Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Waar waren jullie op 11 September 2001?
- pollyblue
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 30
Re: Waar waren jullie op 11 September 2001?
Ik werkte mn eerste weken als leerkracht en had net die dinsdag ouderavond. Tussen de laatste les en de start van de ouderavond was ik nog even thuis en daar hoorde ik het op de radio. Ik dacht echt dat het en grap was, dus dan maar teletekst opgezet en vastgesteld dat het waar was. Meteen gezapt naar het nieuws en daar met kippenvel de gebeurtenissen gevolgd. Ik was zodanig onder de indruk dat ik 's avonds laat na de ouderavond nog uren heb zitten surfen op zoek naar info over de feiten. Die dag en de zware gevolgen die we vandaag nog ondergaan zal ik nooit vergeten!
Ik was aan het werk. Ik werkte bij een bank en was daar verantwoordelijk voor de internationale afwikkeling van effecten/derivaten transacties. Een van mijn dagelijkse taakjes was het sturen van een fax naar een Amerikaanse zakenrelatie met de transacties van de dag er voor. Ik wilde dat doen, maar kreeg de fax er niet door. Het nummer was bezet. Ik heb de fax toen aan de kant gelegd; zo van dan probeer ik het later wel. Ondertussen hadden collega's van een andere unit het bericht op een radio gehoord en waren op internet naar de beelden aan het kijken. Ik dacht nog even dat ze een of andere filmtrailer aan het bekijken waren, ik ergerde me zelfs nog ... zo van niets beters te doen? Maar toen drong het dus tot me door dat het echt was en snapte ik ook waarom mijn fax er niet door ging. De ontvanger zat in het WTC. Helaas heb ik van de persoon voor wie de fax bestemd was, nooit meer iets vernomen. Toch triest, ook al ken je iemand niet echt, maar door de dagelijkse fax en soms telefoongesprekken er over, krijg je toch een band met iemand die ook daar alleen maar haar werk zit te door. En zo komt het toch hard binnen.
- DVDGuy
- Amerika-expert
- Partner van: Krabbegat
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Ik zat op mijn toenmalige werkplek bij Cadans Rotterdam toen iemand vertelde dat er een vliegtuigje tegen een van de torens van het WTC was gevlogen; even later hoorde we van een tweede vliegtuigje en moesten we nog lachten: ja hoor 2 x een sportvliegtuigje, maar toch maar even op teletekst gekeken.
Toevallig gisteravond Flight 93 weer eens gekeken
Toevallig gisteravond Flight 93 weer eens gekeken
- Thierry73
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Ik werkte bij een verzekeringsmaatschappij.
Op een gegeven moment kreeg ik een mail van een vriend van me dat er een klein vliegtuigje tegen het wtc was gevlogen.
Al werd wel heel snel duidelijk dat het wel even iets meer was.
Ik zat in de auto naar huis toen de gebouwen onderuit gingen, toen ben ik toch eventjes langs de kant gaan staan.
Het voelde allemaal heel erg onwerkelijk aan.
Op een gegeven moment kreeg ik een mail van een vriend van me dat er een klein vliegtuigje tegen het wtc was gevlogen.
Al werd wel heel snel duidelijk dat het wel even iets meer was.
Ik zat in de auto naar huis toen de gebouwen onderuit gingen, toen ben ik toch eventjes langs de kant gaan staan.
Het voelde allemaal heel erg onwerkelijk aan.
- dilupo
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Met m'n vriendin op vakantie in Limburg en Belgie... We waren net aangekomen bij onze bed & breakfast in Slenaken. Omdat we onderweg lekker CD'tjes aan het luisteren waren, hadden we nog niets meegekregen van het eerste vliegtuig. Toen we ingechecked waren vroeg de eigenaar of we het gehoord hadden en vroeg of we het wilden zien op TV, toen ging net het tweede vliegtuig naar binnen.
======================
1989 - California (Fresno)
2004 - New York
2008 - Westkust (California en Nevada)
2009 - Florida
2011 - Zuiden (Georgia, Florida, Carolina's, Tennessee, Mississippi, Louisiana en Alabama)
2015 - Florida (Cape Coral)
1989 - California (Fresno)
2004 - New York
2008 - Westkust (California en Nevada)
2009 - Florida
2011 - Zuiden (Georgia, Florida, Carolina's, Tennessee, Mississippi, Louisiana en Alabama)
2015 - Florida (Cape Coral)
Ik neem aan op school, aangezien we altijd tot half 4 moesten.
Hallo allemaal,
Ook ik weet nog heel goed waar ik was toen ik het hoorde. Ik was 16 jaar en zat op mijn werk en het was tegen het einde van de dag. De collega die mij die dag kwam vervangen vertelde mij dat er een vliegtuig in het WTC was gevlogen in New York. Ik was toen nog helemaal niet echt met Amerika enzo bezig en had eigenlijk geen idee waar ie het over had ha ha. We hadden 1 Internet computer en gingen daar "snel" kijken. (Internet was toen nog niet snel)
Het volgende wat ik mij kan herinneren is dat ik mijn moeder aan de lijn had en dat ik zei dat ik nog helemaal een uur moest reizen om naar huis te gaan en dat ik alles op TV ging missen. Mijn moeder zei toen: "Het wordt nog wel een keer herhaald hoor." En dat was natuurlijk zo, want inmiddels hebben we de vliegtuigen tientallen keren het WTC in zien vliegen. Als ik de documentaires kijk staan de tranen in mijn ogen. Het is voor mij de meest indrukwekkende gebeurtenis. Laatst zag ik een nieuwe documentaire en daarin hoor je (911) telefoongesprekken van mensen in de gebouwen. Bij 1 man hoor je echt de laatste seconden en dan storten de gebouwen in. Het is gewoon nog steeds niet te geloven, vind ik.
Eigenlijk is sindsdien mijn liefde voor Amerika groter geworden en ben ik me er in gaan verdiepen. Sindsdien wil ik eigenlijk al New York, maar dat is er helaas nooit van gekomen.
Voor dit jaar had ik al e.e.a. geboekt (ook excursies o.a. 9/11 Museum) , maar helaas moest ik alles wegens omstandigheden afzeggen... Volgend jaar, als het 10 jaar geleden is, wil ik er echt graag heen. Hoe dan ook!
Groetjes,
Aritha
Ook ik weet nog heel goed waar ik was toen ik het hoorde. Ik was 16 jaar en zat op mijn werk en het was tegen het einde van de dag. De collega die mij die dag kwam vervangen vertelde mij dat er een vliegtuig in het WTC was gevlogen in New York. Ik was toen nog helemaal niet echt met Amerika enzo bezig en had eigenlijk geen idee waar ie het over had ha ha. We hadden 1 Internet computer en gingen daar "snel" kijken. (Internet was toen nog niet snel)
Het volgende wat ik mij kan herinneren is dat ik mijn moeder aan de lijn had en dat ik zei dat ik nog helemaal een uur moest reizen om naar huis te gaan en dat ik alles op TV ging missen. Mijn moeder zei toen: "Het wordt nog wel een keer herhaald hoor." En dat was natuurlijk zo, want inmiddels hebben we de vliegtuigen tientallen keren het WTC in zien vliegen. Als ik de documentaires kijk staan de tranen in mijn ogen. Het is voor mij de meest indrukwekkende gebeurtenis. Laatst zag ik een nieuwe documentaire en daarin hoor je (911) telefoongesprekken van mensen in de gebouwen. Bij 1 man hoor je echt de laatste seconden en dan storten de gebouwen in. Het is gewoon nog steeds niet te geloven, vind ik.
Eigenlijk is sindsdien mijn liefde voor Amerika groter geworden en ben ik me er in gaan verdiepen. Sindsdien wil ik eigenlijk al New York, maar dat is er helaas nooit van gekomen.

Groetjes,
Aritha
- gera_r
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Ik zat in de auto op weg naar huis. Het was wat later geworden op de bank waar ik werkte en ik luisterde onderweg naar het nieuws van 18.00 uur. Het eerste wat ik dacht was: "Wat is dat nou voor een science fiction verhaal..." Ik dacht dat ik het e.e.a. niet goed had gehoord. Bovendien niemand van mijn collega's of van de klanten had het er die middag al over gehad. Toen ik thuis kwam stond de televisie aan en zaten mijn gezinsleden naar de beelden te kijken. De science fiction was inderdaad een waar gebeurd verhaal...
Voor reisverslagen:
https://johanengerainamerika.blogspot.com/
https://johanengerainamerika.blogspot.com/
ik vierde m'n 11de verjaardag seg..
Toen voelde ik de belangrijkheid niet aan, wie was ik om te weten wat de WTC torens waren in New York.
Hoe ouder ik werd/word, hoe meer het me pakt. Nog steeds kan ik de duizenden filmpjes afspelen, gewoon om het te vatten wat er gebeurde en welke impact dat had voor het amerika vanaf dat punt.
A day of sadness ánd celebration.

Toen voelde ik de belangrijkheid niet aan, wie was ik om te weten wat de WTC torens waren in New York.
Hoe ouder ik werd/word, hoe meer het me pakt. Nog steeds kan ik de duizenden filmpjes afspelen, gewoon om het te vatten wat er gebeurde en welke impact dat had voor het amerika vanaf dat punt.
A day of sadness ánd celebration.
- Grandu
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik heb precies hetzelfde! Ik was toen ook rond die leeftijd.Valrie schreef:Hoe ouder ik werd/word, hoe meer het me pakt. Nog steeds kan ik de duizenden filmpjes afspelen, gewoon om het te vatten wat er gebeurde en welke impact dat had voor het amerika vanaf dat punt.
Derk
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/
“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
Ik zat in de auto op weg naar huis. Mijn mama belde mij om te vragen of ik het nieuws al gehoord had. Dat had ik niet. Ze zei dat ik thuis direct de TV moest aanzetten. Heb dat dan gedaan. Ongelofelijk was dat! Telkens als ik nu nog beelden zie, komen de tranen mij soms in de ogen. 1 jaar voor die gebeurtenis moest ik kiezen tussen een reis naar de westkust of naar NY. Heb toen gekozen voor NY! Wat ben ik daar blij om! Zijn toen in de WTC geweest, maar er niet op omdat door de mist de zichtbaarheid boven nihil was. Jammer!
Maar uiteindelijk heb ik wel nog schitterende foto's kunnen nemen van de torens zelf! Daar ben ik heel blij om!
Lilo
Maar uiteindelijk heb ik wel nog schitterende foto's kunnen nemen van de torens zelf! Daar ben ik heel blij om!
Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 1502 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa