Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wat intrigeert je bij Amerikaanse huizen..

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
wiepster
Amerika-expert

Re: Wat intrigeert je bij Amerikaanse huizen..

Bericht door wiepster »

CountryWes schreef:
Sandy schreef:Wie is er net zoals mij geïntrigeerd door Amerikaanse huizen. En wat intrigeert je precies? De diversiteit, de omvang, de ruimte, de bouwstijlen, de materialen (hout i.p.v. voornamelijk steen), de enorme laan (of oprit) en basement, veel huizen hebben ook een ‘deck’ gebouwd (dat vind ik zo gezellig) – Maar ook de style van binnen: de deurpanelen, lambriseringen, Patio deuren, Arches (bogen), het interieur (alhoewel ik het niet altijd even stijlvol vind ingericht) ..

Vooral dat bij de meeste huizen wanneer je binnenloopt je gelijk al in de woonkamer staat, niet zoals hier in nederland eerst een gang o.i.d.

wat ik zelf ook heel mooi vind is een veranda/porch aan de voorkant van het huis, en dan met zo'n schommelstoel :lol:
Ons nieuwe huis heeft een halletje....niet groot, maar we staan niet direct in de huiskamer....
Ook is het open, niet overal "aparte" kamers.

Over 2 weken hopen we erin te zitten en zal dan foto's plaatsen.
TedjevanEs
Amerikakenner

Bericht door TedjevanEs »

zaandra schreef:Iemand ervaring met meubels van Rooms to Go?
Onze slaapkamerset is van Rooms to Go en daar hebben we geen spijt van, wat wel grappig is/was dat ze het een vijfdelige slaapkamerset noemen als je 1 bed en twee nachtkastjes koopt.
Ik zal dat even uitleggen ze zeggen dus dat het bed uit 3 delen bestaat; front, end & bottom, dus met 2 nightstands erbij een vijfdelige set. :wink:
Wij kochten zelf een zevendelige set, daar kwam dus een grote kast met spiegel bij.

Wat mijn vrouw een mooie meubelzaak vind overigens is: American Signature. Maar die zitten alleen in Florida, Georgia & Tennessee
zaandra
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door zaandra »

wiepster
Ik heb net mijn bankstel gekocht bij Rooms to Go...zie mijn blog...

Ook moet je , als je naar de Millenia Mall in Orlando gaat, eens kijken bij:

Z Gallery

of West Elm opening medio augustus...

ook
Crate & Barrel zit er, en de Ikea is in aanbouw....
Bedankt voor de links.
Btw, prachtige zetels die jullie uitkozen!

TedjevanEs
Onze slaapkamerset is van Rooms to Go en daar hebben we geen spijt van, wat wel grappig is/was dat ze het een vijfdelige slaapkamerset noemen als je 1 bed en twee nachtkastjes koopt.
Ik zal dat even uitleggen ze zeggen dus dat het bed uit 3 delen bestaat; front, end & bottom, dus met 2 nightstands erbij een vijfdelige set.
Wij kochten zelf een zevendelige set, daar kwam dus een grote kast met spiegel bij.
:lol: :shock:
Geef mij maar een bed zonder "bottom" en een extra nightstand. :wink:

Groetjes
Life in the Sunshine State http://www.fliflaflo.blogspot.com
platesman
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door platesman »

ik vraag mij af:al dat hout,dat moet toch ook een laagje verf hebben.
hoe doen zij dat? met een drukpistool met verf?
http://www.usaplates.be/ zie hier men collectie amerikaanse nummerplaten.
Georgie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Georgie »

Tijd om dit oude topic misschien wat nieuw leven in te blazen?

Ik heb vanavond dit topic doorgelezen en me heerlijk vermaakt bij het kijken van foto's van Amerikaanse huizen en de omschrijvingen van wat mensen aantrekt aan deze huizen. Hopelijk vinden meer mensen het leuk om hier weer verder over te kletsen.

Ik ben zelf dus ook helemaal gek op de Amerikaanse huis stijl. Als is het niet eens echt 1 stijl die me aanspreekt, maar wel meer.

Ik heb vandaag half Amerika bekeken op Craigslist en Rentals.com naar appartementen. Dat vind ik altijd leuk om te doen, kijken waar het betaalbaar is om te wonen als starter stel dat ik de DV zou winnen (en dan kom ik toch uit op een aantal Southern Coastal states van VA tot GA en iets meer landinwaards). Wat mij met name opvalt is dat er zo veel van die appartementen complexen zijn, van die residential areas met allemaal een eigen naam, pool, gym, laundromat etc. Dat lijkt me erg apart wonen, echt zo'n community. Is er iemand hier mee bekend en woont dat een beetje leuk? Zoiets lijkt me als beginnende Amerikaan prima.

Voorbeeldjes:

Afbeelding

Afbeelding

Wat ik me uit Southern California met name kan herinneren zijn de Gates Areas. Komt dat nog veel voor? Dat waren altijd van die prachtige huizen. Nu zou ik daar niet zo nodig meer willen wonen, maar destijds als tiener leek me dat het summum van Amerikaans wonen:

Afbeelding

Afbeelding

Die garages aan het huis vast intrigeert me ook nog altijd. Dat geeft zo'n typisch Amerikaans beeld wat ik wel heel mooi vind.
Beetje hier aan gelinkt zijn de cul de sacs, wat ik ook uit Engeland ken. Petra woont ook in een cul de sac. Dat heeft zoiets gezelligs.

Er is nog een stijl die ik prachtig vind en dat zijn de Victorian homes. Is ook al naar voren gekomen hier. Zo mooi.

Afbeelding

Afbeelding

Wel in snoep kleurtjes dan, want anders vind ik ze een beetje spookhuizig:

Afbeelding

Oh ja, Colonial Homes vind ik ook heel erg mooi! I love a Southern home with a big ol' porch.

Afbeelding

Afbeelding

En New Orleans stijl, maar dat vind ik ook iets engs hebben omdat ik het ook associeer met de voodoo vibe:

Afbeelding

Maar... gek genoeg hou ik ook enorm van log cabins. Ik heb natuurlijk in Marin county gewoond en naast dat daar prachtige luxe huizen staan aan de bay, staan in de bossen ook de mooiste oude houten woningen met verscheidene decks en trappen. Daar zie ik mezelf ook nog wel wonen, dat voelt zo als 'thuis'.

Afbeelding

Afbeelding

(dat laatste huis staat aan de Russian River in Sonoma County, CA en daar woonde m'n hostgrandma. Heeerlijk!)

Zo'n inrichting vind ik ook gaaf, en op en top Amerikaans.

Afbeelding

En tot slot had je in Marin ook van die piepkleine hippie huisjes. Die zag je dan vaak langs van die kleine weggetjes, met allemaal troep in de tuin en lampionnetjes aan de porch. Ik hou daar wel van, ook al is het troep. Mijn eerste gastgezin was ook zo.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Voor mij betekent de Amerikaanse huis stijl(en) dus niet perse groot, groter, grootst, maar wel veel hout, veranda's en ruimte om je huis heen.

*Zucht*

Laat mij nog maar even verder dromen hoor :)
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Georgie schreef:Wat mij met name opvalt is dat er zo veel van die appartementen complexen zijn, van die residential areas met allemaal een eigen naam, pool, gym, laundromat etc. Dat lijkt me erg apart wonen, echt zo'n community. Is er iemand hier mee bekend en woont dat een beetje leuk? Zoiets lijkt me als beginnende Amerikaan prima.

Voorbeeldjes:

Afbeelding

Afbeelding
In de appartement complexen waar ik heb 'gewoond' in MI en MO vond ik dat community gevoel ver te zoeken. We hadden bij het laatste appartement goed contact met het buurmeisje, maar daar bleef het bij. Het is op zich prima wonen en die dingen als een zwembad en gym zijn heel handig.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Georgie
Amerika-expert

Bericht door Georgie »

Ondanks dat er dus een gym en zwembad etc is? Of maakt men daar niet echt gebruik van over 't algemeen? Van mij zou dat allemaal ook niet echt hoeven hoor, ik ben niet zo'n community mens haha.
Maar ik vind dat soort appartementencomplexen er wel altijd bijzonder uit zien, omdat je dat in NL niet ziet.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Ik maakte er zo nu en dan gebruik van, niet dagelijks, maar mensen waren altijd erg op zich zelf. Prima, ben ik ook wel. Vaak waren het ook groepjes. Mensen die er woonden en een paar vrienden oid. Dan wordt zo'n zwembadje (op foto's lijkt het allemaal groter dan het is) erg klein. Pas als je in de hogere prijsklassen gaat zitten wordt alles ook groot.
Een vriendin van ons (dat ex-buurmeisje ;)) is op een gegeven moment naar een duurder complex verhuisd. Daar hadden ze hele mooie faciliteiten (binnenzwembad dat overging in een buitenzwembad, hottubs, sauna, grote gym). Maar daar betaalde ze wel flink voor.

In ons laatste appartement hielden ze wel 1x per maand vanuit het complex management pizza avonden, maar dat was dan vaak op bv dinsdagavond tussen 6-7. Ik had niet de indruk dat je daar dan echt lekker contacten kon leggen ;)
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Georgie
Amerika-expert

Bericht door Georgie »

Haha nee dat klinkt niet als 'hot and happening'. Ik zie het ook niet echt als mijn droomhuis hoor, maar zoiets is een goede eerste stap. Ik vind het iig een intrigerend concept en daar ging dit topic over, ook al is het al oud ;)
Maar ik woon liever in een log home dus ;)
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Wij hebben in het begin ook in een appartementen complex gewoond.
Toen ik de foto zag moest ik twee keer kijken want het zwembad was gewoon precies hetzelfde als van jouw plaatje.

Vond het er wel leuk wonen. Alleen niet echt een super band met de buurtjes opgebouwd daar.
Het leek ook wel dat meer dan hier in de wijk, veel mensen daar tijdelijk woonden.
De post ontvangen was daar een ramp, al die brievenbusjes op een lange rij en pakketjes werden achter de balie afgegeven en
verdwenen zo nu en dan spontaan.
Wel had je er 's morgens gratis ontbijtje door de weeks. Was wel grappig, na het wandelen met de hondjes
nam ik altijd een yoghurtje mee. Maar volgens mij was ik 1 van de weinige die dat deed, dus ook niet echt
de manier om sociale contacten op te bouwen.

Maar ik vond het er zeker erg leuk om te wonen. De houten trap die zo heerlijk kraakte om bij je voordeur te komen.
Vond het er erg knus wonen. Alles lekker gelijks vloers en geen gras dat gemaaid moest worden ;-)
Georgie
Amerika-expert

Bericht door Georgie »

Zijn veel van dit soort appartementen eigenlijk gemeubileerd of kaal? Leuk dat je ook zo begonnen bent Petra, en zie hier hoe je nu woont.
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Dit komt me heel bekend voor, want veel appartementencomplexen hier zijn net zo. En veel van mijn vrienden wonen ook zo. De faciliteiten zijn inderdaad handig, maar ik herken dat "op jezelf zijn" ook wel een beetje. Dat hoor ik van mijn vrienden tenminste ook. Maar het zijn over het algemeen mooi verzorgde en praktische appartementen. Meestal ongemeubileerd, maar in Amerika is het wel gebruikelijk dat koelkasten en fornuizen blijven staan.
"Keep Georgia On Your Mind"
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Het zal wel het verschil zijn met in een college stadje wonen, maar Katja woont ook in zo'n complex met zwembad en (kleine) sportkamer. Zij kent er heel veel mensen, ook niet-studenten. Het is ook een heel huisdiervriendelijk complex en iedere namiddag komt iedereen met honden op het grasveld. De honden ravotten en de mensen kletsen, heel leuk. Katja heeft daar ook een soort surrogaat oma gevonden, een heel lieve oude dame, die de meisjes nog weleens iets toestopt.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Machteld
Amerikafan

Bericht door Machteld »

Ik moest eerst wennen aan dat de huizen hier van hout zijn. Als ik nu terug ga naar Nederland kijk ik er weer eventjes van op dat alles van steen is haha.
Ik vind de ruimte hier echt fantastisch, we hebben een flink huis! :D Heb helaas geen foto's van binnen, alleen buiten.
Onze hele beneden verdieping is open (op de wc na dan haha), boven hebben we een grote loft (met een mega groot scherm voor de projector), 2 bathrooms, 3 bedrooms, utility room and a big linen closet. 2 car garage and a small-ish backyard.
Afbeelding
Afbeelding

We hebben het zelf uitgekozen. Tis wel zo'n "pakketten huis", maar je kon zelf alle upgrades en kleuren kiezen.
Het heeft anderhalf jaar mogen duren, maar we krijgen nu pas buren. Aan de ene kant baal ik wel, was wel lekker zo met een mega groot veld om ons heen, maar misschien ook een leuke manier om eens mensen te leren kennen hier! :D

Het is mijn grote droom ooit eens naar een groter stuk land te verhuizen, en dan ons eigen huis te laten bouwen.. In een Frans-romantische stijl. I know, totaal niet Amerikaans, maar ik ben er dan ook geen :P

Waar ik hier ook echt vreselijk aan moest wennen was.. .ALLES VAN HOUT. En dan niet beschilderd. Toen we ons huis kregen en ik zei dat ik de keukenkastjes wilde schilderen werd ik bijna doodgestaard door mijn in-laws. "DAT DOE JE NIET, HET IS MOOI HOUT". Ik erger me nu al over een jaar aan mijn lelijke houten keukenkasten >D
A Dutch girl in Oregon!
Dutch in Oregon op Facebook!
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Machteld schreef:Toen we ons huis kregen en ik zei dat ik de keukenkastjes wilde schilderen werd ik bijna doodgestaard door mijn in-laws. "DAT DOE JE NIET, HET IS MOOI HOUT". Ik erger me nu al over een jaar aan mijn lelijke houten keukenkasten >D
Niets van dat commentaar aantrekken. Toen wij in ons huis hier trokken zat er ook zo'n donkere houten keuken in die alle licht opzoog. Wij hebben het in two-tone (groen en mint) geverfd. Toen we eraan begonnen begreep niemand in de buurt hoe we dat nu konden doen, en toen het klaar was vonden ze het allemaal mooi. Sindsdien hebben andere mensen in onze buurt met oude keukens ons voorbeeld gevolgd.
RoozWerkstukGirl
Amerika-newbie

Bericht door RoozWerkstukGirl »

Ik moet een werkstuk maken over de VS en ik ben nu aangekomen bij het hoofdstuk wonen.
Kan iemand mij iets over de huizen vertellen?
rijocaer
Amerikakenner

Bericht door rijocaer »

Ons huisje in de sneeuw;
Untitled 1.jpg
rijocaer
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

RoozWerkstukGirl schreef:Ik moet een werkstuk maken over de VS en ik ben nu aangekomen bij het hoofdstuk wonen.
Beetje vragen naar de bekende weg? ik zou dit topic eens lezen :lol:
Georgie
Amerika-expert

Bericht door Georgie »

ned in MO schreef:
RoozWerkstukGirl schreef:Ik moet een werkstuk maken over de VS en ik ben nu aangekomen bij het hoofdstuk wonen.
Beetje vragen naar de bekende weg? ik zou dit topic eens lezen :lol:
Haha ja als je hier geen informatie uit kunt halen, weet ik het ook niet meer.
Fisherman
Amerikakenner

Bericht door Fisherman »

rijocaer schreef:Ons huisje in de sneeuw;
Untitled 1.jpg
Leuk huisje,dat is een mooi plaatje :thumbup: !

Ik vind de verschillende stijlen van huizen hier in US erg leuk. Ik ben carpenter en doe voornamelijk remodeling en custom building en ik zie dus heel veel verschillende soorten huizen van binnen en buiten. Het is elke keer weer interessant om te zien hoe de stijlen verschillen,de ene keer werk ik aan een historisch stenen huis van een paar honderd jaar oud,de andere keer aan een multimillion dollar mansion en dan weer aan een cape cod,colonial,victorian,farmhouse,simpele ranch of beach(shore)house etc etc....., het is elke keer weer wat nieuws,je leert en ziet hier ontzettend veel als je als carpenter werkt :) !

In mijn omgeving staan veel prachtige oude historische huizen in veel verschillende stijlen en dat ziet er altijd erg mooi uit!
Maar ik zou zelf nooit zo'n oud huis willen hebben omdat ik weet hoeveel problemen je elke keer kunt krijgen :wink: .
Wij voeren dagelijks zeer kostbare reparaties uit,het probleem is vaak dat je alles custom moet maken om het te matchen met het orgineel en dat kost tijd en dus geld + 9 van de 10 keer kom je tijdens een reparatie/renovatie andere problemen tegen die je normaal gesproken niet ziet (b.v verrot hout/balken/foundation,waterschade,schade aangebracht door ongediertje/dieren zoals muizen,raccoons,squirrels,groundhogs en skunks en nog veel en veel meer narigheid),er is altijd wat met een oud huis!

Ook zijn oude huizen vaak wat kleiner dan de nieuwere huizen en bouwen we vaak een addition helemaal in dezelfde stijl als het huis wat altijd een leuke uitdaging is.

Persoonlijk woon ik het liefst in een nieuwer huis,ik vind meerdere stijlen mooi maar ik hou wel van veel ruimte en licht (grote ramen,hoge plafonds).
Ik vind de nieuwere Log homes en Chalets geweldig en als ik ooit de kans heb om mijn eigen huis te bouwen naar mijn smaak dan word het een mix tussen een Log home en een Chalet 8) .

Ik kwam een paar maanden geleden langs dit huis en heb gelijk een foto gemaakt en tegen mijn vrouw gezegt dat dit een inspiratie is voor mijn droomhuis die ik ooit zelf hoop te bouwen :wink: :
Afbeelding

Groeten Jeroen
"It's Great to be Here. It's Great to be Anywhere." Keith Richards
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer