Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wasmachines, stofzuigers en andere apparaten in Amerika

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Wasmachines, stofzuigers en andere apparaten in Amerika

Bericht door Dento »

Wij zijn uiteindelijk naar een beddenwinkel geweest waar ze ontzettend veel bedden hadden, met heel veel verschillende merken. We hebben ons daar laten adviseren, en er uiteindelijk ook een bed gekocht.

We hebben gekozen voor een latex matras zonder binnenvering, en met een pillow top. Het was nog lastig, want ik heb liever een wat hardere matras, terwijl Anna graag een wat zachtere matras heeft - vandaar dat we in eerste instantie ook bij een Sleep Number bed uitkwamen. Uiteindelijk hebben we een matras gevonden die we allebei lekker vonden liggen. De pillow top op de latex met 100% natuurlijk zijden stof zorgt voor goede ventilatie. Uiteindelijk komt het toch neer op wat je lekker vindt liggen, in combinatie met prijs, garantie, en kwaliteit. We waren in totaal $1800 kwijt, met 20 jaar garantie - niet verkeerd voor een King.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Dento schreef:Ik vind dat hele 'memory foam' verschrikkelijk liggen; we hebben het geprobeerd, en ik kon er niet aan wennen, vooral niet bij het draaien. Bovendien werd ons verteld dat als je een 'warme slaper' bent - en het dus snel warm hebt - een memory foam matras niet de beste oplossing is, omdat ze minder goed ventileren.
Volgens mij is het probleem met Amerikaanse memory foam matrassen dat ze er een hoes omheen doen die waterdicht is, om het materiaal te behoeden voor vochtvorming. Ik heb me hier toevallig een tijdje terug in verdiept, toen ik op zoek was naar dikke katoenen moltons en ik alleen maar waterafstotende matrashoezen kon vinden. Waar in Europa de opvatting heerst dat je molton en matras juist vocht moeten absorberen, dat je er dan later weer uit moet laten verdampen (geadviseerd wordt om je bed altijd open te laten liggen als je er niet in slaapt) heerst in de VS de opvatting dat matrassen en met name dure memory foam matrassen vooral beschermd dienen te worden tegen menselijk vocht. Tsja, geen wonder dat je het dan warm krijgt.

Wij zijn een jaar geleden na 20 jaar gelbed over gestapt op (in Nederland gekocht) memory foam en ik vind het uitstekend slapen. Het gelbed vond ik ook heerlijk, maar is gewoon niet handig als je vaak verhuist, en daarbij was mijn man er een beetje op uitgekeken (ondanks dat zijn jarenlange rugpijn er van over is gegaan). Ik vond het best eng om mijn lekkere gelbed vaarwel te zeggen, maar ik moet zeggen dat mijn memory foam bed ook echt wel heel lekker slaapt. Ik heb zelf ook redelijk snel last van rugpijn als ik in "vreemde" bedden slaap, maar dat heb ik met dit bed geen moment gehad.
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Mijn lief wil ook graag een waterbed maar ik niet. We hebben nu een goedkoop memoryfoam matras van Overstock gekocht maar hij is een warmteslaper en bovendien wat zwaarder dus is deze memoryfoam ook niet ideaal.

Ik heb laatst bewust een overnachting in een Radisson hotel geboekt omdat zij veelal Sleepnumber bedden hebben zodat we het konden testen en hij vond het heerlijk! Net een waterbed idee als je het matras zacht zet en hij is ook een zijslaper. Ik hou van een steviger bed en met een Sleepnumber kunnen we dat beiden afzonderlijk regelen dus ideaal. De overgang in het midden vond ik ook niet heel erg dus ja, wij gaan er zeker een kopen!
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Wij hebben thuis een matras gecombineerd traagschuim met veren (onderkant) en zijn daar uitermate tervreden over, nergens slapen we zo lekker als thuis! We hebben niet gekozen voor tempur om dezelfde reden die al eerder is genoemd: te warm, te weinig ventilatie. Omdat onze huidige matras onder de traagschuim een laag veren heeft ventileert het prima. Bovendien hebben we gekozen voor een spiraalbodem die nog extra mogelijke ventilatie geeft, en het bed staat redelijk hoog om de ventilatie te stimuleren. Ik wil niet anders meer! Nooit meer rugpijn, je kunt op alle mogelijke manieren slapen. Ik sliep vroeger altijd op de buik, maar dat is vanwege het matras veranderd (niet bewust), ik slaap nu vele meer op de rug en op de zij, en ik slaap echt heerlijk. Wij ervaren het bed ook niet als een warm bed.

Het merk: avec. Echt een aanrader!
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Wij hadden hiervoor ook een vrij prijzig bed, en het is maar een paar jaar meegegaan, daarna werd het voor mijn gevoel een grote kuil. Ik heb nog geprobeerd de garantie in werking te krijgen, maar er kwam iemand met een touwtje en een balletje - niet Mick Fleetwood - en vervolgens kreeg ik een brief dat alles prima en OK was. Mooi niet dus. Ik heb mijn hele leven snel rug en heuppijn gehad, maar dit was echt ondoenlijk op een gegeven moment.
Dus stookte ik Mr. Oor, die me zojuist een ander huis had gekocht, op voor toch ook nog andere bedden.

Ik vind de TempurPedic nog steeds geen 'fijn' bed, als je erin gaat is het vrij hard en koud. Maar ik wordt 's morgens wakker en mijn rug en heupen voelen zo prima ! En ja ik had in het begin last bij het omdraaien. Maar zo'n bed moet echt een aantal weken 'ingeslapen' worden - er wordt zelfs aangeraden er in het begin alle dagen een paar keer overheen te lopen. (Wij waren de eerste weken echt ten einde raad....)

Wij kozen voor de Allura (eigenlijk wilde ik de GrandBed maar dat komt alleen als King en wij slapen al jaren en jaren in aparte bedden). De Allura is mid firm met een pillowtop. Mr. Oor is een zweetpegel, maar ik heb hem nog niet horen klagen en het is hier toch al vrij warm (heet zeg maar) in de Central Valley. De klachten over zweterig schijnen van vorige edities TempuPedic te zijn heb ik me laten vertellen.
Plus we hebben de zijslaper hoofdkussens. Die zien er niet uit en werderom, het is wennen, maar nu heb ik ook minder nek en schouderpijn ! (en mijn nek is vergroeid vlgs. chiropracter, plus tussenwervelschijven zo goed als weg, dankzij een ongeval op mijn 20e waar toen verder geen aandacht aan werd besteed.)

Onze TempuPedics staan op adjustable bases. En ja ze hebben heeft veel geld gekost.
De vraag is nu, hoe lang blijven ze zo goed als ze nu zijn ? Ik hoop een hele tijd.
Overigens, niet alle memoryfoam is TempurPedic.
Om de matras zelf zit geen vochtafstotende hoes. Je kunt speciale dunne TempurPedic matrasbeschermers kopen die geen vocht doorlaten.
Ik heb gewone matrasbeschermers, half katoen, half kunstvezel, en gewone katoenen hoeslakens daaroverheen. En voor ons was de keuze daarin nog beperkt: Twin XL extra hoog, in 'normalere' afmetingen zul je nog veel meer keus hebben.

Overigens, ik formuleerde het nogal onnozel, maar wat ik wilde vragen was: als een label 30 gr. zegt, wassen jullie het dan op warm of op koud ?
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

30 graden = koud. Want dat ligt beneden je eigen lichaamstemperatuur. Steek je hand eens in een potje water van 30 graden => dat voelt koud aan.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
bello
Amerikakenner

Bericht door bello »

Ons bed in New York was een king size matras, zo'n loodzware met van die knopen. Wij wierpen wel eens muntjes op om te besluiten wie er in "de kuil" moest blijven slapen en wie er heerlijk comfortabel naar de driepersoonsbank mocht verkassen :blink:

Terug zijn in NL missen we veel, maar niet de kruimeldief op een stok die ze een stofzuiger noemen, de 30 minuten wasmachine en die tweepersoonsmatras! Thuis hebben we ieder een eigen matras (echtgenoot een zachte binnenvering en ik als fervent buikslaper een harde), met daar overheen een tweepersoons latex matras met daarover een molton zodat je geen rand tussen de matrassen voelt. Ook fijn ieder een eigen dekbed (een dunne voor de een en een dikke voor de ander), omdat ik het veel sneller koud heb. Net als Jasmino veel ventilatieruimte onder en rondom het bed voor zo min mogelijk vochtproblemen. Ideaal!

Ik ben trouwens wel nieuwsgierig naar die sleep number bedden, ik heb ze in verschillende hoteladvertenties aangekondigd gezien. Hoewel: op de website lijken het net als bij Hästens cs ook weer matrassen met van die harde knopen op het oppervlak, op die dure memory foam matras na. Al met al slaap ik het lekkerst op een glad bed. Prinses op de erwt blijkbaar :lol:
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

oortjes schreef:Wij hadden hiervoor ook een vrij prijzig bed, en het is maar een paar jaar meegegaan, daarna werd het voor mijn gevoel een grote kuil. Ik heb nog geprobeerd de garantie in werking te krijgen, maar er kwam iemand met een touwtje en een balletje - niet Mick Fleetwood - en vervolgens kreeg ik een brief dat alles prima en OK was.
Het mag een kuil hebben, dat vinden ze 'normale slijtage'. Maar weet je hoe kennissen van me dat opgelost hebben? Je kent die grote tonnen water die je op je watercooler kan zetten, van 3 of 5 gallon? Wel, zo hebben zij een aantal tonnen gekocht, en deze enkele uren voor die man met zijn latje kwam meten, in de reeds bestaande kuil gelegd. Vlak voor die man er aan kwam, zijn de tonnen water snel in de dressing gelegd. En het latje gaf aan dat er echt wel iets mis wat met die matras, ze hebben maar een klein beetje moeten opleggen om een nieuwe te krijgen...
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Jeetje dat is ook wat de tonnen!
Wij hebben ook een nieuw matras uit gezocht nadat er een man met een touwtje onze kuil had gemeten :mrgreen: Kregen na vijf jaar gewoon het hele aankoop bedrag terug. Dat vond ik nou service! Wij wisten zelf eigenlijk niet dat zoiets kon, want na vijf jaar kan een matras aan vervanging toe zijn. En toen we dat vertelde aan de verkoopster dat we een nieuw matras zochten. Haalde zijn onze eerste aankoopbon uit hun computer en stelde zij ons dat voor en gaf een telefoonnummer wat we konden bellen. Was binnen twee weken geregeld. Stond (en sta) er echt van te kijken.
Hebben nu een hardere versie genomen.
Hadden trouwens ook een keer proef Tempur Pedic geslapen in een hotel en vonden het beiden niet prettig liggen.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Petra, we hebben een Serta matras, en afhankelijk van het soort matras van Serta heb je een bepaalde garantie die gaat van 1 jaar tot weet-ik-veel-hoe-lang. Bij de matras die wij hebben is het zo dat, als er zo'n kuil zou zijn die dieper is dan 1,5 inch binnen de 10 jaar, dat wij volledig gratis een vervanging krijgen. Dus jullie zullen ook iets soortgelijks gehad hebben.
Elke
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Kastelke, die gedachte kreeg ik ook nadat de 'inspector' was vertrokken. Hij zou er om 010.00 's morgens zijn maar kwam tegen tweeen aanzeilen. Hij vertelde dat de mensen van de eerste afspraak hem vergeten waren en nog op bed lagen toen hij kwam. Mijn matras had zich wat hersteld in die uren, zodra je erop ging liggen zakte alles weer in. Toen hij weg was realiseerde ik me dat de 'voorgangers' denkelijk een nieuw matras kregen. En dat ik gewoon op het bed had moeten blijven liggen - of er iest vergelijkbaar zwaars op had moeyten zetten tot Mr. balletje, touwtje, houtje, er was.
Maar ik had meer slechte ervaringen met Simmons, dus eigenlijk verwachtte ik al niet veel van de inspectie.

Staceybeesie, wat voor merk matras hadden jullie ?

Ik wou dat iemand een hotel begon met in iedere kamer een ander matras geleverd door de fabrikant, zodat je een matras een nacht (of twee) kon uitproberen. Dat even erop liggen in de winkel zegt toch weinig tot niets. En de 30 of 90 dagen garatie is ook in de meeste gevallen een wassen neus.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ik moet zeggen dat ik altijd heerlijk slaap in de "Heavenly beds" van de Westin keten (we logeren meestal tien dagen tot twee weken in de Westin Aruba, dus dat is niet maar een nachtje). Ze verkopen ze, maar zeggen niet welk merk het is, tenzij ik daar overheen lees: http://www.westin-hotelsathome.com/prod ... box-spring. Onze matras is (helaas) nog vrij nieuw, dus we zijn nog niet klaar voor nog zo'n uitgave.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

@ Oortjes
Volgens mij was het Beauty Rest. Maar er kwam niet iemand van die firma er kwam iemand van Matrassfirm. De winkel zelf zeg maar. Toen ze de nieuwe kwamen brengen namen ze oude mee. Die moesten ze inleveren werd me verteld.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Petra/VS schreef:Ze verkopen ze, maar zeggen niet welk merk het is, tenzij ik daar overheen lees.
Voor zover ik kan zien, is het Simmons:
http://www.epinions.com/review/The_West ... 45444?sb=1

Misschien ook nog interessant om te weten:
In fact, you can buy the mattress and linens directly from them or also at Nordstrom’s.
(...)
The Heavenly Bed is a Simmons Beautyrest mattress. The Beautyrest line has three tiers – from lowest to highest: Classic, WorldClass, and Exceptionale.
http://www.mymoneyblog.com/compilation- ... y-bed.html
Elke
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Oy, heb je geluk gehad. De onze was ook Simmons Beautyrest - maar Simmons klaarblijkelijk is in andere handen overgegaan, gereorganiseerd, en rotsooi gaan vervaardigen. Jaren geleden hadden we een Simmons matras en dat was fantastisch. Helaas moesten we dat weggeven toen we weer eens gingen verhuizen en er geen ruimte voor hadden. Veel winkels willen Simmons niet eens meer verkopen vanwege de vele klachten, heb ik begrepen. De winkel waar wij jaren geleden de bedden aanschaften, verkocht nu ook geen Simmons meer en wilde daarom niet helpen met het probleem - stom want dan hadden we bij hun de TempurPedics gekocht, nu zijn we dus elders gegaan.

Ik belde het garantienummer dat bij de originele info zat - maar dat was OrthoMatic geworden en die deden alleen de onderkanten. De bovenkant was Simmons en die zeiden dat diepe kuilen in matrassen normaal zijn - ligt aan het 'moderne materiaal".
Dus als het lekker ligt kun je best Simmons kopen maar je loopt het risico dat je na een jaar of vier vijf, uitermate beroerd in je bed ligt, en nieuw moet aanschaffen. Zoals ons dus ook overkwam, de eerste paar jaar lagen de matrassen heel plezierig, daarna werden ze ongelofelijk snel onbeslaapbaar. Ik heb het nog wat kunnen uitzingen met van dat foam dat ook in ziekenhuizen wordt gebruikt, strategisch neergelegde kussentjes enz., tot ik 's morgens zo gebroken wakker werd dat ik ternauwernood meer kon staan.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer