Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Leuke reclame slogans - oneliners - gezegdes - spreekwoorden
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Re: Leuke reclame slogans - oneliners - gezegdes - spreekwoo
Even hardop zeggen: The more you drink, the more W.C.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
- Grandu
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het duurde even maar heb hem doorOld Faithful schreef:Even hardop zeggen: The more you drink, the more W.C.

Derk
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/
“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
---Mark Twain
Leuke achter op een vrachtwagen (Geleend van iemand anders
). Niet the sky is the limit, maar de hoogte van het viaduct.
Niet in het Engels, maar wel erg leuk.
Groetjes Cassie.

Niet in het Engels, maar wel erg leuk.
Groetjes Cassie.
- DixieChick
- Amerika-expert
Een honey-do list is een lijstje met taken die meestal aan de man wordt gegeven, het komt van het "honey, you need to do this and that, and that". Bij ons in huis noemen we die taakjes zelfs "honey do's"
"This, that, and the other" vind ik ook wel grappig. Vroeger weet ik nog dat ik "the other day" zo grappig vond. Als je niet uit het zuiden komt, dan slaat "de andere dag" echt nergens op. Nu betrap ik mezelf erop dat ik dat zelfs in het Nederlands zeg..hihihi
Ik heb gisteren heel lang na zitten denken over "grappige" uitspraken, en zelfs samen met manlief konden we op werkelijk niks komen. Pas als we ze zeiden, dan bedachten we in een keer, he! da's een leuke uitdrukking! Met andere woorden, ik zal vast heel veel grappige/rare/aparte uitdrukkingen hebben in het Engels, maar ik herken ze niet meer als zodanig.
Nu bedenk ik me net wel dat we hier nogal vaak "I'm dragging", of "I'm dragging a**" gebruiken om aan te geven dat we heel erg sloom/moe/langzaam zijn.
"This, that, and the other" vind ik ook wel grappig. Vroeger weet ik nog dat ik "the other day" zo grappig vond. Als je niet uit het zuiden komt, dan slaat "de andere dag" echt nergens op. Nu betrap ik mezelf erop dat ik dat zelfs in het Nederlands zeg..hihihi
Ik heb gisteren heel lang na zitten denken over "grappige" uitspraken, en zelfs samen met manlief konden we op werkelijk niks komen. Pas als we ze zeiden, dan bedachten we in een keer, he! da's een leuke uitdrukking! Met andere woorden, ik zal vast heel veel grappige/rare/aparte uitdrukkingen hebben in het Engels, maar ik herken ze niet meer als zodanig.
Nu bedenk ik me net wel dat we hier nogal vaak "I'm dragging", of "I'm dragging a**" gebruiken om aan te geven dat we heel erg sloom/moe/langzaam zijn.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Southern Tales
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Dat klinkt als bonnen voor dingen, die op een "honey do" lijstje voor zouden komenphillybilly schreef:Kai heeft mij een beokje kado gegeven Het "honey do..." boekje...Sandy schreef:Die is leuk, wat betekent het? Of in welke context wordt het gebruikt?
Daar staan vanallerlei bonnen in die je kunt gebruiken, voor autowassen, afwassen, massage....
Weet niet of dat is wat Petra bedoelt?

Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Grappig, Rick en ik hadden het daar gisteren ook over. Ik vind de legerslogans ook heel sterk:DixieChick schreef:Ik heb gisteren heel lang na zitten denken over "grappige" uitspraken, en zelfs samen met manlief konden we op werkelijk niks komen. Pas als we ze zeiden, dan bedachten we in een keer, he! da's een leuke uitdrukking! Met andere woorden, ik zal vast heel veel grappige/rare/aparte uitdrukkingen hebben in het Engels, maar ik herken ze niet meer als zodanig.
"Be all you can be (in the army)"
"The few, the proud, the Marines"
En Master Cards "can of soda - $1 sipping it watching the sunset - priceless" (verzonnen voorbeeld). Dat "priceless" gebruiken we nu ook soms om een situatie te beschrijven.
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Laatst zei mijn zoon in het nederlands: Ga uit van de weg . Na wat gefronste wenkbrouwen viel het kwartje. Hij zei: Get out of the way
sorry een klein beetje 

- DixieChick
- Amerika-expert
LOL - die is leuk! Dat soort uitspraken moet je eigenlijk ergens opschrijven op zo!
Ik vind "Git 'r done" van Larry the Cable Guy ook erg grappig.
Ik vind "Git 'r done" van Larry the Cable Guy ook erg grappig.
Southern Tales
Southern Tales
Ik vind die in mijn handtekening wel leuk, alleen weet ik niet of het 'echt' gebruikt wordt in Amerika.
Ik heb het uit een liedje van mijn favoriete zanger/groep
Ik heb het uit een liedje van mijn favoriete zanger/groep
Grts, Bart
You can't milk a cow with your hands in your pants
En Evy vroeg waar dat feestje was, toen ze ons vroegen: how many in your party ?

Grts, Bart
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:

Hier komen de kinderen ook soms met soortgelijke directe vertalingen als Ned in MO's zoon. Zo krijg ik het er bij onze jongste maar niet in, dat het "roepen" is, i.p.v. "bellen", als ik haar naam roep (to call).
-
- Amerika-expert
Op facebook heb je een pagina genaamd Dutchims.
Vaak de meest letterlijke vertalingen. Ik kan daar erg om lachen.
Zo vond ik de reclame van Enoco met de twee tourbus mannen ook zo grappig.
"From the wind, we cannot live"
Vaak de meest letterlijke vertalingen. Ik kan daar erg om lachen.
Zo vond ik de reclame van Enoco met de twee tourbus mannen ook zo grappig.
"From the wind, we cannot live"
Ik vindt de reclamespreuk van Dove leuk; "love the skin you're in". En die van Johnson & Johnson's campagne om verpleegkundigen te werven: Dare to care.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
"The other day we went to...", of "the other day I saw a good movie..." wat dus ook een dag ergens vorige week of twee weken terug kan zijn geweest...? Volgens mij is "the other day" toch vrij standaard, hoor... Ik weet anders niet beter dan dat het een gangbare uitdrukking, hoor het voortdurend om me heen, en gebruik het zelf regelmatig (al jaaaaren)(en ik woon niet in en kom niet uit het zuiden)...DixieChick schreef:Vroeger weet ik nog dat ik "the other day" zo grappig vond. Als je niet uit het zuiden komt, dan slaat "de andere dag" echt nergens op.

~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- DixieChick
- Amerika-expert
Sorry, ik bedoelde toen ik net Engels leerde vond ik "the other day" zo grappig, omdat ik het in het Nederlands helemaal niet kende (en dat kwam dus omdat ik niet uit het zuiden van Nederland kom, waar men blijkbaar wel met enige regelmaat "'s anderdaags" zegt). Nu zeg ik dus juist wel heel vaak "de andere dag" in het Nederlands, waarop veel Nederlanders mij weer vreemd aankijken. Hopelijk slaat het verhaal nu wel ergens opDento schreef:"The other day we went to...", of "the other day I saw a good movie..." wat dus ook een dag ergens vorige week of twee weken terug kan zijn geweest...? Volgens mij is "the other day" toch vrij standaard, hoor... Ik weet anders niet beter dan dat het een gangbare uitdrukking, hoor het voortdurend om me heen, en gebruik het zelf regelmatig (al jaaaaren)(en ik woon niet in en kom niet uit het zuiden)...DixieChick schreef:Vroeger weet ik nog dat ik "the other day" zo grappig vond. Als je niet uit het zuiden komt, dan slaat "de andere dag" echt nergens op.![]()

Southern Tales
Southern Tales
- Grandu
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik hoor dat alleen in België eigenlijkDixieChick schreef:en dat kwam dus omdat ik niet uit het zuiden van Nederland kom, waar men blijkbaar wel met enige regelmaat "'s anderdaags" zegt

Derk
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/
---Mark Twain
---Mark Twain
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
DixieChick schreef:Hopelijk slaat het verhaal nu wel ergens op

~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
mogen pick up lines ook??
zo ja, wat vinden we van deze:
If I followed you home, would you keep me?
en famous last words?
Nice doggy.....
Hey, that's a cute tattoo!
spreekwoord:
you cannot get to the top by sitting on your bottom.
don't talk unless you can improve the silence.
en nog een bumpersticker:
my boss is like a diaper, full of shit and always on my ass!
zo ja, wat vinden we van deze:
If I followed you home, would you keep me?
en famous last words?
Nice doggy.....
Hey, that's a cute tattoo!
spreekwoord:
you cannot get to the top by sitting on your bottom.
don't talk unless you can improve the silence.
en nog een bumpersticker:
my boss is like a diaper, full of shit and always on my ass!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht