Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Het officiele High School/College topic!

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Georgie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Het officiele High School/College topic!

Bericht door Georgie »

Ik vond dat eerlijk gezegd wel echt heel erg wennen en ook een minder leuk aspect van Amerika, het afhankelijk zijn van andere 'rides' als exchange student. Vooral toen ik echt ver weg woonde, in mijn laatste gastgezin, ben ik heel wat vriendschappen verloren of iig verwaterd omdat het zulke grote afstanden waren. Wat dat betreft ben ik wel een echte Nederlander die waarde hecht aan kleinschaligheid en een goed geregeld OV systeem.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Maar je hoeft natuurlijk niet zo ver van je school geplaatst te worden. Als wij een exchange student zouden krijgen, zou die nog geen drie kilometer van school wonen. Na school kun je hier ook zo het stadje inlopen en de metro is dichtbij en daarmee heb je nog meer mogelijkheden. Bovendien kan je hier goed fietsen. In het gebied rond Atlanta, bijvoorbeeld, zou ik me soortgelijke situaties kunnen voorstellen.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Georgie
Amerika-expert

Bericht door Georgie »

Dat is natuurlijk waar. Maar zelfs het gebied waarin ik woonde (Marin County, CA) had een naar Amerikaanse begrippen goed OV netwerk en zelfs dat duurde lang. Ik vond het heerlijk toen ik bij mijn eerste en tweede gastgezin zo het dorpje in kon lopen en naar school kon lopen, dat was echt ideaal! Maar ik merkte gewoon dat het lastig was dat je niet zelf auto kan/mag rijden, het beperkt je toch wel omdat al je Amerikaanse vrienden dat wel kunnen. Zo ervaarde ik het in ieder geval.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Petra/VS schreef:In het gebied rond Atlanta, bijvoorbeeld, zou ik me soortgelijke situaties kunnen voorstellen.
Dat hangt er in Atlanta een beetje vanaf. Er is wel wat OV, maar het is veel beperkter dan in DC of NYC. Zeker in de buitenwijken komt bijna geen OV. En net zoals Georgie zegt, kan het dan nog erg lang duren voordat je ergens bent. Als Nederlandse jongere ben je wat dat betreft toch wel wat verwend. En als je niet mag autorijden kan ik me inderdaad best voorstellen dat je je wat afhankelijk voelt.
"Keep Georgia On Your Mind"
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Lastig, maar de afstanden zijn nog maar het begin van de dingen om aan te wennen :)
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Inderdaad, al lijkt de Amerikaanse cultuur zo "bekend" door films en tv series, erin leven is heel wat anders. Ik was zelf ook pas 21, toen ik hier kwam en kon niet rijden. Ook ik moest overal een bus heen nemen en ik ben het met Georgie eens, dat kost tijd. Maar de bus tussen Utrecht en Leusden kostte ook tijd. Dat is waarmee ik bekend was en het verschil was niet aardverschuivend. Het hangt er dus ook maar net vanaf, wat je in Nederland gewend was. Ik woonde in een (voor Nederlandse begrippen) afgelegen dorp en het openbaar vervoer was tijdrovend. Zo verschillend met hier was het niet, dat ik het opmerkelijk vond.
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Kaas
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Kaas »

Petra/VS schreef:Maar de bus tussen Utrecht en Leusden kostte ook tijd. Dat is waarmee ik bekend was en het verschil was niet aardverschuivend. Het hangt er dus ook maar net vanaf, wat je in Nederland gewend was. Ik woonde in een (voor Nederlandse begrippen) afgelegen dorp en het openbaar vervoer was tijdrovend. Zo verschillend met hier was het niet, dat ik het opmerkelijk vond.
Gelukkig is dit tegenwoordig ook veranderd! 20 minuutjes met de bus van Leusden naar Utrecht en andersom.
AZ, CA, CT, DC, MA, NJ, NV, NY, PA, VA
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Natuurlijk maakt het wel enig verschil of je hier in de Randstad woont of in de polder Petra.
Maar ik heb aan mijn nichtje Sabine die in Delaware zit (http://www.sabineusa.web-log.nl/) , gemerkt dat het erg lastig is als je geen vervoer hebt.
Ze woont zelf in de Randstad en kon dus overal met haar vriendinnen heel snel op de fiets of met bus/trein naartoe. Ze woont nu niet in de middle of nowhere maar ergens heen fietsen wordt vrijwel niet gedaan. Nederlandse kinderen zijn toch meer gewend om overal naartoe te fietsen, ook al woon je in de polder, als je 17/18 bent ben je niet afhankelijk van andere mensen om ergens te komen.
In Amerika zijn de kinderen toch vaak afhankelijk van de auto als ze ergens naartoe willen. Dat is geen probleem als ze op hun 16e hun rijbewijs hebben, maar higschoolstudenten hebben dat natuurlijk niet.
Sabine moet overal met de auto naartoe gebracht worden en aangezien haar hostparents werken is dat best wel lastig. Voor iemand die al veel zelfstandigheid gewend is, is dat toch een stapje terug.

Marjon
Georgie
Amerika-expert

Bericht door Georgie »

Precies, Marjon. Het is niet erg, en ik wende er wel aan, maar het was toch anders. a) Omdat ik zelf gewend was overal op de fiets/lopend te kunnen komen. b) omdat al m'n Amerikaanse peers wel auto konden rijden en daardoor val je er toch sneller 'buiten'. Ik merk het nu ook alweer met mijn zomervakantie plannen. Larissa en ik gaan een week bij mijn oude gastgezin zitten, degene waarbij je eerst 3 kwartier moet lopen voor je uberhaupt een bushalte tegenkomt. Ik wil bijvoorbeeld een keer Mount Tamalpais beklimmen (een hele mooie berg in Marin County, aanrader om eens verder te rijden na SF en de Golden Gate) maar ehm...Hoe kom ik bij die hike paden zonder auto? Wederom dus afhankelijk van gastouders of vrienden. Wat niet erg is, maar het is wel een omschakeling.
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

NIet alle high schoolers rijden met 16, onze kinderen waren wat langzamer en hadden net voordat ze slaagden hun rijbewijs. Daarmee hadden ze nog geen auto om mee naar school te rijden, ze zijn altijd met de bus gegaan.
Zeker is het lastig om wat afhankelijker te zijn.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Het hangt er natuurlijk vanaf, wat je gewend bent, dat bedoelde ik ook. Ik was gewend veel tijd te besteden met van A naar B te komen. Fietsen mocht ik niet van mijn moeder na school (behalve naar hockeytraining), te gevaarlijk vond ze dat en inderdaad ben ik een keer van mijn fiets getrokken en aangerand op weg daarheen. Kai is bijna 17 en heeft nog geen rijbewijs. Hij heeft dat ook niet nodig, want kan fietsen of skateboarden naar vrienden en het centrum. Ik zou wel willen, dat hij er wat harder aan werkte, want ik wil, dat hij straks ervaring heeft met rijden, als hij wel verder weg moet gaan.
Ik probeer ook niet te zeggen, dat er geen verschil zal zijn voor een Nederlandse student in het gemak van verplaatsen. Enkel, dat er ook plaatsen zijn, waar dat verschil niet zo groot is.
Kirr
Amerika-newbie

Bericht door Kirr »

Afstanden in Amerika zijn nou eenmaal anders dan in Amerika. Ik ben nu 2 keer een weekend weggeweest en dan moet je toch echt rekenen op zo'n 4 tot 6 uur rijden voordat je op plaats van bestemming bent.

Verder woon ik 10 minuten lopen van school, dus dat is wel ideaal. De meeste organisaties proberen je wel zo dicht mogelijk bij de school te plaatsen.
Marijn USA
Amerika-newbie

Bericht door Marijn USA »

ik zat een jaar in een klein dorpje in Michigan, waar de dichtstbijzijnde stad een paar uur met de auto rijden was... Het was voor mij ook wel lastig om de hele tijd van andere mensen afhankelijk te zijn voor een ride, maar veel vrienden zijn bereid je te komen ophalen, ook omdat er meer mensen zijn die geen auto hebben. Soms spraken we bijvoorbeeld wel eens af dat iedereen een deel van de benzine betaald, dat is wel een goede oplossing.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer