Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

amerika en homoseksualiteit

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Poetry
Amerika-ontdekker

Re: amerika en homoseksualiteit

Bericht door Poetry »

nitwit schreef:Poetry mijn achtergrond is theologie ik weet dus echt wel waar ik het over heb. Iemand aanvallen op zijn of haar intellect is erg laag! Zoals jij er over spreekt lijkt het er meer op dat jij het van horen zeggen hebt. Je kan de bijbel op verschillende manieren lezen. Er zijn mensen die zeggen dat het het letterlijke woord van god is en daar naar leven, maar ze vergeten hierbij dat je zelfs als je letterlijk alles als het woord van god wil zien nog steeds te maken hebt met de menselijke vertaling ervan. Hier gaan veel dingen mis. Theologen hebben al vaak dingen weer moeten herzien. Het is niet zo zwart wit. Laat mensen die er anders over denken in hun waarde. Als jij wil geloven dat jou waarheid klopt is dat je goed recht. Blijf jezelf wel afvragen of je nog steeds je naasten lief hebt met jouw houding!
Nou nou, zo kan ie wel weer. Ik heb niemand aangevallen op zijn of haar intellect.
Het feit dat je theologie heb gestudeerd zegt niks. Ik heb dominees horen roepen dat God niet bestaat.

Ik ben een christen en daarmee bedoel ik dat ik de keuze in mijn hart gemaakt heb dat de Here Jezus zoon van God is en mijn leidsman. Christen ben je alleen wanneer je de keuze maakt om Hem te volgen en niet omdat je ouders of omgeving dat is.
Mijn volgen van de Here is niet gebasseerd op aangeleerd gedrag maar op ervaring.
Ik ben gezegend om op zeer jonge leeftijd van God te mogen hebben gehoord en in de jaren daarna heb ik Hem mogen leren kennen.
Weten wie God is, is NIET Hem kennen. Hem leer je alleen kennen waarneer je een relatie met Hem aangaat, wat betekent dagelijks bidden.

Ik heb diensten van verschillende stromingen bijgewoond puur om te zien hoe ze de Here aanbidden/lofprijzen. En nee ik ben niet zoekende, ik ben God gebonden en niet stroming.
Daarmee bedoel ik dat ik God volg door Zijn zoon de Here Jezus. Ik volg geen kerk maar ik volg mijn Here Jezus. Ik leef naar de regels van God en niet naar regels door de mens opgesteld.

Ik wil best een gesprek met je aangaan over mijn Here maar dan met respect.
Zoals jij je eigen mening mag hebben mag ik het ook.
Graag met respect een discussie aangaan. Je hebt theologie gestudeerd dus dan weet je dat de Here Jezus met respect met iedereen omging. Als christen dient Hij (de Here Jezus de christus) jou voorbeeld te zijn, ik ga er even vanuit dat je christen bent of is er een ander reden waarom je theologie hebt gestudeerd.
Poetry
Amerika-ontdekker

Bericht door Poetry »

Bramster schreef:>Word er zo moe van wanneer men commentaar geeft over iets op basis van horen zeggen.

Tja, daar is ons hele westerse systeem van informatie voorziening nu eenmaal op gebasseerd. Anderen (krant/journalist/radio/voorlichter/tv) zeggen iets, wij nemen dit als waar aan, en daarop baseren we onze mening. Je hoeft natuurlijk niet de bijbel te lezen om er iets over te mogen roepen. Netzoals je best een mening over homos mag hebben zonder eerst ......... :D
:mrgreen:

Even " all craziness on a stick"
Het onderwerp God blijft een zeer gevoelig kwestie. Daarom probeer ik dit soort topics te vermijden. Voor mij is God zeer dierbaar en ben ik dus zeer gevoelig wanneer het over Hem gaat.
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

>Ik heb dominees horen roepen dat God niet bestaat.

En velen zullen het met hem eens geweest zijn. Het is immers geloof, en geen wetenschap.

>Mijn volgen van de Here is niet gebasseerd op aangeleerd gedrag maar op ervaring.

Dus als je geadopteerd was door een Orthodox Joods gezin of een familie in hartje Saoudi Arabie was je ook Christen geweest ? Ik denk het niet. Ik ben het met je eens dat men over het geloof met respect moet spreken. Maar voor mij geld dat alleen voor geloven die ook voor mij als ongelovige respect hebben. En toen ik de laatste keer keek zijn er daar niet veel van, het zelfde geld voor geloven zijn die respect tonen voor een ander geloof.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Poetry schreef:Iedereen die de Bijbel aandachtig heeft gelezen weet dat het duidelijk staat aangegeven dat homosexualiteit gruwelijk is voor God.
Aangezien jij streng gelovig bent, is homoseksualiteit voor jou dan ook gruwelijk, aangezien jij zegt dat je leeft naar de regels van god/God, en deze regels in de bijbel (zouden) staan? En zo ja, hoe ga jij dan om met homoseksuelen (m/v) in het dagelijks leven? En hoe vereen je dat met "heb uw naaste lief", en de stelling dat de mens is geschapen naar het evenbeeld van god/God (en dus ook de homoseksuele mens)?

Deze vraag staat even los van "Amerika en homoseksualiteit", maar is gewoon uit interesse.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
LeenG
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door LeenG »

Ik begrijp nooit goed waarom tegenstanders van het homo-huwelijk dat op alle vlak willen bestrijden.
Ben je ertegen? Geen probleem, niemand dwingt je om een homo-huwelijk aan te gaan!
Ben je zelf homosexueel en wil je trouwen? Prima, kan ook!
Iedereen happy :thumbup:
LeenG
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door LeenG »

ned in MO schreef: Wat is de aversie in ned tegen trouwen?
Ik ben Belg maar kom :wink:
Mijn vriend en ik hebben ook geen zin om te trouwen. Vooral omwille van moeilijke familiecontacten; zo'n feest brengt dat alleen maar extra naar boven. Dus liever niet. Misschien trouwen we ooit wel eens stiekem of ergens ver weg :wink:
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Discussies over homo seksualiteit gaan blijkbaar vaak dezelfde kant op maar de vraag ging over Amerika en niet over een eventueel huwelijk. Denk dat de homo beweging een gat in de lucht sprong toen Obama werd gekozen en nu helaas er achter komen dat Obama eigenlijk heel weinig voor ze doet of wil doen omdat hij bang is een groot deel van zijn kiezers te verliezen, of?
Poetry
Amerika-ontdekker

Bericht door Poetry »

Bramster schreef:>Dus als je geadopteerd was door een Orthodox Joods gezin of een familie in hartje Saoudi Arabie was je ook Christen geweest ? Ik denk het niet. Ik ben het met je eens dat men over het geloof met respect moet spreken. Maar voor mij geld dat alleen voor geloven die ook voor mij als ongelovige respect hebben. En toen ik de laatste keer keek zijn er daar niet veel van, het zelfde geld voor geloven zijn die respect tonen voor een ander geloof.
Het maakt niet uit waar men is geboren. Wanneer God je heeft uitgekozen wordt je christen. Voor mij betekent christen zijn dat ik de Here Jezus heb geaccepteerd als messias. Jezus is de zoon van God en is niet God de schepper.
Orthodox Joods of christen maakt niet uit. Joden en christenen aanbidden dezelfde God en ook de moslims. Joden hebben de Here Jezus niet geaccepteerd als messias daar zit het verschil tussen Joden en christenen.
De wetten(10 Geboden) door God gegeven aan Mozes geldt ook voor christenen. Mijn hart mist een slag wanneer ik sommige predikanten hoor zeggen dat het Oude Testament voor joden is en het Nieuwe voor Christenen, die hebben tijdens hun studie niet echt goed opgelet.
Als laast over de moslims, moslims hebben Jezus geaccepteerd als profeet, zoekt de naam Isa maar op in de Koran. Daar waar de christenen geloven dat de Heilig Geest na de hemelvaart van Jezus is gekomen geloven moslims dat dat Mohammed is.

Dit wordt allemaal wel erg :offtopic: misschien met een nieuwe topic beginnen waar we verder kunnen discussieren (met respect).
Poetry
Amerika-ontdekker

Bericht door Poetry »

Dento schreef: Aangezien jij streng gelovig bent, is homoseksualiteit voor jou dan ook gruwelijk, aangezien jij zegt dat je leeft naar de regels van god/God, en deze regels in de bijbel (zouden) staan? En zo ja, hoe ga jij dan om met homoseksuelen (m/v) in het dagelijks leven? En hoe vereen je dat met "heb uw naaste lief", en de stelling dat de mens is geschapen naar het evenbeeld van god/God (en dus ook de homoseksuele mens)?
Ja, ik gruwel bij de gedachten aan homosex(ualiteit).
Ik ken een paar vrouwen en mannen die homosexueel zijn......kerkelijk mensen.
Ik kan door het homo zijn kijken mits men zich "normaal" gedraag, men hoeft het homo zijn niet zo te benadrukken.
Waar ik vooral moeite mee heb is het intieme gedeelde tussen mensen van hetzelfde geslacht.
In eerst instantie zie ik een mens, en in mijn ogen is iedereen menswaardig. Maar dat wilt niet zeggen dat ik het ermee eens moet zijn met hun manier van leven.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Poetry schreef:Waar ik vooral moeite mee heb is het intieme gedeelde tussen mensen van hetzelfde geslacht.
je hebt dus geen problemen met het intieme gedeelte van mensen van verschillend geslacht. Hoe vaak zie je dat? Kijk je wel eens bij de buurman naar binnen in de slaapkamer?

Er is een mooi gezegde: "Leven en laten leven"
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Poetry
Amerika-ontdekker

Bericht door Poetry »

Njit schreef: je hebt dus geen problemen met het intieme gedeelte van mensen van verschillend geslacht. Hoe vaak zie je dat? Kijk je wel eens bij de buurman naar binnen in de slaapkamer?

Er is een mooi gezegde: "Leven en laten leven"
Ik laat ze ook leven. Het is niet aan mij om een ander te vertellen hoe hij of zij moet leven. Niet iedereen wilt naar God's wetten leven. Naar God's wetten leven is een vrije keuze, ik heb ervoor gekozen dus dien ik me eraan te houden. Wat een ander doet moet hij of zij weten mits men het leven van zijn/haar medemens niet loopt te verzieken.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Poetry schreef:Wat een ander doet moet hij of zij weten mits men het leven van zijn/haar medemens niet loopt te verzieken.
En hoe wordt jouw leven nu verziekt dan?
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Poetry
Amerika-ontdekker

Bericht door Poetry »

Njit schreef: En hoe wordt jouw leven nu verziekt dan?
Het is algemeen bedoelt. Doen wat men wilt doen maar niet het leven van je medemens verzieken
nitwit
Amerikafan

Bericht door nitwit »

Er worden een hoop levens verziekt door christenen die menen te moeten oordelen over levens van homo's. Het is een menselijk oordeel te menen dat het huwelijk (wat in eerste instantie een wettelijke aangelegenheid is) alleen voor hetero's zou zijn. Het is een menselijk oordeel als men zegt ik gruwel van de uiterlijkheden van een homo. Als een man liefde toont aan een vrouw is dat mooi en toont een man aan een man liefde of een vouw aan een vrouw, dan is het een gruwel? Weer een menselijk oordeel. Je accepteert een persoon niet om wie hij is als je zegt dat je de persoon wel kan waarderen als je door de homoseksualiteit heen kijkt. Het is je aard, homoseksualiteit, dus je accepteert iemands aard dan niet. Dat kan geen naastenliefde zijn!
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Poetry schreef:Ik laat ze ook leven. Het is niet aan mij om een ander te vertellen hoe hij of zij moet leven. Niet iedereen wilt naar God's wetten leven. Naar God's wetten leven is een vrije keuze, ik heb ervoor gekozen dus dien ik me eraan te houden. Wat een ander doet moet hij of zij weten mits men het leven van zijn/haar medemens niet loopt te verzieken.
Het is jou vrije keuze zo te denken, maar wat als die groep gelovigen hun levenswijze aan anderen opdringen. Is dat niet wat er gebeurt als men het homo huwelijk verbied op grond van religieuze overwegingen? Precies hetzelfde zie in moslim landen waar het verboden is om een christelijke kerk te bouwen terwijl omgekeerd wel is toegestaan. Het is vanaf daar maar een kleine stap naar het in gebouwen vliegen van vliegtuigen omdat de personen in dat gebouw anders denken dan jij. Dat is hetgeen mij zo tegenstaat bij georganizeerde religies, de onoverkomelijke intolerantie jegens andersdenkenden. "Practice what you preach" en laat inderdaad iedereen, gelovig of ongelovig, in hun waarde en heb ze allemaal lief.
nitwit
Amerikafan

Bericht door nitwit »

Pfff ik neem me zo voor niet te reageren, maar voel het dan als mijn plicht. Het kan toch niet waar zijn dat er echt mensen zo denken denk ik dan...Ik zal je niet kunnen overtuigen, maar hopelijk wel aan het denken zetten :offtopic:

Misschien maar beter stoppen? Hier valt toch niet uit te komen...
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

>Het is een menselijk oordeel te menen dat het huwelijk (wat in eerste instantie een wettelijke aangelegenheid is)

Het gaat hier toch over de USA ? Een kerkelijk huwlijk in de USA is meestal (wellicht altijd) meteen ook een wettelijk huwlijk, voor mensen die gelovig zijn is er dus alleen maar het huwelijk in de kerk en heeft het trouwen niets met de wet te maken.
Laatst gewijzigd door Bramster op 23 jul 2010, 16:40, 1 keer totaal gewijzigd.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Als je corinthians 6: 9-11 aandachtig leest zul je lezen dat christenen homoseksuelen niet zouden moeten veroordelen. De act (de daad) wordt wel veroordeeld door God (leviticus 18:22) net zoals andere zonden die hier beschreven worden. Er staat ook dat deze zonden door de kerk vergeven kunnen en moeten worden.
Ik denk dat de meeste amerikanen er ook zo over denken. Men zal zich over het algemeen (uitspattingen daargelaten) zich niet met homosexualiteit bemoeien maar als daar om gevraagd wordt wel bijbelse tekst en uitleg willen geven of doorverwijzen naar iemand die goed kan uitleggen
Als je wilt weten waarom volgens christenen het huwelijk iets tussen een man en een vrouw is raad ik bijv aan Genesis 2: 18-24 te lezen
Laatst gewijzigd door ned in MO op 23 jul 2010, 17:39, 3 keer totaal gewijzigd.
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

> Men zal zich over het algemeen (uitspattingen daargelaten) zich niet met homosexualiteit bemoeien
> maar als daar om gevraagd wordt wel een helpende hand willen uitsteken

:lol:
goldenhills
Amerika-expert

Bericht door goldenhills »

Poeh, je gaat even een nachtje slapen, en er is meer dan een pagina aan postings bij. Ik 'geloof' sterk in de scheiding tussen kerk en staat, en vindt dat een groep gelovigen niet het recht heeft het homohuwelijk te verbieden, ook als die groep een meerderheid is. Er wordt immers geen streng-christelijke homosexueel gewongen om te trouwen met iemand van hetzelfde geslacht, maar wel anderen onmogelijk gemaakt om met elkaar te trouwen.

De vraag is of het geloof van de een, de rechten van de ander mogen bepalen. Soms wel, zoals de regel dat je elkaar niet mag doden. Dat staat in de bijbel en ook in het wetboek, en daar zijn we het aardig over eens (al zijn de uitzonderingen, zoals de doodstraf, ook aanleiding voor lange en felle discussies). In andere gevallen is de wet duidelijk anders dan sommig geloof, zoals hertrouwen na echtscheiding, wat voor de katolieke kerk een no-no is, en voor de wet geen probleem.

In zeker zin is dat (een beetje zwart-wit gesteld) waar de rechtzaak in Californie over Proposition 8 over gaat: is het een 'meeste stemmen gelden' zaak, of is het discriminatie en is er vanuit de overheid gezien geen geldige reden om het huwelijk te beperken tot man-vrouw. Er zijn veel parallelen met de strijd om inter-racial marriage, dat destijds ook vanuit de religieuze instellingen werd tegengehouden. De uitspraak in deze zaak zou nu zo'n beetje moeten komen, en er wordt met spanning naar uitgekeken.

De homobeweging is inderdaad ontevreden met Obama, al krijgt hij nog wel regelmatig het voordeel van de twijfel, en hoopt men dat zijn optreden uit pragmatisch handelen is te verklaren. Hij heeft een aantal stappen gezet die best positief zijn. Ik denk persoonlijk dat Obama de ideale persoon is om de rechten voor homopartners te verbeteren, omdat hij vanuit zijn christelijk geloof tegen het homohuwelijk is, maar wel in gelijke rechten gelooft. Hij denkt dus zoals veel andere Amerikanen, en komt met een proces en met oplossingen die minder weerstand opleveren, en minder kans maken om door een opvolger weer verworpen te worden dan als we een ware linkse vrijheidsstrijder als president hadden gehad. Obama was mediator van beroep, en dat zie je nog sterk in zijn handelen. Hij leert een beetje met zijn vuist te slaan, maar lijkt toch liever twee vechtende mensen voor een biertje uit te nodigen om de zaak eens rustig te bespreken, en de angel er uit te halen. Ik hoop van harte dat hij dat bij de discussies rondom DADT en DOMA ook doet.
Laatst gewijzigd door goldenhills op 23 jul 2010, 16:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Gesloten
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer