Dento schreef:Ik zeg al jaren dat de term "jachtsport" belachelijk is. Het is pas een sport als de dieren en vogels terug gaan schieten.
Ik ken vrijwel niemand die jagen (louter) als een sport ziet. Over het algemeen:
1)
Noemen ze het "jagen" ("hunting").
2)
Hebben ze veel respect voor de natuur.
3)
Doen ze het zowel voor de uitdaging, kameraadschap en om vlees in de vriezer te krijgen.
4)
Om te leren overleven mocht dat nodig zijn.
FEMA zegt nu dat burgers minstens 2 weken voor zichzelf moeten kunnen zorgen. Tijdens de ijsstorm in Maine een paar jaar geleden zaten mensen 6 weken (!) zonder stroom.
5)
En ja, ze zijn best trots als ze naar een paar dagen in het wild met een hert thuiskomen.
Hockey schreef:Dus tijd voor naast een "The right to arm bears" ook een "The right to arm birds" in te voeren?
Dan krijgt 'Fighter Wing' ineens een hele andere lading
Big Al schreef:
Dento schreef:Ik zeg al jaren dat de term "jachtsport" belachelijk is. Het is pas een sport als de dieren en vogels terug gaan schieten.
Ik ken vrijwel niemand die jagen (louter) als een sport ziet. Over het algemeen:
1)
Noemen ze het "jagen" ("hunting").
In Nederland wordt er wel degelijk over de jachtsport gesproken. En dan nog: het feit dat jij niemand kent die het als een sport ziet, wil niet zeggen dat het niet zo is, natuurlijk. Vraag maar eens aan enkele van mijn (voormalige) collega's hier, en die vertellen je wel hoe geweldig ze het sportelement vinden.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Vandaag op een andere website(dumpert.nl) was er een video van een agent die een gesprek aanging met een man omdat die open en bloot(open carry) een AR-15 draagt. Op die andere website ging het erom dat de agent zeer vriendelijk reageerde want hij mocht alles filmen, was een normaal gesprek etc. Ik heb deze man even opgezocht op youtube en blijkbaar staat hij bekend om zijn filmpjes in een bepaalde regio in de staat van Oregon, daar mag je dus open bloot wapens dragen. Zijn motivatie is dat volgens hem een negatieve sfeer ontstaat tegenover wapens en mensen die wapens dragen en dat mensen de wet niet meer kennen want je mag in zijn staat alles gewoon open en bloot dragen. Met zijn filmpjes wilt die kijken of agenten op de hoogte zijn van de wet(en grondwet) mbt wapens. daarnaast vindt hij ook dat als er niemand iets doet dat Oregon een tweede California wordt waar steeds meer dingen verboden worden mbt wapens.
Maar goed, hier is zo'n filmpje:
Ik vind ze persoonlijk wel leuk om te kijken. In Nederland zou een agent zeggen "ey wat ben je aan het doen?!", "filmen", "kappen!", "maar dat mag gewoon", "kappen zeg ik", "maar het mag...", "*pats camera op de grond* en nu wegwezen". Wat het filmen betreft.
Een soortgelijke situatie deed zich onlangs voor in Colorado Springs, CO.
Tijdens een manifestatie van homoseksuele organizaties liep een man uren rond met een vuurwapen op z'n heup. Hij werd echter toch vastgehouden (nadat agenten urenlang hem hadden laten rondlopen!) en z'n partner filmde het hele gebeuren.
Uiteindelijk werd hij toch gearresteerd, ondanks dat hij (terecht) de agenten erop wees dat de wet hem toestond om z'n wapen openlijk te dragen en dat de agenten de wet overtraden door hem vast te houden en te arresteren.
Het conflict is vermakelijk om te zien. De politie heeft nu het verouderde handboek voor agenten herzien...
Zo zie je maar dat Amerikanen het ook niet prettig vinden als je je gun open en bloot met je mee draagt. Misschien moet de ''open carry'' in USA verboden worden?
rvd4always schreef:Zo zie je maar dat Amerikanen het ook niet prettig vinden als je je gun open en bloot met je mee draagt. Misschien moet de ''open carry'' in USA verboden worden?
Absoluut. Ik denk dat veel mensen toch wel even raar kijken als er iemand met een vuurwapen een supermarkt in komt wandelen. Dat is echt niet zo alledaags, alhans op de meeste plekken.
De doktersassistente van de kinderarts waar ik laatst was, excuseerde zich voor de vraag "heeft u vuurwapens in huis?" die ze volgens het protocol moest stellen. Het was voor mij als Nederlander bijna lachwekkend om die vraag te horen in het rijtje "Heeft u huisdieren? Wordt er in huis gerookt? Krijgt uw kind iedere ochtend ontbijt?"
Open carry verbieden zou denk ik wel eens kunnen gebeuren, al zal ook daar flink protest tegen komen (kijk maar eens naar de site die rvd4always aanhaalt: "a right unexercised is a right lost" - er is dus zeker een groep die zich daartegen flink zal verzetten, zeker in de staten waar het nu wel is toegestaan zonder license.
Over een wapen in huis hebben: een collega van me kreeg bij de psychologische evaluatie voor de Air National Guard ook die vraag. Zijn antwoord: ja, meerdere wapens. Omdat hij kinderen heeft werd er nog dieper op de vraag ingegaan, mer de vervolgvragen of die wapens goed opgeborgen lagen, en ongeladen waren. Zijn antwoord: ze liggen goed opgeborgen, maar niet afgesloten, ze zijn ook geladen, en de munitie ligt ernaast. Op de vraag of dat niet onverantwoord was antwoordde hij dat zijn kinderen van jongs af aan bewust zijn gemaakt van wapens en de gevaren, en kunnen er zelf heel goed mee omgaan, en dat het pas onverantwoord is als je een wapen in huis hebt ter zelfverdediging dat ergens in een kluis opgeborgen is, ongeladen, want als er iemand jouw huis binnendringt kun je diegene niet vragen even te wachten en heb je niet rustig de tijd om even naar de kamer te lopen waar de kluis staat, deze te openen, munitie en wapen eruit halen, je wapen te laden , en dán pas diegene confronteren - vandaar dat hij in vrijwel elke kamer een geladen wapen had liggen. En weet je, ergens kan ik zijn punt wel begrijpen. Een wapen ter zelfverdediging dat ergens in de andere kant van het huis afgesloten in een kast of kluis ligt, zonder kogels, is net zo effectief als een knuffelbeer.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Yep Dento, helemaal mee eens. En daarom vind ik het ook zo onlogisch geredeneerd dat iemand een wapen zou moeten hebben om zichzelf te verdedigen tegen indringers; wie wil zo'n ding nou schietklaar voor het grijpen hebben liggen en hoe groot is de kans dat je net in die kamer bent áls het dan gebeurt?
Ik zie juist liever wel of iemand een wapen draagt of niet, weet je tenminste waar je aan toe bent nietwaar? Ik moest in het begin hier ook enorm wennen aan mensen in camo kleding maar daar ben ik nu wel al aan gewend. En mensen die vuurwapens dragen vind ik op zich ook niet storend.
Er wordt ten onrechte vaak gedacht dat zowat iedereen in Amerika met een vuurwapen op zijn of haar heup rondloopt als een soort cowboy/girl in een western maar dat is grote onzin. Je ziet meer mensen zonder dan met vuurwapen.
Het is eigenlijk inderdaad veel 'ongeruststellender' dat iedereen op straat een 'concealed' wapen kan dragen zonder dat je het weet. Je moet dan wel een permit daarvoor hebben, maar dat is ook weer niet zo heel moeilijk te verkrijgen.
Ziva schreef:Ik zie juist liever wel of iemand een wapen draagt of niet, weet je tenminste waar je aan toe bent nietwaar?
Ik word er heel erg onrustig van als ik iemand met een wapen zie en nee, dan weet ik eigenlijk juist helemaal niet waar ik aan toe ben. Moet ik er met een grote boog omheen in de supermarkt of juist niet? Kan ik gewoon achter hem aansluiten in de rij bij de kassa, of ga ik toch maar liever naar de self check-out helemaal aan de andere kant? Misschien wen je er na verloop van tijd wel aan, maar in dat stadium zit ik in ieder geval nog lang niet. Voorlopig weet ik dus liever niet wat de mensen om mij heen allemaal voor enge spullen bij zich hebben.
Ik zie hier eigenlijk nooit iemand met wapens lopen, hoogstens een hill billy met een zakmes aan zijn riem, samen met belt buckle, zaklantaarn en houder voor mobieltje
Ziva schreef:Ik zie juist liever wel of iemand een wapen draagt of niet, weet je tenminste waar je aan toe bent nietwaar?
Ik kan mij voorstellen dat het bij veel mensen intimiderend overkomt. Ik zou het ook niet prettig vinden als een privé persoon (die ik niet ken) open en bloot met een vuurwapen rond loopt.
Ach, wie weet is het wel iemand van law enforcement die open en bloot met het wapen om loopt, en dan kun je je juist gerust voelen (tenzij ze mis schieten, natuurlijk, en door rondvliegende kogels wordt geraakt )
Volgens de politie in New York schieten de agenten hier als zij schieten maar in 34% van de gevallen raak. Dus ga maar na wat de raakkans is als een niet zo intensief getrainde burger gaat schieten.
Er word meestal geoefend op een stilstaand object. Als je dan in praktijk moet schieten op iets dat beweegt verbaasd het mij niets dat er veel word mis geschoten. En dat is nu het probleem van een vuurwapen, je moet eerst maar eens raak zien te schieten!
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.