Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wat voor souvenier heb jij van Amerika meegebracht?

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Sonnie1983
Amerikafan

Bericht door Sonnie1983 »

Wij hebben de amerikaanse vlag (stars and stripes) en de oude vlag van het zuiden hier hangen.
Wereldkaart en kaart van amerika.
2x een US Route 66 plaat. 2x Coca Cola reclame plaat, 6 nummerborden, en een mooie met adelaar van harley davidson
Laatst gewijzigd door Sonnie1983 op 18 nov 2007, 20:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Vegasgirl schreef:Gaaf hoor Marjon!!! Ik vind vooral die van producten erg leuk zoals die Franks en Campbells!! Staat mooi!!!

Ik zou het zelf idd nog gaver vinden om 'echte' te vinden. Speur wel eens op ebay, maar daar lopen prijzen soms zo bizar hoog op, laatst hadden ze een gaf bord uit ongeveer 1930 voor sinas, met een echt werkende thermometer er nog in. Dacht die wel te winnen met 130 dollar, maar hij liep op tot $250 :shock:

Tja, zodoende is die verzameling er nog niet van gekomen, maar die oude roestige borden vind ik wel wat hebben... :roll:

250 valt nog mee, echt exclusieve borden doen een veelvoud, zijn heel erg veel liefhebbers voor.
Vegasgirl
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Vegasgirl »

Pete.Z schreef:
Vegasgirl schreef:Gaaf hoor Marjon!!! Ik vind vooral die van producten erg leuk zoals die Franks en Campbells!! Staat mooi!!!

Ik zou het zelf idd nog gaver vinden om 'echte' te vinden. Speur wel eens op ebay, maar daar lopen prijzen soms zo bizar hoog op, laatst hadden ze een gaf bord uit ongeveer 1930 voor sinas, met een echt werkende thermometer er nog in. Dacht die wel te winnen met 130 dollar, maar hij liep op tot $250 :shock:

Tja, zodoende is die verzameling er nog niet van gekomen, maar die oude roestige borden vind ik wel wat hebben... :roll:

250 valt nog mee, echt exclusieve borden doen een veelvoud, zijn heel erg veel liefhebbers voor.
Ja, maar aangezien ik me er nog niet echt in had verdiept, was ik eigenlijk wel teleurgesteld, het was ook nog een of andere gelimiteerde uitgave, dus leek mij wel supergaaf! Maar helaas stond er niet zoveel meer op mijn Paypal account haha
Die nummerborden vind ik ook super, maar daar is al een topic over :wink:
CaroLine
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door CaroLine »

Wij kopen overal een magneetje.
Deze magneetborden van Ikea hangen bij ons in de keuken.
Carola
Afbeelding
butterfly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door butterfly »

Behalve mickey mouse spulletjes, kleding en speelgoed, namen we de vorige keer (maar dat is wel al een tijd terug) potjes babyvoeding pruimen mee, omdat dat in nederland niet bestaat . We namen ook zakjes appeldrink mee, wat warm gedronken wordt. Alleen smaakte dat in Amerika lekkerder dan toen we het thuis maakten. (zoals je dat wel eens vaker hebt met dingen die je op vakantie lekker vindt)
Uit Amerika nemen ze altijd tattoo pleisters voor ons mee, en kleine kartonnen cups die we bij de tandenborstels in een dispenser hebben hangen. Reuzehandig die dingen!

Groetjes, Ilse
Shorty
Amerika-ontdekker

Re:

Bericht door Shorty »

Ruud2004 schreef:Wij zoeken altijd naar een "Magneetje" voor op de ijskast van de plaats/park etc waar we zijn geweest. Ben al bijna aan zo'n grote Amerikaanse ijskast toe :lol:
Same here....en ik heb zo een koelkast...maar er blijft genoeg plek voor nog meer magneetjes! :D
Truckman
Amerikafan

Re: Wat voor souvenier heb jij van Amerika meegebracht?

Bericht door Truckman »

Beetje flauw om te zeggen misschien, maar mijn mooiste souveniers zijn altijd de prachtige herinneringen van elke reis! :D
The USA...what else?
Steffen
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Steffen »

Erg leuk om te lezen wat mensen mee nemen.

Ik neem de laatste jaren kledingartikelen mee van sportteams. Zo heb ik een baseball shirt uit Cuba en van de NY Jets. Sportschoenen van de NY Knicks en gister een jack mee genomen van de NY Islanders.

Tijdens de eerste 'date' met mijn vriendin heb ik haar mee naar NYC genomen en op Times Square bij hardrock cafe wat gegeten en gedronken. Sinds dien verzamelen we de cocktail glazen van Hardrock cafe uit de steden waar we samen komen. Tot nu toe alles nog maar uit NYC, Philadelphia en Pittsburgh, maar van de zomer komen daar Amsterdam en Parijs bij...
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

Hartstikke leuk Carola! Wij hebben op één van onze zolderkamers ook nog 3 van die Ikea magneetborden hangen. Ik denk dat wij ook maar eens beginnen met het aanleggen van een verzameling 8)
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
Staceybeesie
Amerika-expert

Re:

Bericht door Staceybeesie »

Ruud2004 schreef:Ruud2004 wrote:
Wij zoeken altijd naar een "Magneetje" voor op de ijskast van de plaats/park etc waar we zijn geweest. Ben al bijna aan zo'n grote Amerikaanse ijskast toe

Same here....en ik heb zo een koelkast...maar er blijft genoeg plek voor nog meer magneetjes!

Wij doen dat ook altijd. Koelkast komt al aardig vol hier.
Leuk idee van de Ikea, magneetborden. Die hebben wij ook hier in huis. Grappig.
FrankW

Bericht door FrankW »

Ik kocht vroeger altijd bekers maar dat ging na verloop van tijd een beetje vervelen. Ik koop niet veel souvenirs maar als ik het doe dan probeer ik iets te zoeken van een lokale artiest of zo die zelf de spullen maakt. Zo heb ik een beeldje van een beer gemaakt van jade uit de mijnen van nabij Vancouver, een zeepstenen adelaar beeld gemaakt op een indiaans reservaat in Ontario (onderweg naar Cape Breton), pottery van een lokale artieste van een vakantie in Wales enzovoort.

Deze lokaal gemaakte souvenirs hebben voor mij meer waarde dan al dat "Made in China" spul.
Aïda
Amerika-expert

Bericht door Aïda »

De leukste souvenirs vind ik dingen die je kunt gebruiken. Wij hebben bijvoorbeeld al aardig wat dingen voor in de keuken gekocht die je hier niet kunt krijgen en elke keer als je het gebruikt herinnert het je weer aan je vakantie.
Ineke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Ineke »

Wij hebben bijvoorbeeld al aardig wat dingen voor in de keuken gekocht die je hier niet kunt krijgen
Zoals...... Aïda??? Ik ben benieuwd....

gr. Ineke
http://www.ine1149.web-log.nl
Corry
Amerika-expert

Bericht door Corry »

Ik ben niet zo van prullen(tot groot verdriet van mijn zus die er HELEMAAL verrukt van is).

Ik heb in 1976 mijn EEUWIGE LIEFDE voor de VS meegenomen en nog steeds houd ik van haar/hem/het. Jullie weten wel :beerchug: :D
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
thebes
Amerika-expert

Bericht door thebes »

Ik koop weinig souvenirs, maar neem van ieder hotel en park een folder mee. Ook koop ik ansichtkaartboekjes en als ze niet te duur zijn, een fotoboek van ieder park dat we bezoeken.
Wel hebben we in Yellowstone kleine beeldjes gekocht van twee spelende beren.
Als ze er zijn, koop ik van die kleine speldjes (heten ze buttons ?) met de naam van het park.
Ceetje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Ceetje »

Ik koop me suf aan kleding, maar dat zijn geen souvenirs denk ik? De enige souvenir die ik dolgraag zou willen meenemen, maar het is nog nooit gelukt om er eentje te pakken te krijgen is een schedel van een bison. Helaas ... ik zie ze nooit voor de verkoop. Iemand tips? :idea:
'98:Ca,Az,Ut,Nv
'05:Co,Nm,Az,Ut,Id,Mt,Wy
'06:Canada+Mt,Id,Wa; Fl
'07:Ny,Ct,Ri,Ma,Me,Nh,Vt,Pa,Va,WDc,Nj; Fl
'08:Az,Ut,Nv; Fl,NyC
'09:Ak,Wa; Fl
'12:NyC
'15: Fl
'17: Ca, Or
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Toen we afgelopen weekend weer thuis kwamen, hadden we ongeveer 20 kg meer mee terug genomen dan we mee heen zijn gegaan :shock: :lol:

Een deel daarvan waren de kerstcadeaus die we hadden gekregen, een ander deel kleding (we hebben zo ongeveer de Tommy Hilfiger Outlet leeggekocht voor onszelf en voor mijn ouders :lol: maar wel zo'n € 700,- daarmee bespaard 8) ), maar dat kun je moeilijk souvenirs noemen.

Zoals altijd hebben we weer koelkastmagneten meegenomen, en t-shirts. Daarnaast hebben we nog allerlei gebruiksvoorwerpen gekocht die je hier niet of moeilijk kunt vinden, en elke keer als je die gebruikt, dan roept dat weer herinneringen op.

En uiteraard zijn en blijven de foto's en de herinneringen ook eeuwigdurende souvenirs (althans, totdat je de foto's per ongeluk wist, en je je geheugen verliest :lol: )
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
deeyore
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door deeyore »

Van elk N.P., state park, grote stad of andere mooie plek nemen we een magneet mee. De afzuigkap hangt helemaal vol.
Verder een 2-dollar-biljet en afgelopen zomer heb ik een Stetson gekocht.
Ook een poster van Tom Everhart, tot voor kort niet in Nederland te krijgen, hangt ingelijst bij ons aan de muur.
antonia
Amerikakenner

Bericht door antonia »

Ik koop meestal een leuke beker van de stad waar ik ben.
Van de laatste vakantie heb ik bij Ben&Jerrys in San Francisco een hele leuke beker meegenomen en eentje uit Las Vegas.
Omdat we in Chicago urenlang vertraging hadden, hebben mijn zus en ik allebei een sleutelhanger gekocht met onze naam erop en de tekst "Chicago, my kind of town".
Niet dat we nou ooit van het vliegveld zijn geweest maar op een gegeven moment werden we zo melig van het wachten en de vermoeidheid dat we allebei zo'n ding hebben gekocht.
Uit NY heb ik de laatste keer ook een beker meegenomen, een hele simpele witte met de tekst I *heart* NY.
En van mijn vakantie in Alaska heb ik ook twee bekers.
Aïda
Amerika-expert

Bericht door Aïda »

Ineke schreef:
Wij hebben bijvoorbeeld al aardig wat dingen voor in de keuken gekocht die je hier niet kunt krijgen
Zoals...... Aïda??? Ik ben benieuwd....

gr. Ineke
http://www.ine1149.web-log.nl
Ik kom er steeds niet toe om foto's te maken Ineke maar hier is er zo eentje http://www.progressiveintl.com/proddeta ... &PageNum=1. Ik lees nu pas dat je 'm ook voor paprika's kunt gebruiken maar ik gebruik 'm o.a. voor tomaten. Héél handig.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer