Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

twijfel

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Texas Boy
Amerika-expert

Re: twijfel

Bericht door Texas Boy »

dutchie_in_boston schreef:Manuela, soms is het moeilijk he? Ik heb geen kinderen maar kan me voorstellen dat het niet echt helpt als je ziet dat je zoon het ook moeilijk heeft. Ik woon hier nu bijna 20 jaar met amerikaanse man en heb nog steeds zo mijn momenten. Maar terug naar NL zou ik ook niet willen. Zoals velen al hebben gezegd: ga nu je rijbewijs halen want zonder auto is je wereldje hier in amerika wel erg klein. Rijbewijs halen is hier niet moeilijk te doen en, net als Petra zegt, rijden is hier vrij makkelijk - misschien ietsje lastiger in Boston, over die geasfalteerde koeiepaden :lol: maar Texas? Da's rechttoe, rechtaan.

Meestal wel, maar o.a. Dallas waar Manuela woont is het ook een heksenketel. Vandaag weer 350 mijl gereden, op de high ways val je bijna in slaap :roll:
mannie
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door mannie »

Texas Boy schreef:
dutchie_in_boston schreef:Manuela, soms is het moeilijk he? Ik heb geen kinderen maar kan me voorstellen dat het niet echt helpt als je ziet dat je zoon het ook moeilijk heeft. Ik woon hier nu bijna 20 jaar met amerikaanse man en heb nog steeds zo mijn momenten. Maar terug naar NL zou ik ook niet willen. Zoals velen al hebben gezegd: ga nu je rijbewijs halen want zonder auto is je wereldje hier in amerika wel erg klein. Rijbewijs halen is hier niet moeilijk te doen en, net als Petra zegt, rijden is hier vrij makkelijk - misschien ietsje lastiger in Boston, over die geasfalteerde koeiepaden :lol: maar Texas? Da's rechttoe, rechtaan.

Meestal wel, maar o.a. Dallas waar Manuela woont is het ook een heksenketel. Vandaag weer 350 mijl gereden, op de high ways val je bijna in slaap :roll:
ik heb vandaag een stukje gereden in een woonwijk waar het heel rustig was, pfff eng hoor ik probeerde voorzichtig (mijn man zat naast me) gas te geven en voor mijn gevoel vloog ik naar voren, ik schrok me dood. het remmen en gas geven ging hortend en stotend, moet ik ooit echt de weg op met verkeer en al, oh mijn god !!! (ik woon trouwens niet in dallas hoor maar in mckinney)

en ja, het is moeilijk als ik zie dat mijn oudste zoon het moeilijk heeft, maar hij reageert dat op het moment wel heel erg op mij en zijn broertje af.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Zijn er geen kampen o.i.d. dichtbij, waar je zoon aan mee kan doen? Het lijkt mij voor tieners ook wel erg saai om de hele zomer thuis te zijn. Ik weet niet hoe jullie wonen, maar onze zoon heeft een hondenuitlaatbaantje. Het is niet veel, maar houdt hem wel bezig. Grasmaaien is een ander baantje, dat veel jongens hier doen. Wellicht kan je zoon pamfletten ophangen om zijn "services" te adverteren. Is hij handig met computers? Ik ken buren, die tieners huren om hen daarmee te helpen. Ook voor hem geldt, dat bezig zijn helpt en wat geld verdienen is natuurlijk ook leuk.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

manuela meilink schreef:ik heb vandaag een stukje gereden in een woonwijk waar het heel rustig was, pfff eng hoor ik probeerde voorzichtig (mijn man zat naast me) gas te geven en voor mijn gevoel vloog ik naar voren, ik schrok me dood. het remmen en gas geven ging hortend en stotend, moet ik ooit echt de weg op met verkeer en al, oh mijn god !!! (ik woon trouwens niet in dallas hoor maar in mckinney)

Had ik gezien, vlak boven Dallas, dacht dat dit een onderdeel was van de DFW Metroplex, maar Dallas, Houston en de andere grote steden zijn vaak net zo lastig qua verkeer dan andere grote Amerikaanse steden.
mannie
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door mannie »

Tink schreef:Manuela,

Wat wij altijd goed geholpen heeft is het starten van een blog(voor jezelf, niet jullie gezamelijke familie blog) en het allemaal op te schrijven, je dagelijkse beslommeringen, gedachtes, problemen waar je tegenaan loopt, maar ook leuke dingen alles wat maar je met je relocatie en je nieuwe leven voor jezelf te maken heeft. Op je familie blog zul je niet zo gauw dit soort gedachtes neer schrijven, je wilt niet je familie ongerust maken of je kinderen etc. Het is belangrijk dat je iets van jezelf hebt.
Expat Women bied de gelegenheid contact te maken met andere expat vrouwen http://www.expatwomen.com

Sterkte en weet dat je niet alleen staat in je ervaring, de meeste van ons zijn door zo'n fase heen gegaan, ik hoop dat je er weer uitkomt wat de uitkomst ook mag zijn.
ja dat vind ik wel een goed idee, mijn eigen persoonlijke blog, want in de familie blog wil je niet al te persoonlijk worden plus dat je inderdaad alleen de leuke dingen erin zet.
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

autorijden> wat GOED dat je een stukje bent wezen autorijden! En wie zegt dat je nu al meteen de weg op moet? Dat hoeft echt niet hoor. Het is al een harstikke grote stap dat je uberhaupt achter het stuur geklommen bent! En rijden met horten en stoten, zo ben ik ook begonnen hoor. Dan remde ik weer veel te hard, of trok ik op alsof ik meedeed aan een race. Of dan remde ik te langzaam, en hing mijn instructeur maar op de rem omdat we anders een fietser op de motorkap hadden gehad. Zo zijn we allemaal begonnen, dus maak je vooral niet te druk...als je heel veel oefent krijg je het vanzelf te pakken. (en dan stap je in een andere manier met een veel gevoeligere rem en gaspedaal, en rij je weer net als een beginner..dat overkomt mijn man regelmatig als hij van zijn logge truck in mijn race auto stapt :) )

Dus. Trakteer jezelf op iets, want je hebt maar mooi je ALLEREERSTE rij-ervaring goed volbracht.

Oh ja, en ik ben het eens met de mensen hiervoor over je oudste, en dat wat te doen hebben al heel veel kan schelen. Dan voelt hij zich meer in controle ("empowered") over zijn leven hier.
Het is natuurlijk ook zo dat die jongen een tiener is, en waarschijnlijk in Nederland ook lekker aan het puberen was gegaan. Nu heb je alleen best kans dat hij ziet dat jij het wel een beetje met hem eens bent, en dus voelt hij zich nog sterker staan als hij vervelend doet.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

manuela meilink schreef:ik heb vandaag een stukje gereden in een woonwijk waar het heel rustig was, pfff eng hoor ik probeerde voorzichtig (mijn man zat naast me) gas te geven en voor mijn gevoel vloog ik naar voren, ik schrok me dood. het remmen en gas geven ging hortend en stotend, moet ik ooit echt de weg op met verkeer en al, oh mijn god !!!
Ja, maar dat heeft echt tijd nodig. Autorijden is best lastig in het begin, maar je moet gewoon wennen aan je auto. Je zult zien dat het straks echt gemakkelijker gaat. Iedereen heeft van die verhalen; toen ik mijn eerste rijles had in mijn kleine Seat Ibiza lesauto was het ook niet bepaald een fraai gezicht. :D
"Keep Georgia On Your Mind"
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Bandido schreef: Iedereen heeft van die verhalen; toen ik mijn eerste rijles had in mijn kleine Seat Ibiza lesauto was het ook niet bepaald een fraai gezicht. :D
Ditto - mijn eerste autorit nam ik de bochten steeds zo kort, dat ik steeds in de bosjes belandde :) En het heeft zeker drie lessen geduurd voordat ik zo kon remmen en schakelen in een bocht dat mensen niet misselijk werden (of tegen de voorruit gegooid werden). Dus, zo erg is dit helemaal niet hoor! :)
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Tijdens mijn eerste autorijles reed ik zo de bosjes in. Ik was op de fiets gewend vlak voor me te kijken en in de auto moet je juist in de verte kijken. :lol: Manuela, je zult zien, dat je straks vol vertrouwen jullie zoon rijles geeft, als hij over een jaar of zo die leeftijd bereikt ;).
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
dutchie_in_boston
Amerika-expert

Bericht door dutchie_in_boston »

:lol: - oh ja, die eerste keren autorijden... De auto reed mij, ik reed de auto niet.

Gut, Petra, ga Manuela nog nerveuzer maken met het vooruitzicht dat zoonlief binnen een paar jaar de weg op mag. :lol:

Manuela, een goede allrisk autoverzekering en schijt hebben aan wat je medeweggebruikers van je denken. Waar ik mee bedoel dat je je vooral niet moet storen aan de reakties van anderen als je ietsje langzamer bent (wat hier in het noordoosten een kakofonie van claxons en vingers veroorzaakt - waarom wij toch massholes genoemd worden? :shock:) en mocht er toch wat gebeuren, dan ben je goed verzekert.
Pe
Amerikafan

Bericht door Pe »

Lees hier al een tijdje met belangstelling mee.
Over een aantal weken zit ik ook in de VS en ik wil graag voorkomen dat ik het gevoel krijg vast te zitten.
Want ook ik heb nog geen rijbewijs :oops: Tja, het komt vaker voor :lol:
Zoonlief gaat gelijk naar school, m'n as man heeft zijn werk en ik zit dan met de honden thuis.
Loop dus ook het risico op dezefde gevoelens maar heb hier al een aantal goede tips gelezen.

En Manuela, dat rijbewijs ga je redden hoor!
Zodra ik zover ben zal ik ook mijn stunts posten, kunnen we er samen om lachen.
A journey about to start...
http://www.jackandpeet.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.facebook.com/saveagalgoespanol http://petrapostmaphotography.com
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

dutchie_in_boston schreef:Manuela, een goede allrisk autoverzekering en schijt hebben aan wat je medeweggebruikers van je denken. Waar ik mee bedoel dat je je vooral niet moet storen aan de reakties van anderen als je ietsje langzamer bent (wat hier in het noordoosten een kakofonie van claxons en vingers veroorzaakt - waarom wij toch massholes genoemd worden? :shock:) en mocht er toch wat gebeuren, dan ben je goed verzekert.

Leuke tip, geld ook voor bungee jumps en parachute springen, wat kan je nou gebeuren als je je goed verzekerd :wink:
mannie
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door mannie »

Pe schreef:Lees hier al een tijdje met belangstelling mee.
Over een aantal weken zit ik ook in de VS en ik wil graag voorkomen dat ik het gevoel krijg vast te zitten.
Want ook ik heb nog geen rijbewijs :oops: Tja, het komt vaker voor :lol:
Zoonlief gaat gelijk naar school, m'n as man heeft zijn werk en ik zit dan met de honden thuis.
Loop dus ook het risico op dezefde gevoelens maar heb hier al een aantal goede tips gelezen.

En Manuela, dat rijbewijs ga je redden hoor!
Zodra ik zover ben zal ik ook mijn stunts posten, kunnen we er samen om lachen.
ja dat lijkt me goed idee, dat we er later om kunnen lachen.
ik had altijd gedacht, als ik alle verkeersregels maar goed begrijp, maar het is ook al heel wat om een auto goed aan te voelen, hoe hard je moet gaan of juist niet, een bocht goed inschatten, en nu doe ik alles in slow motion en op plekken waar geen mens zich bevind ik kan me niet indenken dat ik dit ooit op de weg moet doen met al die andere auto's. :blink:
mannie
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door mannie »

Texas Boy schreef:
dutchie_in_boston schreef:Manuela, een goede allrisk autoverzekering en schijt hebben aan wat je medeweggebruikers van je denken. Waar ik mee bedoel dat je je vooral niet moet storen aan de reakties van anderen als je ietsje langzamer bent (wat hier in het noordoosten een kakofonie van claxons en vingers veroorzaakt - waarom wij toch massholes genoemd worden? :shock:) en mocht er toch wat gebeuren, dan ben je goed verzekert.
Leuke tip, geld ook voor bungee jumps en parachute springen, wat kan je nou gebeuren als je je goed verzekerd :wink:
Ja dat is dus ook nog even een dingetje, als je echt de weg op gaat en dan al die mensen achter je, ik zie me al zitten met zweet op mijn voorhoofd.
En schijt aan ze hebben, dat is nou net iets moeilijks voor mij, mij fok je zo op en ik zit snel op de kast, en dat nog steeds op mijn 36ste, zucht....
Amikix
Amerikakenner

Bericht door Amikix »

manuela meilink schreef: ik had altijd gedacht, als ik alle verkeersregels maar goed begrijp, maar het is ook al heel wat om een auto goed aan te voelen, hoe hard je moet gaan of juist niet, een bocht goed inschatten, en nu doe ik alles in slow motion en op plekken waar geen mens zich bevind ik kan me niet indenken dat ik dit ooit op de weg moet doen met al die andere auto's. :blink:
Hehehe, is dat niet wat (bijna) iedereen denkt als ze net beginnen met autorijden? Ik had mijn eerste rijles ergens ver buiten de bebouwde kom op b-weggetjes en dat was maar goed ook want ik durfde niet harder te gaan dan een slakkengangetje :D.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Manuela, mijn dochter heeft sinds kort rijles.
Zij moet hier in Nederland meteen vanaf de eerste les het drukke verkeer in en nog leren schakelen ook. In het begin had ze een les waarbij alles verkeerd ging, de motor sloeg steeds af en ze begreep niet wat ze moest doen. Ze kwam moppperend thuis. Ik zeg nu tegen jou wat ik ook tegen haar zei: Verwacht je nu echt dat je alles meteen goed doet en geen fouten maakt? Waarom denk je dat je al die lessen nodig hebt, dat is echt niet voor niets? Geef jezelf even de tijd, na een aantal keren voel je de auto aan en zal het veel makkelijker gaan en over een jaar weet je niet beter en tuf je overal naartoe.

Denk eens in wat een vrijheid dat rijbewijs jou en je kinderen zal geven Manuela. Bovendien heb je het in Amerika veel sneller dan in Nederland heb ik begrepen. Dus go for it!

Succes.

Marjon
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

vana schreef:
Zij moet hier in Nederland meteen vanaf de eerste les het drukke verkeer in en nog leren schakelen ook. In het begin had ze een les waarbij alles verkeerd ging, de motor sloeg steeds af en ze begreep niet wat ze moest doen.

Marjon
Eigenlijk is het toch niet verantwoord dat je direct in het verkeer gesmeten wordt. Onze zoon heeft sinds twee weken zijn theorie afgelegd en ik ben hem zelf aan het leren autorijden. Wij zijn begonnen op een wegje tussen de velden. De tweede dag wou hij zelf terug naar huis rijden. Een gewone dorpsweg tussen de huizen, zelfs niet in het centrum gelegen. Op het kruispunt is hij stilgevallen en omdat het daar een kleine helling heeft, viel hij bij de volgende startpogingen steeds terug stil. Ik moet er niet aan denken om met hem ineens het verkeer in te duiken. Dat zou nooit goed komen! Hij is nog maar 17, maar wat het technische aspect betreft, denk ik dat leeftijd niet zo veel verschil maakt.
Groetjes,
Carine
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

sachasenne schreef:Onze zoon heeft sinds twee weken zijn theorie afgelegd en ik ben hem zelf aan het leren autorijden.
Toch jammer dat dat in Nederland niet mag, had me een hoop geld kunnen besparen. :wink:
"Keep Georgia On Your Mind"
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Een van de beste dingen die ik mijn zoon heb aangedaan is hem beloven dat ik hem niet zou leren autorijden. Heb me daar aan gehouden, hij heeft les gehad van een rijschool. En zonder problemen zijn rijbewijs gehaald.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Joke
Amerikakenner

Bericht door Joke »

Mijn moeder heeft op haar 64ste nog haar rijbewijs gehaald. Mijn vader was onverwacht overleden en toen is ze rijlessen gaan nemen want ze wilde niet afhankelijk zijn. Ze is de eerste keer gezakt, maar de tweede keer haalde ze het, en toen reed ze rond in een Camaro. Ik was enorm trots op haar.

Als mijn moeder het kon leren, kan iedereen dat, maar je moet het willen. Vergeet niet dat we allemaal eens voor het eerst alleen de weg op moesten.
Lust is easy. Love is hard. Like is most important.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer