Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wat moet je allemaal verzekeren als je naar Amerika gaat?

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Matjong
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Matjong »

Staceybeesie schreef:Ik heb vroeger bij de moeder maatschappij van de Europeesche gewerkt. En nee.... helaas geen aandelen (meer)
Ok, je kan die Europeesche verzekering bij elke tussen persoon in Nl afsluiten. Weet niet of dat ook rechtstreeks bij ze kan inmiddels.
Zij kunnen je ook vast meer op weg helpen wat en hoe te verzekeren.

Over je ziekte kosten. Als je die niet neemt bij een reisverzekering is er grote kans dat je de kosten eerst zelf moet voor schieten. Dus ook bij eventuele repatriering in geval van nood.
Dit is even de vraag of je dat zelf wilt. Nogmaals de sos-hulp bij de Europeesche is echt heel goed en zij kunnen met doktoren en dergelijke praten en soms komt er een afgezant van hen bij je zelf kijken.
Ze hebben een heel netwerk.
- Molest is als er sprake van oorlogen en zo. Wellicht niet echt nodig in de usa.
- Aansprakelijkheid wijst voor zich. En wellicht kun je die bij je autohuur ook verzekeren, want daar is het meeste risico denk ik dat je aansprakelijk gesteld zult worden eventueel. Maar je kan als persoon ook aansprakelijk gesteld worden als iemand door jou iets krijgt. En in Amerika weten ze wel hoe dat allemaal werkt, helaas
- De ongevallen dekking zou ik wel doen. Je weet namelijk nooit. Ik weet ook niet of je alleen reist, maar dat zou voor mij wel belangrijk zijn.
- Rechtsbijstand is ook een vraag of je het zelf wilt. Maar als je iets zou hebben bij een voertuig ongeluk of iets dergelijks, is het wel handig als zij alles verder afhandelen. Dit kunnen langdurige zaken zijn. (wel even kijken of nou niet net motorrijtuigenschade uitgesloten is)
- Hulpverlening bij auto's is denk ik automatisch bij huurauto's dus niet nodig wellicht. Wel kan het zo zijn dat als je deze niet kiest dat dan de rechtsbijstand voor motorrijtuigen niet mee te verzekeren is.
- Geld en cheques. Dit verzekerd tot een bepaalde waarde het geld wat je bij je hebt. Zelf doen we altijd zo weining mogelijk contant mee en pasjes gebruiken. Neem het telefoonnummer mee wat je moet bellen om je pas te blokkeren als die gestolen zou worden. Alleen is het dan wel dat je geen geld meer hebt, maar wellicht kunnen reisgenoten of familie uit Nederland je daar bij helpen, mocht dit het geval zijn.

Nogmaals laat je gewoon even voorlichten bij een assurantie tussen persoon. Het is voor iedereen persoonlijk anders en jij kan over bepaalde dingen heel anders denken dan ik. Die keuzes zul je zelf moeten maken denk ik.
Dank je wel, hier kunnen we denk ik wel wat mee.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer