Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Een taalcursus in de Verenigde Staten
- Grandu
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Een taalcursus in de Verenigde Staten
Klopt, toen mijn moeder zei ''ik dacht dat je 4 weken zou gaan'' heb ik maar van de situatie gebruikt gemaakt en daarmee ingestemd. Dat extra weekje is qua kosten ook niet veel extra's op het totaalbedrag en een extra week Amerika lijkt me niet verkeerd. Het worden 5 hele weken en 1 dag dat ik volledig van huis weg ben.
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/
“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
---Mark Twain
Haha lekker he!
Al van Studytravel gehoord of alles geboekt is? Duurde bij mij wel een paar dagen maar uiteindelijk is alles goed gekomen. Je hebt gelukkig nog even de tijd voordat je echt weg gaat.
Veel plezier met de voorpret. Je weet dat er een website is van de school (CISL) waar je naar toe gaat? Daarop kan je via de google agenda zien welke tripjes zij zelf organiseren zodat je de stad en de omgevind leert kennen. Ik heb er toen veel gebruik van gemaakt.
Al van Studytravel gehoord of alles geboekt is? Duurde bij mij wel een paar dagen maar uiteindelijk is alles goed gekomen. Je hebt gelukkig nog even de tijd voordat je echt weg gaat.
Veel plezier met de voorpret. Je weet dat er een website is van de school (CISL) waar je naar toe gaat? Daarop kan je via de google agenda zien welke tripjes zij zelf organiseren zodat je de stad en de omgevind leert kennen. Ik heb er toen veel gebruik van gemaakt.
- Georgie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Heel erg gaaf dat je geboekt hebt zeg Derk! Dat wordt vast een fantastische reis. Ik ben ook heel erg benieuwd in wat voor gastgezin je terecht komt en waar. Krijg je daar van te voren nog uitgebreide informatie over?
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Je krijgt vlak voor je vertrek alle reispapieren toe gemaild en daar staat een klein en kort stukje in over je gastgezin. Vaak uit hoeveel leden het bestaat en wat voor werk ze doen. En dan kan /moet je erna contact met ze opnemen.
Bij mij verliep alles erg soepel ook toen ik op het vliegveld aankwam.
Bij mij verliep alles erg soepel ook toen ik op het vliegveld aankwam.
- Georgie
- Amerika-expert
Leuk zeg! Dat is vast inderdaad wel goed geregeld. Ik weet nog goed dat ik een tijdje voor vertrek mijn gastgezingegevens kreeg. En toen snel opndemkaart opzoeken waar San Anselmo eigenlijk lag! (twintig minuten boven San Francisco dus). En ik weet ook nog goed dat ze me kwamen halen van het SFO vliegveld bij de bagageband. Ik herkende ze direct. En tien natuurlijk met de auto door SF om naar huis te rijden. Het blijft een bijzondere herinnering. Hopelijk bij jou ook Grandu!!
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Inderdaad Geargie het is een hele bijzondere ervaring. Bij mij staat het ook nog goed in mijn geheugen gegrift. Mijn gastvrouw stond onderaan de trap waar ik van af zou komen om naar de bagage band te gaan. Ik herkende haar ook direct, terwijl ik nog geen foto van haar gezien had. Ik heb een hilarische rit naar haar huis gehad. Zij reed in een kleine cabrio en ik had een gewone grote samsonite koffer, die paste er dus niet in. Mijn koffer werd met span banden en zo'n spin vastgezet. Ik hield bij iedere heuvel mijn hart vast maar alles is goed gegaan. De rit die ik maakte door San Diego was ook echt super. Ik voelde mij ook direct thuis en het engels, geen probleem.
- Grandu
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het duurt nog een jaar dus dat wordt lange voorpret
Ik krijg (volgens de brochure) twee weken voor vertrek meer informatie over mijn gastgezin. Het St Giles college ligt midden in het centrum dus dat is een goed startpunt om, als de lessen afgelopen zijn om 13:00, te starten met het verkennen van San Francisco en omgeving. Er staat in de brochure en op het internet dat ik een luchthaventransfer kan boeken wat ik niet heb gedaan. Het ligt er denk ik aan wat voor een gastgezin je treft, ik hoorde van een jongen die begin dit jaar met ST naar SF is gegaan dat hij met een busje naar het gastgezin is gegaan. Tegen die tijd zal ik uit gaan zoeken hoe ik er kom, met het OV is evenveel pret!
Ik verwacht dat de tickets AMS-SFO,NYC-AMS zo'n €1000 gaan kosten, het ticket SFO-LAX rond de $80-100, het ticket LAX-IAD rond de $150-400 (hoop toch stiekem dat de kosten van de ochtendvlucht van American Airlines op de boeing 757 mee zullen vallen) en het treinticket Washington(-Philadelphia)-New York rond de $70-80.
Georgie: Ben jij naar het St Giles college gegaan?

Ik verwacht dat de tickets AMS-SFO,NYC-AMS zo'n €1000 gaan kosten, het ticket SFO-LAX rond de $80-100, het ticket LAX-IAD rond de $150-400 (hoop toch stiekem dat de kosten van de ochtendvlucht van American Airlines op de boeing 757 mee zullen vallen) en het treinticket Washington(-Philadelphia)-New York rond de $70-80.
Georgie: Ben jij naar het St Giles college gegaan?
---Mark Twain
---Mark Twain
- Georgie
- Amerika-expert
Nee ik heb er zelfs nog nooit van gehoord! (ik zat op een highschool in Marin)
Maar ik heb het even gegooglemapped en het zit echt ont-zet-tend centraal! Aan Market Street als ik het goed zie, echt tegen de Yerba Buena Gardens (zit het SFMOMA, mooi museum) aan. Dat is echt hartjepetartjecentrum. Dat heb je fantastisch uitgezocht, Derk. Zelfs al zit je gastgezin in een beetje een buitenwijk, dan nog kom je heel erg veel (dagelijks?) in de stad!
Maar ik heb het even gegooglemapped en het zit echt ont-zet-tend centraal! Aan Market Street als ik het goed zie, echt tegen de Yerba Buena Gardens (zit het SFMOMA, mooi museum) aan. Dat is echt hartjepetartjecentrum. Dat heb je fantastisch uitgezocht, Derk. Zelfs al zit je gastgezin in een beetje een buitenwijk, dan nog kom je heel erg veel (dagelijks?) in de stad!
- Grandu
- Amerika-expert
- Contacteer:
De lessen zijn dagelijks ma t/m vr van 9:00 t/m 13:00, daarna zijn er activiteiten in en rondom de stad door het St. Giles College georganiseerd (de school is gericht op de buitenlanders voor taalcursussen) waar je aan mee kunt doen als je wilt, dingen als BBQ's enzo.
---Mark Twain
---Mark Twain
- Georgie
- Amerika-expert
Dat wordt vast ontzettend leuk!
Ik ben vorig jaar wel in de buurt daarvan op een universiteit geweest, want ik moest daar een IELTS toets maken voor mijn toelating aan Cambridge. Was overigens een super simpele test (maar mag ook wel als tweetalige docent Engels die aan Cam ging studeren haha). Maar ik vond het heel erg leuk om tussen de toetsen door even een lunchhapje in die buurt te gaan halen. Het is echt heel erg centraal. Toen dacht ik nog hoe leuk het moet zijn om daar te studeren. Nou, jij gaat ook even zoiets dergelijks proeven dus
Ik ben vorig jaar wel in de buurt daarvan op een universiteit geweest, want ik moest daar een IELTS toets maken voor mijn toelating aan Cambridge. Was overigens een super simpele test (maar mag ook wel als tweetalige docent Engels die aan Cam ging studeren haha). Maar ik vond het heel erg leuk om tussen de toetsen door even een lunchhapje in die buurt te gaan halen. Het is echt heel erg centraal. Toen dacht ik nog hoe leuk het moet zijn om daar te studeren. Nou, jij gaat ook even zoiets dergelijks proeven dus

Gefeliciteerd Derk
. I've said it on Facebook, on msn, maar nog een keer dan! Haha, nu ben ik jaloers!
Market street is inderdaad echt centraal. Vorig jaar lag mijn hotel in SF om de hoek van market, echt super centraal. Er zit ook een A&F en een AE aan Market
. Ohja, en Tenderloin om de hoek, dat is pas een leuke area... mijn hotel zat twee straten daar vanaf, ongure types 's avonds op straat.

Market street is inderdaad echt centraal. Vorig jaar lag mijn hotel in SF om de hoek van market, echt super centraal. Er zit ook een A&F en een AE aan Market

Totally agree! Die gardens zijn geweldig om in het gras te liggen, of om je lunch op te eten. Vorig jaar waren er in de zomer ook vaak gratis optredens daar, leuk sfeertje gaf dat! (slightly offtopic: SFMOMA vind ik eigenlijk nog beter dan die in NYC, jij?)Georgie schreef:.... Aan Market Street als ik het goed zie, echt tegen de Yerba Buena Gardens (zit het SFMOMA, mooi museum) aan. Dat is echt hartjepetartjecentrum....
- Georgie
- Amerika-expert
Een A&F en AE? Man, er zit een compleet Westfield Shopping Mall!christvs schreef: Er zit ook een A&F en een AE aan Market. Ohja, en Tenderloin om de hoek, dat is pas een leuke area... mijn hotel zat twee straten daar vanaf, ongure types 's avonds op straat.

En ja je moet oppassen met de straten. Market is prima, Mission gaat ook nog wel (al heb ik ook de nodige gevechten daar gezien) maar verderop kan het al weer een stuk minder zijn. Maar ach, daar kom je toch vast niet.
Wat betreft SFMOMA in je andere post.. Ik moet eerlijk bekennen dat ik nog nooit in het SFMOMA ben geweest! Dat is typisch zoiets waar je nooit aan toe komt als je er woont (net zoals dat ik nog nooit op Alcatraz ben geweest). Ik ben gek op moderne kunst en ik weet zeker dat ik het museum fantastisch zou vinden. Ik ben wel eens in de museumshop en cafe geweest. Afgelopen zomer wilde ik er dan dus ook zeker weten heen, maar wederom is het niet gelukt. Ik wilde er namelijk heen op de dag dat de nieuwe Richard Avedon tentoonstelling geopend werd. Daardoor was het heel erg druk en stonden er lange, lange rijen. Aangezien ik de Avedon tentoonstelling (exact dezelfde) al in Amsterdam had gezien, vond ik het niet de moeite waard om op zo'n drukke dag het museum te bezoeken. Helaas! Maar het staat nog steeds op m'n lijstje.
Oh, dan moet je er volgende keer echt heen! Ik hou ook erg van modern art, dat zijn de enige art musea waar ik niet gelijk gillend bij wegren. Volgende keer dat je er bent echt doorzetten hoorGeorgie schreef: Wat betreft SFMOMA in je andere post.. Ik moet eerlijk bekennen dat ik nog nooit in het SFMOMA ben geweest! Dat is typisch zoiets waar je nooit aan toe komt als je er woont (net zoals dat ik nog nooit op Alcatraz ben geweest). Ik ben gek op moderne kunst en ik weet zeker dat ik het museum fantastisch zou vinden. Ik ben wel eens in de museumshop en cafe geweest. Afgelopen zomer wilde ik er dan dus ook zeker weten heen, maar wederom is het niet gelukt. Ik wilde er namelijk heen op de dag dat de nieuwe Richard Avedon tentoonstelling geopend werd. Daardoor was het heel erg druk en stonden er lange, lange rijen. Aangezien ik de Avedon tentoonstelling (exact dezelfde) al in Amsterdam had gezien, vond ik het niet de moeite waard om op zo'n drukke dag het museum te bezoeken. Helaas! Maar het staat nog steeds op m'n lijstje.

Ik bedoelde trouwens niet dat Market St. zelf onveilig is, maar meer dat het echt opletten is daar, vooral 's avonds en 's nachts. Ik sliep in hotel Nikko (corner of O'Farrel en Mason St.), slechts twee blokken van Union Square af, maar 's avonds laat voelde ik mij niet echt op mijn gemak als we daar rondliepen, dat i.t.t. New york, waar ik mij om drie uur 's nachts nog veilig zou voelen. Overdag is er trouwens niets aan de hand.
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
SF MOMA beter dan MOMA NY......no way!!!! Hahaha!!
SF MOMA zit in een prachtig gebouw en heeft een erg leuke museumwinkel. Beter dan MOMA lijkt me sowieso vrijwel onmogelijk. SF MOMA heeft een aantal etages met wisselende tentoonstellingen. Toen wij er waren viel het ook net een beetje tegen. Maar volgens mij heeft SF MOMA ook geen echte eigen collectie, zoals MOMA dat wel heeft met veel doeken van indrukwekkende moderne kunstenaars als Warhol, Basqiat of Picasso.
SF MOMA zit in een prachtig gebouw en heeft een erg leuke museumwinkel. Beter dan MOMA lijkt me sowieso vrijwel onmogelijk. SF MOMA heeft een aantal etages met wisselende tentoonstellingen. Toen wij er waren viel het ook net een beetje tegen. Maar volgens mij heeft SF MOMA ook geen echte eigen collectie, zoals MOMA dat wel heeft met veel doeken van indrukwekkende moderne kunstenaars als Warhol, Basqiat of Picasso.
- Grandu
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het klinkt allemaal goed, genoeg te zien dus! Sinds ik in mei in Parijs door twee gasten ben meegesleurd en overvallen zal ik waarschijnlijk niets anders doen dan opletten 
Ik heb vandaag van StudyTravel een bevestiging ontvangen, een inlogcode voor de website met alle gegevens over mijn reis en vorderingen en een uitgebreide factuur. Prima organisatie en vele malen persoonlijker dan bijv. EF!

Ik heb vandaag van StudyTravel een bevestiging ontvangen, een inlogcode voor de website met alle gegevens over mijn reis en vorderingen en een uitgebreide factuur. Prima organisatie en vele malen persoonlijker dan bijv. EF!
---Mark Twain
---Mark Twain
Ok, daar heb je gelijk in natuurlijk. Ik bedoelde eignelijk ook niet beter, maar leuker. De permanente collectie in het MOMA wint sowieso, maar toen ik er (SF) was waren er een paar hele gave tentoonstellingen. Een verfrissing voor mij, ik was al twee keer bij het MOMA in NY geweest. Ik vind PS 1 in Queens trouwens ook leuker dan MOMA NY, niet beterRiverCola schreef:SF MOMA beter dan MOMA NY......no way!!!! Hahaha!!

- Grandu
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik heb vandaag de aanbetaling gedaan voor de taalcursus, de rest moet voor zomer 2011 zijn betaald. Ik ben ondertussen druk aan het kijken naar vluchten maar ook verblijf is belangrijk voor 3 nachten Washington, 1 nacht Philadelphia en 4 nachten New York (er is een kans dat mijn zussen naar New York vliegen en met mij mee terug vliegen, maar dat is allemaal nog maar een idee).
Ik ben op zoek naar een goedkoop hotel of een goed hostel. Ik heb in heel wat dingen gezeten die niet kunnen tippen aan een goed Amerikaans hotel en heb eenmaal in een hostel geslapen waar ik bijna mijn ogen niet dicht durfde te doen en uiteindelijk in m'n spijkerbroek en dikke trui heb geslapen omdat de dekens te vies waren om onder te gaan liggen. Voor mij maakt het dus eigenlijk allemaal niet zoveel uit maar een redelijk iets zou toch wel handig zijn. Ik heb een laag budget dus als iemand iets weet dan hoor ik het graag vast!
Ik hoef niet per sé in het centrum te zitten maar in de buurt daarvan is wel handig.. Oja, New Jersey is uit den boze!
Ik ben op zoek naar een goedkoop hotel of een goed hostel. Ik heb in heel wat dingen gezeten die niet kunnen tippen aan een goed Amerikaans hotel en heb eenmaal in een hostel geslapen waar ik bijna mijn ogen niet dicht durfde te doen en uiteindelijk in m'n spijkerbroek en dikke trui heb geslapen omdat de dekens te vies waren om onder te gaan liggen. Voor mij maakt het dus eigenlijk allemaal niet zoveel uit maar een redelijk iets zou toch wel handig zijn. Ik heb een laag budget dus als iemand iets weet dan hoor ik het graag vast!
Ik hoef niet per sé in het centrum te zitten maar in de buurt daarvan is wel handig.. Oja, New Jersey is uit den boze!
---Mark Twain
---Mark Twain
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Couchsurfing?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Jammer dat je NJ uit den boze vindt. Ik heb er 5 jaar met heel veel plezier gewoond en had NYC onder handbereik (uurtje met de trein, iets korter met de auto). Ik begrijp eerlijk gezegd niet waar die (algemene) aversie tegen New Jersey door komt, dus hou ik het maar op onwetendheid.Grandu schreef:Ik heb vandaag de aanbetaling gedaan voor de taalcursus, de rest moet voor zomer 2011 zijn betaald. Ik ben ondertussen druk aan het kijken naar vluchten maar ook verblijf is belangrijk voor 3 nachten Washington, 1 nacht Philadelphia en 4 nachten New York (er is een kans dat mijn zussen naar New York vliegen en met mij mee terug vliegen, maar dat is allemaal nog maar een idee).
Misschien is het handig om je (low-)budget te noemen. Voor de één zal dat een heel ander bedrag zijn dan voor de ander. Overigens klinkt je reis fantastisch. Wat heb je veel om je op te verheugen!
If it ain't chocolate, it ain't breakfast...
NJ, PA, MA, NY, DE, DC, MD, VA, TN, NC, SC, GA, FL, AL, MS, TX,CA, AZ, NV
NJ, PA, MA, NY, DE, DC, MD, VA, TN, NC, SC, GA, FL, AL, MS, TX,CA, AZ, NV
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 3926 Weergaves
-
Laatste bericht door peterd87