Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Studeren in Amerika

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Coolecreep
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Studeren in Amerika

Bericht door Coolecreep »

Ik bedoel geen Ivy League universiteiten. Maar zoals ik zei de UC’s misschien NYU
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Het spijt me, maar je blijft vaag. Het lijkt erop als je wel de klok hebt horen luiden, maar niet weet waar de klepel hangt.
Wat bedoel je met UC's? ik ken alleen de University of California als UC. Maar binnen de University of California verschilt het niveau sterk. Berkeley en UCLA staan (zeer) hoog aangeschreven, maar dat geldt niet voor elke universiteit binnen dit systeem.

Aanvulling: hou er rekening mee dat je studeren aan een universiteit in de VS je niet het recht geeft om daarna te blijven. En veel werkgevers in Nederland hebben geen idee wat een opleiding in de VS waard is. Harvard kent iedereen wel, maar bijvoorbeeld Dartmouth, ook een Ivy League is al veel minder bekend. UCLA is redelijk bekend, maar UC San Diego zullen weinig mensen kennen of weten wat die waard is. Let wel, dit zijn nog allemaal universiteiten die regelmatig in de top 50 van de beste Amerikaanse universiteiten staan. Ga je naar de University of Arizona, een zogenaamde Public Ivy, dan weet al helemaal niemand het meer. Pomona, een top 10 liberal arts college staat qua niveau boven veel universiteiten, maar geen hond zal ze kennen in Nederland of België.
IngridUSA
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door IngridUSA »

Ik zou zeggen, kijk eens via de link van EF die ik al eerder stuurde en ga eerst eens zoveel mogelijk informatie vergaren van de universiteiten waar je naar toe zou willen (en kunnen). Hoe is verder je niveau Engels? Doe je ook IB?
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

@Coolecreep, als het jouw droom is om in de VS te studeren, en je krijgt die kans: DOEN. Maar neem a.u.b. wel de waarschuwingen in acht aangaande de kosten en dat studeren je niet het recht geeft naar de VS te emigreren.
Coolecreep
Amerika-newbie

Bedankt voor het meedenken! Ik ga nog verder met informatie zoeken 👀
tanteto
Amerikafan

Bericht door tanteto »

Wanneer wil je beginnen, want je bent al te laat voor het komende schooljaar.
Wat bedoel je precies met het ‘echte’ Amerika en een ‘gewone’ Amerikaan?
Dutchess
Amerika-expert

Bericht door Dutchess »

Coolecreep zit nu in 5vwo, dus ik vermoed najaar 2024 na het afronden van 6vwo & diploma.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Coolecreep
Amerika-newbie

Klopt, dus ik ga binnenkort beginnen met de aanmeldingen
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer