Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Net terug van 4e Amerika-reis: ergernissen

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Amikix
Amerikakenner

Re: Net terug van 4e Amerika-reis: ergernissen

Bericht door Amikix »

Hier ook geen enkel probleem om ergens een restaurant te vinden. Yelp is ook een goede informatiebron, net zoals OpenTable (ook handig om mee te reserveren op drukkere plekken). En het is ook al vaak goed gelukt om gewoon in Google Maps op "dinner" (of "lunch") te zoeken en dan vind ik toch echt wel goede mogelijkheden. Alleen maar fast food kunnen vinden is me nog nooit overkomen geloof ik. En zelfs in die categorie zijn er toch wel aan te raden ketens zoals Chipotle, Panera, Garbanzo, Tokyo Joes etc.
Big Al
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia

Bericht door Big Al »

Voeg daar ook nog Ruth's Chris Steak House aan toe. Al is dat wel aan de dure kant...
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Alleen fast food kunnen vinden is ons alleen op Thanksgiving overkomen, omdat we niet gereserveerd hadden en/of niet een tig-gangen diner wilden :-)
Terug in Texas!
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Big Al schreef:Ik weet niet waar jullie geweest zijn, maar ik kan vrijwel altijd wel een uitstekend restaurant vinden. Geloof me, mijn eisen zijn hoog... Meestal laat ik de ketens links liggen; mijn voorkeur gaat uit naar zelfstandige restaurants.

Je moet wellicht weten hoe je ze kan vinden, maar het is me toch vrijwel altijd gelukt zonder veel moeite.
TripAdvisor is your friend :-) Zoals Hemmie trouwens ook al zei. Ik heb nu al een lijstje met mooie restaurants liggen, inderdaad vaak juist niet van de bekende ketens, voor onze komende reis.
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Toch blijft dat wel persoonlijk. Wij gaan meestal af op TA en Yelp maar ik vind het toch vaak tegenvallen.
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Je kan er in elk geval wel op vinden wat er is buiten de ketenrestaurants. Maar liefst vraag ik nog de plaatselijke bevolking (campingeigenaar, hotelreceptie etc.) om mooie adresjes.
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

Onbetrouwbare monteurs heb je in Nederland ook zat. Is hier niet erger of beter dan in Nederland. Zeker in Amsterdam, maar ook in de kleinere plaatsen. Ben daar meerdere keren flink opgelicht omdat ik niets van auto's weet en m'n man in het buitenland was.

En dat je hier alleen fastfood kan eten is ook onzin. Langs de snelweg wel, zo goed als alle restaurants vlak langs de snelweg zijn junkfood, met heel af en toe een Subway als "gezonde" optie. Vind ik persoonlijk niet erg omdat het eten en spelen bij Burger King dan een speciale traktatie is voor de kinderen. Hebben ze wel verdiend als we ze in de auto gooien en zo snel mogelijk half Amerika doorsjezen.

Voor ons is het wel vaak lastig om een restaurant te vinden waar iedereen iets lekkers kan vinden, maar dat komt vooral omdat kind nr. 3 heel erg moeilijk is met eten. Hij doet z'n best, en vraagt me steeds vaker of hij iets mag proeven, maar hij vindt heel weinig lekker. Gelukkig hebben bijna alle restaurants nuggets&fries of mac&cheese op het menu, zelfs als de rest van het menu wat wilder is. Zo heeft m'n schoonvader een vis restaurant gevonden met bijv. alligator als voorgerecht en heerlijke gumbo enz, en op het kindermenu staat naast lekkere visgerechten gelukkig ook gewoon junkfood.

En hier in ons kleine stadje hebben we een restaurant met "casual family dining" waar je dingen kan vinden die voor de meeste Amerikanen blijkbaar echt iets van thuis zijn. Chicken fried chicken en meatloaf en dat soort dingen. Echt heel lekker, en gelukkig ook wat gezonde opties op het menu. En pb&j voor de kinderen.
Big_Mo
Amerika-expert

Bericht door Big_Mo »

Voor mij is het niet zo zeer dat er alleen fast food is, maar te veel van het zelfde. Steak, Steak, Steak, Steak, beetje kip en beetje zalm. Met name hier in de suburbs. Ik mis de diversiteit een beetje. Maar je bent zeker niet verplicht om uit eten te gaan en thuis experimenteren met iets lekkers is ook leuk om te doen wat voor ons geval veel meer en meer voorkomt.
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Dat laatste herken ik zeker. Sinds wij in Spanje wonen, zijn we anders en beter gaan koken. Gewoon omdat het gemak van zakje-pakje er niet zo is en we vaak dus vanaf de basis koken. En we hebben heel veel visite over en maken dus graag weer eens een nieuw recept.
Big Al
Amerika-expert

Bericht door Big Al »

Vreemd dat er zo weinig variatie is bij jou in de buurt. Zelfs in onze omgeving (denk: het achter(gebleven)land) is er toch wel keuze, inclusief Portugees!

Binnen een half uur hebben we (fast-food niet meegerekend):
  • Portugees
  • Chinees
  • Indiaas
  • Pizza (brick-oven)
  • BBQ
  • Steak
  • Koreaans
  • Japans
  • Sushi
  • Wijnhuizen
  • Bierbrouwerij
  • Grill
  • Italiaans
  • Southern
  • Mexicaans
  • Middellandse Zee
  • Grieks
  • Vietnamees
  • Braziliaans
  • Nederlands (jawel!)
  • Iers
  • Vis
  • Thais
  • Midden-Oosters
Helaas geen Indonesisch restaurant dichtbij; daarvoor moeten we naar Washington, DC (twee uur rijden). Het was wel grappig dat toen we nog in Colorado Springs woonden mijn directeur vaak Indonesisch wilde eten (zijn ouders kwamen uit Indonesië). Vroeg hij regelmatig of ik 'even' meewilde naar het Indonesische restaurant in Denver voor lunch - was toch maar een uurtje bij ons vandaan?
Big Al
Amerika-expert

Bericht door Big Al »

nieuwenoord schreef:Dat laatste herken ik zeker. Sinds wij in Spanje wonen, zijn we anders en beter gaan koken. Gewoon omdat het gemak van zakje-pakje er niet zo is en we vaak dus vanaf de basis koken. En we hebben heel veel visite over en maken dus graag weer eens een nieuw recept.
Nadat we ons wat verdiepten in de ingrediënten van pakjes en kant-en-klare maaltijden zijn we ook maar "from scratch" gaan koken. Onze kinderen weten eigenlijk niet beter en zijn zeer thuis in de keuken! Bovendien is onze dochter is zeer allergisch voor gluten en de meeste pakjes en maaltijden bevatten (sporen van) gluten.

Onze kinderen mogen altijd uitzoeken wat ze op hun verjaardag willen eten. Onze zoon van tien wist het meteen: asperges, spruitjes, aardappels, en een malse biefstuk.
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Grappig, ik heb ook van die biefstukkinderen. Mijn vader was slager en voerde ze al flinterdunne stukjes biefstuk voor ze brood aten. Nooit meer vanaf gekomen :wink:

Ik vind het wel heerlijk hoor, veel vers eten en ook nog eens ontzettend verse groenten en fruit recht van het land. De zon smaak je erin, zeg maar.
Big Al
Amerika-expert

Bericht door Big Al »

Echter heel on-Amerikaans...

Ik had de afgelopen twee weken een cursus op ons kantoor en we kregen elke dag ontbijt en lunch (buffet). Een paar mensen aten wat fruit voor het ontbijt en een paar aten ook wat "salad" voor lunch. Vond ik wel mooi - kon ik me tegoed doen aan het fruit! Kreeg ik natuurlijk wel wat opmerkingen over, zo van "dat zou ik eigenlijk ook moeten doen". Maar ze deden het toch niet.

En het fruit, daar moet natuurlijk "dip" bij en een (zoet!) sausje overheen. De "salad" moet ook verdronken worden in "dressing" - met veel toegevoegde suiker natuurlijk. Ze vonden het raar dat ik dat niet deed.

Tussen haakjes, ik las net dat de "salad" bij McDonald's meer calorieën heeft dan een hamburger (vanwege de "dressing").
harryvanrooy
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door harryvanrooy »

De eerste keer dat we naar Amerka gingen, dacht mijn vrouw dat we elke dag hamburger moesten eten :lol: Achteraf zei ze dat ze nog nooit zoveel afwisseling van eten op een vakantie heeft geweten, ( ga maar eens twee weken naar een all in hotel :cry: )
Het hangt er een beetje van af of je in een stad bent of op het platteland, in een stad heb je veeeeel meer mogelijkheden om zowat elke keuken te proeven in Amerika dan bij ons, op het platteland en onderweg kan je je steeds behelpen met ketenrestaurants of mom and pop restaurants we vinden dat je daar niet aan " fine dining" moet gaan doen, daar komt niks van in huis. Daar beperken we ons tot de dingen die "All American" zijn. In de steden kun je echt echt wel super eten, we zijn in SF eens in een Italiaans restaurant per ongeluk binnengesukkeld en dat is toch nog altijd iets waar ik nog steeds aan terugdenk met veel heimwee( moet ook gezegd, ik ben al 40 jaar kok in goede restaurants) ook doen we elke keer een steakhouse, als je in Amerika steak wil eten, moet je naar een steakhouse, vind ik persoonlijk altijd een hoogtepunt van de vakantie :D. En idd, is een supertip, vraag in je hotel of aan locals waar je best kunt gaan eten in iets waar je zin in hebt, is ons altijd al mee gevallen. Je kan ook overal een Health option nemen als het moet :wink:
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Ik ben in elk geval van plan om van dat laatste dit jaar meer gebruik te maken. Health options zijn vaak ook maar relatief gezond, maar met mijn 50 jaar ga ik toch rustig voor een 55+-ontbijtje bij Denny´s of zo. Pff, daar zitten dan nog 5 x zoveel calorieën in dan in mijn gewoonlijke crackers met kaas, maar af en toe hoort het bij de Amerika-ervaring.

Fruit hoort er voor ons toch echt bij en we hebben het eigenlijk ook altijd wel goed kunnen vinden in de USA.
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Die lijst van Big Al kan ik hier in Houston ook gewoon vinden, behalve volgens mij Nederlands. Maar dat eten we thuis wel ;-)
Terug in Texas!
Big Al
Amerika-expert

Bericht door Big Al »

Dat komt natuurlijk omdat we allebei bij/in Richmond wonen. :D
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Nou, wij hebben een postadres Richmond, maar wonen eigenlijk in een unincorporated area. In Richmond zelf kun je mexicaans eten, en mexicaans, en eh... mexicaans :-D
Terug in Texas!
Gast

Bericht door Gast »

Smaken verschillen - ik heb nog nooit lekker mexicaans gegeten (of lekker gegeten in een mexicaans restaurant). Alles wat je bestelt is dezelfde kleffe hap. Beetje rijst, beetje bonen, wat sla met sour cream en guacamole, en wat vaag vlees opgerold in deeg. En ze hebben er tien verschillende namen voor :lol:
chippie777
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21
Contacteer:

Bericht door chippie777 »

Ik ben al vaak in de States geweest maar echte ergernissen heb ik er niet ondervonden. Wel verbaas ik mij soms over dingen die anders zijn, maar dat hoort bij een bezoek aan een ander land. Ik denk dat ik eerder ergernissen heb buiten vakanties om dan tijdens vakanties. Maar om iets te noemen, ik vind de reclames langs de wegen echt vreselijk lelijk maar ook weer erg Amerikaans. (Je ziet dat trouwens tegenwoordig ook meer en meer in Nederland) Maar een ergernis is het zeker niet.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer