Excuses als de donkerroze bril negatief overkwam.
dat gevoel heb ik ook elke dag als ik naar m'n werk ga.. ...want ik heb een Ford F-250 Turbo Diesel - Chrysler Sebring Convertible - Honda RC51 -Yamaha Midnight Venture.kaap koraal schreef:
Nog een leuke anakdote: Was met een kennis in FL en we gingen samen voor huizen kijken en hij had verschillende auto's (van Mini tot Porsche) maar hij zei we nemen de
Porsche, een Amerikaan ziet dat juist als een betrouwbaar/succesvol/bij deze man krijg ik vast en zeker mijn geld/levensgenieter enz. Terwijl ze in NL juist eerder zullen denken wat een patser/hoe komt hij aan dat geld/zeker in de drugs/we kunnen nu wel wat meer rekenen enz.
Ik zit dit al een poosje te lezen en het komt mij allemaal wat vreemd over. Je hebt volgens mij een beetje een verkeerd beeld van amerika (en misschien ook van Nederland).kaap koraal schreef:Dank voor jullie reacties.
Maar de voornaamste redenen van het vertrek zijn toch wel de (leef)ruimte, klimaat , vriendelijkere mensen , en nog een keer ruimte en rust en minder omgevings(buren) lawaai en
rijtjeswonen en denken en het hier ook veel gelezen 6jes cultuur en het elkaar geen succes gunnen en iets met boven het maaiveld uitsteken. En dat iedereen voor mijn gevoel wel langs een doorgaande (rijks)weg woont en als je denkt echt vrij te zijn gaan wonen ze met een (zwaar onrendabele) Betuwe/HSL toch nog net ff langs je deur komen zetten en je dan voor alle ongemakken met een fooitje in het riet word gesturen ! Enz enz vul zelf maar in....
Ik ben zeker heel (veel) flexibel pak alles aan en zie overal handel in wil alles leren en met dat alles toch meer tijd aan mijn gezin besteden.
En als laatste toch ook een beetje de mislukte multiculti hier, don't get me wrong want ik vind het juist een verrijking maar zoals (of all people) F. Bolkestein al eens zei.
Dat in de USA de nieuwkomers zich echt snel Amerikaan willen gaan voelen en daar ook een soort van trots op zijn dan . Iets wat ik hier dus juist mis.
Nog een leuke anakdote: Was met een kennis in FL en we gingen samen voor huizen kijken en hij had verschillende auto's (van Mini tot Porsche) maar hij zei we nemen de
Porsche, een Amerikaan ziet dat juist als een betrouwbaar/succesvol/bij deze man krijg ik vast en zeker mijn geld/levensgenieter enz. Terwijl ze in NL juist eerder zullen denken wat een patser/hoe komt hij aan dat geld/zeker in de drugs/we kunnen nu wel wat meer rekenen enz.
Ik wil niet te negatief overkomen, maar Florida en Cape Coral staat niet bepaald bekend om een gezonde huizenmarkt. Berichtje van 2008:kaap koraal schreef:De stad waar ik naar toe wil is Cape Coral FL en ik weet dat deze plaats zeker geen dwarsdoorsnede van Amerika is en op dit gebied zijn wij nou éénmaal gevallen, ze noemen het ook wel het Venetie van Amerika. Dus al mijn uitspraken zijn vooral (logisch) gebaseerd op dit gebiedtje.
Deze plaats kent voor 95% vrijstaande huizen/villa's en (waarvan 40% aan het water wat vaak rechtstreeks naar de zee leid en dus geen achterburen en ruime kavels) komt continue in de top tien steden van Amerika terecht wat betreft allerlei (voor ons) positieve criteria, zoals minste criminaliteit/veiligheid,schoonste lucht,meeste inkomen per/hoofd enz enz (bron citydata).