Tijd om dit oude topic misschien wat nieuw leven in te blazen?
Ik heb vanavond dit topic doorgelezen en me heerlijk vermaakt bij het kijken van foto's van Amerikaanse huizen en de omschrijvingen van wat mensen aantrekt aan deze huizen. Hopelijk vinden meer mensen het leuk om hier weer verder over te kletsen.
Ik ben zelf dus ook helemaal gek op de Amerikaanse huis stijl. Als is het niet eens echt 1 stijl die me aanspreekt, maar wel meer.
Ik heb vandaag half Amerika bekeken op Craigslist en Rentals.com naar appartementen. Dat vind ik altijd leuk om te doen, kijken waar het betaalbaar is om te wonen als starter stel dat ik de DV zou winnen (en dan kom ik toch uit op een aantal Southern Coastal states van VA tot GA en iets meer landinwaards). Wat mij met name opvalt is dat er zo veel van die appartementen complexen zijn, van die residential areas met allemaal een eigen naam, pool, gym, laundromat etc. Dat lijkt me erg apart wonen, echt zo'n community. Is er iemand hier mee bekend en woont dat een beetje leuk? Zoiets lijkt me als beginnende Amerikaan prima.
Voorbeeldjes:
Wat ik me uit Southern California met name kan herinneren zijn de Gates Areas. Komt dat nog veel voor? Dat waren altijd van die prachtige huizen. Nu zou ik daar niet zo nodig meer willen wonen, maar destijds als tiener leek me dat het summum van Amerikaans wonen:
Die garages aan het huis vast intrigeert me ook nog altijd. Dat geeft zo'n typisch Amerikaans beeld wat ik wel heel mooi vind.
Beetje hier aan gelinkt zijn de cul de sacs, wat ik ook uit Engeland ken. Petra woont ook in een cul de sac. Dat heeft zoiets gezelligs.
Er is nog een stijl die ik prachtig vind en dat zijn de Victorian homes. Is ook al naar voren gekomen hier. Zo mooi.
Wel in snoep kleurtjes dan, want anders vind ik ze een beetje spookhuizig:
Oh ja, Colonial Homes vind ik ook heel erg mooi! I love a Southern home with a big ol' porch.
En New Orleans stijl, maar dat vind ik ook iets engs hebben omdat ik het ook associeer met de voodoo vibe:
Maar... gek genoeg hou ik ook enorm van log cabins. Ik heb natuurlijk in Marin county gewoond en naast dat daar prachtige luxe huizen staan aan de bay, staan in de bossen ook de mooiste oude houten woningen met verscheidene decks en trappen. Daar zie ik mezelf ook nog wel wonen, dat voelt zo als 'thuis'.
(dat laatste huis staat aan de Russian River in Sonoma County, CA en daar woonde m'n hostgrandma. Heeerlijk!)
Zo'n inrichting vind ik ook gaaf, en op en top Amerikaans.
En tot slot had je in Marin ook van die piepkleine hippie huisjes. Die zag je dan vaak langs van die kleine weggetjes, met allemaal troep in de tuin en lampionnetjes aan de porch. Ik hou daar wel van, ook al is het troep. Mijn eerste gastgezin was ook zo.
Voor mij betekent de Amerikaanse huis stijl(en) dus niet perse groot, groter, grootst, maar wel veel hout, veranda's en ruimte om je huis heen.
*Zucht*
Laat mij nog maar even verder dromen hoor