeer. Niet wachten is mijn advies!

gr. Redneck
Georgia on My Mind
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Redneck schreef:Ik weet niet of dat er nog inzit. Het advies dat vandaag gegeven werd, was om zo snel mogelijk te vertrekken nu het nog kan. Men verwacht morgen enorme vertragingen door het grote aantal mensen dat weg wil en tevens omdat de effecten van Frances al invloed zullen hebben op het vliegverkeer. Niet wachten is mijn advies!
Het was helaas al te laat. Ik heb gisteren en vanmiddag met mijn broer gesproken en die vertelde dat het echt een "gekkenhuis" was in Florida. Alle wegen zijn veranderd in gigantische parkeerplaatsen, en er is niets meer, maar dan ook werkelijk niets meer te krijgen. Geen benzine meer, geen eten, geen drinken, geen hout om het huis dicht te timmeren. Gelukkig waren zij er nog op tijd bij, dus ze zijn nu met man en macht aan het werk. Hij kan inderdaad niet meer vertrekken, want alles is potdicht in Florida, ook de luchthavens. Hij vertelde dat de zijn vlucht nu is verplaatst. Het was geen optie om naar Atlanta te gaan, wat dat vliegveld zou misschien ook gesloten worden, en daarnaast zouden ze dat helemaal niet meer halen met de enorme verkeerschaos.

Ik duim voor iedereen in Florida dat het goed afloopt!

Jacqueline
Redneck
Amerikakenner

Bericht door Redneck »

Jasmino schreef:Het was helaas al te laat. Ik heb gisteren en vanmiddag met mijn broer gesproken en die vertelde dat het echt een "gekkenhuis" was in Florida. Alle wegen zijn veranderd in gigantische parkeerplaatsen, en er is niets meer, maar dan ook werkelijk niets meer te krijgen. Geen benzine meer, geen eten, geen drinken, geen hout om het huis dicht te timmeren. Gelukkig waren zij er nog op tijd bij, dus ze zijn nu met man en macht aan het werk. Hij kan inderdaad niet meer vertrekken, want alles is potdicht in Florida, ook de luchthavens. Hij vertelde dat de zijn vlucht nu is verplaatst. Het was geen optie om naar Atlanta te gaan, wat dat vliegveld zou misschien ook gesloten worden, en daarnaast zouden ze dat helemaal niet meer halen met de enorme verkeerschaos.

Ik duim voor iedereen in Florida dat het goed afloopt!

Jacqueline
Daar was ik al bang voor dat je broer Florida niet meer zou kunnen verlaten, vandaar mijn advies. De effecten van Frances zullen een groot gedeelte van het zuiden beinvloeden en, afhankelijk van de schade en overstromingen, wel langere tijd merkbaar zijn. Het is een heel traag bewegend systeem dat veel schade kan brengen. :(

Wat gaat je broer doen? Ride it out?

Een recente opname van Frances:
Afbeelding

gr. Redneck
Georgia on My Mind
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Redneck schreef:Wat gaat je broer doen? Ride it out?
Hij blijft ter versterking bij de familie van zijn vriend in Melbourne. Ze zijn nu alles stevig aan het dichttimmeren, en mijn broer kennende zal hij ook wel anderen helpen die mogelijk nog hulp nodig hebben.

Zijn vlucht staat nu gepland voor maandag, en als alles goed gaat neemt hij die terug en is hij dinsdag weer in het land.

Ik hoop voor mijn ouders dat we snel weer telefonisch contact kunnen leggen, om te horen of iedereen de storm heelhuids heeft doorstaan. Maar het zal wel even duren voordat contact weer mogelijk is. We zullen wel zien!

Groetjes,
Jacqueline
Redneck
Amerikakenner

Bericht door Redneck »

Sterkte voor iedereen, Jacqueline!

gr. Redneck
Georgia on My Mind
Anita

Bericht door Anita »

Ik hoorde net op het nieuws dat 'ie toch wat in sterkte is afgenomen. Laten we maar hopen dat 'ie nog meer afzwakt.
Heeeeeel veel sterkte in elk geval voor diegenen die er mee te maken hebben!
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Veel sterkte, iedereen, die iets met Frances te maken gaat krijgen! Mijn zorgen ervoor zijn niet eens de wind zo erg, maar de enorme hoeveelheid regen, die erbij mee komt. Virginia is net aan het schoonmaken na de fikse overstromingen veroorzaakt door Gaston en onze grond is al helemaal verzadigd, meer regen zal desastreuze gevolgen hebben voor sommige gebieden :(.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer