Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

TV Tips - Amerika

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
rvd4always
Amerikakenner
Contacteer:

Re: TV Tips - Amerika

Bericht door rvd4always »

'De meisjes van Thijs' is een wekelijkse komische internetserie over Thijs.
Thijs is niet zo handig met meisjes.
Toch zal hij elke aflevering proberen er een te versieren.

Een non-budget serie met filmpjes van steeds maximaal 2 minuten, gemaakt door een groep jonge enthousiaste filmmakers. Geproduceerd door Blackframe.

De meisjes van Thijs :lol:
Sing
Amerikafan

Bericht door Sing »

Vrijdagavond op Veronica, Top Gear

Vrijdag 4 maart, 21.30 uur: seizoen 15, aflevering 7, USA Road Trip
Jeremy, Richard en James maken een roadtrip langs de oostkust van de Verenigde Staten in een Mercedes-Benz SLS AMG, een Porsche 911 GT3 RS (997) en een Ferrari 458 Italia.
Don't cry because it's over. Smile because it happened!
2008: NY | 2009: LV - LA - SF| 2010: Denver roundtrip
Vnix
Amerika-ontdekker

Bericht door Vnix »

Vanavond op TV > Requiem for Detroit

Wanneer: woensdag 9 maart 2011
Waar: Canvas
Tijd: 23:15 uur - 00:15 uur

BBC-documentaire van Julien Temple over de teloorgang van de rijke Amerikaanse industriestad Detroit.

Detroit was lange tijd de vierde grootste stad van Amerika en belichaamde misschien meer dan welke andere stad ook ‘the American dream’: fabrieken, shoppingcentra, snelwegen en ’suburbs’ schoten als paddenstoelen uit de grond. De voorbije jaren veranderde die Amerikaanse droom echter in een nachtmerrie. De auto-industrie, ooit de motor van de economische bloei van de stad, sputtert en dreigt helemaal stil te vallen. Detroit ligt er verlaten bij en is voor 40% procent opnieuw ‘prairie’ geworden. Gebladerte groeit door verlaten kantoorgebouwen en huizen, en over auto’s en straatverlichting heen.

De hoofdactiviteiten van de stad lijken gereduceerd tot misdaad, vandalisme en hondengevechten. Maar er is hoop. Straten worden het decor van kunst en de landbouw keert terug naar de stad. Het zijn de jongeren die hier aan de kar trekken. Zo wordt Detroit opnieuw een koploper, maar dan in een totaal andere richting.
Emper
Amerika-ontdekker

Bericht door Emper »

Zojuist zetten viel ik midden in de uitzending van de Oprah Winfrey Show;

"Oprah & Gayle's Big Yosemite Camping Adventure_ Part 1
Oprah en haar beste vriendin Gayle gaan kamperen in Yosemite Park. Overleven ze het tripje én elkaar?

De herhaling is morgen vrijdag 11 maart om 15:05 op RTL 4
Mijn recorder alvast geprogrammeerd! Wellicht een tip?

http://www.rtl.nl/liefde/theoprahwinfreyshow/
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Vnix schreef:Vanavond op TV > Requiem for Detroit

Wanneer: woensdag 9 maart 2011
Waar: Canvas
Tijd: 23:15 uur - 00:15 uur
Heb 'm gisteren gezien, bedankt voor de tip (al stond 'ie ook als highlight aangemerkt in de Vara-gids)! Het was een prachtige documentaire, fascinerend maar ook verontrustend (hoe heeft het zo ver kunnen komen????).
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

Wellicht ben ik wat bevooroordeeld, maar vanaf aanstaande woensdag (11 mei), zes weken lang, op NED3 om 20.30 uur:

Nick & Simon: The American Dream

Na groot succes te hebben behaald in Nederland gaan Nick & Simon het proberen in het land met de oneindige mogelijkheden: Amerika. Samen met goede vriend, Kees Tol als manager, reist het drietal af naar de States. Ze starten in Memphis en reizen verder naar Nashville en New Orleans. In deze zesdelige serie zien we hoe de heren zoveel mogelijk optredens proberen te regelen.

Promo:
[youtube]oBhU-jHTV04[/youtube]

Preview - aflevering 1
[youtube]atGoNZ57ibc&NR=1[/youtube]

Altijd leuk om Amerikaanse steden te zien, toch? ;)
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Jostravels
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Jostravels »

Ik zag het ook in de Mikro-gids (flitsend, nietwaar?), leuk!
Zoveel te zien zo weinig tijd: waarheen gaat de volgende reis?!
2008: Zuidwest-USA
2011: New York & het diepe zuiden
SpaceAce
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

Ter herinnering:

NED 3 - 20.25 uur: de tweede aflevering van Nick & Simon; The American Dream
  • Nick & Simon zingen het Amerikaanse volkslied voor 14.000 toeschouwers in het stadion van de Memphis Grizzlies. Een grote eer, het duo is dan ook bloednerveus! In de eerste aflevering speelde Nick een aantal liedjes voor de receptioniste van hun hotel. Dat viel op bij een aanwezige hotelgast, die de eigenaar van een kroeg op Beale Street kent. Uiteindelijk weet deze man een optreden voor Nick & Simon te regelen in die kroeg. Er is niet veel publiek en het begint erg rustig, maar uiteindelijk komen de aanwezige Amerikanen toch een beetje los. De volgende dag vertrekken ze naar Tupelo, het geboortedorp van Elvis Presley. Nick gelooft er niet in dat ze daar optredens kunnen regelen, maar Simon en 'manager' Kees Tol willen er toch heel graag heen om te zien waar Elvis ooit is begonnen. In Tupelo raken ze aan de praat met een stel oudere mannen die Elvis nog gekend hebben. Deze mannen zijn dus wel wat muzikaal geweld gewend, maar toch weten Nick & Simon hen te ontroeren...
8)
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Moet eerlijk bekennen, dat het bestaan van Nick & Simon, mij hier helemaal ontgaan is :oops:
Maar denk dat ze ook wel te bekijken zijn bij uitzending gemist.
Het lijkt me wel leuk om te gaan zien.
Martijnn
Amerika-ontdekker

Bericht door Martijnn »

Ja, grappig the American dream met Nick & Simon. Ga ik zeker eens een keer terug kijken.
Georgie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Georgie »

Kijk, dank je Linda :)

Ik heb vandaag via uitzendinggemist de eerste twee afleveringen van deze Nick & Simon serie gekeken, en ik vind het echt zo leuk! Ontzettend leuke beelden van Amerika, en de jongens zijn echt zo grappig. Echt een aanrader, en wat leuk dat het nog vier weken duurt!
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Staceybeesie
Amerika-expert

Wij hebben de twee afleveringen ook zitten kijken gisteren.

Vond het ook erg leuk inderdaad. Ze doen het erg leuk en hebben toch al mooi in een vol stadion het volkslied gezongen.
Het Volendams versta ik amper, dus de ondertiteling is welkom. Verder ook de Engelse uitdrukkingen. Zo grappig.
"You never know, how a cow "vengs a haze" !!! van Kees vond ik zo grappig
En "eat tasty" na de buurvrouwen met een pizza op de gang te zien lopen.

Erg leuke serie en kijk de volgende aflevering zeker weer. Bedankt voor de tip!
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Inderdaad een erg leuke serie om te zien.
Ik vind het ook twee leuke spontane knullen.
SpaceAce
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

Over een goed half uurtje alweer de derde aflevering van: Nick & Simon, The American Dream | NED 3 - 20.25 uur

Afbeelding
Georgie
Amerika-expert

Bericht door Georgie »

Ik heb m'n moeder ook al zover gekregen dat ze gaat kijken. Zij is zelf ook in New Orleans geweest, en volgens mij komen de jongens daar vandaag.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

En met deze keer:

In de derde aflevering van Nick & Simon the American Dream op woensdag 25 mei vliegen Nick & Simon naar New Orleans. Maar niet voordat ze een zeer intiem lunchconcert hebben gegeven in een typisch Amerikaanse diner in Tupelo, het geboortedorp van Elvis.

Aangezien New Orleans bekend staat om haar straatmuzikanten kijken Nick & Simon of ze een plekje kunnen veroveren op Bourbon Street. Ze mogen meespelen met een groep muzikanten die met een zingende zaag en de jitterbug het publiek weten vast te houden.

Na dit eerste visitekaartje in deze nieuwe stad te hebben afgegeven, neemt Nick de anderen mee naar Musicians' Village, een wijk waar muzikanten zijn opgevangen die na orkaan Katrina hun huis zijn kwijtgeraakt. Hier ontmoeten ze verschillende mensen met een gemeenschappelijke passie voor muziek. Eén van de mannen die ze ontmoeten is onder de indruk van hun muziek en kan ze wellicht helpen aan een opname in de befaamde Preservation Hall in New Orleans.

's Avonds keren Nick & Simon terug naar Bourbon Street om te kijken of ze een optreden kunnen regelen in één van de vele cafés. Of dit lukt, hangt af van een zangeres met een zeer bijzonder stemgeluid...

[youtube]zdNukgE_WT4[/youtube]
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
SanneN
Amerikakenner

Bericht door SanneN »

Ik ga vanavond eens uitzendinggemist kijken, dit lijkt me erg leuk om te zien! Ben geen Nick en Simon fan, maar het zijn wel vermakelijke jongelui!
Georgie
Amerika-expert

Bericht door Georgie »

Wat een leuke aflevering weer, zo gelachen om die jongens. Al moet ik wel zeggen dat New Orleans mij altijd al niet erg aan heeft gesproken en dat wederom is bevestigd. Wel heel bijzonder in Musicians Village, dat vond ik wel een heel mooi stukje.
Hierna gaan ze naar Nashville en daar kijk ik wel erg naar uit, omdat ik Nashville aan het overwegen ben qua universiteit. Hoop dus wat van de stad te zien!
SanneN
Amerikakenner

Bericht door SanneN »

Wat een leuke serie! Ik heb net de eerste aflevering gekeken, de combinatie van dan Volendamse taaltje, de muziek en het land :wink: maakt het echt leuk om naar te kijken! Goede tip :thumbup:
Staceybeesie
Amerika-expert

Gisteren hebben wij ook de laatste aflevering gezien.

Die Kees is zo grappig. Met zijn "Hump in" ipv hop in.
En zijn telefoonwinkel verslag. Ik vind het echt een leuke serie.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer