Ben er nu ook wel zwaar van overtuigd dat "friend" zeggen, het beste is.. I want no problems

Nog heel evenBramster schreef: Dat komt denk ik omdat Nederlanders geen respect voor uniformen en fuctionarisen hebben en nooit willen doen wat er gezegd wordt en ook altijd denken het beter te weten en denken in Amerika dezelfde rechten als thuis te hebben
Ik wil toch even offtopic hier op ingaan...mijn man en ik zijn net terug van een cruise naar Mexico, en de immigrations/customs officers in de terminal in Tampa waren zo onbeleefd dat mijn man (een Amerikaan) er dus wel iets van gezegd heeft. Ik heb gelukkig nog nooit een onbeleefde beambte gehad (altijd aardige mensen voor me gehad), maar deze keer was het echt erg. Er werd tegen alle passagiers geschreeuwd dat ze door moesten lopen, niet daar moesten stil staan, en een vrouw duwde mij met mijn koffer een bepaalde richting op omdat ik blijkbaar ergens niet goed stond ofzo (de bebording was nogal onduidelijk). En dat pikte manlief dus niet. Hij is niet onbeleefd geworden, maar heeft gewoon gezegd dat dat nergens voor nodig was, en toen de vrouw weer begon, om haar badge nummer gevraagd. Dus Marjon heeft gelijk, nee, Amerikanen pikken dit ook niet. Je bent dan wel een gast (in jullie geval) in een land, maar dat betekent inderdaad helemaal niet dat je alles maar moet accepteren.vana schreef: Wat een onzin, ik heb alle respect voor uniformen en functionarissen en doe precies doen wat er gevraagd wordt. En wat bedoel je met dat ik altijd denk het beter te weten ?(ik ben ook Nederlandse dus je bedoelt hier ook mij mee (en jezelf waarschijnlijk))
Maar ik vind het niet meer dan normaal dat een ander me ook met respect en fatsoen behandelt. Willen mensen in Amerika dan niet met respect behandeld worden en vinden ze het niet erg om onbeschoft afgeblaft te worden? Ik kan het me niet voorstellen.
Ik vermoed dat als Amerikanen zo worden behandeld op een vliegveld, ze er dat ook onbeschoft vinden.
Marjon
why so serious? In Nederland kom je er mee weg als je een grote bek hebt tegen een politieagent 'want dat hoort bij het beroep'. In de USA mag je dan direct de cel in. Dat is zeker wel een verschil. En dat is wat er denk ik ook bedoeld bent.vana schreef:Wat een onzin, ik heb alle respect voor uniformen en functionarissen en doe precies doen wat er gevraagd wordt. En wat bedoel je met dat ik altijd denk het beter te weten ?(ik ben ook Nederlandse dus je bedoelt hier ook mij mee (en jezelf waarschijnlijk))
Ziva schreef: Soms denk ik echt "niet praten maar gewoon doen" oftewel, niks in discussie gaan, wie niet horen wil moet maar voelen. Ik snap dat er situaties zijn waarin USA authoriteiten te ver gaan maar ik denk wel dat dit er uiteindelijk toe bijdraagt dat mensen minder snel de fout in gaan of dingen doen die niet mogen. Je merkt het hier op het forum al, de meesten zijn als de dood dat ze iets verkeerd doen bij bijvoorbeeld TSA. Dat lijkt me dus precies de bedoeling![]()
Nee we wonen in Nederland.... Wel een emigratiewens, hoewel nu de kinderen ouder worden en een leuke sociale kring opbouwen, de twijfel wel toeslaat, maar dat is een ander verhaal.Assia schreef:O wat leuk!!dat is al een tijdlang
Maar zijn jullie toen naar Amerika verhuisd of woon je in nederland?
Hmm jammer dat er andere factoren meespelen die emigreren moeilijk maken, misschien wat voor de toekomstSandy schreef:Nee we wonen in Nederland.... Wel een emigratiewens, hoewel nu de kinderen ouder worden en een leuke sociale kring opbouwen, de twijfel wel toeslaat, maar dat is een ander verhaal.Assia schreef:O wat leuk!!dat is al een tijdlang
Maar zijn jullie toen naar Amerika verhuisd of woon je in nederland?
Wanneer ontmoeten jullie elkaar weer ... en youdid, hebben jullie al een vervolg-date gepland? Ben wel benieuwd hoe het zich verder ontwikkelt allemaal
PS. Assia, ik weet niet of je het al vaker hebt gehoord, maar ik vind je wat weg hebben van Keira Knightley!