Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

veiligheid

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Waar in de wereld je ook bent, denk ik, dat er in het criminele circuit aan vuurwapens te komen is. Het afschaffen van vrij wapen bezit hier in de VS zal daar niets aan veranderen. Bovendien zijn die wapens nu in omloop en al illegaal en zullen dus heus niet keurig worden ingeleverd als de regering dat zou verplichten.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Hajar schreef:We hebben hier in NL idd het idee dat de VS minder veilig zijn dan hier, juist vanwege het vrije wapenbezit en de wellicht iets grotere criminaliteit. Maar toegeven moet ik meteen dat het wapenbezit hier ook is toegenomen, schietincidenten zijn hier niet ongewoon meer. Schietincidenten op scholen hebben we nog niet meegemaakt, voorlopig zijn het vooral afrekeningen in de onderwereld en kroeg- en verkeersruzies die met de kogel worden beslecht.
We?

Jij misschien,maar ik zeker niet.
doreennicole
Amerika-expert

Bericht door doreennicole »

ikn denk dat een van de grootste enbelangrijkste verschillen is dat hier meer meningsverschillen en gevechten fataler aflopen omdat er makkelijker naar een vuurwapen kan worden gegrepen dan in NL. Wat ik bedoel is dat als er bijv een geval is van huiselijk geweld, zullen er in Amerika relatief vaker mannen een (vuur)wapen gebruiken dan in NL. Bij een kroeggevecht zal iemand eerder naar zijn auto lopen en zijn pistool uit het dashboard halen dan in NL. Omdat wapens makkelijker voor handen zijn worden ze makkelijker/eerder gebruikt en zijn er ook eerder ongelukken. De criminelen komen overal aan hun wapens en mensen die met voorbedachte rade iemand willen doden doen dat ook op welke manier dan ook. Maar neem nu een gemiddeld kind dat boos thuiskomt en het helemaal heeft gezien, helemaal is doorgedraaid. In de VS is de kans groter dat de vader van dit kind een wapen heeft en dus dat wapen zal gebruiken om terug te gaan naar school en willekuerig mensen neer te schieten. In NL moet ditzelfde kind meer moeite gaan doen om aan een wapen te komen, en tegen de tijd dat hij/zij dit wapen heeft kan de situatie helemaal veranderd zijn.

Tel hierbij op dat er in de VS nog steeds meer redenen zijn voor mensen om de criminele weg op te gaan of om te flippen vanwege het minder goede sociaal economische systeem, dus meer kans op geweld.

Maar dit zijn mijn persoonlijke indrukken, geen wetenschappelijk onderzoek, hoor.
SEEING IS BELIEVING
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer