Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
PWS "De veramerikanisering van de Nederlandse cultuur"
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: PWS "De veramerikanisering van de Nederlandse cultuur"
Dan zou de gemeente Rotterdam eens moeten ophouden met het een achterstandsbuurt moeten noemen. Klinkt zo lekker negatief in je eigen stad.
Excuses! Het was meer bedoeld als een random voorbeeld!! Ik ben zelf helemaal niet bekend met Rotterdam OF Rozendaal, dus het was gewoon als voorbeeld. Ik bedoelde hier niet mee een hele discussie te startenthebes schreef:Een achterstallige achterbuurt van Rotterdam? Klinkt niet aardig. De term achterbuurt is niet zo politiek correct.
Ik woon zelf met heel veel plezier in zo'n wijk in een keurige flat in een verzorgde straat.

Nogmaals, mijn excuses tegenover Rotterdam!

A Dutch girl in Oregon!
Dutch in Oregon op Facebook!
Dutch in Oregon op Facebook!
Geeft niets, no hard feelings.
Hier wordt mijn wijk een "groeiparel" genoemd en dat is nou ook weer overdreven naar de andere kant
Hier wordt mijn wijk een "groeiparel" genoemd en dat is nou ook weer overdreven naar de andere kant

Ik heb niet alle reacties gelezen op je vraag, dus misschien is het al gezegd. Als je naar de transatlantische geschiedenis kijkt dan is het Marshall Plan heel erg belangrijk geweest in de veramerikanisering van West Europa. De Amerikanen hielpen na de tweede oorlog om West Europa weer op te bouwen. Nederland was een van de landen waar ze destijds kwamen. Mede door het Marshall Plan en de hulp die ze aan het einde van de tweede wereldoorlog hebben gegeven, werden de Amerikanen gezien als helden. Daarnaast had je natuurlijk de radio en later de televisie waardoor we veel meekregen van de Amerikaanse cultuur.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 1191 Weergaves
-
Laatste bericht door USAreiziger
-
- 0 Reacties