Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Het is KOOOOOOUUUUUDDDDDDD

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Het is KOOOOOOUUUUUDDDDDDD

Bericht door sachasenne »

Elke, ligt er nu nog altijd sneeuw in Toronto?
Groetjes,
Carine
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Heel vreemd om hier na 3 maanden hele velden bruin in plaats van wit te zien. Het groen kan niet ver weg zijn!
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
dutchie_in_boston
Amerika-expert

Bericht door dutchie_in_boston »

in mijn deel van Maine is het meters wit, met nog meer sneeuw dit weekend.
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Ja, ik zag het op het nieuws dat er daar weer sneeuw aankomt! We hebben hier met pasen nog wel eens een sneeuwstorm gehad (toen de kinderen klein waren weet ik nog dat we vaker de eitjes binnen dan buiten verstopten, vanwege sneeuw), zo abnormaal is deze winter ook alweer niet. Ik hoop toch gauw krokusjes te zien hoor! Er zijn in ieder geval al tekenen van lente, zoals de vogels die eenpartner roepen met hun zang :)
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Voynich
Amerikafan

Bericht door Voynich »

Heb al wat paarse krokussen gespot net naast de porch en kon het niet laten om even heel enthousiast 'KIJK! KROKUSSEN!' te gillen tegen mn man die heel bezorgd reageerde met 'The what? What's wrong?' :lol:
dutchie_in_boston
Amerika-expert

Bericht door dutchie_in_boston »

:lol: :lol: :lol:

ANY, de hoeveelheid sneeuw in dat deel van Maine is niet abnormaal. Maar het aantal sneeuwstormen is. En de lage temperaturen eerder deze winter. Plus de enorme hoop sneeuw die er nu nog ligt. En de grote sneeuwstormen laat in het seizoen: een foot afgelopen week, 8 inches vandaag, en komende week staat er weer sneeuw op het programma. Het vervelende is dat het overdag smelt, maar die paar centimeter water kan nergens heen door al het sneeuw en ijs, blijft dus mooi staan en vriest 's nachts tot een gladde ijsbaan. Afgelopen week stond mijn auto 's ochtends vroeg vast in het ijs en ik moest toch echt naar m'n werk. Ik heb nu het gevoel dat dit niet meer ophoudt, de sneeuw smelt dit jaar niet meer, het meer blijft dicht zitten, en onze boot komt de inrit niet meer uit :sadcry:. Bijna april, en de mainers zijn nog steeds aan het ijsvissen, en rijden nog met hun pickup truck op het meer. Dat is toch echt erg laat in het winterseizoen.
Voynich
Amerikafan

Bericht door Voynich »

Nee toch, verdorie sneeuw vanochtend. En we hadden net gister de heater uitgezet. Dagje te vroeg blijkt dus wel. Zat met bevroren tenen op de bank te bibberen en toen lag de kabel en het internet er ook nog uit. Voelde me wel super zielig hoor met mn ijsklompje tenen en niet eens wat afleiding van de tv :lol: En helaas ook dikke waterschade in de slaapkamer omdat de huisbaas niet begrijpt dat je in je huizen moet investeren om ze goed te houden. De houten siding is al jaren niet onderhouden en het water heeft eindelijk een ingang gevonden in de muur na een flinke regenbui. Had al aangegeven dat de muur vochtig aanvoelde van de winter maar hij dacht dat het geen probleem zou zijn. Helaas is de huisbaas de opa van mn man en betalen we technisch gezien geen huur dus ik kan ook nog niet eens even lekker van leer trekken over het gebrek aan onderhoud. Bah, tijd voor lente en zon 8)
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

April doet wat hij wil, om er maar eens een Nederlands gezegde tegen aan te gooien. Ik ben blij dat april in Nederland bedacht heeft dat 21 graden heel mooi is voor de tijd van het jaar :lol:
Kittencandy
Amerika-ontdekker

Bericht door Kittencandy »

Jaydee. schreef:Alhoewel dit wel heeel erg koud is, hou ik zo van het klimaat in de VS. Afgelopen juli kon je amper 100 meter lopen in NYC omdat het zo heet was en nu ligt er een pak sneeuw. Echte zomers en echte winters. Nederland heeft het allebei net niet. :roll:
net niet.... Nederland heeft het allebei totaal niet. En door de extreem hoge luchtvochtigheid hier altijd wordt bij hitte (of alles boven de 28 graden) de lucht zo nat dat je je dood zweet zodra het wat warm wordt in de zomer... En de winters... tsjah... niet echt gehad dit jaar *gromt*
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

ik het gevoel dat we de laaste jaren wel erg natte zomers hebben gehad. En nu begint de voorjaar weer veel te warm..... zou het weer een natte zomer worden?????
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Kittencandy
Amerika-ontdekker

yarrah schreef:ik het gevoel dat we de laaste jaren wel erg natte zomers hebben gehad. En nu begint de voorjaar weer veel te warm..... zou het weer een natte zomer worden?????
Naja ik twijfel niet echt meer aan de gevolgen van klimaatsverandering. Als je kijkt hoeveel records we in de eerste 3 maanden van dit jaar al gebroken hebben, warmste januari dagen ooit, iets van de op een na warmste 4 januari ooit, de warmste stamt uit 2009 (zegt ook wel iets dan xD) warmste maartdagen ooit, 'mooiste' maand maart ooit, enzovoorts.. Toen ik nog een klein mensje was hadden we normale winters en zomers. Gewoon sneeuw in de winter en warmte (geen hitte) in de zomer... En nu is het herfst in de winter en vroeg lente. Geen idee wat dat betekent voor de zomer. Ik gok op zon t/m juli, dan regen vanaf augustus. mja ben geen weerman dus zal er wel compleet naast zitten xD
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

Mag ik ook gokken :-)

Mooi warm weer (15-18) tot eind april. De maand mei vind ik heel moeilijk
Koud en nat in juni -juli net zoals de laatste jaren.
mooi weer vanaf eind augustus en september.
bij vlagen uizonderlijk mooi weer in oktober en november
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Kittencandy
Amerika-ontdekker

Groningers mogen altijd gokken. Ik hou van Groningen, heb er slechts 1 jaartje mogen wonen maar 't is een heerlijke stad. Had een studentenkamer aan de Celebesstraat :)
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Ik heb gisteren zitten zweten toen ik in mijn auto stapte die een ganse werkdag lekker in het zonnetje had gestaan. Thuis gekomen heb ik iets gedronken op mijn terras. Het is lente! Terwijl er diezelfde dag in een Belgische krant te lezen stond dat in 'Canada' een zware winterstorm aan de gang was... (zouden ze het ook stom vinden als ze lezen dat in 'Europa' het 21 graden is? Je vraagt je soms af of die journalisten enig besef hebben van de afstanden in Noord-Amerika)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Ben net een heel klein beetje verbrand tijdens m'n rondje hardlopen :shock: Volgende keer zonnebrandcreme smeren!
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

yarrah schreef:ik het gevoel dat we de laaste jaren wel erg natte zomers hebben gehad. En nu begint de voorjaar weer veel te warm..... zou het weer een natte zomer worden?????
Volgens het KNMI hadden we vorig jaar juist een droge zomer! (bron: http://www.knmi.nl/cms/content/115141/z ... _en_zonnig).
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer