Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Jouw mooiste USA foto...

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
José
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Jouw mooiste USA foto...

Bericht door José »

en die van de grand canyon idd erg leuk bedacht!
Maar doodeng!!! :shock: Ben zoo bang dat je daar van af valt! :lol:
Reisverslag juni 2009:
http://mark-jose-usa09.reismee.nl

Reisverslag mei 2008:
http://mark-jose.reismee.nl
Valerie
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Valerie »

Hehe ja... het lijkt wel zo!
In feite was er een stuk rots er net onder waar hij op sprong. Ik vind het gafe foto maar had de moment echt iets van, niet doeeeenn!!! Ik stelde me dan meteen voor dat hij z'n enkel zou omslaan en dus zou vallen!
Maar ik ben dan ook wel een kei in rampscenario's hehe:)
2006 - Zuidwesten
2008 - San Francisco --> New York
2009/2010 - New York
2011- Zuidwesten + Yellowstone
2012 - Zuidelijk Afrika
2014 - Tanzania & Zanzibar
2015 - Thailand
Geert Jan
Amerika-newbie

Bericht door Geert Jan »

Geweldig dit topic, ik geloof dat ik de rondreis door Australië (over een paar jaar) maar inwissel voor een trip door Amerika.
Nooit geweten dat het zo'n mooi land is. Hierbij dan mijn dierbaarste foto('s) van m'n eerste (en zeker niet de laatste) trip naar NYC:

Dit is nou leuk wonen..

Afbeelding

"Easy like Sunday Morning"..

Afbeelding

In de ochtend en middag Tribeca en s'avonds Time Square.. De shock was groot ;-)..

Afbeelding

Sorry, dat het er een paar meer zijn geworden :oops:
Laatst gewijzigd door Geert Jan op 27 feb 2008, 22:31, 1 keer totaal gewijzigd.
lelie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door lelie »

Die eerste foto is leuk. Dat is echt zo'n "the Cosby Show-huis".
Mooie foto.
Geert Jan
Amerika-newbie

Bericht door Geert Jan »

Dank je, het was ook een moment dat "alles" had. De sfeer, de huizen, het weer ook (heerlijk!).
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Heerlijk, dat New York-gevoel. Net als in de film ... dat heeft bij ons bezoek constant door mijn hoofd gespeeld. Nog maar een dan ....

Afbeelding
Sheri
Amerika-newbie

Bericht door Sheri »

Het zijn echt heel mooie foto´s jeetjemina!!!! Hoe meer Hoe eerder ik heel graag daarheen wil gaan hihi :D :D

de groeten
Sheri
nadiaU
Amerikafan

Bericht door nadiaU »

zooo, mooie fotos allemaal !

Ik ga zelf in de zomer naar New York heen..
en uiteraard wil ik ook wat mooie nacht fotos maken, want wat is er mooier dan dat :D

Nu is het mij alleen afgelopen jaar in Parijs niet gelukt!
Alles blijft onscherp, en de eiffeltoren leek wel alsof het de 3 gezusters waren, hahaha..

nja, mijn vraag is dus, wat zijn de beste instellingen om het snachts scherp te houden..
ik las al iets over een statief, maar helpt dat dan echt zo veel ?

Groetjes, Nadia
Dezz
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Dezz »

Een statief helpt enorm veel! Door het statief kan je camera niet meer bewegen, wat die natuurlijk wel (een beetje) doet als je 'm in je hand hebt. Denk je ook aan een (wat) langere sluitertijd?
Jerry & Diana
Amerikafan

Bericht door Jerry & Diana »

Wat een schitterende foto's :doublethumb:
In 1992 zijn wij in Amerika geweest. Helaas ging ons fototoestel kapot. Hebben gelukkig wel kunnen filmen, maar helaas in het plakboek maar een paar foto's en voor de rest alleen maar folders en ansichtkaarten.
Over 4 maanden gaan we gelukkig weer terug dus ik hoop dat we nu heel veel mooie foto's kunnen maken!! :dance:
Groetjes, Diana
PitKings
Amerika-ontdekker

Bericht door PitKings »

Dezz schreef:Een statief helpt enorm veel! Door het statief kan je camera niet meer bewegen, wat die natuurlijk wel (een beetje) doet als je 'm in je hand hebt. Denk je ook aan een (wat) langere sluitertijd?
Helpt niet ook de ISO waarde van film of digitiale camera? Da's meen ik de lichtgevoeligheid van de film. Op mijn Samsung digitale camera kan ik dit ook instellen. Hierdoor kan de sluitertijd normaal zijn, waardoor de beelden minder snel "bewegen".
Pepijn
nadiaU
Amerikafan

Bericht door nadiaU »

PitKings schreef:
Dezz schreef:Een statief helpt enorm veel! Door het statief kan je camera niet meer bewegen, wat die natuurlijk wel (een beetje) doet als je 'm in je hand hebt. Denk je ook aan een (wat) langere sluitertijd?
Helpt niet ook de ISO waarde van film of digitiale camera? Da's meen ik de lichtgevoeligheid van de film. Op mijn Samsung digitale camera kan ik dit ook instellen. Hierdoor kan de sluitertijd normaal zijn, waardoor de beelden minder snel "bewegen".
wat is de beste iso waarde om te gebruiken dan ?
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

nadiaU schreef:
PitKings schreef: Helpt niet ook de ISO waarde van film of digitiale camera? Da's meen ik de lichtgevoeligheid van de film. Op mijn Samsung digitale camera kan ik dit ook instellen. Hierdoor kan de sluitertijd normaal zijn, waardoor de beelden minder snel "bewegen".
Zoek op Google eens met het woord "nachtfotografie", dan krijg je veel hits, waaronder deze website.

De beste ISO-waarde voor nachtfotografie is 100. Ga je hoger, dan krijg je gauw "ruis". Dat betekent, dat je vlekkerige tinten in de egale en donkere partijen van de foto krijgt. Op dat woord kan je ook weer Googlen, als je er meer over wilt weten. :wink:
Bij de ene camera heb je eerder last van ruis, dan met een andere camera. Is een kwestie van proberen. Ga thuis eens oefenen en maak een aantal proefopnames, dan weet je tijdens de vakantie, dat je de juiste instelling hebt en minder kans hebt op mislukte foto's.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
nadiaU
Amerikafan

Bericht door nadiaU »

bedankt voor de tips.. :)

maar had ze allemaal al uitgevoert, haha :P

ik heb thuis ookal wat fotos gemaakt van de straat (met lichtjes enzo) en dat is opzich redelijk gelukt..
maar nu vraag ik me wel af in hoeverre dit hetzelfde resultaat oplevert als van de skyline van new york..

en op internet staan zoveel verschillende tips..

Groetjes, Nadia
lelie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door lelie »

Mijn nachtfoto's van NY zijn ook bijna allemaal mislukt :(

Hopelijk kan ik met mijn nieuwe toestel mooie nachtfoto's maken in o.a. Las Vegas.
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

nadiaU schreef:
PitKings schreef: Helpt niet ook de ISO waarde van film of digitiale camera? Da's meen ik de lichtgevoeligheid van de film. Op mijn Samsung digitale camera kan ik dit ook instellen. Hierdoor kan de sluitertijd normaal zijn, waardoor de beelden minder snel "bewegen".

De mooiste foto's krijg je in alle gevallen met een zo laag mogelijke iso-waarde, om ruis in de foto te voorkomen. In situatie met weinig licht heb je dan altijd een statief nodig, omdat de sluitertijd dan al snel te lang wordt om foto's te maken zonder beweging. In die situaties kun je de isowaarde verhogen, zodat je minder licht nodig hebt. Dat komt dus ten goede van de sluitertijd en kan het gebruik van een statief voorkomen. Het wil nu eenmaal wel eens voorkomen dat je geen statief voorhanden hebt, of dat je het niet mag gebruiken (in een museum bijvoorbeeld). Met isowaarde 400 kun je met de meeste camera's nog acceptabele foto's maken, maar daarboven is de hoeveelheid ruis erg overheersend en wordt de kwaliteit van de foto al snel minder.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

lelie schreef:Mijn nachtfoto's van NY zijn ook bijna allemaal mislukt :(

Hopelijk kan ik met mijn nieuwe toestel mooie nachtfoto's maken in o.a. Las Vegas.
Zorg dat je een statief bij je hebt, dat helpt!
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Jasmino schreef:Met isowaarde 400 kun je met de meeste camera's nog acceptabele foto's maken.
Heb ik gedaan in Antelope Canyon daardoor kon ik zonder statief foto's maken, ook in Carlsbad Cavens met iso400 waardoor ik zonder flits kon werken.
Voor Las Vegas kon ik de normale waarde aanhouden, daar is het meestal zo licht dat je toch wel goede foto's kan maken.
Voor foto's met de telelens gebruik ik wel een statief.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Jasmino schreef:
lelie schreef:Mijn nachtfoto's van NY zijn ook bijna allemaal mislukt :(

Zorg dat je een statief bij je hebt, dat helpt!

Eh, Jacqueline, ik mag maandag misschien wel een mini-lesje van je nemen met mijn Panasonic FZ50? Die heb jij toch ook??
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

nieuwenoord schreef:
Jasmino schreef: Zorg dat je een statief bij je hebt, dat helpt!

Eh, Jacqueline, ik mag maandag misschien wel een mini-lesje van je nemen met mijn Panasonic FZ50? Die heb jij toch ook??
Ja, leuk! Ik zal zorgen dat ik de camera en handleiding ook bij me heb!
Winston Churchill

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer