Dutchess schreef: ↑07 mar 2022, 19:51Dit is een belastingformulier van Californië, niet van de IRS. Ze verklaren inderdaad dat ze al 7% aan staatsbelasting hebben ingehouden van het prijzengeld. De instructies op de achterkant zijn voor het geval je een belastingaangifte moet indienen in de staat Californië (in de VS geldt er in veel staten zowel op staatsniveau als op federaal niveau een belastingplicht). Maar zo'n aangifte is waarschijnlijk alleen nodig als je boven een bepaald bedrag aan inkomsten zit, en ik weet ook niet wat de regels zijn voor non-residents.
Je had het eerder over een Form 1099 - hoe werd je oorspronkelijk daarnaar verwezen dan? Want dat zou een IRS formulier moeten zijn, van de federale belastingdienst, maar ook uitgegeven in dit geval door NBC Universal.
Ik had voor deze brief een mail gestuurt naar de mensen die zich bezig houden met de ticketing van de show. En zij hadden gesproken over een 1099 form & over dat ik had getekend en maar dus akkoord ging voor de betaling. Maar nadien zei ze ook dat ze geen advies mogen geven hieromtrent.
Dus moet ik nu iets betalen of het gewoon zo laten? Want ik dacht dat ik de vrief van NBC had ontvangen, maar het is dus niet van hen dan?